Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jeriko

Hoi ik heb een vraag, ik kan voor 250euro een wadia i170 overnemen weet iemand of dit een goeie investering is. Ik heb al de nodige reviews van gelezen en geen enkele is negatief, zeker als ik deze straks met een supernait kan combineren.

Jeroen
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Alco

CiteerAnd now for something completly different

Zucht...
O,ja...die video had ik onlangs ook een keer bij toeval ontdekt.
Zelfs via Youtube en m'n ultra-cheap Trust speakertjes, lijkt 't al erg veelbelovend te klinken.  :worship:
(al zou ik dat McIntosh spul nog niet gratis in m'n woonkamer willen hebben staan, vanwege de looks)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Bensz

Citaat van: Jeriko op maart 21, 2011, 13:00:05
Hoi ik heb een vraag, ik kan voor 250euro een wadia i170 overnemen weet iemand of dit een goeie investering is. Ik heb al de nodige reviews van gelezen en geen enkele is negatief, zeker als ik deze straks met een supernait kan combineren.

Jeroen

Ik zou via een apple tv of airport express streamen vanuit de ipod, ipad etc, ipv zo'n dure dock.

Alco

Of via een Squeezebox Touch... ben je voor hetzelfde bedrag klaar als die Wadio dock.  :smile:
(en heb je een veel completer systeem)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Bensz

Citaat van: Alco op maart 21, 2011, 19:25:17
Of via een Squeezebox Touch... ben je voor hetzelfde bedrag klaar als die Wadio dock.  :smile:
(en heb je een veel completer systeem)

Maar kun je geen content streamen vanaf een I-Pod, -Pad, -Phone.

SB is verder natuurlijk perfect om van af PC etc te streamen, en een leuke internet tuner op de koop toe.

Alco

CiteerMaar kun je geen content streamen vanaf een I-Pod, -Pad, -Phone.

Nee, maar je kunt zo'n I-pod dan wel weer als ideale afstandsbediening gebruiken om de SB Touch mee te bedienen.
Terwijl je bij de I-pod in zo'n Wadia dock steeds naar 't apparaat toe moet lopen om 'm te bedienen.

De SB Touch via de dac van een SuperNait lijkt me een mooie combinatie. :smile:
Toen ik de SuperNait thuis had staan, had ik nog een SB Classic, maar de SB Touch klinkt aanzienlijk beter, zowel via analoge als  (onverwacht) de digitale uitgang.

Bensz

Wat ik trouwens erg gaaf vind qua streaming is de nieuwe Meridian Media Core 200...

Jeriko

Nu ben ik toch aan het twijfelen of ik de wadia zal aanschaffen, ik weet niet of ik de ipod op afstand kan bedienen met behulp van de laptop (of een ipad) via airplay. Ik heb de squeezebox al en moet daarbij nog een NAS aanschaffen dus al met al een moeilijke keuze.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

musfed

CiteerIk heb de squeezebox al en moet daarbij nog een NAS aanschaffen dus al met al een moeilijke keuze.

Was dat al de bedoeling of wil je een Nas ter vervanging van de iPod?
Dutch & Dutch 8c's

fireman

Ik vermoed dat je je muziek op de NAS zet. Deze laat je uitlezen door je SB en voilà je kunt spelen. En natuurlijk de iPod Touch als AB. ( heb je die überhaupt?? )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jeriko

Tuurlijk  :D heb laatst de ipod touch (4e gen.) aangeschaft en mijn vriendin heeft mijn oude ipod touch (2e gen.) dus daar zitten we niet verlegen om, ik heb al mijn muziek in lossless op de ipod staan . Ik maak vaak gebruik van mijn ipod in combinatie met een iqube (zie foto) en mijn audiotechnica hoofdtelefoon en heb ook een speciale connector met jackplug uit, hier omzeil ik de hoofdtelefoon van de ipod die van mindere kwaliteit is. Ik wou eerst de Headline van Naim aanschaffen maar ze adviseerde mij toch om de iqube (V2) uit te proberen, zeker omdat deze ook een usb ingang heeft zodat ik deze met de laptop gebruiken. Iedereen die een ipod heeft kan ik deze hoofdtelefoon versterker aanraden het klinkt heel erg goed en er komt binnenkort ook nog een V3 aan met SPDF ingang die schakelbaar is.
Sorry dat ik niet voor de naim heb gekozen  :( (het is tenslotte een NAIM topic).

musfed

CiteerSorry dat ik niet voor de naim heb gekozen

Hahaha, je verwacht straf van dit forum.....?  ;)
De headline is een ontzettend mooie hoofdtelefoonversterker maar heeft ook een aardige prijs en aantrekkelijke upgrademogelijkheden die serieus ten koste kunnen gaan van je bankrekening.

Ik zie nu dat die iqube ook niet goedkoop is. Daar kun je bijna een Headline voor aanschaffen.
Dutch & Dutch 8c's

fireman

Heeft iemand een idee hoe de stabiliteit van de streaming verbinding tussen de nServe en de app/netwerk is? De verbinding tussen de qute en de app/netwerk was ronduit beroerd.

Kortom, valt de verbinding niet weg?

We zijn nu enige tijd verder en wellicht zijn er verbeteringen te vinden.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Bensz

Citaat van: Fireman op maart 26, 2011, 18:51:39
Heeft iemand een idee hoe de stabiliteit van de streaming verbinding tussen de nServe en de app/netwerk is?...

...We zijn nu enige tijd verder en wellicht zijn er verbeteringen te vinden.

Als ik zo het Naim forum lees niet, en zijn er nog best wel Issues.

Daarom neem ik binnenkort afscheid van Naim, vanmiddag alles ingeruild bij AA. Het is Meridian/Sooloos geworden.

Alco

CiteerDaarom neem ik binnenkort afscheid van Naim, vanmiddag alles ingeruild bij AA
Misschien zijn je Naim spullen in dit topic weleens ter sprake gekomen, maar ik kon 't zo 1,2,3 niet vinden en ben toch ff nieuwsgierig... :sigh: wat heb je bij AA (Audio-Artistiek ?) ingeruild ?

ThijsG

Citaat van: Alco op maart 26, 2011, 22:17:02
Misschien zijn je Naim spullen in dit topic weleens ter sprake gekomen, maar ik kon 't zo 1,2,3 niet vinden en ben toch ff nieuwsgierig... :sigh: wat heb je bij AA (Audio-Artistiek ?) ingeruild ?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!! :D
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Klout10

Citaat van: Fireman op maart 26, 2011, 18:51:39
Heeft iemand een idee hoe de stabiliteit van de streaming verbinding tussen de nServe en de app/netwerk is? De verbinding tussen de qute en de app/netwerk was ronduit beroerd.

Ik gebruik de n-Serve app op m'n iPod Touch nu ongeveer een half jaar vrijwel dagelijks en ben hier zeer over te spreken. Hij werkt snel, is de verbinding met de HDX nooit kwijt en de app hangt nooit... Moet wel zeggen dat ik m'n HDX bedraad op m'n router heb aangesloten. Wellicht dat dit scheelt...

Groeten,
Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Bensz

Citaat van: Alco op maart 26, 2011, 22:17:02
Citaat van: ThijsG op maart 26, 2011, 22:45:11
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!! :D

Heren!

Vanwaar die nieuwsgierigheid?

Alco

CiteerHeren!

Vanwaar die nieuwsgierigheid?

Nou,...you never know... :sigh: Misschien dat er iets bij zit dat mijn interesse heeft...
(ligt dan ook aan de prijs uiteraard)

Bensz

Je weet natuurlijk niet wat er uiteindelijk van mijn set daadwerkelijk wordt aangeboden. Zou maar zo kunnen dat voor bepaalde componenten al een koper is. Zou het aanbod van AA in de gaten houden, of ff met Edwin bellen.

Klout10

Toevallig ook een HiCap ingeruild? Dan zal ik Edwin zeker eens bellen  ;)

Groeten,
Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

Ah, de "282-spammer" is inmiddels ook weer terug op MP. :sarcasm:

Klout10

Hij geeft wel het serienummer op, misschien is er een andere reden waardoor de 282 zo goedkoop wordt aangeboden.

Misschien moet je gewoon eens reageren of het serienummer bij Latham checken ...

Alco

CiteerHij geeft wel het serienummer op, misschien is er een andere reden waardoor de 282 zo goedkoop wordt aangeboden.

Ja,..daar heb je wel een punt, maar dit is zo verdacht goedkoop, en daarbij 't soms wat vreemde Nederlands.
(misschien oordeel ik iets te snel, maar deze 2 punten zie je vaker bij niet te vertrouwen advertenties)

Ik kan me niet voorstellen dat iemand een Naim NAC282 van meer dan € 4500,- binnen 1,5 jaar alweer wil verkopen voor maar € 750,- voor welke reden dan ook. (de helft van de prijs zou dan al netjes zijn, maar 1/6e deel...neh) :huh2:
Ik ben er van overtuigd, dat men bij inruil op een NAC252 (reden van verkoop) via een Naim dealer een veelvoudige van die € 750,- kan krijgen...

Klout10

Je hebt helemaal gelijk.

Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd, ik laat het je wel weten...