Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

mahansz

Citaat van: Bensz op februari  2, 2011, 08:42:08
Weer op oorlogspad Hans?

'k heb het idee dat de combi Meridian en Totem net iets minder goed is dan Naim & totem. Nu heb ik altijd al een zwak gehad voor naim, drie maal raden door wie ik aangestoken ben  ;D. Daarbij kan het denk ik ook wel wat goedkoper dan mijn huidige set, dus dat kan ik wel gebruiken in m'n nieuwe woning  :clapping:

Bensz

Citaat van: mahansz op februari  2, 2011, 09:26:07
'k heb het idee dat de combi Meridian en Totem net iets minder goed is dan Naim & totem. Nu heb ik altijd al een zwak gehad voor naim, drie maal raden door wie ik aangestoken ben  ;D. Daarbij kan het denk ik ook wel wat goedkoper dan mijn huidige set, dus dat kan ik wel gebruiken in m'n nieuwe woning  :clapping:

Ik denk dat je beter het versterkergedeelte van beide kunt vergelijken. De Nvi werkt met klasse T(tripath?). Voor puur stereo zou ik voor de Supernait gaan, mooiere vv en denk ook betere DAC.

Dr.Bedlo

Daar bij komt dat de Nvi niet meer in productie is. De ondersteuning zal nog wel doorgaan.

mvg

Fred

Die om 2 uur een audientiie heeft aangevraagd bij It Harkstee
Quad vintage.

Bensz

O ja, vergeten te plakken:

The Supernait's digital input section begins with a Crystal CS8416 receiver chip, which identifies the incoming datastream as 44.1, 48, 88.2, 96, or 192kHz. Conversion is handled by a stereo 24-bit/192kHz D/A chip from Burr-Brown.

Alco

CiteerFred,

Die om 2 uur een audientie heeft aangevraagd bij It Harkstee

Da's een heel wat aangenamere besteding van de middag, dan de mijne... (@work :sleepy:)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op februari  2, 2011, 12:37:58
Da's een heel wat aangenamere besteding van de middag, dan de mijne... (@work :sleepy:)

Troost je met de gedachte dat ik dat normaliter ook was...Maar ja...ff vrij van mijzelf genomen-Eigen baas he- En om enige moderatie tegen te gaan en toch het over NAIM te hebben

Naim Boppe
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: fred19633 op februari  2, 2011, 12:50:21
Troost je met de gedachte dat ik dat normaliter ook was...Maar ja...ff vrij van mijzelf genomen-Eigen baas he- En om enige moderatie tegen te gaan en toch het over NAIM te hebben

Naim Boppe

Eigen bedrijf in Grunn-stad?

Dr.Bedlo

Ja man.

Mvg

Fred
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ja ja iedereen-( behalve mijn zus dan) Nieuwsgierig.

Nou..Ik had geen uitgebreidde luistersessie nodig en was eigenlijk met een uurtje wel klaar.

Harbeth p3---------Meer had dat niet nodig

mvg

Fred

Quad vintage.

Alco

CiteerNou..Ik had geen uitgebreidde luistersessie nodig en was eigenlijk met een uurtje wel klaar.

Harbeth p3---------Meer had dat niet nodig

Goh,dus toch de Harbeth P3 !?  :smile:

Nu dus nog passende stands, bij de P3 zien te vinden... toch ?  of heb je al wat op 't oog ?

Wellicht is deze van Partington een optie ? (http://www.whathifi.com/review/Partington-Super-Dreadnought/)

(€ 350,- p.p.)

Wat ik me bij de Harbeth's nog wel ff afvroeg is:
Moest je gezien het lage rendement de volumeknop op de Nait 5i ook erg ver opendraaien ?  
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Lars_Portman

Ooit een keer de HEED Obelisk SI op de Harbeth's speakers gehoord.  Dat klonk echt mooi en heel groots.  8) Dat ik dacht toen binnen kwam hele andere set stond te spelen, want had niet verwacht dat daar uit die set kwam die zo even stond te spelen toen.   :thumbs-up:

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100

Dr.Bedlo

Ja was al bang dat ik er niet zo gemakkelijk afkwam.

Ik had al  besloten dat ik niet meer van die grote speakers wilde, mede gezien de kleine behuizing is dat niet echt nodig.En het pad van the bigger the better had ik ook al verlaten.
De spendors vielen mede daarom al af en tevens de Wilson Benesch want die viel buiten mijn budget achteraf bekeken.

Goed, de Harbetjes: Je moet eraan wennen, het is voor wat de instrumenten betreft meer laidback en smooth dan dat ik gewend was, meer zoetgevooisd.De stemmen echter klinken zo levensecht "chilling" en zo mooi geplaatst zoals ik het nog nooit eerder had gehoord.In 1ste instantie wilde PRATT pret niet echt op komen maar dat had achteraf meer te maken met de muziekkeuze.
De neat motives 2 klinken anders, maar dan ook totaal anders. Veel meer upfront, veel rauwer en harder.Veel meer geschikt IMHO vor de wat meer eocky nummers. En als je dan bedenkt dat ik een harde akoestiek heb word dat nog erger, en of je dan nog met plezier luistert? Nee...
De luister ruimte was sowieso al vrij zwaar gedempt. De harbeths zullen dan ook meer geschikt zijn voor mijn akoestiek temeer daar soms de wat acherliggende klanken meer op de voorgrond zullen treden. Ook kwam bij de meer rocky nummers de pratt om de hoek kijken, iets wat bij de Neat dan een beetje te werd

De volume knop bleef op een kwart staan, geen enkel probleem.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Oh ja de stands.

Kon voor een mooie prijs deze erbij bedingen. passen ook perfect dus ook weer geregeld. Spuit ze alleen nog een keer in een andere kleur

http://customdesign.co.uk/catalog/product_info.php?products_id=318&osCsid=6s6s2prtc32700s2injpsuhjb1
Quad vintage.

Alco

Worden de P3's nu voor je besteld of kon je direkt al een paartje meenemen ? En in welke houtfineer versie ?

Die stands kende ik nog niet, maar zien er wel bijzonder uit.

(zo,...vooruit dan, ...nog even één laatste linkje naar een Harbeth forum site en dan zal ik (neem ik me voor) stoppen over Harbeth...aangezien dit tenslotte een Naim topic is) :blush: :-X
http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?338-Photos-of-your-beloved-Harbeth-Speakers-amp-Setup

Dr.Bedlo

Begint het weer te kriebelen Alco?

Ik heb ze in rosewood  genomen en gelukkig had de importeur die nog liggen. Volgende week donderdag komt Durk ze brengen en ff goed neerzetten.Kon de 3tjes overigens ook nog voor de oude prijs meenemen. Er zit dus binnenkort weer een prijsverhoging aan te komen.

Overigens heeft harkstee een uitgebreide serie Harbeths staan, met de stands (O.a Skylands) dus voor wie nog wat wil en/of moet?

Quad vintage.

Alco

CiteerBegint het weer te kriebelen Alco ?
I hate to admit it...  :blush:

Jammer...weer een prijsverhoging! (Naim doet dat ook jaarlijks,...alsof 't nog niet voldoende kost)  :huh2:

mahansz

Citaat van: Alco op februari  2, 2011, 23:02:51
I hate to admit it...  :blush:

Jammer...weer een prijsverhoging! (Naim doet dat ook jaarlijks,...alsof 't nog niet voldoende kost)  :huh2:

kleine correctie: sommige naim apparaten zijn ook goedkoper geworden (supernait, n-Vi, etc.), tenminste de vorige jaren, dus het is niet alleen maar verhogen.

Alco

Citeerkleine correctie: sommige naim apparaten zijn ook goedkoper geworden (supernait, n-Vi, etc.), tenminste de vorige jaren, dus het is niet alleen maar verhogen.
Daar heb je gelijk in Mahansz. Ik herinner me opeens dat de SuperNait sinds z'n introductie zo'n €500,- is gedaald, wat toch een leuke slok op 'n borrel scheelt.

Bensz

Ik heb in dit topic wel eens gevraagd over Naim en Airplay. Afgelopen week maar es rechtsstreeks gevraagd aan een Naim medewerker. Bijzonder behulpzaam, en zeer snel, soms binnen tien minuten antwoord.

Gedeelte van het antwoord wat ik kreeg op de vraag of Naim ook Apple Airplay gaat ondersteunen:

That is correct - I am afraid I cannot comment on Airplay until after any official announcements from our PR department.

Regards

P***

Niet dat je er wat aan hebt. Maar toch...

Dr.Bedlo

Naim wish list:

Een RC die te snappen is
Een dedicated handleiding, ze stoppen nu alles in een handleiding en dat is lastig en vervelend.
Een subwoofer uitgang op de Nait 5
Een mono knop op de Nait 5

Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op februari  5, 2011, 21:10:25
Naim wish list:

Een RC die te snappen is

Wat is er moeilijk aan? Je drukt op PRE en je bedient de versterker. Je drukt op CD en je bedient de CD-speler, met behoud van volume knoppen voor de versterker?

CiteerEen dedicated handleiding, ze stoppen nu alles in een handleiding en dat is lastig en vervelend.

Waarom? Het staat er toch in?

CiteerEen subwoofer uitgang op de Nait 5

Die komt er niet, maar upgrade naar een Nait XS of supernait en hij is wel beschikbaar, incl. mogelijkheid voor voedingen,

CiteerEen mono knop op de Nait 5

Waarom? Bijna geen enkele versterker heeft een mono knop.
Als iets mono moet zijn, kan je ook RCA splitter op 1 uitgang van een cd-speler zetten en daarna dat signaal in L+R voeren.

Groet,

Bjorn

Alco

CiteerNaim wish list:

Een RC die te snappen is
Een dedicated handleiding, ze stoppen nu alles in een handleiding en dat is lastig en vervelend.
Een subwoofer uitgang op de Nait 5
Een mono knop op de Nait 5

Die 1e wens snap ik ook niet om eerlijk te zijn. Ik vind de Naim afstandsbedieningen eenvoudig en overzichtelijk.
(ik gebruikte tot voor kort zo'n Logitech Harmony 600 all-in-one AB, maar ben er mee gestopt...vind 't maar nix)

Je 2e wens kan ik me iets bij voorstellen, al vind ik zelf een handleiding uberhaupt niet meer nodig.
(het meeste spreekt bij Naim voor zich en alle handleidingen staan in pdf online)

Een mono knop op een Nait 5(i, neem ik aan) ?  
Waar zou je een mono knop voor willen/moeten gebruiken dan ? :unsure:

Mijn persoonlijke wish-list voor Naim zou zijn:

Na al die jaaaren eindelijk eens met een wat soepeler kabel op de markt komen.
Zoiets moet toch mogelijk zijn ? :dontgetit:

Verder een streamer maar dan in een 5i prijsklasse/look.

Een rack ala Fraim, maar dan betaalbaar voor mensen met een normaal salaris.
(bijvoorbeeld iets als deze 'Fraim basic', zonder glasplaten ontkoppeling)

fireman

Is dit een self made meubel? Of heb je ergens een site waar ze dit verkopen?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerIs dit een self made meubel? Of heb je ergens een site waar ze dit verkopen?

Ik dacht ook eerst dat 't een zelbouw project van iemand was, maar ik vond 't op deze Franstalige site:
http://www.cinenow.fr/articles/23652-nouveau-meuble-naim-fraim-modifications-prix-et-visuels

De prijzen zijn nog steeds vrij pittig voor een HiFi-rack, maar... vergeleken met de prijzen van de originele Fraim, is 't nog relatief betaalbaar te noemen. (€ 1300,-  terwijl 't origineel in deze versie circa € 2700,- zou moeten kosten)

edit: ik heb zojuist via 't Naim UK forum vernomen dat Naim binnenkort op een show staat in Bristol, met deze Fraim Basic! :smile: (echt supertoevallig zeg, aangezien ik precies zoiets dergelijks in m'n hoofd had)

contour3.0

wel een mooi rack :wub:

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707