Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerJammer dat MM ze niet meer heeft

Saturn heeft Diapason een periode gehad, dankzij een voormalig medewerker van Boelman & Co in Assen.
Hij had er voor gezorgd dat Saturn high-end merken als Diapason, Nottingham Analoque e.d. in huis hadden.
Helaas is dat door bezuinigingen inderdaad ook weer voorbij...

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

woeps... per ongeluk kwam mijn reactie 2x in beeld...  :blush:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Oh je en wat nu dan? ;D

Van den middag de Cambridge audio dock id50 opgehaald en aangesloten op de Naim. Klinkt niet eens onaardig. beetje laidback en koel maar is te pruimen, maar toch maar ff door de zure appel heenbijten en de Naim DAC in overweging nemen.

Ja eigenlijk best wel jammer dat MM en Saturn gestopt zijn met de betere Hifi.

fred
Quad vintage.

Alco

Citeereigenlijk best wel jammer dat MM en Saturn gestopt zijn met de betere Hifi.
Bij mijn weten was 't alleen Saturn die de betere HiFi in huis had. Bij MM heb ik nog nooit iets bijzonders gezien. :unsure:
(alleen de standaard merken als Yamaha, Bose, Pioneer, Denon, Magnat, Wharfedale, Kef,etc)

Op zich idd wel jammer, maar ik vraag me af of 't wel uitkon in een zaak als Saturn.
De ruimte waarin de sets stonden vond ik niet echt geschikt om klankmatig een goede eerste indruk op te doen, en je zoekt dergelijke merken ook niet in een zaak als Saturn. (en 't merendeel van de klanten van zaken als MM en Saturn komen toch voor wat anders)
Om 't nog een kleinnn beetje ontopic te houden.. de beste man die de genoemde merken introduceerde bij Saturn had een aantal jaren geleden ook een Naim CDX CD-speler, net als ik toen.  8)

Dr.Bedlo

nee MM aan de westerhaven in Groningen hadden ook een aparte luister ruimte  met het betere spul. oa de Diapsonds is nu voltooid verleden tijd helaas.
Quad vintage.

Alco

CiteerMM aan de westerhaven in Groningen hadden ook een aparte luister ruimte  met het betere spul. oa de Diapsonds is nu voltooid verleden tijd helaas.
O ? goh, dat wist ik niet. Is me nooit opgevallen. Ik kom er al jaren, minimaal zo'n 1x in de 2 weken en heb nog nooit Diapason's gezien daar. Die aparte luisterruimte wel, die hebben ze nog steeds.

Wat betreft de Naim dac.  Ik heb 'm een maandje of 3 a 4 geleden een aantal weken in huis gehad.
Ik was toen niet zo enthousiast (gezien de forse prijs althans), maar ik moet toegeven dat ik 'm niet continu aan had staan. (hooguit 1 week) en dat ie splinternieuw was! Wellicht heb ik dus te vroeg geoordeeld en had ik misschien toch beter even kunnen wachten tot de dac bij Audio-Artistiek wat meer ingespeeld was.
Na de 1e week heb ik 'm weer in de doos ingepakt, overtuigt van 't feit dat ik 'm niet zou kopen, gebaseerd op m'n eerste indrukken tijdens/na de 1e dagen. Toch lees ik louter lovende verhalen over die dac, zowel van eigenaren als in de vele testen op internet en in HiFi tijdschriften.
Al heb ik bij mijn Nait 5i geen verschil kunnen merken na verloop van tijd door inspelen, toch schijnt de Naim dac daar wel gevoelig voor te zijn.

Dr.Bedlo

en die aparte ruimte kon ik vorige week niet meer vinden, had mijn kyras voot 2 jaar terug zelf bij mm gekocht.
Quad vintage.

Alco

Die aparte ruimte is achterin de winkel. 1 wand is geheel van glas en de glazen deuren staan ook altijd open, waardoor 't amper opvalt dat 't eigenlijk een 'afgesloten' kamer is.
Ik vind 't een ongeschikte kamer, met veel te veel speakers, naast elkaar, veel te dicht op elkaar gepropt, waarbij alle speakers zijn aangesloten via 1 zo'n schakelkast principe. :huh2:

Dr.Bedlo

conclusie...toch maar de betere hifizaak bezoeke,.overigens zag ik het ni goed en had je je speakers op bakstenen staan? vast niet maar lijkt net zo.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op januari 14, 2011, 19:14:02
O ? goh, dat wist ik niet. Is me nooit opgevallen. Ik kom er al jaren, minimaal zo'n 1x in de 2 weken en heb nog nooit Diapason's gezien daar. Die aparte luisterruimte wel, die hebben ze nog steeds.

Wat betreft de Naim dac.  Ik heb 'm een maandje of 3 a 4 geleden een aantal weken in huis gehad.
Ik was toen niet zo enthousiast (gezien de forse prijs althans), maar ik moet toegeven dat ik 'm niet continu aan had staan. (hooguit 1 week) en dat ie splinternieuw was! Wellicht heb ik dus te vroeg geoordeeld en had ik misschien toch beter even kunnen wachten tot de dac bij Audio-Artistiek wat meer ingespeeld was.

Dat van dat inspelen klopt wel. de ingespeelde vintage set van mijn ex klinkt mooier en warmer dan de set die ik nu heb. maar is ren kwestie van de tijd gunnen. Het begint al een beetje te komen.Ik ga zeker de DAC met de tijd een kans geven. Alhoewel er volgens mij niet echt een winst is te behalen met de huidige cd lijn van Naim. Met de Ipod zeker, maar misschien kan de DAC van Wadia dat ook wel en dat scheelt toch wel een behoorlijke slok op een borrel kwa pleuropjes.
Quad vintage.

Alco

Citeeroverigens zag ik het ni goed en had je je speakers op bakstenen staan? vast niet maar lijkt net zo.
Mijn speakers op bakstenen ?  :unsure:  Welke foto bedoel je dan ?

Dr.Bedlo

Quad vintage.

garmtz

Wij hebben de NAIM DAC heel even op proef gehad in de zaak met (toegegeven) een 555 voeding en dat klonk toch wel heel speciaal. Wat vooral opviel was de mate van 'body' die de DAC meegeeft aan alles. Dit ben je van digitaal bijna niet gewend. Ook de enorme tonale rijkheid, definitie, dynamiek en rust vielen op.

fireman

Misschien is het een combi van mijn keten (282/250-2/nDAC), maar het klinkt buiten gewoon goed. Het is niet het luisteren dat als je er voor gaat zitten. Maar de ervaring die je de gehele dag door hebt. Het is detailrijk, gecontroleerd, strak, muzikaal en het spettert er vanaf. Net als of ze in je huiskamer staan ( de instrumenten )

Mijn source is nu de Pioneer bleu-ray speler digitaal aangesloten op de nDAC. Ik hoef geen dure speciale CD-speler meer. Dit is echt buiten gewoon.
Ook heb ik mijn streaming signal digitaal aangesloten. Helaas in MP3 formaat. Is iet wat minder, maar zeker heel fraai en mooi. Je hoort het verschil!!
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

VlisChris

Citeermaar het klinkt buiten gewoon goed. .

Misschien een voor de hand liggende vraag: klinkt het binnen ook gewoon goed? :P

Dr.Bedlo

Ik SCHAAM MIJ DIEP!

En terecht ook

Daar Naim de aansluitingen van de speakers nu net weer andersom heeft zitten en er ook geen balansregelaarop zit  en ik de hele nacht er over heb liggen grubbelen.en de Handleiding er ook geen duidelijkheid overgeeft.

Ahum...De luidsprekers links en rechts. bedoelt men nu links en rechts als je met je neus richting de speakers staat of met je rug.? Ik weet het stom. Maar ja...

Mvg

Fred
Quad vintage.

Dirk

Citaat van: fred19633 op januari 15, 2011, 10:42:34
Ahum...De luidsprekers links en rechts. bedoelt men nu links en rechts als je met je neus richting de speakers staat of met je rug.? Ik weet het stom. Maar ja...

Mvg

Fred
ze bedoelen L&R zoals je naar je set luistert...en hoe je dat doet weet je vast zelf ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Ja zekers....maar dat klopt dan weer niet volgens Audio aArtistiek en moet het bij NAIM precies andersom. We grubbelen verder.
Quad vintage.

garmtz

Bij NAIM staat er gewoon links en rechts bij de luidsprekeruitgangen. Al je voor je luidsprekers zit en de set staat ook voor je, moet je de kabels dus 'kruisen'.

Dr.Bedlo

Dat zou dus betekenen dat linker speaker die is welke links is als je ervoor zit cq staat?
Quad vintage.

garmtz

Dr.Bedlo

Zo zit het dus nu. De kabel die in de right gaat stuurt de rechterspeaker aan gezien als je er voor staat. |Tsja als dit klopt dan speelde ik al een tijdje andersom. twas mij niet opgevallen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Na ja niet opgevallen.Vond wel dat het stereo beeld wat vreemd was achteraf, ook hoefde ik mijn speakers meer even wat meer uitelkaar te zetten dan 1.50 meter en ik kreeg er gratis een rommeilge bas bij.

Nu valt alles op zijn plaats en heb ik de speakers iets uitelkaar gezet voor een iets breder stereo beeld, het gaat nu echt komen jammer alleen dat ik zo weinig tijd heb.. En de galm waar ik eerst weinig last van had, is nu wel heel sterk aanwezig. Zal daar enige acoustische maatregelen voor moeten nemen.

Volgende week een luisterafspraak maken in FriesLAND (SLIK)..Neat, Sonus faber en Wilson Benesch tevens Spendor ben benieuwd.

Quad vintage.

Bensz

Citaat van: fred19633 op januari 16, 2011, 11:21:32

Volgende week een luisterafspraak maken in FriesLAND (SLIK)..Neat, Sonus faber en Wilson Benesch tevens Spendor ben benieuwd.

Dat valt niet mee voor een groninger(?)...paspoort klaar liggen?
Totem ook overwogen?

Dr.Bedlo

Beste,

Nee, valt  niet mee, maar ja...

nee want de totem is volgens de jongens van Beter beeld en geluid  niet ,tot zeer moeilijk aan te sturen met Naim.

mvg

fred
Quad vintage.