Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: Christiaan S op januari  8, 2011, 22:58:49
Hoezo, interesse?

Nee, ik heb een 282/250-2. En voor mijn kids koop ik eerder dan de unitiqute.

Citeer
Hoe kan ik ontdekken of het een 1 of een 2 is? Ik ben er vrij zeker van dat het een 1 is namelijk :)

Is het een groene(2) ( olive ) of een zwart/wit(1) uitvoering?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Oja, de 1 heeft ook drukknoppen. De 2 draaiknoppen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

VlisChris

Zwart wit.
Excuses voor de k. kwaliteit foto's maar had geen zin om nu moeite te doen om alleen maar te laten zien welke ik thuis heb staan :-X
Heb door de moeheid vanavond al 2 glazen kapot laten vallen.

fireman

Citaat van: Christiaan S op januari  8, 2011, 23:15:08
Zwart wit.
Excuses voor de k. kwaliteit foto's maar had geen zin om nu moeite te doen om alleen maar te laten zien welke ik thuis heb staan :-X
Heb door de moeheid vanavond al 2 glazen kapot laten vallen.

Toch niet vol he ;) is zonde van de inhoud, of was het na het opdrinken van die inhoud?

Dit is de 1. Is uniek, niet bewaren?

VlisChris

Haha, nee zeker niet vol. Loop alleen mezelf even voorbij met (veel) te weinig slaap, en teveel willen doen.

Dat die zo uniek is joh. Wel gaaf. Zou hem in dat opzicht erg graag bewaren, alleen zit ik dan echt met een gat in mijn budget, en dat vind ik eerlijk gezegd problematischer dan een versterker verkopen waar ik nooit feeling mee gehad heb.
Om hem nu opeens te bewaren "omdat die uniek is" gaat me wat ver.
Maar je denkt dat 450 een faire prijs is? En hij is ongeveer uit 85 geloof ik toch? Tenminste, kan me herrineren dat je dat toen indertijd melde :)

Alco

CiteerIn goede staat + gerecapt ca. € 450,- komt door de uniekheid. Alco kan het tevens bevestigen. ( die heeft er nog één)

Ik heb inderdaad een Nait 1 gehad. Heb die toen gekocht voor €300,- .
Die Nait 1 was van 1986 en zag er werkelijk nog als nieuw uit.

Christiaan, aangezien de Nait-1 niet van Fireman was, is deze zeer waarschijnlijk dus ook niet gerecapped (gereviseerd), wat de waarde op zo'n €300,- brengt.
Zowel de Nait 1 als de Nait 2 zijn door de jaren heen amper in waarde gedaald. De Nait-2 is zelfs iets gestegen.

Wat toevallig dat je 'm wil verkopen Christiaan... ik zat vorige week namelijk nog te denken aan m'n good ol' Nait 1.
Ik heb absoluut iets met de Nait 1, enerzijds omdat 't de eerste geintegreerde Naim versterker was, en vanwege de eenvoudige looks. (aan de ene kant ziet ie er wat knullig/amateuristisch uit, maar aan de andere kant hou ik wel van die eenvoud/soberheid)

Zelf heb ik momenteel nog een CB ("Chrome Bumper") Nait-2.  Fireman, jij had destijds volgens mij een olive Nait-2.

Citeerje denkt dat 450 een faire prijs is? En hij is ongeveer uit 85 geloof ik toch? Tenminste, kan me herrineren dat je dat toen indertijd meld
€ 450,- is dus alleen een faire prijs als de Nait-1 door Naim UK, importeur Latham, of een geautoriseerde Naim dealer is gerecapped. De Nait 1 met rode power-led is van 1983 tot 1986 gebouwd, en de Nait 1 met groene led tussen '86 en '88)

Als ik kijk naar de foto Christaan, lijkt 't... alsof het rode power-LEDje op je Nait 1 mist. Klopt dat ?  :unsure:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

VlisChris

Hi,

Ik heb mijn Naim zeker bij Fireman vandaan. Toevallig net de pm erbij gepakt waarin we het kopen samenvatten :)
Rode lampje moet ik ff nakijken voor je. Lig nu op bed.

Alco

CiteerIk heb mijn Naim zeker bij Fireman vandaan. Toevallig net de pm erbij gelakt waarin we het kopen samenvatten
Rode lampje moet ik ff nakijken voor je. Lig nu op bed.
O ? toch wel dus  goh,...ik kan me niet herinneren dat Fireman een Nait-1 heeft gehad, maar ik heb me dan vergist.
(Fireman en ik kennen elkaar 'n beetje en zijn aardig op de hoogte van elkaars HiFi avonturen :smile: )

ps. de Nait 1 is op zich wel bijzonder, maar niet 'uniek'. Ze staan regelmatig te koop op Ebay.co.uk.
(onlangs nog 5 stuks, momenteel 2)  
De exacte leeftijd van je Nait 1 kun je vinden op http://www.naimaudio.com/serial-numbers
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

VlisChris

Thanx.
Ga ik morgen eens naar kijken. Handige tip.
Ga nu echt slapen. In 3 kwartier van moment van animocheck openen naar verkopen een setje speakers verkocht :p Dat is vrij vlot ;)

Alco

Dat is zeker vlot! :smile:

Slaap lekker :yawnee:

Bensz

Citaat van: Bensz op november 18, 2010, 20:42:27
             **setupdate**

Binnenkort in huize Bensz een Headline + NAPSC. Natuurlijk "moet" daar nog een leuke hoofdtelefoon bij, iemand suggesties?

Bedankt nog voor alle suggesties.

Het is een HD800 geworden.

Dr.Bedlo

Beste mensen,

Zo na lange tijd weeer eens iets van ikke uit het noorden. Er is veel gebeurt maar daar wijd ik verder niet over uit. Feit is wel dat ik heel lange tijd zonder stereo heb gezeten maar nu weer een NAIM 5I  en cd 5i heb gekocht. vraag mij af er een verbetering zal kunnen bemerken als ik er een hiline din kabel bij koop...duur dat wel maar wie heeft er ervaring mee? bij voorbaat dank.

mvg

fred

Quad vintage.

Alco

Hoi Fred,

Goed om te horen dat je weer kunt genieten van je muziek. Met een Nait 5i + CD5i zal dat prima lukken lijkt me.
Ik heb zelf geen ervaring met de HiLine, maar aangezien je in 't noorden woont kun je vast wel een HiLine lenen van Audio-Artistiek in Groningen, om thuis op je gemak te beoordelen.

VlisChris

Ik zit nu naar mijn Nait 1 te luisteren aangesloten via een Nordost Reddawn.
In mijn ongeoefende oren een heerlijke combinatie. Het gaat om een geleende kabel van Erik S. Maar die heeft hem te koop staan voor (ik meen) 119 euro ofzo.

garmtz

Citaat van: Bensz op januari 10, 2011, 19:49:21
Bedankt nog voor alle suggesties.

Het is een HD800 geworden.

Netjes!

Dr.Bedlo

Citaat van: Christiaan S op januari 13, 2011, 14:22:57
In mijn ongeoefende oren een heerlijke combinatie. Het gaat om een geleende kabel van Erik S. Maar die heeft hem te koop staan voor (ik meen) 119 euro ofzo.

Ja..En dat vind ik nu zo mooi aan NAIM. Naic 5 en de DIN kabel en je bent het manneke. Ik heb jarenlang in een andere setup met interlinks en LS Kabel zitten te klooien. Met alle respect maar van mij hoeft dat niet meer, Alleen de Intro serie met de HI Line kabel zou mij wel kunnen interesseren

Mvg

Fred
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op januari 13, 2011, 14:15:17
Hoi Fred,

Goed om te horen dat je weer kunt genieten van je muziek. Met een Nait 5i + CD5i zal dat prima lukken lijkt me.
Ik heb zelf geen ervaring met de HiLine, maar aangezien je in 't noorden woont kun je vast wel een HiLine lenen van Audio-Artistiek in Groningen, om thuis op je gemak te beoordelen.

He Alco...Leuk een bekende uit het Circuitje.

Ja...Moet er vandaag of morgen toch naar toe. Ik heb nog steeds mijn garantie bewijs van de CD speler niet. Zal eens kijken of hij te porren is. Heb je vorig jaar nog de auditie van GURU speakers en de Ovatars S 600 nog bijgewoond? Bij Edwin dan?
Quad vintage.

Alco

CiteerHeb je vorig jaar nog de auditie van GURU speakers en de Ovatars S 600 nog bijgewoond? Bij Edwin dan ?

De Ovators S600 demo heb ik niet bijgewoond.
(heb wel de S 400's beluisterd op de AV-NU show in Utrecht, vorig jaar oktober)

De Guru speakers heb ik wel beluisterd... vond 't niet slecht, maar... 't deed me ook niet zoveel om eerlijk te zijn. (afgezien nog van het naar mijn mening lelijke uiterlijk van de Guru speakers)

Het mooiste wat ik bij Edwin tot nu heb mogen beluisteren waren speakers van Acapella op een dure Burmester set. (ook een wat meer betaalbare set bestaande uit Naim Allae's, op een Naim 202/200 combi vond ik erg fraai) :smile:

Dr.Bedlo

Ben er wel geweesr, was wel eens benieuwd hoe zo een super installatie zou klinken..tsja..wat zal ik zeggen. Way over the top kon mij niet echt bekoren, zeker niet als je de euros een beetje in de gaten moet houden.

overigens wat is er gebeurt met de N-vi en de dvd spelers, zie ze niet meer in de prijslijst staan?

mvg

fred
Quad vintage.

Alco

Citeerwas wel eens benieuwd hoe zo een super installatie zou klinken..tsja..wat zal ik zeggen. Way over the top kon mij niet echt bekoren, zeker niet als je de euros een beetje in de gaten moet houden.
Tsja...dat vind ik ook hoor. Veel peperdure (Naim of andere) sets klinken wel super, maar ik heb dan liever een iets minder goede, maar nog steeds prima set, die een fractie van de prijs kost, en van de overgebleven flappen koop ik dan liever muziek. :)

Ook al ben ik dan al jaren Naim fan, ik heb (gelukkig voor m'n bankpas :D) zelden de neiging om steeds maar te upgraden binnen het Naim programma. (OF ze hebben de Naits te goed gemaakt voor hun prijs, of de voor-eind combi's te duur)  ::) ;)

Citeeroverigens wat is er gebeurt met de N-vi en de dvd spelers, zie ze niet meer in de prijslijst staan?
O ? hmm,...misschien is men met de productie gestopt en heeft Naim zicht meer gericht op 't puur HiFi gebeuren.
(kan ik me dan wel iets bij voorstellen)

Bensz

Bensz

Citaat van: Christiaan S op januari 13, 2011, 14:22:57

Ik weet niet of je de Primare al in bezit hebt, maar heb je beide versterkers nog vergeleken?

Alco

De Nait-1 en de Primare zijn niet exact met elkaar te vergelijken, aangezien je niet dezelfde interlink kabel kunt gebruiken. (de Naim heeft namelijk alleen DIN-ingangen en de Primare Cinch)

VlisChris

Exact vergelijken wordt moeilijk. Precies door de reden die Alco aangeeft :)
Maar ik zal wel gaan kijken welke combinatie me beter aanstaat :)
Hopelijk kan ik daar vanavond een voorzichtig begin mee maken. Als mijn maatje die hem opgehaald heeft tenminste vandaag naar zeeland terugkomt ;)

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op januari 13, 2011, 14:15:17
Hoi Fred,

Kan in de loop van vol;gende week een HI LIne van Edwin uitproberen. Ben Benieuwd. Mooi he die Diapsons. Heb ze zelf ook een tijdje in huis gehad. Jammer dat MM ze niet meer heeft.
Quad vintage.