Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: Alco op oktober 28, 2010, 22:24:28
:
(nu niet weer na een paar maand verkopen hè !?) ;)

Ik hoop het niet ;)

Dit is zoveel beter en ook praktisch gezien veel beter ( veel analoge & digi inputs + AB ) Qute is absoluut ook een prima technisch hoogstandje. Maar ik was/ben verwend.

Nu lekker een paar weken inspelen en het wordt nog beter. Je hoort al gauw of het goed is of niet. Het kan dan alleen maar beter worden. Bij de qute lag de drempel gewoon te gaal, waardoor door inspelen toch geen bevredigend geluid zal komen. Zoals eerder vermeld, inspelen OK maar verwacht niet dat het een ander apparaat wordt. Het is alles laten settelen.

Ben benieuwd hoe lang zo'n 250-2 uiteindelijk moet inspelen en hoe lang zo'n nDAC.
Als een NAC282 van het stroom af geweest is, duurt het dan ook weer enige tijd totdat 'ie optimaal is? ( hoe lang? )

Ook de DTC moet inspelen. ca. 2 weken geloof ik.

We wachten af...
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Bensz

Citaat van: Fireman op oktober 29, 2010, 09:21:46
Ik hoop het niet ;)

Dit is zoveel beter en ook praktisch gezien veel beter ( veel analoge & digi inputs + AB ) Qute is absoluut ook een prima technisch hoogstandje. Maar ik was/ben verwend.

Nu lekker een paar weken inspelen en het wordt nog beter. Je hoort al gauw of het goed is of niet. Het kan dan alleen maar beter worden. Bij de qute lag de drempel gewoon te gaal, waardoor door inspelen toch geen bevredigend geluid zal komen. Zoals eerder vermeld, inspelen OK maar verwacht niet dat het een ander apparaat wordt. Het is alles laten settelen.

Ben benieuwd hoe lang zo'n 250-2 uiteindelijk moet inspelen en hoe lang zo'n nDAC.
Als een NAC282 van het stroom af geweest is, duurt het dan ook weer enige tijd totdat 'ie optimaal is? ( hoe lang? )

Ook de DTC moet inspelen. ca. 2 weken geloof ik.

We wachten af...
DTC?

musfed

CiteerDTC?
Ken ik ook niet.

Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Delhi Transport Corporation  ??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fireman

Citaat van: Klout10 op oktober 29, 2010, 11:11:26
Delhi Transport Corporation  ??

ha ha ha ...

Nee, is van een soort concurrent van NAIM. Hij maakt voedingen die gelijk of beter zijn dan de NAIM *.caps. Zeer goede verhalen over gelezen ( ervaringen van andere ). Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ook een Teddy Cap besteld. Of te wel een Dual Teddy Cap. Deze neemt de plaats in van 2 x HC2 en de NAPSC, welke noodzakelijk zijn om de 282 aan de praat te krijgen :)

Zie: http://www.teddypardo.com/

Is dus geen reclame maar een uitleg van wat ik heb.

Als de dealers hier moeite mee hebben dan moeten ze de link maar deleten oid
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Roger Black

Vraagt om fffffoooootoooo's!!!1  ;D

fireman

.

fireman

Nou vooruit dan. De onbekende op de is de Dual Teddy Cap ( zie op de site van Teddy Pardo )

tzt wil ik het geheel weer eens in een rack proberen.

musfed

Heb ik stiekem ook al wel eens naar zitten kijken om mijn 82 mee te voeden ipv de hicap die ik nu heb. Ben je er tevreden over Fireman?
Mooi setje zo trouwens.
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Hey Fireman,

Mooie set zeg, wat voor luidsprekers gebruik je eigenlijk??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fireman

De speakers zijn te vinden via mijn WWW link onder mijn avatar ( Bouw van mijn laatste speaker )

Moet eerlijk zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Dus of het direct beter is tov een HC2 kan ik niet nu bevestigen.
Ook moet het geheel nog inspelen. Het is op  alle fronten perfect nu. Zeker ook via mijn speakers ( + akoestiek, maar dit kan altijd beter )

Fred Mulder

Informatief:
Naast Teddy Pardo maakt Avondale ook voedingen die op Naim worden aangesloten.
Zo heb ik (bijzonder) goede ervaringen met de TPX2  :clapping:

mvg, Fred

garmtz

Die DTC ziet er niet erg groot uit... Niet dat dat perse wat zegt, maar een grote trafo zegt vaak veel over de capaciteiten van de voeding...

bwolke

Citaat van: garmtz op oktober 31, 2010, 21:03:36
Die DTC ziet er niet erg groot uit... Niet dat dat perse wat zegt, maar een grote trafo zegt vaak veel over de capaciteiten van de voeding...

Zoiets beter?  :P

garmtz

Citaat van: bwolke op november  2, 2010, 13:27:43
Zoiets beter?  :P

Hahaha! Wow, dat valt dan niet tegen in zo'n klein kastje... :)

fireman

Citaat van: garmtz op november  2, 2010, 13:47:50

Hahaha! Wow, dat valt dan niet tegen in zo'n klein kastje... :)

En > 10 kg schoon aan de haak!

garmtz

Dan heb ik niks gezegd... ;)

fireman

Citaat van: garmtz op november  2, 2010, 14:54:29
Dan heb ik niks gezegd... ;)

Heb je 'm wel eens vergeleken? Je kan er geen buil aanvallen. En muisstil.

garmtz

Citaat van: Fireman op november  2, 2010, 14:58:26
Heb je 'm wel eens vergeleken? Je kan er geen buil aanvallen. En muisstil.

Nope...

Bensz

Ik zit er aan te denken om mijn set te wijzigen.
Nu heb ik een Naitxs + Naim Dac + qute

De qute is leuk, maar werkt niet lekker met mijn Macs en de Nstream app op de Iphone doet het vaak niet.

Ik zat te denken aan Linn, en dan de volgende keuzes:

Naitxs + Naim Dac + Majik DS of
Naitxs +Akurate DS

fireman

Citaat van: Bensz op november  4, 2010, 23:06:38
Ik zit er aan te denken om mijn set te wijzigen.
Nu heb ik een Naitxs + Naim Dac + qute

De qute is leuk, maar werkt niet lekker met mijn Macs en de Nstream app op de Iphone doet het vaak niet.

Ik zat te denken aan Linn, en dan de volgende keuzes:

Naitxs + Naim Dac + Majik DS of
Naitxs +Akurate DS

Het is wat je mooi vindt klinken. Ik was er gauw over uit. Bediening via die app gaat niet vlekkeloos.
Bepaal eerst waarvoor je wilt gaan. Goed geluid of soepelere bediening.

Die XS moet toch wel iets in huis hebben (genoeg power) een juiste goed streamer is dan het enige wat je nodig hebt op je nDAC. Ik weet trouwens niet hoe jij de boel bedient. Via de xs of de qute? Of is de qute een soort bron geworden?

Bensz

Citaat van: Fireman op november  5, 2010, 08:45:51

Die XS moet toch wel iets in huis hebben (genoeg power) een juiste goed streamer is dan het enige wat je nodig hebt op je nDAC. Ik weet trouwens niet hoe jij de boel bedient. Via de xs of de qute? Of is de qute een soort bron geworden?

Ik begrijp je niet helemaal geloof ik. Hoe bedoel je genoeg power? Bediening via de XS? Genoeg power?
De Nait XS blijft.

Wat ik wil wijzigen / upgraden is/zijn de bron(nen).
Nu heb ik dus een Dac+Unitiqute(en naitXS), en zit te denken aan Linn DS.
Maar ook een Unitiserve blijft in beeld. Alleen twijfel ik hier sterk aan.

fireman

De XS is de basis ( net als bij mij de 282/250-2 is ) dan met de nDAC. Mooie combi. Daarbij een goede en soepel te bedienen manier vinden om je muziekfiles te streamen.

De qute loopt hierin vast. Qua bediening is het stroperig, niet vlot genoeg. Hoe is het qua klank? Ik denk dat een *DS een beter resultaat zal opleveren. Bedenk ook dat er wellicht restricties zijn aan het transporteren van audiofiles door de lucht (via je netwerk) Ik merk dat iig met mijn iMac/airport express. Is heel leuk geluid (en zeer vlot te bedienen) maar mijn Panasonic blue-ray speler digitaal aangesloten op de nDAC is vele malen beter. Kan het met een ander "loopwerk" nog beter ( nServer of NAS ?? )

Dus ook daar aan denken. Ik weet niet hoe een Linn *DS uiteindelijk werkt ( waardes en kwaliteit enzo )

bmateijsen

Citaat van: Bensz op november  5, 2010, 09:05:30

Maar ook een Unitiserve blijft in beeld. Alleen twijfel ik hier sterk aan.

Unitiserve is een handige oplossing als je een leek bent op het gebied van computers en de opslag en ripping wil overlaten aan de Unitiserve.

Groet,

Bjorn

Bensz

Citaat van: Fireman op november  5, 2010, 09:41:15
De XS is de basis ( net als bij mij de 282/250-2 is ) dan met de nDAC. Mooie combi. Daarbij een goede en soepel te bedienen manier vinden om je muziekfiles te streamen.

De qute loopt hierin vast. Qua bediening is het stroperig, niet vlot genoeg. Hoe is het qua klank? Ik denk dat een *DS een beter resultaat zal opleveren. Bedenk ook dat er wellicht restricties zijn aan het transporteren van audiofiles door de lucht (via je netwerk) Ik merk dat iig met mijn iMac/airport express. Is heel leuk geluid (en zeer vlot te bedienen) maar mijn Panasonic blue-ray speler digitaal aangesloten op de nDAC is vele malen beter. Kan het met een ander "loopwerk" nog beter ( nServer of NAS ?? )

Dus ook daar aan denken. Ik weet niet hoe een Linn *DS uiteindelijk werkt ( waardes en kwaliteit enzo )

Waar mij het dus om gaat is en goede bediening(compleet met coverart) en natuurlijk een goede sound cq klank. High res Flac doet ie ook heel leuk, maar is weinig van te vinden.

Is het de Airport Express die slecht klinkt, of is rechtstreeks in de DAC wel beter?