Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: garmtz op september 22, 2010, 21:07:48
Uiteraard is dat stabieler!

Ik merk en zie dat het zoeken in mijn bibliotheek de "vertraging" is de rest werkt super snel. Dat is het probleem dus niet, de input keuze, volume, etc.. dat gaat perfect.

Zit er misschien verschil in of de upnp server software op een iMac/PC of op een NAS draait?

@ Bensz, merk jij al verschil met het begin en nu van het geluid?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Bensz

Het verschil tussen wat precies?

Welke upnp gebruik jij?

fireman

Citaat van: Bensz op september 23, 2010, 14:54:32
Het verschil tussen wat precies?

Welke upnp gebruik jij?

Ja sorrie even niet duidelijk. Ik bedoel "koud uit de box"  en nu na een aantal dagen/week spelen.

Momenteel heb ik Twonky er op staan. Gaat op zich goed, maar als ik bijvoorbeeld search doe dan gaat 'ie wel zoeken maar alleen duurt het dan zo lang. Het werkt allemaal goed maar de upnp is nog lang niet zo soepel als de "remote" app van apple zelf die samen met iTunes werkt.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

'Probleem' bij UPnP is dat alles valt of staat met het control point en de software die daarop draait. Die kan vreselijk zijn of geweldig...

Bensz

Ik heb het gevoel dat de Qute geen lange inspeeltijd nodig heeft.
Hoe bevalt ie jou als tuner, en ervaar je internet radio ook als prettiger tov FM/ kabel? Zelfs lage bitrate vind ik beter.

@garmtz heb je voorbeelden van slechte controlpoints en software?
Hebben jullie ervaring met Ripnas, en hoe staan jullie tegenover de Unitiserve?

bmateijsen

Citaat van: Bensz op september 23, 2010, 17:36:06
Ik heb het gevoel dat de Qute geen lange inspeeltijd nodig heeft.
Hoe bevalt ie jou als tuner, en ervaar je internet radio ook als prettiger tov FM/ kabel? Zelfs lage bitrate vind ik beter.

@garmtz heb je voorbeelden van slechte controlpoints en software?
Hebben jullie ervaring met Ripnas, en hoe staan jullie tegenover de Unitiserve?

Ik zou niet aan een Ripnas beginnen, het loopwerk daarin zal absoluut een keer kapot gaan.
Beter om dit gewoon te scheiden.

Unitiserve heb ik geen ervaring mee.

Groet,

Bjorn

Bensz

Zo had ik het nog niet bekeken. Maar een goed argument om geen Ripnas aan te schaffen.
Wat voor "gescheiden" oplossing zou meer dan perfect zijn om te streamen via upnp?

garmtz

Rippen met EAC of dBPoweramp als je Windows gebruikt, XLD als je Mac gebruikt. Je geripte CD's kopieren naar een NAS en de UPnP applicatie op de juiste locatie laten zoeken, klaar!

fireman

Citaat van: garmtz op september 23, 2010, 18:40:53
Rippen met EAC of dBPoweramp als je Windows gebruikt, XLD als je Mac gebruikt. Je geripte CD's kopieren naar een NAS en de UPnP applicatie op de juiste locatie laten zoeken, klaar!

OK, en in wel formaat? FLAC? AIFF of welke van de ca 12?

Ik ga eens een aparte map aanleggen om het eea te testen. Voor als nog heb ik alles in MP# staan. Dus het kan best zijn dat er een wereld voor me open gaat :)

Op welke instellingen moet ik nog meer letten?

Fred Mulder

Citaat van: Fireman op september 22, 2010, 20:06:21
Daarnaast is mijn ervaring met een 202 dat er kanaal ongelijkheid was oplage luisterniveau'

Hi Fireman,

Jammer om te horen dat je deze ervaring hebt. Dit komt helaas vaker voor.
Onlangs nog besproken op het naim forum:
http://forums.naimaudio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/1262973437?r=1262973437

De 'instapmodellen' hebben er geen last van.
Als ik een opvolger zoek voor m'n SN, zal ik hier zeker op letten..

mvg, Fred

fireman

Citaat van: Fred Mulder op september 23, 2010, 21:38:35
Hi Fireman,

Jammer om te horen dat je deze ervaring hebt. Dit komt helaas vaker voor.
Onlangs nog besproken op het naim forum:
http://forums.naimaudio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/1262973437?r=1262973437

De 'instapmodellen' hebben er geen last van.
Als ik een opvolger zoek voor m'n SN, zal ik hier zeker op letten..

mvg, Fred

idd, A digital pot or a digital encoder working on a resistor ladder will give you almost perfect channel balance even at the very lowest setting

en, An imbalance at the lowest setting on an analog pot is quite normal

Ik neem aan dat de 282 en hoger ( dat is minimaal waar je voor zal gaan bij een upgrade na je SN ) dat dus ook hebben.

De nait 5 heb ik ook gehad, idd geen imbalance. Nu de qute ook niet :)

Fred Mulder

Citaat van: Fireman op september 23, 2010, 22:02:33
Ik neem aan dat de 282 en hoger ( dat is minimaal waar je voor zal gaan bij een upgrade na je SN ) dat dus ook hebben.

Mischien dat er nog een dac/pre combinatie komt met digitale volume regelaar (a la weiss)
Of toch eens flirten met andere merken, al is het nog toekomst muziek :D (nu nog erg happy met huidige set)

gegroet, Fred

fireman

Dan moet 'ie wel van goede huizen komen. Als ik zou mogen upgraden van af een SN dan zou het een nDAC/282/SC2/250-2 worden. Maar als je dan het € verschil tussen de SN en de set ziet dan word ik daar niet vrolijk van.

Die qute met NAP-250- is zo gek nog niet. Ik heb net een paar goeie CD's geript in FLAC en gestreamd. Klinkt best goed hoor. Da's het leuke van de qute; pre, DAC, WIFI, remote ( geinige app ). Je vervangt zo een aantal apparaten tov een gewone versterker ( Losse DAC, ontvanger voor je gestreamde signaal, (wifi ontvanger))

Robiwan

1e beoordeling Naim Nait5i vs Rotel RA1062. Ik heb de Naim te leen van Snijders Hifi, zonder borg te betalen??? tot aanstaande woensdag. Tis een vertrouwens kwestie maar als ik zo'n zaak had zou ik toch mooi een flinke borg vragen.

Naim:
Pro's
Het klankbeeld heeft meer "smelz" zoals ze dat zo mooi in het Duits zeggen, of karakter zoals in het Nederlands
De muziek/stemmen klinken meer organisch
Bij lagere volumes hoor ik meer doortekening
Het laag is krachtiger en gromt meer
Het klankbeeld is mooi evenwichtig maar toch helder en fris zonder schril te zijn
Signaal ruisverhouding is op het gehoor iets gunstiger
Het klankbeeld is niet kunstmatig overdreven breed of diep of te upfront
Heel compact
Zeer stevige kast
Klankkarakter doet me een beetje denken aan Arcam

Contra's
Minder open/luchtig geluidsbeeld
slechts 4 ingangen'
netsnoer aansluiting aan de rechterkant en ingangen aan de linker kant, speaker aansluitingen rechts achter voor links en links achter voor rechts, tja typisch engels natuurlijk :D

Tussenstand:
Naim vs Rotel 2:1 :D

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

fireman

Zie net dat Twonky als enige FLAC kan uitlezen. XBMC en Majestic niet :(

advr

Da's jammer wat Twonky werkt niet echt fijn... >:(
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

bmateijsen

Citaat van: advr op september 24, 2010, 09:19:01
Da's jammer wat Twonky werkt niet echt fijn... >:(

Welke versie van Twonky heb je? Ik werk namelijk al erg lang met Twonky en ondanks niet perfect, werkt het prima.

advr

Citaat van: bmateijsen op september 24, 2010, 09:26:55
Welke versie van Twonky heb je? Ik werk namelijk al erg lang met Twonky en ondanks niet perfect, werkt het prima.

weet ik eigenlijk niet. ik gebruik het niet vaak maar vind de user interface niet fijn en langzaam.
misschien te verwend met Asset UPnP icm de iPod Touch. ;D

en Twonky kan niet flac in wav omzetten maar dat terzijde.. 8)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

bmateijsen

Citaat van: advr op september 24, 2010, 09:55:37
weet ik eigenlijk niet. ik gebruik het niet vaak maar vind de user interface niet fijn en langzaam.
misschien te verwend met Asset UPnP icm de iPod Touch. ;D

User interface? Tja, die moet je ook 1 keer configureren en daarna doet de control software alles voor je...

Citeeren Twonky kan niet flac in wav omzetten maar dat terzijde.. 8)

Ad.

Groet,

Bjorn

advr

Citaat van: bmateijsen op september 24, 2010, 10:02:11
User interface? Tja, die moet je ook 1 keer configureren en daarna doet de control software alles voor je...

Groet,

Bjorn

Misschien moet ik dat eens proberen echter werkt Asset te goed om iets anders te willen op dit moment.

Groet,
Ad.

garmtz

Citaat van: Fireman op september 23, 2010, 21:27:15
OK, en in wel formaat? FLAC? AIFF of welke van de ca 12?

Ik zou kiezen voor FLAC... Ik heb luistertesten gedaan van rips naar FLAC, ALAC en WAV en hoor alleen extreem minimale verschillen. Zeker niet zo groot als tussen verschillende rippers.

CiteerOp welke instellingen moet ik nog meer letten?

- Caching uitzetten van je drive als die groot genoeg is om roet in het eten te gooien
- Accuraterip aan
- CDParanoia modus aan
- GEEN C2 error pointers gebruiken

Klout10

Hallo allemaal,

Ik overweeg de aanschaf van een iPod Touch - voornamelijk vanwege het feit dat ik hiermee m'n HDX op afstand zou kunnen bedienen (met bijbehorende app). Helaas heb ik op dit moment niet de gelegenheid om dit eens te proberen – ik zal er eerst een moeten kopen...

Heeft iemand hier ervaring met een iPod Touch als afstandsbediening voor de HDX? Zijn er bepaalde zaken die misschien minder goed werken? Ik heb geen idee of er bijvoorbeeld minimum eisen aan de iPod gesteld worden.

Ik hoor het graag!

Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fireman

Hoi, ik heb toevallig wel die app op mijn iPod Touch gezet. Gewoon voor de heb, nServe klopt dat? Ik zag nu dat 'ie € 29,- kost in de store. Toen ik 'm binnen haalde was ' ie gratis, vandaar.

Misschien dat je bij de HDX wel een snellere verbinding in je HDX hebt omdat het een en al NAIM is. Die app op de qute is ook prima, alleen bij het zoeken in een 3th part software doet 'ie het traag. Op de qute zelf 9 wisselen tussen inputs, radio station selecteren en het volume regelen gaan heel snel.

Ik heb hier dus een iPod liggen.

Incrediblo

Hoi Michel,

ik heb een maand geleden een tweedehands IPod touch aangeschaft als afstandsbediening voor mijn HDX en ik ben er zeer tevreden over. Een (algemeen bekend) nadeel van de IPod is zijn beperkte batterij (in dit geval vanwege de WiFi connectie die energie vreet).

Geen probleem als je een keer wil komen kijken naar IPod en applicatie.

groet,
Don

Klout10

Bedankt voor de reacties. Iemand attendeerde me op het gerucht dat Apple plannen heeft om een kleinere iPad te introduceren (iPad mini???). Geen idee of dit het wachten waard is....  Weet iemand hier meer van?

Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2