Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Musfed op juli  7, 2009, 12:57:58
Ja, dat zag ik ook, de eerste Naim cd-speler met een digitale uitgang. Het moet niet gekker worden...... :alien:

Ik vind het persoonlijk ook niet zinvol... De DAC is meer bedoeld (vind ik) voor legacy NAIM gebruikers, die in 1 klap al hun digitale apparaten (set-top box, DVD-speler, blu-ray speler etc.) willen upgraden en 'PRaT'ten... :)

EdoE

Van oudsher heeft Naim jitter-gerelateerde argumenten digitale uitgangen. Is dat probleem ineens weg?

garmtz

Citaat van: EdoE op juli  7, 2009, 14:00:29
Van oudsher heeft Naim jitter-gerelateerde argumenten digitale uitgangen. Is dat probleem ineens weg?

Nee, is niet weg... Ik vind het ook op zich een beetje een rare zet, vooral ingegeven door vraag vanuit de markt denk ik. De DAC vind ik niet een upgrade voor de spelers, maar een upgrade voor niet-NAIM componenten... Maargoed, ik heb de DAC nog niet gehoord, misschien speelt de DAC op een nieuwe CDX2 als loopwerk een CDX2 standalone wel helemaal zoek...

bmateijsen

Hot of the Press ;D. Ik heb net met Latham gesproken ivm de nieuwe DAC en dit is de allerlaatst info:

- 8 x SP-DIF input (4 x coax, 4 x toslink)
- 2 USB ingangen
- Gebalanceerde DAC chipsets
- 7 x oversampling
- Upgradable met een XPS voeding
- High Res Audio playback
- Apple itunes authorisatie chip (voor direct afspelen van Itunes audio via een PC)
- Upgrades mogelijk via USB
- Streaming optie via USB en Itouch of Iphone en Plugplayer. (de Itouch/ Iphone moet via USB verbonden zijn met de DAC)

Dit is volgens Naim niet alleen een upgrade voor mensen met een Naim setup, maar ook voor andere als stand alone DAC te gebruiken.
Deze DAC is de eerste DAC die geintroduceerd worden in de 200-serie, er zal tevens op termijn nog een XS-DAC uitkomen en 1 voor de 500 serie.

Prijs: 2650 Euro

Groet,

Bjorn

hifiman

Citaat van: bmateijsen op juli  9, 2009, 12:15:41
7 x oversampling
:blink: Weet je dat zeker? In de digitale wereld zijn oneven veelvouden van kloksignalen wat lastig te realiseren  :-X

bmateijsen

Citaat van: Audioloog op juli  9, 2009, 12:58:10
:blink: Weet je dat zeker? In de digitale wereld zijn oneven veelvouden van kloksignalen wat lastig te realiseren  :-X

Dat is de informatie die ik heb doorgekregen...er staat niets op papier....

bokkes

Is er iemand hier met een Supernait in combinatie met HT 5.1
Of evt. een sugestie zou ook mooi zijn.
bokkes

fireman

Heeft iemand al eens kunnen luisteren naar de uniti en de n-Vi naast elkaar? Wat zijn de verschillen?

In die uniti, kan je daar een extra power amp op aansluiten ( NAP250-2 bv ) En als ik muziek ga streamen hoef ik dan niet meer apart mijn airport express op de uniti aan te sluiten? Gaat het geluid dan rechtstreeks via mijn WIFI de uniti in?

En kan op de uniti ook een external power supply? ( super-cap 2 bv )

En waarmee is deze uniti verder te vergelijken? de super nait?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Citaat van: Fireman op juli 14, 2009, 00:09:21
Heeft iemand al eens kunnen luisteren naar de uniti en de n-Vi naast elkaar? Wat zijn de verschillen?

Ik heb die vergelijking niet gedaan.

CiteerIn die uniti, kan je daar een extra power amp op aansluiten ( NAP250-2 bv ) En als ik muziek ga streamen hoef ik dan niet meer apart mijn airport express op de uniti aan te sluiten? Gaat het geluid dan rechtstreeks via mijn WIFI de uniti in?

Beter is het om te bekabelen, WIFI heeft maar een beperkt bereik. Als het via WIFI wel gaat, dan heb je geen extra CAT5 bekabeling nodig of airport express.

De Uniti heeft een pre-amp output via DIN.

CiteerEn kan op de uniti ook een external power supply? ( super-cap 2 bv )

Nee.

CiteerEn waarmee is deze uniti verder te vergelijken? de super nait?

Een verbeterde nait 5i/ CD5i in 1 ;)

fireman

Zijn er inmiddels al een aantal uniti's verdeeld ( tegen geld natuurlijk ) in Nederland? ( maw, is 'ie makkelijk leverbaar? )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ivo1986

Citaat van: bmateijsen op juli  9, 2009, 12:15:41
Hot of the Press ;D. Ik heb net met Latham gesproken ivm de nieuwe DAC en dit is de allerlaatst info:

- 8 x SP-DIF input (4 x coax, 4 x toslink)
- 2 USB ingangen
- Gebalanceerde DAC chipsets
- 7 x oversampling
- Upgradable met een XPS voeding
- High Res Audio playback
- Apple itunes authorisatie chip (voor direct afspelen van Itunes audio via een PC)
- Upgrades mogelijk via USB
- Streaming optie via USB en Itouch of Iphone en Plugplayer. (de Itouch/ Iphone moet via USB verbonden zijn met de DAC)

Dit is volgens Naim niet alleen een upgrade voor mensen met een Naim setup, maar ook voor andere als stand alone DAC te gebruiken.
Deze DAC is de eerste DAC die geintroduceerd worden in de 200-serie, er zal tevens op termijn nog een XS-DAC uitkomen en 1 voor de 500 serie.

Prijs: 2650 Euro

Groet,

Bjorn

Vandaag voor het eerst de dac gezien. En die is waanzinnig.
Je stopt er een usb geheugen stick in met muziek en hij begint gelijk te spelen.
Van de Ipod haalt de dac direct zijn muziek (de eerste na de Wadia dock zover ik weet).
Ook schijnt de analoge stage op een hoger niveau te zitten dan de cdx2.
Zelf nog niet mee vergeleken maar van horen zeggen.
Ik heb iig weer wat om voor te sparen.

ivo1986

Citaat van: Fireman op juli 18, 2009, 21:14:45
Zijn er inmiddels al een aantal uniti's verdeeld ( tegen geld natuurlijk ) in Nederland? ( maw, is 'ie makkelijk leverbaar? )

Makkelijk leverbaar niet. Maar er zijn al behoorlijk wat uitgeleverd (ja wat is behoorlijk in audioland).
Ook voor wat het is is het een waanzinnig systeem en zit heel goed in elkaar.

garmtz

Citaat van: ivo1986 op juli 20, 2009, 01:13:28
Je stopt er een usb geheugen stick in met muziek en hij begint gelijk te spelen.
Van de Ipod haalt de dac direct zijn muziek (de eerste na de Wadia dock zover ik weet).
Ook schijnt de analoge stage op een hoger niveau te zitten dan de cdx2.
Zelf nog niet mee vergeleken maar van horen zeggen.
Ik heb iig weer wat om voor te sparen.

Zo zie je maar, ik heb NAIM weer eens onderschat... ;)

EdoE

Citaat van: ivo1986 op juli 20, 2009, 01:13:28

Vertel ook eens hoe de speakerdemo was.

Alco

CiteerJe stopt er een usb geheugen stick in met muziek en hij begint gelijk te spelen.

Hoe zie je dan welke muziek er speelt/op de USB stick staat ?   (heeft de DAC een display ?)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ivo1986

Citaat van: Alco op juli 20, 2009, 09:39:08
Hoe zie je dan welke muziek er speelt/op de USB stick staat ?   (heeft de DAC een display ?)

Nee dat kun je niet zien en je kunt ook alleen maar een nummer vooruit.
Denk ook niet dat je het in de praktijk veel zult gebruiken maar het is een leuke extra functie.

ivo1986

Citaat van: EdoE op juli 20, 2009, 09:32:09

Had je een leuke kaart gekregen?
De demo ging idd om de nieuwe Ovator S600.
Dat zal de middelste worden van de nieuwe lijn.
De grootste krijgt 2x 10'' woofers de middelste 2x 8'' en de kleinste 2x 6,5''.

Er wordt een midhoog unit (die in een enorme koker zit in de ls) al vanaf 380 hertz ingezet.
En dat schijnt de reden zijn waarom ik een enorm brede afstralingsgedrag hoorde en heel erg schoon in het hoog.
Het is nog geen electrostaat maar deze kwaliteiten ben ik nog niet tegengekomen in deze prijsklasse en daarboven (blijft altijd een rare uitspraak zeker van iemand die nog niet zoveel heeft gehoord).
De set heb ik in een vrij kleine ruimte gehoord.
En heb nog niet eerder in die kleine ruimte zulke grote vloerstaanders gehoord met zulke strakke bass.
Ook zit de luidspreker heel innovatief in elkaar vb zijn overal geveerd, gesloten kast (makkelijk te plaatsen), filter buiten de kast in de voet enz.

Dus als ik 7800 euro te besteden zou hebben en ik had de ruimte zou ik zonder te twijfelen voor deze luidspreker gaan.

EdoE

Citaat van: ivo1986 op juli 20, 2009, 10:24:51
Had je een leuke kaart gekregen?

Ja. Einde van de week...

ivo1986

Citaat van: EdoE op juli 20, 2009, 10:58:23
Ja. Einde van de week...

Dat is idd wel heel erg laat.

hulskof

Citaat van: EdoE op juli 20, 2009, 09:32:09

Speakerdemo (Ovator) was zeker niet verkeerd. De ruimte bij AudioXperience, waar ik ze heb gehoord, was niet echt vriendelijk voor de bas, die achterin nogal bleef hangen en hierdoor wat boemerig werd, maar wat meer naar voren klonk alles erg krachtig en strak. Helaas zat ik toen aan de zijkant, wat het hele stereobeeld uiteentrok (ook al beweert Naim dat de speakers veel breder afstralen dan gewoonlijk), maar dat beeld had ik al redelijk kunnen beoordelen toen ik achterin zat. Een veelbelovende speaker, zou ik na een vluchtige luistersessie zeggen. Maar vergeet niet dat er voor ruim 30 mille aan electronica meespeelde. Nadeel is dat ze veel forser zijn dan je zou verwachten. Wel mooi afgewerkt, en gelukkig kunnen de metalen roosters eraf.  :clapping:
Voor de prijs (7800 per paar) heel veel speaker: open, detailrijk, upfront, dynamisch en full range.  :headbanging:
Alleen jammer dat er geen rock is gespeeld...

ivo1986

Citaat van: hulskof op juli 20, 2009, 12:39:45:
Alleen jammer dat er geen rock is gespeeld...

Daar kan die ook heel goed mee omgaan.
Kings of Leon en Massive Attack erop gespeeld.

hulskof

Ja, het is zeker een speaker die ik thuis eens aan de tand wil voelen. Maar daar zal vrees ik nog lang op gewacht moeten worden (?) met één demo-exemplaar voor de importeur...
We wachten het af.

ivo1986

Citaat van: hulskof op juli 20, 2009, 12:45:24
Ja, het is zeker een speaker die ik thuis eens aan de tand wil voelen. Maar daar zal vrees ik nog lang op gewacht moeten worden (?) met één demo-exemplaar voor de importeur...
We wachten het af.

Dat demo paartje is al weer weg naar Japan.
Die was niet van Latham.
Ik geloof rond de Vad show kunnen ze aan de kleinere komen.
Dus misschien is deze dan ook beter beschikbaar.

Alco

CiteerDe demo ging idd om de nieuwe Ovator S600.
Dat zal de middelste worden van de nieuwe lijn.
De grootste krijgt 2x 10'' woofers de middelste 2x 8'' en de kleinste 2x 6,5''.

O ? ...ik wist niet dat er 3 versies van de Ovator komen.  :unsure:  

Ik las btw dat de SL2 ook niet meer gemaakt wordt...  :-\  Dat vind ik veruit de mooiste Naim speaker.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

hulskof

Citaat van: ivo1986 op juli 20, 2009, 20:14:16
Dat demo paartje is al weer weg naar Japan.
Die was niet van Latham.
Ik geloof rond de Vad show kunnen ze aan de kleinere komen.
Dus misschien is deze dan ook beter beschikbaar.

Ik heb begrepen dat Latham ergens in oktober een eigen demo-exemplaar kreeg. Niet dat het dan erg zal opschieten overigens. Ik kan me voorstellen dat elke dealer de Ovators wel even aan de tand gevoeld wil hebben...