Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

musfed

Net als Alco heb ik ook altijd de sl2's de mooiste Naim speaker gevonden. Ik ben wel gewend aan een donkere baffle en vind deze nieuwe Naim speaker niet direct lelijk. Gezien de nieuwe (?) technieken ben ik wel benieuwd naar de klank.
Dutch & Dutch 8c's

roeleken

tis stoer mooi goedklinkend spul, dat NAIM
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

reinier32

Citaat van: roeleken op mei 25, 2009, 12:16:38
tis stoer mooi goedklinkend spul, dat NAIM

:eh: stoer?
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

roeleken

ik vind de apparatuur er stoer uitzien: zwart, weinig knoppen, mooi logo, lekker simpel   

probeer nu nog een stoere smiley te vinden ........ hmmm 'ns kijken.......   dit is 'm wel: :crazy:
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

reinier32

Citaat van: roeleken op mei 25, 2009, 16:26:27
ik vind de apparatuur er stoer uitzien: zwart, weinig knoppen, mooi logo, lekker simpel   

probeer nu nog een stoere smiley te vinden ........ hmmm 'ns kijken.......   dit is 'm wel: :crazy:

Ha, ha, dat is het gezicht dat je trekt als je het prijskaartje ziet!
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

garmtz

vtuinen

Citaat van: garmtz op mei 25, 2009, 17:19:11
:D 

Ja, dat is jouw gezicht als je er een verkoopt  ;)
Equipment check my avatar

celerontje

>:( Dat was zijn gezicht toen Audioloog 'm weer inleverde! ;D ;D ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

garmtz

Citaat van: celerontje op mei 25, 2009, 17:50:12
>:( Dat was zijn gezicht toen Audioloog 'm weer inleverde! ;D ;D ;D

Ik was niet aanwezig toen Audioloog hem kwam inleveren... :)

celerontje

Wens Bjorn dan maar sterkte namens mij! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

garmtz

Citaat van: celerontje op mei 25, 2009, 18:03:02
Wens Bjorn dan maar sterkte namens mij! ;D
We waren niet eens verbaasd... Audioloogs wegen zijn ondoorgrondelijk... ;D

celerontje

Inderdaad. ;)
Hij is helder en direct in zijn taal, maar qua apparatuurkeuze is ie ondoorgrondelijk inderdaad! :-\ ;D
Ach, 't is leuk tijdsverdrijf voor jou en je drinkt eens andere koffie dan die uit de automaat op de zaak. :D ;D

hifiman

Citaat van: garmtz op mei 25, 2009, 18:13:55
We waren niet eens verbaasd... Audioloogs wegen zijn ondoorgrondelijk... ;D
;D Overigens een dijk van een versterker die Naim Nait XS, ik vind mijn Symphonic Line RG9 op een aantal punten beter (mag ook wel voor bijna 3x de prijs van de Naim), maar qua muzikaliteit had ik met de Naim ook goed kunnen leven (hetgeen een groot compliment is voor de Naim)  :hehe: Als ik niet had besloten om voor 2de hands te gaan was het op zeker de XS geworden!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 25, 2009, 18:21:11
Inderdaad. ;)
Hij is helder en direct in zijn taal, maar qua apparatuurkeuze is ie ondoorgrondelijk inderdaad! :-\ ;D
Ach, 't is leuk tijdsverdrijf voor jou en je drinkt eens andere koffie dan die uit de automaat op de zaak. :D ;D
Volgens mij is mijn persoonlijkheid niet HET onderwerp van dit topic  :-X

Edit: en ik lust geen koffie  ;D

garmtz

Citaat van: Audioloog op mei 25, 2009, 18:23:08
Volgens mij is mijn persoonlijkheid niet HET onderwerp van dit topic  :-X

Precies... ;)  En we hebben geen automaat op de zaak, maar een echte espressomachine... ;)

celerontje

Maar zit er een chip in voor de aansturing?
Dan is het een automaat! ;D

garmtz

Citaat van: celerontje op mei 25, 2009, 19:28:09
Maar zit er een chip in voor de aansturing?
Dan is het een automaat! ;D

Nee, puur 100% mechanisch.

celerontje

Kijk, dan trek ik mijn woorden terug! ;D

musfed

Er is nog een Naim speaker die ik erg intrigerend vind naast de sl2 en dat is de NBL. Echt zo'n speaker waarvan ik me afvraag of er ook maar 1 paar in Nederland is. (maar dat dacht ik ook altijd van mijn eigen speakers....)
De NBL, wie weet ze te staan?

Dutch & Dutch 8c's

hulskof

Garmt, als je de Ovator S-600 gehoord hebt, geef me dan even een seintje svp. Ben zeer nieuwsgierig.

garmtz

Citaat van: hulskof op mei 30, 2009, 15:01:56
Garmt, als je de Ovator S-600 gehoord hebt, geef me dan even een seintje svp. Ben zeer nieuwsgierig.

Wij zullen de Ovator S-600 niet opnemen en bovendien, mijn mening zegt niets, gewoon zelf luisteren... ;)

reinier32

Citaat van: Musfed op mei 26, 2009, 22:35:16
Er is nog een Naim speaker die ik erg intrigerend vind naast de sl2 .............

Heb je de SL2 gehoord?

musfed

Op de Arriva's en de n-sats na heb ik nog geen Naim speakers beluisterd. Het is de vorm en de gebruikte technieken die me nieuwsgierig maken naar de klank van de sl2 en de NBL. Niet genoeg om moeite te gaan doen om ze ook werkelijk te gaan beluisteren trouwens, ik ben tevree met de speakers die ik nu heb.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

Ik vind zelf de Allae's erg fraaie speakers.  Mooi qua vorm (voor 'n Naim speaker ::) ) en geweldig qua klank.
Ook een speaker die niet perse vlak voor de wand hoeft te staan, is mijn ervaring.

Veder ken ik alleen de n-Sats, de Intro & Credo en de oude IBL's.
(IBL is op zich een fijne speaker, waar wel een beetje dunnetjes. Alleen geschikt voor kleine ruimtes)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bwolke

Citaat van: Alco op juni  2, 2009, 12:31:25
IBL is op zich een fijne speaker, waar wel een beetje dunnetjes. Alleen geschikt voor kleine ruimtes

Met welke versterker heb je de IBL's gehoord?