Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Zijn er inmiddels al pics van bezoekers aan de naim day's ?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

EdoE

Citaat van: Fireman op juli 23, 2008, 11:02:57
Zijn er inmiddels al pics van bezoekers aan de naim day's ?

Ben sterker benieuwd naar de bevindingen m.b.t. de HDX.

Alco

CiteerBen sterker benieuwd naar de bevindingen m.b.t. de HDX.

De HDX leek me in 't begin ook wel interessant, maar gezien de torenhoge prijs en de minpunten is mijn belangstelling al behoorlijk afgekoeld.
Als ik me niet vergis kan ie alleen CD's rippen en de info op 't display is zo ieniemienie dat je wel erg goede ogen moet hebben om 't vanaf de bank te kunnen lezen. ::)  (tenzij je er vlak naast/voor zit)

Het zal ongetwijfeld fantastisch klinken, maar dat kan een SB3 (€200,-) ook i.c.m een serieuze DAC.
Ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar de vergelijking SB3 -> (DAC)SuperNait en HDX -> SuperNait.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

EdoE

Als ik afscheid zou nemen van mijn CDX2 en Sonos en er een HDX voor terug zou moeten kopen zou dat inderdaad een pittige aderlating zijn. De HDX is echter ook inzetbaar als CD-speler en als dat serieus is, zou het desondanks wel eens aantrekkelijk kunnen worden.

Nou ja, aantrekkelijk, gebruikte CDX2 + Sonos < 0,5xHDX...

fireman

Citaat van: Alco op juli 23, 2008, 12:32:57
Ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar de vergelijking SB3 -> (DAC)SuperNait en HDX -> SuperNait.

Op de VAD show te Veldhoven was die AB switch er ook. En ook nog draadloos en niet met ethernet aansluiting.

Klonk zeer goed.

Op dit niveau is het ook zo dat de stappen meer zijwaarts gezet worden dan echt veel verder de hoogte in.

De akoestiek is in deze nu ook zo belangrijk om de juiste gap te laten horen. ( da's mijn ervaring )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Set naar (nog) hoger luisterniveau tillen. Is dat mogelijk?
Zoja, met welke merken type's etc... ( geen welles nietes spelletjes gaan spelen )

of alleen een SC op mijn super nait is dat voldoende? Goldmund? Audio Research? Etc..

Niet dat ik direct dat ga of zou doen ( tenzij  ;D ) Gewoon eens verder kijken en luisteren. De VAD show die er in  de herfst weer aan komt is een mooie gelegenheid om juist naar die merken te gaan kijken die best interessant kunnen zijn. Nu heb ik er niet zo'n idee van van sommige merken.

bwolke

Dat is altijd mogelijk. Ik heb gehoord dat de LFD integrated van 1700 euro heel mooi is. Hij is te beluisteren bij hanze hifi in zwolle. Verder zijn Roksan versterkers ook erg goed. Je zou ook een AudioQuest Hawk Eye digitale interconnect kunnen proberen tussen je bron en de DAC van de supernait.

Hoewel een Supercap beter is dan een Hicap zou ik hem niet kopen voor op de Supernait omdat je niet de Burndy aansluiting van de supercap niet kan benutten. tenzij je van plan bent om in de toekomst je supernait in te ruilen of de Supercap voor een prikkie op de kop kunt tikken. Als je bij Naim wilt blijven zou ik een NAP250.2 nemen of een subwoofer.

bmateijsen

Kom tzt gewoon luistere Edo!

Groet,

Bjorn

Citaat van: EdoE op juli 23, 2008, 12:46:12
Als ik afscheid zou nemen van mijn CDX2 en Sonos en er een HDX voor terug zou moeten kopen zou dat inderdaad een pittige aderlating zijn. De HDX is echter ook inzetbaar als CD-speler en als dat serieus is, zou het desondanks wel eens aantrekkelijk kunnen worden.

Nou ja, aantrekkelijk, gebruikte CDX2 + Sonos < 0,5xHDX...

bwolke

Afgelopen zaterdag heb ik een Flatcap 2x gekocht voor op m'n Stageline ter vervanging van de iSupply. De muziek wordt nu met veel meer gemak gepresenteerd. Absoluut de moeite waard zeker gezien de 'kleine' investering (in verhouding tot de rest van het systeem).

Roll on SUPERLINE ;) (of Prefix E)

EdoE

Citaat van: bmateijsen op augustus 11, 2008, 14:59:18
Kom tzt gewoon luistere Edo!

Vooruitlopend op een eventuele luistersessie: wat vind JIJ van de HDX?

bmateijsen

Ik heb genoten van de Naim Summer Sounds show, en de eerste indrukken t.o.v. de CDX2 waren zeer overtuigend.
De performance deed mij erg denken in kwaliteit aan de kwaliteit van de Akurate DS, ook los, levendig, dynamisch. Overigens zijn ze tonaal wel anders ;).

Citaat van: EdoE op augustus 11, 2008, 15:04:18
Vooruitlopend op een eventuele luistersessie: wat vind JIJ van de HDX?

EdoE

Zijn die kwalificaties IYHO ook van toepassing op de CDX2?

garmtz

Citaat van: EdoE op augustus 11, 2008, 15:37:31
Zijn die kwalificaties IYHO ook van toepassing op de CDX2?

Wat bedoel je precies?

EdoE

Citaat van: garmtz op augustus 11, 2008, 15:58:07
Wat bedoel je precies?

Vindt Bjorn de CDX2 ook los, levendig en dynamisch? En zo ja, in welke mate in vergelijking met de HDX?

Groet,

Edo

bmateijsen

De HDX was beter... meer tegen CD3 aan..
Wij hebben wel alleen gespeeld met de HDX als server, niet als CD-speler.

Maar als je eenmaal je CD-collectie op de HDX hebt staan, dan zal je de CD-speler denk ik sporadisch gebruiken.

Citaat van: EdoE op augustus 11, 2008, 16:14:39
Vindt Bjorn de CDX2 ook los, levendig en dynamisch? En zo ja, in welke mate in vergelijking met de HDX?

Groet,

Edo

Alco

CiteerDe HDX was beter... meer tegen CD3 aan..
Ahum,...uhh, ik neem aan dat hier de CDS3 bedoeld wordt ? ;D ;)

CiteerMaar als je eenmaal je CD-collectie op de HDX hebt staan, dan zal je de CD-speler denk ik sporadisch gebruiken
Ja, dat bemerk ik zelf nu ook, sinds ik vanaf eind januari een Squeezebox heb.

Alleen vraag ik me wel af hoe 't nou zit met dat display van de HDX. De info/text is zo klein dat je dat volgens mij nooit goed kunt lezen van enkele meters afstand ?  ???
(op 't Engelse Naim-forum heb ik dat nadeel ook een paar keer genoemd, maar....no replies  :-\ )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Oud lid

Weet je wat ik niet zo begrijp. Als je zo'n HDX of vergelijkbaar apparaat van een andere fabrikant koopt, dan moet je eerst je d's allemaal op die harddisk zetten. Ik zie daar geen voordeel in. Alleen een hoop werk. En de cd's draai je dan nooit meer, dus die kun je weg doen. Als je een ander apparaat wil, dan moet je weer alles overzetten van je cd. Alleen het "bedieningsgemak"?

Erwin B

solitaire

Je kan ook het tot een automatism laten wrden: telkens als ik een CD draai, douw ik 'm na tijd even in m'n Pc voor een rip.

Trouwens, het nadien weggooien origineel is er bij mij niet bij ! BTW: CD/DVD koop ik nog steeds, en tot op nu alleen bij   uitzondering een download.

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

sultankat

Citaat van: Erwin B op augustus 11, 2008, 17:12:52
Weet je wat ik niet zo begrijp. Als je zo'n HDX of vergelijkbaar apparaat van een andere fabrikant koopt, dan moet je eerst je d's allemaal op die harddisk zetten. Ik zie daar geen voordeel in. Alleen een hoop werk. En de cd's draai je dan nooit meer, dus die kun je weg doen. Als je een ander apparaat wil, dan moet je weer alles overzetten van je cd. Alleen het "bedieningsgemak"?

Erwin B

Er zijn mensen die het makkelijk vinden en bereid zijn voor dat gemak een hoop te betalen. Maar ik ben het me je eens.
Het voegt qua geluid ook niets toe. Alhoewel........Garmt beweerde dat hij onder de indruk was van het afspelen via de HD en dat dat iets extra's gaf  ??? Ik twijfel niet aan zijn oordeel en ga dus vroeg of laat zo'n apparaat op proef vragen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

bmateijsen

Citaat van: Alco op augustus 11, 2008, 16:50:55
Ahum,...uhh, ik neem aan dat hier de CDS3 bedoeld wordt ? ;D ;)
Dat denk ik ook.. Althans dat bemerk ik zelf nu ook, sinds ik vanaf eind januari een Squeezebox heb.

Inderdaad CDS3.

CiteerAlleen vraag ik me wel af hoe 't nou zit met dat display. De info/text is zo klein dat je dat volgens mij nooit goed kunt lezen van enkele meters afstand ?  ???
(op 't Engelse Naim-forum heb ik dat nadeel ook een paar keer genoemd, maar....no replies  :-\ )

Was prima leesbaar voor mij vanaf 4 meter!

Groet,

Bjorn

Alco

CiteerWas prima leesbaar voor mij vanaf 4 meter!

O ? Hmm,...dan geven de foto's die ik van de HDX op internet gezien heb wellicht toch een verkeerd beeld.
(of ik ben (alweer) toe aan een nieuwe, sterkere bril :-\ )

Als ik bijvoorbeeld deze foto neem, kan ik me namelijk niet
voorstellen dat ik de info op 't display vanaf 4 meter nog kan lezen.

bmateijsen

Het makkelijke is dat je de Cover art ziet, daarnaast is de benummering makkelijk te lezen op het moment dat je die kiest.
Als je echt gemak wil, neem dan een tablet PC en werk vanaf het internet met het ip adres van de HDX.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Alco op augustus 11, 2008, 18:45:25
O ? Hmm,...dan geven de foto's die ik van de HDX op internet gezien heb wellicht toch een verkeerd beeld.
(of ik ben (alweer) toe aan een nieuwe, sterkere bril :-\ )

Als ik bijvoorbeeld deze foto neem, kan ik me namelijk niet
voorstellen dat ik de info op 't display vanaf 4 meter nog kan lezen.

Alco

CiteerAls je echt gemak wil, neem dan een tablet PC en werk vanaf het internet met het ip adres van de HDX.

Wat is een tablet PC ? (laptop ?)
Als ik 't goed begrijp kun je dan de titels die spelen of geript zijn aflezen op 't scherm van die PC.

Nog 2 dagen en dan zal ik zelf een HDX kunnen ervaren! :)
Heb besloten om naar de Naim Summer Sound event te gaag, a.s. vrijdagmiddag.  8)
(http://www.hifi.nl/nieuws/39970/Naim_Summer_Sounds_bij_Musifoon_Emmen.html)

Ben ook benieuwd welke draaitafel in die set zal worden gebruikt en de Superline!

We'll see...   to be continued.

Mvg,
Alco

bmateijsen

Citaat van: Alco op augustus 13, 2008, 12:49:53
Wat is een tablet PC ? (laptop ?)
Als ik 't goed begrijp kun je dan de titels die spelen of geript zijn aflezen op 't scherm van die PC.

Tablet PC is kleiner dan een laptop, maar een voorbeeld daarvan is een nokia N810.

CiteerNog 2 dagen en dan zal ik 't zelf een HDX kunnen ervaren! :)
Heb besloten om naar de Naim Summer Sound event te gaag, a.s. vrijdagmiddag.  8)
(http://www.hifi.nl/nieuws/39970/Naim_Summer_Sounds_bij_Musifoon_Emmen.html)

Ben ook benieuwd welke draaitafel in die set zal worden gebruikt en de Superline!

We'll see...   to be continued.

Mvg,
Alco

Draaitafel is waarschijnlijk een LP12 met Arro.

Groet,

Bjorn

garmtz

Waarschijnlijk inderdaad een LP12 met Aro arm en Armageddon voeding.

Ik vind de HDX (gevoed door een Supercap en CDX2 zonder externe voeding!) beduidend beter spelen vaia de harddisk dan via de CD-lade. Gewoon meer rust, meer details, meer "mastertape". Maar dus juist NIET analytischer, maar natuurlijker. Hetzelfde effect hoor ik als ik een Linn CD-speler met netwerkspeler vergelijk.

Overigens klinkt de HDX als CD-speler ook iets 'anders' dan een CDX2: de HDX is iets 'frisser' van klank, met een wat minder uitgesproken fundament dan de CDX2.