Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

solitaire

Citaat van: Fireman op juni 16, 2008, 20:54:32
Heeft iemand al een (luister)ervaring met de powerline?

als je de kabel van Naim naast die van Vertex legt, valt een hele grote overeenkomst op:

de nadruk ligt bij beide op het opheffen / voorkomen en het daardoor niet meer doorgeven van akoestische trillingen door de kabel aan de apparatuur

'within the module is an acoustic absorption structure which drains away a large proportion of any acoustic energy which may be travelling along the cable' bij Vertex, is '... a final rubber outer that provides both high levels of inherent mechanical damping ...' / '... an IEC inlet plug that continues many of the mechanical decoupling ... by featuring floating contacts ...' bij Naim, terwijl ik het verschijnsel 'acoustic energy transport' (Vertex) / 'mechanical energy transmission' (Naim) in kabels van andere merken niet zo tegenkom (al hoewel de verschillende Cable Elevators naast het opheffen van transport van electrostatische energie door kabels natuurlijk ook als doe hebben het opheffen van akoestisch/mechanische energie door diezelfde kabel)

heel interessant IMHO

ga ik eens verder uitpluizen

Wolf

edit> opnemen van link naar 6moons
Hinterm Horizont geht's weiter.

Alco

Wat kan de juiste foto/camera/belichting een boel uitmaken...

Op zich is de Nait-1 niet echt een voorbeeld van wat de meeste mensen zullen omschrijven als een mooie versterker. (om te zien), maar zoals afgebeeld op deze foto vind ik het persoonlijk wel een beauty.  :-* 8)

(een sobere, strakke vormgeving, met alleen 't noodzakelijke op 't front)

Btw, nu weet ik dus waar de Moody Blues destijds over zongen...  ;D ;)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

solitaire

zowel het oude als het nieuwe Naim 'spul' is mooi in mijn ogen

als ik nou eens met m'n ogen ga luisteren

zal ik dan toch maar ... kopen ... Naim ... mmm

'k zou het geen straf vinden 100%-Naim te gaan !

W.

EdoE

Ik blijf het olijfgroene het meest onderscheidend vinden...

garmtz

Wolf, heb jij zelf concrete ervaring met Vertex?

fireman

Is die powerline net zo fragile opgebouwd als de Hi-Line? Als je er naar kijkt dan breekt het al nl  ::)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

VDM

Er zit toch gewoon Furutech Rhodium aan ;)

solitaire

Citaat van: garmtz op juli  2, 2008, 14:24:50
Wolf, heb jij zelf concrete ervaring met Vertex?

nog niet

'k hoor positieve geluiden, maar tot nu toe heb ik nog geen persoonlijke ervaring

snel maar eens verandering in aanbrengen !

momenteel ben ik zelf bezig om uit een gewijzigde set weer het maximale te kietelen

heb daar ook oa. contact over met een aantal audio-dealers waar ik al jaren kom

en wellicht is er een kans dat in hun pakketje-met-mogelijke-oplossingen ("wacht-nou-maar-gewoon-af") dat ze me toesturen Vertex spullen zit

en zo niet wilde ik me als ik m'n twee main-sets weer maximaal spelend heb me op het onderwerp 'akoestische trillingen door de kabel' storten

een vraag over een specifiek Vertex product, Garmt ?

W.

bwolke

Wie gaan er allemaal naar het Naim Summer Sound Event? http://www.latham.nl/audio/summersounds.htm

Ik ga denk ik 18 juli en 22 of 29 augustus.

Alco

Als ik ga zal 't de 15e augustus worden. (zit ik lekker midden in m'n vakantie)  8)

(de andere plaatsen zijn voor mij te ver weg)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Nu met voetjes. En echt af  ;D  ( btw, staat die foto bij jullie recht op of ligt 'ie ook? In mijn bestandsmap staat 'ie gewoon recht op ( een apple powerbook ) Raar dat ik 'm dus nu op zijn zij zie staan in het bericht. Hoe kan dat nou weer??? )

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

royal d

op mijn mbp staat ie ook liggend :P

bwolke

fireman

Momenteel een planet aan de supernait gehangen. Is toch vele malen sneller dan de BD-speler. En is ook stiller. Het loopwerk van de BD hoor je gewoon bewegen oid.

Ik zat te dubben om vanmiddag naar Naaldwijk te gaan. Het slechte weer en de kids die liever thuis wilde blijven hielden mij thuis. Wie weet volgend weekend?

Kan er een meeting plaats vinden?? Ik zou zondag kunnen, dan is het geloof ik in Hilversum.

Dit moet wel goed zijn:

bmateijsen

Je mag altijd op zondag naar Hilversum, wij zullen alleen met de Naim Summer sounds op vrijdag en zaterdag open zijn... ;D.

Citaat van: Fireman op juli 19, 2008, 23:04:25

Kan er een meeting plaats vinden?? Ik zou zondag kunnen, dan is het geloof ik in Hilversum.

sultankat

Citaat van: bmateijsen op juli 19, 2008, 23:48:01
Je mag altijd op zondag naar Hilversum, wij zullen alleen met de Naim Summer sounds op vrijdag en zaterdag open zijn... ;D.

Als de capuccino net zo goed is als gisteren ben ik er weer  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

fireman

Citaat van: bmateijsen op juli 19, 2008, 23:48:01

Dan probeer ik er vrijdag te zijn. Was even abuis. Zaterdag mot ik werken en ik wist dat ik er een van moest werken.

thx

BTW, hebben jullie accuton/thiel based speakers waar jullie mee gaan spelen of alleen die neat speakers?

Alco

Dit weekend ben ik onverwacht in 't bezit gekomen van een CB Nait-2. :)

Een maand of 3 geleden was er iemand op MP die een CB Nait-2 aanboodt.
Na een paar dagen was de advertentie opeens verwijderd. Ik had destijds wel een bod gedaan.
Onlangs kreeg ik opeens een mailtje, ...of ik nog steeds geinteresseerd was, en voila....
de (most wanted) Nait staat nu de sterren van de hemel te spelen. :)
(de CB Nait-2 werd alleen in 1988 gemaakt, dus wordt niet vaak aangeboden)

Onder 't reclame-motto "Spaar ze allemaal!"  ;D ;)

(de Olive Nait-2 gaat binnenkort de verkoop in)

Rowdy

Wat is nu het verschil tussen de 3 Nait 2's?

Alco

CiteerWat is nu het verschil tussen de 3 Nait 2's?

Ik heb maar 2 Nait-2's, de meest linkse op de foto is een Nait-1.
Het verschil is voornamelijk het uiterlijk. Aangezien mijn Nait-1 vorig jaar is gerecapped bij een Naim-dealer is 't klankmatig niet zo'n eerlijk vergelijk tussen de 3. Heb nu een lichte voorkeur voor m'n Nait-1 en CB Nait-2.

Helaas heeft de Nait-1 een erg onhandige balans-regelaar waar je weinig aan hebt. Die versterkt slechts 1 kanaal, wat bij gebruik van een CD-speler wel lastig is op bescheiden volume.
(vrijwel alle early Nait's hebben last van kanaal ongelijkheid op laag volume)
De CB Nait-2 vind ik nu 't mooist. (10 jaar geleden dacht ik daar heel anders over)

Rowdy

Ik heb via jou foto's gezien van het inwendige van de Nait 1 en 2, maar ook van de tegenwoordige modellen. Wat ik het mooiste vind van de Nait 1 en 2 is hun eenvoud qua electronica.

solitaire

:o feli :P

langere tijd stond een 2 of 3 op mijn verlanglijstje

maar vergelijk tussen een Nait 3 en een Onix OA21S lieten me toch voor die laatste kiezen

maar stiekum blijft de 3 nog steeds op m'n verlanglijstje staan

gewoon voor de heb  :-[

unieke in de audio-geschiedenis, deze vroege Naits

nogmaals veel plezier gewenst ervan !

W.

Alco

CiteerIk heb via jou foto's gezien van het inwendige van de Nait 1 en 2, maar ook van de tegenwoordige modellen. Wat ik het mooiste vind van de Nait 1 en 2 is hun eenvoud qua electronica.
Dat vind ik ook mooi aan de Nait-1 en -2, maar ook de Nait-5i is van binnen eenvoudig en overzichtelijk te noemen.

That's all folks:  8)

Citeervergelijk tussen een Nait 3 en een Onix OA21S lieten me toch voor die laatste kiezen
De Onix OA21s is ook een mooie versterker, Solitaire!  (qua uiterlijk vind ik ze zelfs nog mooier, soberder, robuuster)

Citeernogmaals veel plezier gewenst ervan !
Thanx, dat gaat ongetwijfeld lukken! :D

fireman

Als je het over de duvel hebt:
- Chrome bumper nait2
- Nait 2

Dus toch nog voor leuke prijzen te koop.

garmtz

Citaat van: Fireman op juli 20, 2008, 08:46:12
BTW, hebben jullie accuton/thiel based speakers waar jullie mee gaan spelen of alleen die neat speakers?

Geen van beiden. We spelen op de Sonus Faber Guarneri Memento.