Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: EJR op december 16, 2011, 21:44:01
naim raad af om surge protectors te gebruiken (en filters overigens) het zou het geluid beinvloeden
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ja. Niet gebruiken...

EJR

Citaat van: garmtz op december 16, 2011, 22:03:54
Ja. Niet gebruiken...

hoe zou je het verschil omschijven ?
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

ZeRoo

Citaat van: garmtz op december 16, 2011, 22:03:54
Ja. Niet gebruiken...

Ik lees wel goede dingen over bv. een PS Audio Quintet, maar hier zit ook een surge protector in, dus beter deze ook niet te gebruiken?
Welke raad je dan aan, of is gewoon een simpel stopcontactendoosje in principe al goed..

musfed

Waarvoor zou je er een willen gebruiken?

Ik heb zelf twee aanpassingen gedaan op stroomvlak die een verbetering brachten.
Ik heb een aparte groep aangelegd voor de Hifi en ik heb een Hydra gemaakt waarmee alle Naim dozen met 1 stekker verbonden zijn met het lichtnet.
Dutch & Dutch 8c's

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2011, 18:08:37
Ik ben benieuwd... (maar dat was al duidelijk)
Idem!

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

garmtz

Citaat van: EJR op december 16, 2011, 22:28:58
hoe zou je het verschil omschijven ?

Het verschil is dat het minder Naims gaat klinken... ;)  Ik heb niet ALLE stekkerblokken a/b lopen vergelijken, maar tot nu toe alle filterende stekkerblokken het geheel horen verminderen. Op 1 na tot nu toe en dat is de Black Noise, die een surge protection heeft, maar wel de Naim kwaliteiten behoudt en verbetert. Dit zal misschien niet de enige zijn, maar ALTIJD uitproberen dus, niet ervan uitgaan dat een filter beter is.

EJR

bedankt voor je analyze
voor mij zou op dit moment de belangrijkste toepassing zijn een surge protector
ik heb overigens met en zonder surgeprotector geluisterd (gewoon goedkoop standaard blokje)  maar kan niet met zekerheid zeggen of ik nou verschil hoorde.

overigens voor de prijzen van filters e.d. zou ik beter gewoon de versterker kunnen upgraden naar een xs of voor/eindversterker :)

hier is wat ze erop het naim topic over te zeggen hadden
http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/12688757296892875
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26

EJR

vandaag de naca5 kabel binnengekregen 2 x 3,5m met naim pluggen aan een kant en losse banaan schoefklemmen voor de andere.
en alhoewel ik nogal sceptisch sta tegen over kabels is mijn eerste indruk positief.
het probleem was dat ik de bas wat laag vond en het mid/hoog  wat hard in verhouding.
als eerste een cdtje van de prodigy erin gestopt en het klinkt duidelijk vetter. meer laag en minder opdringerig mid/hoog.
nou speelt gewenning zeker mee,bv in de loop van de afgelopen weken begon ik mn HT-set steeds waziger en bassiger klinken. maar dat lijkt toch zeker niet het enige.

moet maar snel ff meer gaan luisteren  :pompom:

garmtz

Wat leuke reviews geplaatst o.a. van SuperUniti en ND5XS op onze nieuwspagina:

http://www.beterbeeldengeluid.nl/nieuws

Alco

Hey, da's interessant leesvoer Garmtz. Thanks! :smile:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ZeRoo

Citaat van: garmtz op december 21, 2011, 14:55:52
Wat leuke reviews geplaatst o.a. van SuperUniti en ND5XS op onze nieuwspagina:

http://www.beterbeeldengeluid.nl/nieuws
Bestellen jullie geen Nd5 xs?

garmtz

Citaat van: ZeRoo op december 21, 2011, 16:45:38
Bestellen jullie geen Nd5 xs?

Nog niet besteld, maar wie weet... ;)

Robiwan

Citaat van: EJR op december 20, 2011, 19:54:57
vandaag de naca5 kabel binnengekregen 2 x 3,5m met naim pluggen aan een kant en losse banaan schoefklemmen voor de andere.
en alhoewel ik nogal sceptisch sta tegen over kabels is mijn eerste indruk positief.
het probleem was dat ik de bas wat laag vond en het mid/hoog  wat hard in verhouding.
als eerste een cdtje van de prodigy erin gestopt en het klinkt duidelijk vetter. meer laag en minder opdringerig mid/hoog.
nou speelt gewenning zeker mee,bv in de loop van de afgelopen weken begon ik mn HT-set steeds waziger en bassiger klinken. maar dat lijkt toch zeker niet het enige.

moet maar snel ff meer gaan luisteren  :pompom:

Er is geen betere ls kabel dan de NAC05 voor Naim versterkers. Relatief goedkoop maar wel erg stug.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

De ervaring leert dat er inderdaad alternatieven zijn, maar dat de meeste mensen na verloop van tijd toch terugkeren naar de NACA5. Kijk eens op het Naim UK forum, er zijn talloze topics aan gewijd...

Heb zelf goede ervaringen met OCOS, maar speel nu toch weer met de NACA5 kabel omdat die gewoon "lekkerder" klinkt.

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Net de XP5 XS binnengekregen en aangesloten op een NDX. WOW! Dit is gewoon bijna een XPS-verbetering voor de helft van het geld!

Edit: ND5 moest XP5 zijn.

katwax

Citaat van: garmtz op december 22, 2011, 16:51:50
Net de ND5 XS binnengekregen en aangesloten op een NDX. WOW! Dit is gewoon bijna een XPS-verbetering voor de helft van het geld!

Aangesloten op ndx, waarom?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

bmateijsen

Citaat van: katwax op december 22, 2011, 17:30:43
Aangesloten op ndx, waarom?

Omdat Garmt typenummers door elkaar gooit uit enthousiasme ;D. XP5 moet het natuurlijk zijn..!

garmtz

Ja duh... :) bedoelde uiteraard xp5 xs... :D

katwax

Allemaal de schuld van naim met hun moeilijke namen  :P
En nu de vraag hoe verhouden ze zich tov elkaar (ndx vs nd5xs)?

bmateijsen

Citaat van: katwax op december 23, 2011, 10:08:49
Allemaal de schuld van naim met hun moeilijke namen  :P
En nu de vraag hoe verhouden ze zich tov elkaar (ndx vs nd5xs)?

Geen idee, want wij hebben de NDX, maar nog geen ND5XS ;)

katwax

Citaat van: bmateijsen op december 23, 2011, 10:48:05
Geen idee, want wij hebben de NDX, maar nog geen ND5XS ;)

Ja juist het is xp5. Ze moeten echt iets doen aan die naamgeving :)

Robiwan

Kan een Supernait kopen met inruil van m'n eigen Nait XS. Ik twijfel nog steeds. Ga ik vooruit qua levendigheid????

Gr,

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

EJR

Citaat van: LPlover op december 27, 2011, 14:16:34
Kan een Supernait kopen met inruil van m'n eigen Nait XS. Ik twijfel nog steeds. Ga ik vooruit qua levendigheid????

Gr,

Robin

is niet gewoon toegevoegde dac en verder zelfde als XS  ?

Klout10

Citaat van: EJR op december 27, 2011, 16:16:07
is niet gewoon toegevoegde dac en verder zelfde als XS  ?

Nee, er is wel degelijk een verschil. Gewoon zelf luisteren is het devies...

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Beter advies is er niet... ------^