Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Een Superuniti kost 4250 Euro.

Groet,

Bjorn

fireman

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ZeRoo

Is de Naim ND 5XS eigenlijk al te koop?
En is deze ook te upgraden met een hi-cap of iets dergelijks?
Ben wel benieuwd hoe deze zich verhoudt tov de NDX.

EJR

vandaag een naim nait i5 gekocht in tweedehands hifi winkel
oude kenwood kaf  3030r had het begeven. speelt nu met metrum octave dac (die nog moet inspelen)
duidelijk strakker, rustiger en grootser geluidsbeeld dan de oude kenwood.
wel lijkt de bas een tikje aan de lichte kant.
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

Robiwan

Citaat van: EJR op december  9, 2011, 21:14:17
vandaag een naim nait i5 gekocht in tweedehands hifi winkel
oude kenwood kaf  3030r had het begeven. speelt nu met metrum octave dac (die nog moet inspelen)
duidelijk strakker, rustiger en grootser geluidsbeeld dan de oude kenwood.
wel lijkt de bas een tikje aan de lichte kant.

probeer de Naim NAC05 speakerbekabeling, weg lichte bas.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: ZeRoo op december  9, 2011, 08:50:35
Is de Naim ND 5XS eigenlijk al te koop?
En is deze ook te upgraden met een hi-cap of iets dergelijks?
Ben wel benieuwd hoe deze zich verhoudt tov de NDX.

De ND5 XS is uit te breiden met een XPS of 555PS voeding of natuurlijk met de nieuwe XP5 XS voeding...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

EJR

Citaat van: LPlover op december 10, 2011, 18:36:17
probeer de Naim NAC05 speakerbekabeling, weg lichte bas.
Hoeveel meter moet je minimaal gebruiken? Lees er tegenstrijdige berichten over. 3.5 tot 5 en andere dat het niet uitmaakt.
het gaat hier om de eerste 5i (zonder ipod aansluiting)
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26

Robiwan

Citaat van: EJR op december 11, 2011, 21:02:14
Hoeveel meter moet je minimaal gebruiken? Lees er tegenstrijdige berichten over. 3.5 tot 5 en andere dat het niet uitmaakt.
het gaat hier om de eerste 5i (zonder ipod aansluiting)

Volgens NAIM minimaal 2x 3,5 meter!!! Maar als je nog eens wilt schuiven o.i.d. kun je beter 2x5 m nemen.

Alco

Voor de Nait 5i (en 5i-2) is de NACA5 kabel en 2x 3,5 meter geen must.

Quote uit de handleiding:
"Naim Audio speaker cable will provide the best results;
however, a wide range of speaker cable types can be used without risk of damage to the amplifier."

Desondanks is Naca5 is waarschijnlijk wel de meest logische en beste keuze. Ik heb 2 x 3,5 meter op mijn Nait 5i en dat klinkt superrr. Maar heb voorheen jarenlang 2 x 2 meter, merkloze dunne kabel gebruikt en dat ging op zich ook prima, i.c.m de 5i.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

EJR

bedank voor julie  antwoorden
normaal sta ik redelijk sceptisch tegenover speaker kabels maar het Naim ver haal maakt misschien wel sense.
dat word zoeken naar een betaalbaar naca5 setje  

vond ook dit ergens op het web
CiteerAlternative speaker cables are not recommended by Naim, however, should you still wish to try them then you should ensure that the cable is low capacitance and of moderate inductance. High capacitance cables are to be avoided at all costs and may result in damage to your amplifier.

NACA5 specifications are as follows:

Capacitance: 16pF per metre
Resistance: 9 milliohms per metre
Inductance: 1uH per metre

Minimum length: 3.5 metres per channel
Maximum length: 20 metres per channel (note that longer lengths can be used up to around 25 m but then some small signal loss must be expected)

Alco

Citeerdat word zoeken naar een betaalbaar naca5 setje

http://link.marktplaats.nl/511298868  :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op december  8, 2011, 13:16:34
Een Superuniti kost 4250 Euro.

Groet,

Bjorn
Hebben jullie deze inmiddels in huis? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op december 12, 2011, 15:22:23
Hebben jullie deze inmiddels in huis? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Nee, nog niet in huis... Het Duitse blad Audio heeft hem getest en net zo goed bevonden als de SuperNait (als versterker). Ik heb de test hier wie hem wil...

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op december 13, 2011, 12:32:23
Nee, nog niet in huis... Het Duitse blad Audio heeft hem getest en net zo goed bevonden als de SuperNait (als versterker). Ik heb de test hier wie hem wil...
Ook al speel ik in Duitsland, mijn Duits is niet zo geweldig.  :satisfied: Maar ik doe graag een poging. Overigens valt het me op dat er geen reviews zijn van de Superuniti. Heeft Naim te veel en te snel uitgebracht en is de markt daardoor Naim-moe?

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op december 13, 2011, 15:35:14
Ook al speel ik in Duitsland, mijn Duits is niet zo geweldig.  :satisfied: Maar ik doe graag een poging. Overigens valt het me op dat er geen reviews zijn van de Superuniti. Heeft Naim te veel en te snel uitgebracht en is de markt daardoor Naim-moe?

Het ding is amper uit... Ik denk dat je het wat tijd moet gunnen...

Bas Akkerman

Ja, heb je ook gelijk in. Voor mijn gevoel is ie al sinds de zomer uit, maar dat was natuurlijk alleen de bekendmaking. Ben te nieuwsgierig, dat zal het zijn.

Bensz

.

mahansz

vraagje tussendoor: zou een combinatie van de Naim uniti & totem Hawks goed gaan? Totem & Naim is een prima mix, maar misschien zijn de Hawks nét iets te veeleisend? Of valt dat mee? Of is de totem Staff dan beter?
Ze zullen overigens nooit op orkaankracht spelen, zegmaar gewoon normaal  :smile:

Robiwan

Ik heb een Naim Stageline N MM phonoversterker te koop, iemand interesse, zo ja stuur een PM.

garmtz

Wij hebben de SuperUniti en de XP5 XS besteld!

Martin!!!

Citaat van: LPlover op december 14, 2011, 11:05:15
Ik heb een Naim Stageline N MM phonoversterker te koop, iemand interesse, zo ja stuur een PM.

Toch niet voor de Blue Note gegaan?

Ik wel intresse maar ff niet de pecunia's!

Ik heb momenteel de HiCap 2 dagen aangesloten en ben bang dat ik niet meer zonder kan :inlove:

Donderdagavond volgt er nog een uitgebreide luistertest of ie echt mag blijven (weet het antwoord eigenlijk al).

Je aanbod komt me net een maandje te vroeg LPlover...... :unhappy:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op december 14, 2011, 13:02:49
Wij hebben de SuperUniti en de XP5 XS besteld!
Ik ben benieuwd... (maar dat was al duidelijk)

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op december 14, 2011, 15:10:16
Toch niet voor de Blue Note gegaan?

Ik wel intresse maar ff niet de pecunia's!

Ik heb momenteel de HiCap 2 dagen aangesloten en ben bang dat ik niet meer zonder kan :inlove:

Donderdagavond volgt er nog een uitgebreide luistertest of ie echt mag blijven (weet het antwoord eigenlijk al).

Je aanbod komt me net een maandje te vroeg LPlover...... :unhappy:

Nee een Astin trew AT8000. De Bluenote bromde en heb ik terug gebracht naar sense of music en omgeruild voor de astin.

Dat aanbod blijft nog staan hoor.

EJR

naim raad af om surge protectors te gebruiken (en filters overigens) het zou het geluid beinvloeden
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?