HT in Style " Dreamtheater "

Gestart door GTDesign, februari 24, 2007, 17:47:25

Vorige topic - Volgende topic

peelke

Even dit topic weer tot leven wekken....
Binnenkort een aantal updates voor het Dreamtheater  ;D

denoontje

morca

Net even je topic gelezen....wat een mooie ruimte. :thumbs-up:
Deze kende in helemaal nog niet.

Jean Sibelius

Citaat van: peelke op oktober 16, 2014, 20:15:44
Even dit topic weer tot leven wekken....
Binnenkort een aantal updates voor het Dreamtheater  ;D

Een aantal zelfs? :) Hoe lang ben je alweer terug in NL?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

peelke

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 25, 2014, 09:26:42
Een aantal zelfs? :) Hoe lang ben je alweer terug in NL?

Groeten, Jan

Hi Jan!

Wij zijn sinds Augustus weer terug in ons kikkerlandje
Inderdaad een aantal upgrades, het upgrade virus heeft weer eens aardig huisgehouden  :P
(Daar hoef ik jou niets over uit te leggen  ;) )

Aangezien ik in de US opnieuw "moest" beginnen (ik had alleen mijn front luidsprekers meegenomen) was dit een mooie kans om weer eens wat nieuws te proberen. Een aantal van deze apparaten beviel zo goed dat ik ze mee terug verhuisd heb.
Een "korte" opsomming:
Classe SSP600 Pre-pro ter vervanging van de Proceed AVP2+6
Classe CDP102 CD speler ter vervanging van de Proceed PMDT
Sutherland Ph.D Phono pre-amp ter vervanging van de Lehmann Black Cube SE
Oppo BDP 105 Universal media player ter vervanging van de Philips Blu ray speler
JVC DLA X75 Projector ter  vervanging van de Optoma HD 70
VPI SDS Motor control voor de plattenspeler ter vervanging van de Heed Orbit

Het was zowieso genieten om het HT weer te kunnen gebruiken.
Nog leuker werd het om alle upgrades 1 voor 1 toe te voegen.
Sommige waren een kleine stap voorwaarts (Classe ipv Proceed), andere een grote stap (Sutherland, Oppo, en VPI SDS), en 1 upgrade was echt spectaculair (JVC ipv Optoma).

Heel tevreden en totaal niet bezig met een volgende upgrade maakte ik de fout om op bezoek te gaan bij AudioXperience te Nuenen. Destijds heb ik mijn VPI Scout II bij hen gekocht en ik wilde wat advies over het gebruik van de SDS motor control.
Het "noodlot" wilde dat er net een set Wilson Benesch ACT C60 ingeruild was, of ik misschien interesse had.... Nu was de standaard ACT al een luidspreker die hoog op mijn verlanglijstje stond, maar een C60 was wel heeeeel mooi. Dit werd dan ook bevestigd in een uitgebreide luistersessie, wat een fantastische luidspreker.
Je raad al waar dit toe heeft geleid, sinds 1 week staan de ACT C60's hier in het Dreamtheater te spelen  ;D

Zal binnenkort een aantal foto's posten.

VlisChris

Heb je ook foto's van de amerikaanse set up? Eigenlijk ook wel benieuwd naar ;)

peelke

Citaat van: Christiaan S op oktober 25, 2014, 18:04:12
Heb je ook foto's van de amerikaanse set up? Eigenlijk ook wel benieuwd naar ;)

Die heb ik nog wel, zal deze samen met de andere foto's posten.
Niet al te veel van verwachten, prima set-up in een hele grote en mooie kelder, maar geen custom build HT...

Jean Sibelius

Hoi Peelke,

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Je hebt dus bijna alleen nog maar de ruimte identiek in vergelijking met de set-up voorafgaande aan je trip :D.
Hele mooie stappen gemaakt! En inderdaad héél gevaarlijk om te gaan luisteren (want als het dan bevalt...) :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

... dubbel post
The Confidence Mansion

peelke

De set-up in de US

Dit is de enige foto die ik nog kon terugvinden.
TV is een 60" Panasonic plasma, de uit Nederland meegenomen Square 2 luidsprekers, Proceed AVP, Proceed HPA2, Arcam DV137, DVDO VP50, Sonos ZP90, en Wadia iPod dock.

De bank is die uit het Dreamtheater, was ook meeverhuisd.

denoontje

Met je nieuwe fronts...wat zijn je surrounds nu...voor speakers...

peelke

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 26, 2014, 09:59:28

Je hebt dus bijna alleen nog maar de ruimte identiek in vergelijking met de set-up voorafgaande aan je trip :D.

Groeten, Jan

Tja, daar heb je eigenlijk wel gelijk  ::)
De eindversterker is nog steeds hetzelfde, maar dat is waarschijnlijk waar de volgende upgrade gaat plaatsvinden...

Citaat van: denoontje op oktober 26, 2014, 11:13:44
Met je nieuwe fronts...wat zijn je surrounds nu...voor speakers...

Dat zijn nog steeds de Square center en Square 2 voor surround.
Matcht niet slecht met de ACT C60, en aangezien de prioriteit voor mij toch bij muziek ligt zal deze combinatie nog wel enige tijd zo blijven staan.

peelke

Zoals beloofd de foto's van de nieuwe set-up

denoontje

Ok speel zelf met 4 maal sq1 als surround.

Blijft mooi theater hoor?
Ook nog upgrade naar atmos en 4k gepland?

bmateijsen

Fraai hoor! En nu een update naar 4 x ACT C60 en Fulcrum center? ;)

Harry HT

Hi Peelke,

Prachtig zo [emoji7]

Laat de donkere dagen maar komen, jullie vervelen je niet met deze ruimte.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

peelke

Citaat van: denoontje op oktober 26, 2014, 11:48:08

Ook nog upgrade naar atmos en 4k gepland?

Ik ben nog niet echt bekend met Atmos, op dit moment blij met mijn 5.1 set-up en eindelijk HD audio formaten.
4K zeker wel, zodra duidelijk is wat de standaard wordt en er voldoende software beschikbaar is.

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2014, 12:52:04
Fraai hoor! En nu een update naar 4 x ACT C60 en Fulcrum center? ;)

Hi Bjorn!

Eerst andere prioriteiten qua upgrades (versterking en Hi-res media player), maar wie weet... :P
Misschien moet ik maar weer eens in Hilversum komen kijken (message to self: niet verstandig...)

Citaat van: Harry HT op oktober 26, 2014, 13:38:36
Hi Peelke,

Prachtig zo [emoji7]

Laat de donkere dagen maar komen, jullie vervelen je niet met deze ruimte.

Gegroet,

Harry

Thanks!

Ik ben niet echt een fan van het donkere jaargetijde, maar deze ruimte helpt wel om de tijd tot de lente door te komen :-)

diceman

Zo, mooie ruimte en dito set dat moet genieten zijn.

Luidsprekers zien er imposant uit, en zullen ook wel zo klinken lijkt mij.

bmateijsen

Citaat van: peelke op oktober 26, 2014, 13:57:54
Ik ben nog niet echt bekend met Atmos, op dit moment blij met mijn 5.1 set-up en eindelijk HD audio formaten.
4K zeker wel, zodra duidelijk is wat de standaard wordt en er voldoende software beschikbaar is.

Hi Bjorn!

Eerst andere prioriteiten qua upgrades (versterking en Hi-res media player), maar wie weet... :P
Misschien moet ik maar weer eens in Hilversum komen kijken (message to self: niet verstandig...)

Altijd meer dan welkom natuurlijk! Ook gewoon voor een lekker cappuccino of espresso ;)

Ralph71

Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

MauZ

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Peerless Monster

Dat zijn prachtige speakers!! In dito omgeving...
Mooi zeg. Bios 2.0
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

peelke

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2014, 18:31:53
Altijd meer dan welkom natuurlijk! Ook gewoon voor een lekker cappuccino of espresso ;)

Dan kom ik binnenkort langs voor een bakkie  ::)

Citaat van: Ralph71 op oktober 26, 2014, 20:55:49
Erg fraaie speakers!  :inlove:

Ik had van jou als mede WB liefhebber niet anders verwacht :-)

Citaat van: MauZ op oktober 26, 2014, 21:16:25
Prachtig man....  😍

Thanks!

Citaat van: Peerless Monster op oktober 26, 2014, 21:19:53
Dat zijn prachtige speakers!! In dito omgeving...
Mooi zeg. Bios 2.0

Bedankt! Na 2,5 jaar zonder optimale akoestiek, is het echt weer genieten in deze ruimte.

Vik

Waanzinnig mooie ruimte  :worship:

Citaat van: peelke op oktober 26, 2014, 11:36:32
Zoals beloofd de foto's van de nieuwe set-up

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

gonzales

Dit is weer echt een voorbeeld ruimte. Als je dit hebt gezien zit je naderhand in je eigen HT en denk je van,  "goh, ik moet weer eens aan de slag", terwijl je de dag ervoor nog volkomen tevreden was.
Echt gaaf, complimenten!