HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Cyrus·

Groeten,
Edwin

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april  5, 2017, 13:38:48
... Ik ben er echt blij mee Huub! Totaal buiten en boven verwachting hebben ze de strakke sound waar ik al ff naar op zoek was. Het is lekker degelijk.

Mooi, het is een goed ontwerp als ze zo krankzinnig hard kunnen.  ;D

Dat degelijke wilde ik juist niet. In de prijsklasse waar wij in shoppen zoek ik een truc die werkt. Als ik >10.000 euro te besteden heb ga ik eens een zoektocht beginnen naar speakers die de werkelijkheid weergeven. Dat kunnen dan onmogelijk monitors zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Hoezo kunnen dat geen monitoren zijn ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april  5, 2017, 14:55:52
Hoezo kunnen dat geen monitoren zijn ?

Gr. Hans

Omdat ik nog nooit een monitor heb gehoord die een voor mij realistische complete concertzaal konden neerzetten. Wel met compromissen.

Behalve hevig getweakte (gehakt-)systemen. Misschien biedt de audiolamp nog verrassingen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Sirius666 op april  5, 2017, 08:58:51
Ook Baardmannetje heeft slaap nodig. Maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden, leg uit :)

Edit... Ik had even verder moeten lezen.

Je hebt je vraag volgens mij prima uitgelegd gekregen.


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Martijn M op april  5, 2017, 11:36:59
In het algemeen geef ik de voorkeur aan een poort aan de achterzijde...

Dat best veel informatie....

;D


Contour

Bij een 2-weg zet je doorgaans de poort aan de achterkant om te voorkomen dat middentoon rotzooi via de poort eruit komt en mengt met het directe geluid. In een 3-weg is dit veel minder een issue.

HuubF

Bij de locale hifi-winkel een mega-dure ls-kabel meegekregen om eens uit te proberen. Errug benieuwd wat dat doet.  :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


MAW

Citaat van: HuubF op april  5, 2017, 14:55:07
Mooi, het is een goed ontwerp als ze zo krankzinnig hard kunnen.  ;D

Dat degelijke wilde ik juist niet. In de prijsklasse waar wij in shoppen zoek ik een truc die werkt. Als ik >10.000 euro te besteden heb ga ik eens een zoektocht beginnen naar speakers die de werkelijkheid weergeven. Dat kunnen dan onmogelijk monitors zijn.

Wat is een 'monitor' dan? Dat kan volgens mij namelijk van alles zijn van een goedkope bookshelve met een gevatte markeringstrategie erachter tot een betrouwbare referentie luidspreker.
Gr. Martijn

MAW

Citaat van: Baardmannetje op april  5, 2017, 18:17:35
Niets..?

;D

Echte speakers hebben een poort aan de onderkant...

:hehe:

Een goede speaker heeft geen poortresonantie nodig. Poortresonantie om meer output te realiseren is wat mij betreft per definitie ongewenst.
Gr. Martijn

Markus2

Het laag uit een gesloten systeem kan mij, in ieder geval subjectief, het meest bekoren. Ik heb overigens wel een BR systeem. Met achterwaarts gerichtte poort, dat wel.

;D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: MAW op april  5, 2017, 18:24:36
Een goede speaker heeft geen poortresonantie nodig. Poortresonantie om meer output te realiseren is wat mij betreft per definitie ongewenst.

Waarvan akte!

Markus2

Citaat van: MAW op april  5, 2017, 18:24:36
Een goede speaker heeft geen poortresonantie nodig. Poortresonantie om meer output te realiseren is wat mij betreft per definitie ongewenst.

Uh, poortresonantie heeft in principe toch niets van doen met de output, waar het gaat om meer?
Daarnaast is een BR als concept niet bedoeld om meer output te genereren en wel de grensfrequentie naar onder toe te vergroten.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MAW

Citaat van: Markus2 op april  5, 2017, 18:34:37
Uh, poortresonantie heeft in principe toch niets van doen met de output, waar het gaat om meer?
Daarnaast is een BR als concept niet bedoeld om meer output te genereren en wel de grensfrequentie naar onder toe te vergroten.


Als een speaker kaarsrecht is tot 50hz en daarna afvalt, en je wilt het bereik vergroten zodat hij recht is tot 40hz en daarna afvalt. Dan kan dat alleen maar door meer output te genereren in het gebied tussen 50 en 40hz.
Gr. Martijn

HuubF

Het is een Audioquest Rocket 88, duur. Twee keer 8 meter, net ding. Wat moet je ervan zeggen? Dat het aan alle kanten beter klinkt en ik heel dat gezeur over een wat mager geluid vergeten ben?

Misschien zorgt een verandering in de set wel voor een tijdelijke endorfinestoot. Maar even afwachten dus, ik mag hem tot dinsdag houden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

Citaat van: chansig op april  5, 2017, 09:44:46
Ah..jij hebt er ook 1 ?

Gr. Hans

Ja, het is nog een 'tegelloze' variant (1e generatie).
Een tegel ligt al wel onder de (verticaal opgestelde) set.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HuubF

Citaat van: MAW op april  5, 2017, 18:18:39
Wat is een 'monitor' dan? Dat kan volgens mij namelijk van alles zijn van een goedkope bookshelve met een gevatte markeringstrategie erachter tot een betrouwbare referentie luidspreker.

En dan moet je ook nog uit de tientallen betrouwbare referentie luidsprekers kiezen. ;D

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: MAW op april  5, 2017, 19:11:16
Als een speaker kaarsrecht is tot 50hz en daarna afvalt, en je wilt het bereik vergroten zodat hij recht is tot 40hz en daarna afvalt. Dan kan dat alleen maar door meer output te genereren in het gebied tussen 50 en 40hz.

Ah zo. Juist, ik dacht even dat je het mogelijk anders bedoelde.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: HuubF op april  5, 2017, 19:13:31
Het is een Audioquest Rocket 88, duur. Twee keer 8 meter, net ding. Wat moet je ervan zeggen? Dat het aan alle kanten beter klinkt en ik heel dat gezeur over een wat mager geluid vergeten ben?

Misschien zorgt een verandering in de set wel voor een tijdelijke endorfinestoot. Maar even afwachten dus, ik mag hem tot dinsdag houden.

Ongeveer net zo duur als de Nirvana luidsprekerkabel die ik ooit had, maar die was wel een eind korter voor zo'n beetje hetzelfde bedrag.

Ik.mis die kabel niet, anderen ook niet trouwens. Maar, als het jou in vervoering brengt; Soit.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Waarom zulke lange kabels? Je speakers staan toch dicht bij elkaar?

HuubF

Citaat van: Markus2 op april  5, 2017, 19:25:47
Ongeveer net zo duur als de Nirvana luidsprekerkabel die ik ooit had, maar die was wel een eind korter voor zo'n beetje hetzelfde bedrag.

Ik.mis die kabel niet, anderen ook niet trouwens. Maar, als het jou in vervoering brengt; Soit.

Groet, Mark ;)

Nirvana is inderdaad best goed! :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)