VerZeLe's Stereo Set

Gestart door VerZeLe, februari 5, 2007, 13:10:52

Vorige topic - Volgende topic

VerZeLe

Nu mijn set toch een beetje vorm begint te krijgen heb ik besloten deze hier tentoon te stellen :)

Huidige set:
Speakers: Apertura Thema
Amp: Lyngdorf TDAi 2200
Bron: Squeezebox
Cd-Speler: Atoll CD-80
Luidspreker kabel: Cardas Quadlink 5c
Netblok: PS Audio Quintet
Stroom:
Furutech FP-a3 naar de Lyngdorf
Furutech FP-3TS20 naar de cd speler

Allemaal afgewerkt met FI-11 stekkers van furutech

Tweaks:
Vibrapods en cones onder lyngdorf en cd-speler
Quadraspire onder speaker cable
Isolatieplatforms onder speakers (gevuld met zand)
Soundcare High-End superspikes onder de speakers

02/09: Aanschaf van PS Audio Quintet
xx/xx: Aankomst van nieuwe digitale interlink (Virtual Dynamics Master 3.0)
When The Lights Go Down

chansig

Is dat kunst aan de muur ?  ;D

Van Atoll heb ik alleen maar recensies mogen lezen, men was er duidelijk over: Meer dan goede prijs/kwaliteit verhouding. De Focal speaker is volgens mij ook een mooi. Dus mooie set lijkt mij zo.

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Barrrrry

Mooie set, maar waar staan je speakers?
Helpt dat nog een beetje, die matten aan de muur?

Groetjes,
Barry

Rody

VerZeLe

Citaat van: Barrrrry op februari  5, 2007, 16:50:22
Mooie set, maar waar staan je speakers?
Helpt dat nog een beetje, die matten aan de muur?

Groetjes,
Barry

Zal strax ff fotos maken van de speakers. Ging dit normaal deze middag doen maar nog niet de tijd gevonden :) en met mijn fototoestel is dit een hels karwei :p
Die matten helpen in mijn kamer omdat ze nogal klein is. Ook heb ik wat zitten spelen met absorbers die in de hoeken achter de speakers staan.
When The Lights Go Down

Rob_H

Mooie set en dito foto's.
Precies aan alles gedacht, goede bron, versterking, luidsprekers, bekabeling en jawel de akoestiek...

Mvg. Rob

VerZeLe

Citaat van: Rob_H op februari  5, 2007, 17:16:27
Mooie set en dito foto's.
Precies aan alles gedacht, goede bron, versterking, luidsprekers, bekabeling en jawel de akoestiek...

Mvg. Rob

Thx, heb veel gelezen en geleerd van dit forum. Er zijn nog veel dingen die beter kunnen maar die nu niet mogelijk zijn vanwege budget. De akoestiek is slechts testen. Ik wou horen wat sommige dingen doen. Dit is nu het het voordeel aan deze kamer, ik hoef niet te erg veel te kijken naar het uiterlijk :) in een woonkamer liggen deze zaken totaal anders.
When The Lights Go Down

molle

Mooie set en alles lekker clean 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

VerZeLe

Nu ik dit topic bekijk toch wel even tijd voor een update!  O0

Huidige set:
Speakers: Apertura Thema
Amp: Lyngdorf TDAi 2200
Bron: Squeezebox
Cd-Speler: Atoll CD-80
Luidspreker kabel: Cardas Quadlink 5c
Netblok: Supra MD-06
Stroom: Lapp naar de stekkerblok
           Furutech FP-a3 naar de Lyngdorf
           Furutech FP-3TS20 naar de cd speler
           Allemaal afgewerkt met FI-11 stekkers van furutech
Filter: Essential Audio Tools Noise Eater

Tweaks:
Vibrapods onder lyngdorf en cd-speler
Quadraspire onder speaker cable
Isolatieplatforms onder speakers (gevuld met zand)
Soundcare High-End superspikes onder de speakers

Fotos:

When The Lights Go Down

VerZeLe

De volgende upgrade zal bestaan uit een powersupply voor de squeezebox, wil toch eens zien wat dit teweeg brengt.
De Squeezebox werkt enkel via zijn digitale uitgang die aangesloten zit op de lyngdorf.

Ook ga ik nog wat vibrapod cone's bestellen voor onder da amp (lees hier toch goeie ervaringen over op het forum).
When The Lights Go Down

hifi | Roderick

Mooi meubel, welke is dat?

chansig

Wat zijn dat voor een plastic pootjes..is dat om het stof van je kabels te houden ???

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

N.L.

Citaat van: AV123.nl | Roderick op juni  5, 2009, 22:51:28
Mooi meubel, welke is dat?

Inderdaad, ben ook benieuwd.

Strakke set.
Naim - Neat - Chord

VerZeLe

Meubel komt van een meubel "keten" weba hier in België (heeft vestiging in Deinze en Gent)

Voetjes onder da kabel zijn quadraspire QX50 en zorgen ervoor dat de kabel niet op de grond rust (statische elektriciteit) -> bracht meer rust in het geluidsbeeld.
When The Lights Go Down

mikeske

hey toevallig, ik heb ook mct gevolgd en heb identiek hetzelfde meubel  ;D

Mooie set heb je daar, zijn er nog toekomstplannen ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

VerZeLe

Citaat van: mikeske op juni  6, 2009, 20:54:40
hey toevallig, ik heb ook mct gevolgd en heb identiek hetzelfde meubel  ;D

Mooie set heb je daar, zijn er nog toekomstplannen ?

Hehe is inderdaad wel grappig :)

MCT is ondertussen ook al 2 jaar geleden, wat gaat de tijd snel  ;D

In de nabije toekomst ga ik eens kijken wat een andere voeding doet op de squeezebox. Maar uiteindelijk zal er toch een linn majik ds komen.  O0
When The Lights Go Down

VerZeLe

Vandaag nog een aantal tweaks binnen gekregen:

4 * Vibrapod cones voor onder de lyngdorf TDAi2200
RCA Caps Sieveking voor het beschermen van ongebruikte RCA in/uitgangen

Bovendien heb ik ook een platform gemaakt uit 2 lagen berkenmultiplex voor onder de lyngdorf.

De eerste indrukken zijn zeer positief. Tweaks maken wel degelijk verschil uit!

Groeten
When The Lights Go Down

Spijkie

Moge VerZele,

Je hebt een onwijs mooie set staan en bent lekker bezig met de tweaks! Wat ik mij afvroeg, omdat ik zelf ook een supa blok heb en met Quadrispire werk, waarom een Noise eater in je Supra blok?

En waarom geen Quadrispire Q25 onder je versterker maar Vibrapods? Is dit een bewuste keuze geweest?

Ik vind het erg gaaf dat je de speakerkabels van de grond haalt en zal dit zelf ook eens gaan proberen.

Toffe set!

Groeten,
Spijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

dre73

CiteerRCA Caps Sieveking voor het beschermen van ongebruikte RCA in/uitgangen

en het verschil?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

VerZeLe

Citaat van: Spijkie op juli  4, 2009, 08:06:52
Moge VerZele,

Je hebt een onwijs mooie set staan en bent lekker bezig met de tweaks! Wat ik mij afvroeg, omdat ik zelf ook een supa blok heb en met Quadrispire werk, waarom een Noise eater in je Supra blok?

En waarom geen Quadrispire Q25 onder je versterker maar Vibrapods? Is dit een bewuste keuze geweest?

Ik vind het erg gaaf dat je de speakerkabels van de grond haalt en zal dit zelf ook eens gaan proberen.

Toffe set!

Groeten,
Spijkie

Spijkie,

De noise eater zit er al lange tijd in en heb gemerkt dat filtering goed uitpakt bij de lyngdorf. Alles wat digitaal is knapt er goed van op. Verschil merk je duidelijk overdag, wanneer er meer vervuiling op het lichtnet zit. Het brengt meer rust en de trekt de noise merkbaar naar beneden. Het supra blok is zeer degelijk maar heeft zelf geen filtering vandaar de noise eater :). -> Ik wil wel nog eens testen met een PS Audio quintet, heb goede dingen gelezen in combinatie met lyngdorf.

De Quadraspire zit onder de kabel omdat zowel voor klankmatige als optische redenen. De lyngdorf staat momenteel op een plateau van berkenmultiplex en vibapods en vibracones. De combinatie vibrapod en cone bracht voor mij de beste uitkomst. De Quadraspire heb ik nog niet onder de lyngdorf getest, zal ik misschien nog wel eens bekijken/beluisteren.
When The Lights Go Down

VerZeLe

Citaat van: dre73 op juli  4, 2009, 09:04:18
en het verschil?

Met de caps hoorde ik een licht verschil in emotie bij vooral zang (stemmen).

De Vibrapods en cones brachten samen in combinatie met het berkenplatform een breder geluidsveld, betere focus en plaatsing.

Groeten
When The Lights Go Down

solitaire

Mooie set. Leuk hoe je met tweaks in de weer bent !

Wolf

Hinterm Horizont geht's weiter.

VerZeLe

Vandaag ps-audio quintet binnengekregen.

Eerste indruk: Wat een verschil. Alles veel natuurlijker, had dit niet zo extreem verwacht :o

Verslagje en fotos komen er wel aan.
When The Lights Go Down

Durk

zeker een mooie set. Die tweaks zullen best helpen.. ik neem echter voor mezelf nog niet de tijd om mijn speakers op spikes te zetten en het bassmanagement fatsoenlijk in te stellen..

zo'n nette set is toch weer een motivatie om er wat meer tijd in te steken..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Alco

CiteerDe volgende upgrade zal bestaan uit een powersupply voor de squeezebox, wil toch eens zien wat dit teweeg brengt
Dat is niet bepaald subtiel, wat een goede powersupply teweeg kan brengen voor de Squeezebox! :)

Heb zelf deze CI Audio VDC-SB.

De prijs van de voeding is hoger dan de SB3 inmiddels kost, maar ok... het verschil mag er zijn,
(opener/minder 'gesluierd', meer details hoorbaar)

Ik zit zelf als upgrade voor m'n SB te denken aan een DAC. Waarschijnlijk een DACmagic van Cambridge.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)