VerZeLe's Stereo Set

Gestart door VerZeLe, februari 5, 2007, 13:10:52

Vorige topic - Volgende topic

VerZeLe

Citaat van: Durk op september  1, 2009, 20:20:53
zeker een mooie set. Die tweaks zullen best helpen.. ik neem echter voor mezelf nog niet de tijd om mijn speakers op spikes te zetten en het bassmanagement fatsoenlijk in te stellen..

zo'n nette set is toch weer een motivatie om er wat meer tijd in te steken..

Dankje!

Er is ook inmiddels al wat tijd vervlogen aan het zoeken van de main componenten en nu besluit ik de laatste (mag je eigelijk nooit zeggen) hand te leggen door middel van tweaks.
Als de basis er niet is zullen tweaks ook weinig toevoegen, sommige tweaks geven soms maar kleinere nuance verschillen.

De PS audio was wel een enorme verbetering, alsof het beeld verder open getrokken werd, alsof een gordijn verdween maar toch zonder te scherp te klinken. Integendeel alles speelt met meer details maar toch ook rustiger.
When The Lights Go Down

VerZeLe

Citaat van: Alco op september  2, 2009, 19:27:31
Dat is niet bepaald subtiel, wat een goede powersupply teweeg kan brengen voor de Squeezebox! :)

Heb zelf deze CI Audio VDC-SB.

De prijs van de voeding is hoger dan de SB3 inmiddels kost, maar ok... het verschil mag er zijn,
(opener/minder 'gesluierd', meer details hoorbaar)

Ik zit zelf als upgrade voor m'n SB te denken aan een DAC. Waarschijnlijk een DACmagic van Cambridge.

Hmm ja heb ook al zitten spelen met die gedachte, alleen al het zien van dat dunne cheapass snoertje met dito adapter geeft me rillingen :)
Ik wil wel eens weten of dergelijke voeding veel uithaalt indien je de squeezebox enkel digitaal aansluit.
Zit ook wel te spelen met de gedachte van een Linn Majik DS maar miss overkill indien ik enkel de digitale uitgang zal gebruiken.

Van de DACMagic kan ik kort zijn, veel value for money maar wederom een naar mijn mening slechte powersupply. Terwijl we toch al weten dat stroom enorm belangrijk is...
Ik denk dat dit toch wel een zwak punt is van de DACMagic. Correct me if i'm wrong :)
When The Lights Go Down

S@m

:yin-yang:

edit...was een flauwe opmerking

Alco

CiteerIk wil wel eens weten of dergelijke voeding veel uithaalt indien je de squeezebox enkel digitaal aansluit.
Mijn ervaring is dat een externe voeding een stuk minder uithaalt als je een Squeezebox digitaal aansluit.

Ik heb begin dit jaar een Naim SuperNait een weekje in huis gehad, en de Squeezebox klonk toen via z'n eigen goedkope stekkervoedinkje (digitaal via de DAC van de SuperNait) vrijwel net zo goed.
Analoog aangesloten is 't weer een compleet ander verhaal.  Dan is 't inderdaad precies zoals je omschreef, alsof een gordijn wordt open getrokken, en er meer details zijn te horen.

Ik verwacht eigenlijk wel (en hoop) dat een DAC (zoals de DACmagic) met z'n prul-voedinkje een nog grotere verbetering zal geven dan alleen een betere voeding voor de SB3 en die dan analoog aangesloten.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

CiteerEigenlijk helemaal niet zo'n goede set dus...?

Of eigenlijk wel....   De set laat dus prima horen dat er bij de bron ruimte was voor verbetering.  :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

VerZeLe

Citaat van: Alco op september  2, 2009, 21:59:12
Mijn ervaring is dat een externe voeding een stuk minder uithaalt als je een Squeezebox digitaal aansluit.

Ik heb begin dit jaar een Naim SuperNait een weekje in huis gehad, en de Squeezebox klonk toen via z'n eigen goedkope stekkervoedinkje (digitaal via de DAC van de SuperNait) vrijwel net zo goed.
Analoog aangesloten is 't weer een compleet ander verhaal.  Dan is 't inderdaad precies zoals je omschreef, alsof een gordijn wordt open getrokken, en er meer details zijn te horen.

Ik denk ook dat het verschil via digitaal aangesloten met een betere powersupply klein zal zijn in de vorm van minder value for money...

Citeer
Ik verwacht eigenlijk wel (en hoop) dat een DAC (zoals de DACmagic) met z'n prul-voedinkje een nog grotere verbetering zal geven dan alleen een betere voeding voor de SB3 en die dan analoog aangesloten.

Proberen zal de boodschap zijn!
When The Lights Go Down

VerZeLe

Vandaag ook confirmatie gekregen dat mijn Virtual Dynamics Master digitale interlink volgende week geleverd zal worden.
Ben benieuwd wat dit allemaal zal uithalen in de set.

De VD zal het opnemen tegen de Apogee Wide Eye.
When The Lights Go Down

WickedGame

Mooie set, leuke tweakes...

Maar vibrapods onder een squeezebox zie ik even het nut niet van in. Tenzij je mij kan overtuigen van wel. :)

Voeding voor SB3 kan ik mij wel indenken.

S@m

Citaat van: WickedGame op september  3, 2009, 10:23:51
maar vibrapods onder een squeezebox zie ik even het nut niet van in. Tenzij je mij kan overtuigen van wel. :)

Naast het feit dat er geen type Vibrapod is die onder zo'n lichtgewicht apparaat geplaats kan worden (met effect  ;))vraag ik me hetzelfde af...

VerZeLe

Ik had deze over vandaar :)

Het helpt dus totaal niet onder de SB3 moesten jullie het zich afvragen  O0 maar je kan ze moeilijk in een kast leggen toch ?
When The Lights Go Down

WickedGame

Citaat van: VerZeLe op september  3, 2009, 10:32:13

Het helpt dus totaal niet onder de SB3 moesten jullie het zich afvragen  O0 maar je kan ze moeilijk in een kast leggen toch ?

:laugh:

Kijk dat is nog eens een nuchtere benadering :D

S@m

Citaat van: VerZeLe op september  3, 2009, 10:32:13

Ach, in de kast of onder de SB3 komt eigenlijk op hetzelfde neer... ;D

VerZeLe

Citaat van: S@m op september  3, 2009, 11:31:33
Ach, in de kast of onder de SB3 komt eigenlijk op hetzelfde neer... ;D

True maar het is meer een geweten kwestie :p
When The Lights Go Down

S@m

Citaat van: VerZeLe op september  3, 2009, 11:34:18
True maar het is meer een geweten kwestie :p

Heb je geen DVD speler o.i.d. waar ze onder kunnen?

VerZeLe

Citaat van: S@m op september  3, 2009, 11:36:50
Heb je geen DVD speler o.i.d. waar ze onder kunnen?

Nee niet echt (heb ps3 maar deze is al voorzien).
Het nieuwe stekkerblok is miss wel een optie en anders enkel nog een cable receiver waar het onder kan.
Dus zoals je wel merkt niet echt veel andere opties :)
When The Lights Go Down

S@m

Onder de isolatieplatforms van je luidsprekers...

Kom je er weer tekort  :unhappy:

VerZeLe

Citaat van: S@m op september  3, 2009, 11:49:04
Onder de isolatieplatforms van je luidsprekers...

Kom je er weer tekort  :unhappy:

Inderdaad  :(
When The Lights Go Down

solitaire

Citaat van: S@m op september  3, 2009, 10:26:04
Naast het feit dat er geen type Vibrapod is die onder zo'n lichtgewicht apparaat geplaats kan worden (met effect  ;))vraag ik me hetzelfde af...

prachtig te combineren met oppervlakte-dempingsproducten (bijna altijd massa+demping) van finite-elemente / Shakti / alle soorten en maten 'bricks' / ETI / AIS Ophiopogon / DHZ oplossingen / ...

:D

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

VerZeLe

PS Audio Quintet Review

Toen ik de actie van ps audio in mijn mailbox kreeg heb ik besloten de quintet aan te schaffen. Dit was blindelings en op basis van reviews op diverse sites.

Na ongeduldig wachten kreeg ik de quintet toegestuurd. Bij het zien en openen van de verpakking wist ik al dat dit van een andere klasse was. Het oogt allemaal zeer sterk (massief aluminium) en degelijk. Na het even kort doornemen van de gebruiksaanwijzing (wat ik zelden doe) heb ik de Quintet aangesloten. In de gebruiksaanwijzing stond vermeld dat je het beste digitale en analoge bronnen gescheiden houdt van elkaar. Ik heb de sqeeuzebox en de lyngdorf aangesloten op de eerste 2 outlets. De PS3 en plasma op de 2 volgende outlets en dan tenslotte de overige apparaten op de laatste outlet (voorzien voor een eindversterker).

Dan nu het luisteren...
Ik neem mijn iphone bij de hand en selecteer mijn 'demo' playlist welke liedjes bevat die ik zeer goed ken.
Het eerste liedje was 'Nils Lofgren - Keith Don't Go'. Wow alles klinkt zoveel natuurlijker, alsof ze een gordijn weggenomen hebben van voor de speakers. Het gitaarspel klinkt akelig echt en zijn stem emotioneel en zeer natuurlijk. Ook de stage is duidelijk verbeterd.
Het 2de liedje was van 'Gabriel Rios - Broad Daylight' welke een zeer diepe bass heeft. Deze bass werd nog strakker weergegeven als voordien.

Na deze 2 tracks wist ik het dus al -> super aankoop. Ik had een verschil verwacht maar ik ben echt overdonderd!!!
Let op: ik kom van een supra stekkerblok (welke toch ook al redelijk defitg is) dus de quintet is een absolute aanrader die een goede set veel beter zal maken.

Ik heb nog veel meer tracks beluisterd met telkens de zelfde ervaringen. Meer details maar eveneens ook meer rust. Enorme stage en breed geluidsbeeld. Mooie plaatsing van instrumenten. Meer emotie, diepgang

We have a winner :)

Fotos komen er nog aan!
When The Lights Go Down

VerZeLe

Owjaa ook het beeld op de plasma ging er duidelijk op vooruit -> meer rust, natuurlijkere kleuren.
Dus ook aardig meegenomen!
When The Lights Go Down

S@m

Citaat van: VerZeLe op september  4, 2009, 10:31:18
Ik had een verschil verwacht maar ik ben echt overdonderd!!!

Is de stroom in Oost-Vlaanderen echt zo slecht...?

Mordante

Houw versterker heeft deze ook de room correctie software?

VerZeLe

Citaat van: S@m op september  4, 2009, 10:50:49
Is de stroom in Oost-Vlaanderen echt zo slecht...?

Volgens mij niet. Maar al de stopcontacten boven zijn aangesloten op dezelfde groep. Dit zorgt dus voor heel wat vervuiling...
When The Lights Go Down

VerZeLe

Citaat van: Mordante op september  4, 2009, 11:17:16
Houw versterker heeft deze ook de room correctie software?

Nog niet, met de nadruk op nog :)
When The Lights Go Down

Joris1971

Mooie ste, maare waarom laat je je luidsprekerkabels aan de voorkant lopen ipv aan de achterzijde?.. het zijn mooie kabels, maar ook weer niet zo mooi om ze zo in het zicht te leggen.