de ultieme cdr jitter offtopic topic nu met poëzie !

Gestart door Del member, januari 29, 2007, 19:06:56

Vorige topic - Volgende topic

visitor

Citaat van: Sander Sassen op maart 13, 2007, 19:50:41
Wie zegt dat ik jitter gemeten heb?

Niemand. Alleen is je uitspraak "Of dat men de bron met de meeste jitter toch beter vindt klinken. Bv. de DCD-1500AE van Denon ..." volgens mij een bewuste insinuatie dat ik de Denon DCD-1500AE misschien wel beter vind omdat hij hogere jitter heeft en niet omgekeerd. Dat vind ik dus heel paternalistisch.

Citaat van: Sander Sassen op maart 13, 2007, 19:50:41
Dat beweer ik niet hoor, alleen dat de opbouw van dit apparaat van geen kanten klopt, bv. het gebruik van enkelzijdige print in een apparaat waar signalen tot ettelijke tientallen MHz gewoon zijn is gelijk een weggever dat de ontwerper aan de verkeerde zaken geld heeft besteed.

OK, laten we er dan van uit gaan dan Denon onbekwaam is in het maken van 'technisch correcte' CD spelers, wat al niet echt klopt met de verschillende andere metingen die ik gezien heb van deze speler zoals een uitstekende signaal/ruis verhouding, heel lage vervorming, weinig invloed van netstoringen, ... .  Dus diegenen die de metingen gedaan hebben waren waarschijnlijk ook het verkeerde aan het meten. ;)

Wat kan jij vanuit uw expertise mij dan aanraden als degelijk transport voor CD voor een budget onder de 1000 Euro?

Sander Sassen

CiteerWat kan jij vanuit uw expertise mij dan aanraden als degelijk transport voor CD voor een budget onder de 1000 Euro?

CEC CD-3300R of 5300R

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

dekkersj

Citaat van: Erwin op maart 13, 2007, 18:59:05
[...]
Voor mij is dit minstens even goed als een blinde test. ;)
Voor mij niet, integendeel. Je verhaal staat stijf van de preconditionering dat van een eerlijke test geen sprake meer kan zijn.

Ik verklaar een blinde test niet als enige echte manier om iets aan te tonen, als jij een betere manier weet: go ahead. Kans op gokken moet te minimaliseren zijn en het moet door mij te herhalen zijn. Ik ben er vrij zeker van dat het jitterverhaal dan als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Del member

Citaat van: dekkersj op maart 13, 2007, 23:30:43
Ik ben er vrij zeker van dat het jitterverhaal dan als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Mocht jitter geen ruk uitmaken dan waren er ook geen wetenschappers die zich erop toe hebben gespitst zoals bvb Tentlabs.

Ooit een shootout gedaan tussen de Philips 963 vM en eentje met vM + LC Audio low jitter clocks

Het verschil met een low-jiter clock was zo groot dat

1) iedereen het er zo uithaalde in het voordeel van de LC Audio clocks
2) mensen eerst dachten dat ik de standaard speler had gesabotteerd (wat toch op een sterke emotionele reactie wijst)

De standaard vM speler was van een klant daar heb ik niks aan gesabotteerd na de shootout wel nog twee clockjes extra verkocht  ;D

Mocht het allemaal geen ruk uitmaken ...

visitor

Citaat van: Sander Sassen op maart 13, 2007, 22:49:19
CEC CD-3300R of 5300R

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Hebben die dan een lagere jitter dan de Denon DCD-1500AE of hebben die alleen maar een betere interne opbouw volgens u? Vooral het eerste is belangrijk voor mij.

visitor

Voor mij niet, integendeel. Je verhaal staat stijf van de preconditionering dat van een eerlijke test geen sprake meer kan zijn.

Ik verklaar een blinde test niet als enige echte manier om iets aan te tonen, als jij een betere manier weet: go ahead. Kans op gokken moet te minimaliseren zijn en het moet door mij te herhalen zijn. Ik ben er vrij zeker van dat het jitterverhaal dan als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Groet,
Jacco

Kijk, ik ga hier verder niet over de heiligheid van blind testen discussieren. Dat is al voldoende gedaan. Wat ik wel ga toevoegen is dat als er al enige preconditionering in mijn geval was, dit zeker niet in het voordeel was van een speler met lagere jitter zoals mijn huidige Denon DCD-1500AE. Ik wou liever geen extra toestel. De preconditionering was in mijn geval dus niet in de richting van: "ik moet een transport hebben met lage jitter want dat is beter". Je statement over preconditionering klopt dus wel, maar totaal niet in de richting die jij hier aangeeft.

Als jij zo zeker bent dat het jitterverhaal verdwijnt als sneeuw voor de zon, nodig ik je eens uit bij mij thuis. Dan kan je het zelf eens blind horen. Ik heb de vergelijking al honderden keren gedaan en kan de speler met lage jitter en hoge jitter gemakkelijk herkennen. Dus kom maar af zou ik zeggen.

reMC

Kans op gokken moet te minimaliseren zijn en het moet door mij te herhalen zijn.

Dat kan dus niet, denk alleen maar aan de variatie in 230v (dit schommelt vaak, kan ook 234v zijn bijv.) door de tijd heen. Dus zijn de omstandigheden waaronder je de DBT herhaalt misschien niet gelijk. Dan heb je ook nog het fenomeen wel/geen 'schone stroom'. Het probleem is dat lang niet iedereen gelooft dat 'schone stroom' iets uitmaakt voor de kwaliteit van de installatie, dus moet je eerst dat gaan DBT-en om te bewijzen dat het wél uitmaakt. Dat gaat weer niet omdat de 'kwaliteit' van de stroomtoevoer altijd verschilt; de test is dus niet te herhalen en daarmee is het geen geldige DBT etc. ;D

sphere

Citaat van: Erwin op maart 14, 2007, 07:47:45Als jij zo zeker bent dat het jitterverhaal verdwijnt als sneeuw voor de zon, nodig ik je eens uit bij mij thuis. Dan kan je het zelf eens blind horen. Ik heb de vergelijking al honderden keren gedaan en kan de speler met lage jitter en hoge jitter gemakkelijk herkennen. Dus kom maar af zou ik zeggen.
Het is echt jammer dat dit nooit gebeurt. Het "oren" kamp gaat nooit naar het "techneuten" kamp, en vice versa, vaak zijn het gelijkgestemden die met elkaar gaan luisteren. Het enige objectieve dat ik heb gezien was een MP3-luistertest op tweakers, waar Xander na flink luisteren alle compressed samples heeft gevonden.

Volgens mij woont Erwin niet zo vreselijk ver van de NL-BE grens, dus ik hoop dat iemand de handschoen oppakt :)
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

René4u

Citaat van: Joris1971 op maart 11, 2007, 15:02:20
Nou dat vraag ik me echt af?

Sorry hoor, maar zou je niet beter van muziek gaan GENIETEN ipv die nutteloze metingen!
Dat je zo ver gaat hierin........ jij liever dan ik!

Zonder dit soort 'nutteloze' metingen had jij geen goed klinkende cd-speler gehad....
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

visitor

Citaat van: sphere op maart 14, 2007, 11:59:35
Het is echt jammer dat dit nooit gebeurt. Het "oren" kamp gaat nooit naar het "techneuten" kamp, en vice versa,

Ik hoor eigenlijk thuis in de twee kampen. Mijn oren worden bevestigd door de techniek. ;)

dekkersj

Citaat van: ub4b op maart 14, 2007, 00:04:50
Mocht jitter geen ruk uitmaken dan waren er ook geen wetenschappers die zich erop toe hebben gespitst zoals bvb Tentlabs.
[...]
En wat hebben die wetenschappers dan al allemaal laten zien dat het ook echt zo is? Wetenschappelijk verantwoord bedoel ik dan. En wat waren de conclusies dan precies?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

dekkersj

Citaat van: Erwin op maart 14, 2007, 07:47:45
[...]
Als jij zo zeker bent dat het jitterverhaal verdwijnt als sneeuw voor de zon, nodig ik je eens uit bij mij thuis. Dan kan je het zelf eens blind horen. Ik heb de vergelijking al honderden keren gedaan en kan de speler met lage jitter en hoge jitter gemakkelijk herkennen. Dus kom maar af zou ik zeggen.
Ook al eens geprobeerd na calibratie van de uitgangslevels? Kort geleden heb ik dat gedaan en was er geen verschil te herkennen tussen een wegwerp cd-spelertje van Sony (oh wat een jitter!) en een 10.000,- euro kostend bakbeest. Ook twee andere cd-spelers waren niet zonder meer uit elkaar te houden.

Waarschijnlijk wordt binnenkort de test herhaald en misschien dat je daar bij wilt zijn?

Groet,
Jacco

dekkersj

Citaat van: reMC op maart 14, 2007, 11:38:32
Dat kan dus niet, denk alleen maar aan de variatie in 230v (dit schommelt vaak, kan ook 234v zijn bijv.) door de tijd heen. Dus zijn de omstandigheden waaronder je de DBT herhaalt misschien niet gelijk. Dan heb je ook nog het fenomeen wel/geen 'schone stroom'. Het probleem is dat lang niet iedereen gelooft dat 'schone stroom' iets uitmaakt voor de kwaliteit van de installatie, dus moet je eerst dat gaan DBT-en om te bewijzen dat het wél uitmaakt. Dat gaat weer niet omdat de 'kwaliteit' van de stroomtoevoer altijd verschilt; de test is dus niet te herhalen en daarmee is het geen geldige DBT etc. ;D
Hou nou toch eens op over die stroomtoevoer! In een deugdelijk apparaat maakt dat allemaal geen drol uit.

Groet,
Jacco

Del member

Citaat van: dekkersj op maart 14, 2007, 17:45:26
Hou nou toch eens op over die stroomtoevoer! In een deugdelijk apparaat maakt dat allemaal geen drol uit.

Groet,
Jacco

Beste Jacco,

Noem mij 1 deugdelijk audio apparaat wat op netspanning werkt en GEEN enkele invloed ondervind door het veranderen van de stroomtoevoer (andere kabels, netfiltering, ....).

Sander Sassen

Ub4b,

Als de werking van een audio apparaat verandert door andere netkabels etc. dan is d'r iets mis met dat apparaat en zou de ontwerper z'n ontwerp eens grondig moeten gaan herzien. Dat zou namelijk betekenen dat 't uit gaat maken in welk stopcontact je een dergelijk apparaat prikt en da's natuurlijk een situatie die iedere ontwerper bij voorbaat dient te voorkomen. Kortom, ervaar jij verschillen, dan heb je een ondeugdelijk apparaat, of d'r is iets mis met je beleving van 't e.e.a. dat lijkt mij waarschijnlijker.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

dekkersj

Citaat van: ub4b op maart 14, 2007, 17:53:19
Beste Jacco,

Noem mij 1 deugdelijk audio apparaat wat op netspanning werkt en GEEN enkele invloed ondervind door het veranderen van de stroomtoevoer (andere kabels, netfiltering, ....).

Zie de post van Sander, die geeft hele goede tegenargumenten.

(straks ga je nog beweren dat houten volumeknoppen het geluid beter maakt)

Groet,
Jacco

garmtz

Ik ken inderdaad voorversterkers die kunnen worden geleverd met verschillende materialen volumeknop (Audio Consulting?). Schijnt blijkbaar uit te maken... :)

En ook netsnoeren geven verschillen, de ene keer groter dan de andere keer.

Del member

Citaat van: Sander Sassen op maart 14, 2007, 17:57:08
Ub4b,

Als de werking van een audio apparaat verandert door andere netkabels etc. dan is d'r iets mis met dat apparaat en zou de ontwerper z'n ontwerp eens grondig moeten gaan herzien. Dat zou namelijk betekenen dat 't uit gaat maken in welk stopcontact je een dergelijk apparaat prikt en da's natuurlijk een situatie die iedere ontwerper bij voorbaat dient te voorkomen. Kortom, ervaar jij verschillen, dan heb je een ondeugdelijk apparaat, of d'r is iets mis met je beleving van 't e.e.a. dat lijkt mij waarschijnlijker.

De vraag bestond erin een 'deugdelijk audio apparaat' op te noemen wat inert is voor variaties in kabels, stopcontacten, netfilters en alle andere stroomtweaks. Volgens mij kan Jacco dat niet.

Jij beantwoord niet de vraag maar geeft voor de zoveelste keer een tegenvoorbeeld mismatch. Dat je kan mismatchen, afbreken, tegen andere hun kar stampen, playmobiel zwaardvechten, ATI blackmailen en debunken daar hoef je me niet steeds opnieuw aan te herinneren Sander Sassen.

Citaat van: Sander Sassen op maart 14, 2007, 17:57:08
Met vriendelijke groet,

Het zou veel forum members een betere indruk geven mocht je dit ook menen. Want tegen mensen hun kar stampen is net als een tabloid : slecht nieuws is ook nieuws alleen verkoopt het beter.

dekkersj

Citaat van: ub4b op maart 14, 2007, 18:09:38
De vraag bestond erin een 'deugdelijk audio apparaat' op te noemen wat inert is voor variaties in kabels, stopcontacten, netfilters en alle andere stroomtweaks. Volgens mij kan Joris dat niet.
[...]
Jacco is de naam. Onthoud die naam.

Afgelopen zaterdag hebben we 4 cd spelers gehad met allemaal een andere netfiltering in het apparaat. Een andere voedingstrafo, een andere voeding, een andere klok, een ander kristal, een andere kristalbevestiging, zelfs andere netkabels. Eigenlijk was alles anders behalve het uitgangsniveau. Guess what: no difference to be heard.

Ik heb er dus al 4 genoemd.

Groet,
Jacco

Job

Citeer
er werden zodanig lange stukken gedraaid en met zoveel kabels gewisseld dat mensen de kluts kwijt geraakten
en vermoeid werden en dan lukt het al helemaal niet om nog consistent te luisteren
Ook dat is natuurlijk 'een' resultaat van zo'n blinde test.

Del member

Citaat van: dekkersj op maart 14, 2007, 18:16:41
Jacco is de naam. Onthoud die naam.

Had ik al aangepast - jij te snel gereageerd :)

Citaat van: dekkersj op maart 14, 2007, 18:16:41
Afgelopen zaterdag hebben we 4 cd spelers gehad met allemaal een andere netfiltering in het apparaat. Een andere voedingstrafo, een andere voeding, een andere klok, een ander kristal, een andere kristalbevestiging, zelfs andere netkabels. Eigenlijk was alles anders behalve het uitgangsniveau. Guess what: no difference to be heard.

Ik heb er dus al 4 genoemd.

Groet,
Jacco

Je hebt dus de analoge uitgangen van al deze spelers met mekaar vergeleken. Heb je soms vlak voor deze test even www.breem.nl helemaal doorlezen ?

Wat jij dus zegt is dat iemand die dit leest wel moet concluderen dat al deze vier spelers exact identiek moeten klinken "no difference to be heard".
Als je deze zin even verder analyseert dan staat er "to be" en dat wijst op een vooronderstelling met een onbewust verwoven commando.

dekkersj

Citaat van: ub4b op maart 14, 2007, 18:31:58
[...]
Je hebt dus de analoge uitgangen van al deze spelers met mekaar vergeleken. Heb je soms vlak voor deze test even www.breem.nl helemaal doorlezen ?
In een ver verleden heb die wel eens doorgelezen. Ik vond het toen een heel goed uitgangspunt, misschien dat het inmiddels is veranderd. Maar Breem kennende zal dat wel niet.

Citaat van: ub4b op maart 14, 2007, 18:31:58
Wat jij dus zegt is dat iemand die dit leest wel moet concluderen dat al deze vier spelers exact identiek moeten klinken "no difference to be heard".
Als je deze zin even verder analyseert dan staat er "to be" en dat wijst op een vooronderstelling met een onbewust verwoven commando.
En als je nog verder analyseert, dan staat er dat er geen verschil te herkennen was tussen de spelers twee-aan-twee. Geheel counterintuitief, maar helaas.

Groet,
Jacco

Del member

Het is natuurlijk heel makkelijk om de vraag te ontwijken en te antwoorden op iets wat ik niet vraag .... maar een mismatcher die een antwoord kan geven op mijn vraag (matchen) wil ik hier nog wel eens tegenkomen.

Del member

Wie kan er nu eens een antwoord geven op de vraag :

Noem mij 1 deugdelijk audio apparaat (merk & typenummer) wat op netspanning werkt en GEEN enkele invloed ondervind door het veranderen van de stroomtoevoer (andere kabels, connectors, netfiltering, ....).

Sander Sassen

CiteerNoem mij 1 deugdelijk audio apparaat wat op netspanning werkt en GEEN enkele invloed ondervind door het veranderen van de stroomtoevoer (andere kabels, netfiltering, ....).

Het gros van de audio apparaten, sim-pel, ze werken op ieder stopcontact in 't huis, ook als d'r een kabelhaspel van 25-meter tussen zit en ook met een snoer van de goedkoopste Chinese fabrikant gemaakt van de goedkoopst mogelijke materialen waarmee er toch nog een Kema/TUV keurmerk uit te halen valt. Zolang er 220 ~ 240V 50/60Hz op een apparaat staat als indicatie van de netspanning kan je ervanuit gaan dat zo'n apparaat werkt. De eisen mbt. de geschiktheid voor gebruik op netspanning, de diverse veiligheidsklasses etc. etc. echter allemaal wettelijk vastgelegd en onderhavig aan een keuring, voldoet een apparaat niet, dan mag 't niet verkocht worden. Dus waar wil je nu heen met je vraagstelling? Ik begin hoe langer hoe meer overtuigd te raken van 't feit dat je echt wereldvreemd bent, of permanent in je eigen wereld vertoeft?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen