HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 30, 2007, 10:16:52
Ik vind het een WAANZINNIGE film anders.
Zit met smart op de BD te wachten.
Hij is dus al verkrijgbaar, anders had Paul hem niet.

paul groot

Citaat van: Teejoo op augustus  1, 2007, 09:53:45
Hij is dus al verkrijgbaar, anders had Paul hem niet.

de R1 versie bij Axel weggehaald.............en al weer "doorgegeven" aan Peter...

Vandaag ook mijn 5th Element ontvangen.
Ik het weekend lekker kijken. ;D
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

paul groot

The 5th Element

Je hebt van die creatieve duizendpoten die in staat zijn een verhaaltje te schrijven en/of te bewerken, dit te verfilmen en te regisseren / produceren.
Wat voorbeelden:
-George Lucas met zijn Star Wars,
-Pixars John Lasseter Toy Story, Nemo, Cars, Ratatouille etc,
-Quintin Tarantino's Kill Bill etc,
-Night Shyamalan met The Sixth Sense en Unbreakable,
- en Luc Besson's 5th element en Leon, ........... er zullen er wel meer voorbeelden zijn.....
En ik als Ht freak mag daarvan genieten tegen een kleine vergoeding.

Sony heeft The 5th opnieuw op BD laten zetten.
Dank je wel Sony.
Kennelijk heeft men ingezien dat je op een BD gewoon excellente kwaliteit kan en moet neerzetten. Het zal een moeilijke beslissing geweest zijn om een dergelijke stap te nemen door de heren managers, immers, door deze versie uit te geven is een fout toegegeven dat de eerdere versie onder de maat was (en die vond ik al niet slecht).
Het imago van Sony Pictures en BD is gered. ???
Commerciële en marketing argumenten zullen de doorslag gegeven hebben, want wie wil nu niet deze evergreen bezitten.?
Hij behoort nu tot mijn beste schijfjes.
Verhaal, beeld en geluid zijn top.

Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Gizz

Verhaal, beeld en geluid zijn top.

[/quote]

Is het nou een wereld van verschil tussen PCM 5.1- dolby 640bitrate met de oudere geluidssporen?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Gizz

Ok ja dus  :D
Kan je ook wat details geven? Ik ben er eigenlijk best benieuwd naar.
Geluidjes die je nu veel duidelijker hoort enzo

J.A.F._Doorhof

Alleen al bij de bassen hoor ik een enorm verschil met DVD, de basklinkt veel losser en dynamischer.
Logisch ook natuurlijk aangezien de track veel minder compressie gebruikt.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

paul groot

Als je de nieuwe geluidssporen vergelijkt (met "gewoon 5.1) is het alsof je, bij vooral het PCM-spoor, een beter component (versterker of mooiere speaker) er tussen hebt geplaatst.
En inderdaad, het ruimtelijker laag valt direct op.
Het midden en hoog is veel gedetailleerder.
Nu alleen nog bereikbaar volgens mij als je BD-speler ook "analoog uit" heeft.

Paul

Staaled

Citaat van: paul groot op augustus  4, 2007, 23:58:26
Nu alleen nog bereikbaar volgens mij als je BD-speler ook "analoog uit" heeft.

Paul

Of als je speler HDMI PCM 5.1 output en processor/amp PCM 5.1 HDMI accepteert.

Saluts.Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Aangezien de andere sites gestopt zijn, is dit toch ook een leuke site aan het worden om te checken of regio A speelt op een B speler: http://www.allaboutbluray.co.uk/

paul groot

PLANET EARTH

Ik heb nu eens niet alleen speelfilms aangeschaft (Memento en Blood Diamant) maar ook een stelletje documentaires.
Shuttle Discovery Historic mission, Imax Blue Planet en Planet earth van de BBC.
De laatste is de eerste die ik heb ingekeken. Niet helemaal bekeken dus, het hele setje van 4 schijven duurt ten slotte ruim 9 uur. Nu alleen even gezapped in: de Caves, Shallow Seas en Ocean Deep.  3 van de 11 delen, gretig als ik ben.......  >:D
Indrukwekkend als je van natuurseries houd. Ik kan je zeggen dat je na pakweg 1 ½  uur de cadans van de stem van David Attenborough wel zat bent......  de beelden niet.

BBC.
Lees ik net op de http://bluray.highdefdigest.com/  review site dat je de BBC uitvoering moet hebben vanwege het beste beeld. Alle sterretjes voor beeld kwaliteit. "get the BBC edition....." en niet "the US version" zegt reviewer Bracke. Vreemd want die set van mij kwam toch echt eer gister ook uit the States...
Kennelijk zijn er daar 2 versies op de markt daar....en laat ik nou die BBC versie hebben....................Kwestie van mazzel.
Inderdaad rete scherp. Het stukje Shallow Seas wil ik toch even noemen. Het laat koraalleven zien in al haar kleuren en details. Net alsof je in de MM staat te gapen naar kleurige garnaaltjes bij demo beelden op plasma's en de HD LCD's,  je kent ze wel.......

Ook somber.
Je wordt door David ook met sombere feiten geconfronteerd.
-Dit is bedreigd,
-Dat bijna dood en
-Dat afstervend......

Toevallig afgelopen donderdag nog een bericht gelezen;

http://noorderlicht.vpro.nl/noorderlog/bericht/32111394/
Doek valt voor Chinese dolfijn
Na een uitgebreide expeditie heeft een internationaal onderzoeksgezelschap vandaag verklaard dat de Chinese rivierdolfijn uitgestorven is...etc.

Nog geen jaar geleden vastgesteld.
Over,....en uit........Weer een diersoort door ons mensen kapot gemaakt.
Te gek voor woorden. En wat doe ik eraan?
Niks.
Integendeel. Ik stap 3 keer per jaar in een straalkist op weg naar zon, zee, strand en weet ik wat. Tonnen CO2 uitstortend.
Of ik me schuldig voel?   Nee, als ik eerlijk ben niet, maar ik ben het wel.

Planet Earth, de natuur voor een tijdje gedigitaliseerd op schijfjes, althans de beelden.

Gr
Paul

Teejoo

Gisteren Babel gekeken. Film fantastisch.

Beeld (bewust) korrelig, maar desondanks echt heel mooi. Zeer natuurlijke kleuren, en erg veel diepte. Verder was ik tot mijn verrassing ook erg onder de indruk van het geluid. Echt een geweldige 3D bubble. Heel natuurlijk.

Kortom, een aanrader.

Staaled

"Under siege"
Beeld is zeer fraai,veel diepte en detail.
Geluid,geen PCM maar Dolby digital,goed, maar wat dun.
Extra's : nihil.

"Terminator 2"
Goed beeld met hier en daar wat ruis.
Geluid,DTS-EX,uitstekend.Hoge bitrate.

"Resident evil:Apocalypse"
Beeld is goed.
Geluid,PCM 5.1,is goed. Alhoewel LFE nogal overdone zijn.Dreunt behoorlijk.
Verhaal is trouwens zeer matig.

"Black hawk down".
Beeld subliem.
Geluid,PCM 5.1, subliem.
Zweet in de handen.

"House of flying daggers"
Beeld is matig.Mogelijk iets beter dan DVD.
Geluid,PCM 5.1, is zeer goed.

"Full metal jacket"
Beeld is matig tot 2/3 in de film.Dan gaat het helemaal mis.
Veel artefacten en ruis.
Geluid, Dolby digital is goed ,maar vlak.

Salut,Hipster.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

FredBeamer

Citaat van: borkaenjo@work op januari 21, 2007, 13:18:07
Die is idd erg mooi.
Maar ook underworld evolution mag er zijn.
Verder is het geluid van Monsterhouse geweldig (het beeld ook).

Heel vreem, ik heb vandaag Monsterhouse gekocht en weer terug gebracht. Ik zag geen verschil of weinig met de SD. Ik gebruik een PS3 icm een Panasonic PT-AX100E. Is geen full hd projector maar 1080p/24 wordt toch geaccepteerd. De panelen zijn uiteraard 1280*720. Andere films zoals Pirates of the carribean 2 zijn werkelijk scherper en veel meer detail, zelfs Pearl Harbor ziet er vele malen beter uit. Tears of the sun gekocht, de SD versie was al prima maar de Blu-ray versie is helemaal top. Gek genoeg zag ik geen verschil bij Monster House. Heb deze dan meteen geruild.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

Staaled

.

Teejoo

Citaat van: FredBeamer op augustus 15, 2007, 22:05:44
Gek genoeg zag ik geen verschil bij Monster House. Heb deze dan meteen geruild.
Kun je een film zomaar terugbrengen?

FredBeamer

Citaat van: paul groot op juli 30, 2007, 00:18:50
300

Soms schaf je een filmpje aan waarbij je bijna "op zeker" denkt te gaan.
Trailer bekeken, recensies gelezen......en dan draai je dat ding.......... en dan valt ie vies tegen. :'(
Tja, maar dan ga je met die gok ook een keer de mist in. Incalculeren bij de hobby.
Ach, fout parkeren is een grotere strop dus daar kom ik wel overheen.
Ik vermoed dat dit genre film alleen maar absolute fans heeft en teleurgestelden.
Het begon zo goed. De nagemaakte film grain, de kleuren veranderd op een manier die je aan oude schilderijen doet denken welke de beelden als het ware antiek maakte. Erg mooi. Het taal gebruik was tegen het formele aan, kortom, men heeft kosten noch moeite gespaard....   De opening met het Warner icoon dat gelijdelijk aan versteende met het openings muziekje sfeervol de toon zettend. Je schuift dan wat verder onderuit en denkt; nu gaan we het beleven.....
Jammer dan. :-\

Volgens de videotheek als volgt;
De film vertelt het verhaal van de Slag bij Thermopylae en de titanenstrijd op leven en dood die Koning Leonidas en 300 Spartanen leverden tegen Xerxes en zijn enorme Perzische leger. Beleef de geschiedenis op het scherpst van de snede en geniet van deze bijzondere film.

Paul

Hi Paul heb jij 300 al op BD en zo ja waar aangeschaft en gaat het hier om een R1 of R2. Ik heb een PS3 om af te spelen maar die slikt volgens mij geen R1.

De releasedatum van deze film zou 290807 zijn.

Groet Fred

FredBeamer

Citaat van: Teejoo op augustus 16, 2007, 07:45:54
Kun je een film zomaar terugbrengen?

Bij Freerecordshop deden ze er niet moeilijk over. Ik heb zelfs een HD-DVD van King Kong terug mogen brengen . Ik ben toch uiteindelijk via een omweg van een Toshiba HD DVD speler, Xbox360 HD-DVD drive uitgekomen bij een PS3.

riwi

Citaat van: FredBeamer op augustus 16, 2007, 08:31:53
Hi Paul heb jij 300 al op BD en zo ja waar aangeschaft en gaat het hier om een R1 of R2. Ik heb een PS3 om af te spelen maar die slikt volgens mij geen R1.

De releasedatum van deze film zou 290807 zijn.

Ten eerste heeft een BD regio A of B en niet R1 of R2.
Ten tweede is de regio A schijf van 300 afspeelbaar op europese regio B spelers.

nieuwe site :
http://bluray.liesinc.net/

Teejoo

Citaat van: FredBeamer op augustus 16, 2007, 08:34:41
Bij Freerecordshop deden ze er niet moeilijk over. Ik heb zelfs een HD-DVD van King Kong terug mogen brengen . Ik ben toch uiteindelijk via een omweg van een Toshiba HD DVD speler, Xbox360 HD-DVD drive uitgekomen bij een PS3.
Ah, Free record. Ik vind het leuk voor jou, maar niet voor de klant die de gebruikte discs koopt terwijl hij de nieuwprijs betaald. Dit is de reden dat ik destijds al gestopt was met het kopen van CD's bij FRS. Personeel mag blijkbaar alles mee naar huis nemen, waardoor er gewoon vingers en krassen opzitten. En als je er dan iets van zegt, kijken ze je aan als een auto en zeggen: maar hij doet het toch gewoon.....

J.A.F._Doorhof

Maar goed blijft het in de toekomst ook afspeelbaar ?
Custom installer

paul groot

Hai Fred,

Ik heb de BD region 1 oftewel A gehad en al weer doorgegeven.
Vandaar dat ik er vlot bij was.
Bij Axel op het internet gekocht.
Volgens mij heb je geen last van regio beperking. Mijn pana is niet regio (BD) vrij en speelt een hele hoop import.

Gr
Paul

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 16, 2007, 11:02:28
Maar goed blijft het in de toekomst ook afspeelbaar ?
Tegen die tijd rippen we hem in 1:1 kwaliteit op de centrale home server  ;D

Grample

Niuewe titels van Fox aangekondigd  ;D

October 2nd
The Day After Tomorrow
Master and Commander

October 9th
28 Days Later
Amittyville Horror
Edward Scissorhands
The Fly
From Hell
Robocop

November 6th
A Bridge Too Far
Battle of Britain

November 13th
I, Robot

November
Die Hard
Die Hard 2: Die Harder
Die Hard With a Vengeance
Red Dawn

December 4th
Cast Away
Independence Day
Mr. and Mrs. Smith
Ronin

Also Announced
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
Live Free or Die Hard
Prison Break

Staaled

Verheug mij reeds op "Master and commander" in PCM 5.1. 8)