HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Citaat van: Teejoo op juli 18, 2007, 22:29:24
Fifth Element (remasterd) review: http://bluray.highdefdigest.com/fifthelement_remastered.html

Mooi!

Zeker  8)

Alleen  :'(  dat het na 98 min. alweer voorbij is

Maar wil 'm er toch wel weer bij hebben  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

paul groot

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Teejoo

Citaat van: papaleo op juli 18, 2007, 22:49:59
Zeker  8)

Alleen  :'(  dat het na 98 min. alweer voorbij is

Maar wil 'm er toch wel weer bij hebben  ;)
Hij is al verstuurd. Ik hoop alleen dat dit keer het pakketje wèl door de douane komt  >:(

paul groot

Citaat van: Teejoo op juli 18, 2007, 22:29:24
Fifth Element (remasterd) review: http://bluray.highdefdigest.com/fifthelement_remastered.html

Mooi!

Ja blijft een favoriete van mij.
Ik sta op het punt deze te bestellen en moet dus degene die dat schijfje gaat halen voor mij instructies geven dat ie niet die ouwe versie meeneemt.
Gelukkig geeft de beschrijving op de bovenstaande link de cruciale info als volgt;
A note on how to identify this edition on store shelves: While the box art for this remastered edition is nearly identical to the earlier Blu-ray release, the words "Experience High Definition" appear in silver foil, (not gray), and Dolby TrueHD is listed among the audio tracks on the back of the box on this new edition.

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

riwi

Citaat van: Teejoo op juli 18, 2007, 22:57:04
Hij is al verstuurd. Ik hoop alleen dat dit keer het pakketje wèl door de douane komt  >:(

De mijne is 9/7 geshipped door dvdpacific. Ik verwacht hem nu ieder moment op de mat te vinden :)

Ik bestel er nu slecht max 2 per bestelling. Dan doen ze ze in een envelop en passen ze in de brievenbus. Volgens mij worden ze in een envelop ook minder snel gepakt door de douane.

Teejoo

Hij is gisteren al binnengekomen. Ga hem vanavond lekker kijken!

riwi

Citaat van: Teejoo op juli 20, 2007, 19:03:32
Hij is gisteren al binnengekomen. Ga hem vanavond lekker kijken!
De mijne vanmiddag :) Ik ga ook vanavond 5th elementen  :)

paul groot

Citaat van: riwi op juli 20, 2007, 19:46:11

en.? jongens....???? ???
geluid/beeld?

kermit

Citaat van: riwi op juli 20, 2007, 19:46:11

Hmmm , Blijkbaar kijken ze nog steeds. ;D
Kermit

riwi

Citaat van: kermit op juli 21, 2007, 10:32:58
Hmmm , Blijkbaar kijken ze nog steeds. ;D
Kermit

Ben nou wel klaar maar was inderdaad een latertje gisteravond :)

Ik heb van de oude BD versie bij Kermit een paar minuten gekeken. We vonden toen dat die er eigenlijk helemaal niet slecht uit zag, echter op de 1280x720 zie je niet alle detail die de bluray bevat. Maar nu de nieuwe versie op de Pearl dus. Erg mooi gewoon. Ik vind toch dat AVC HD (H.264) gecodeerde titels erg veel rust hebben en tegelijk veel detail. Na de tijd toch even de gedownloade fifth element 1080i mpeg2 .ts file gekeken, en de BD wint het dan toch wel duidelijk. Ik las op het net dat de geremasterde last zou hebben van sharpening en edge enhancement, maar ik vond dat niet storend aanwezig. Het haar van Leeloo geeft bijna licht en in meerdere scene's kan je de afzonderlijke haartjes tellen. Ik kan de 1080p.ts file wel weg mikken nu, en de R1 superbit versie mag ook in opslag. Kwa geluid kan de DTS versie van de DVD echter wel meekomen met de 640kbit DD die ik hier hoor als de PS3 een DolbyTrueHD track afspeelt. Voor mij is het dus jammer dat er niet ook een DTSHD track op staat. Hopelijk komt Lexicon binnenkort met een pre-pro met goede hdmi implementatie (beter dan de mc12hd)  in een voor mij betaalbare klasse.

Teejoo

Citaat van: riwi op juli 21, 2007, 12:14:17
Ben nou wel klaar maar was inderdaad een latertje gisteravond :)

de 640kbit DD die ik hier hoor als de PS3 een DolbyTrueHD track afspeelt.
Dus als je trueHD selecteerd geeft hij optisch 640 kbit DD uit? Wij hebben gisteren toch dreamgirls gekeken. Fifth element komt vanavond.

riwi

Citaat van: Teejoo op juli 21, 2007, 12:19:44
Dus als je trueHD selecteerd geeft hij optisch 640 kbit DD uit?

Klopt

Teejoo

Fifth Element remasterd: Sony heeft goed z'n best gedaan: erg mooi beeld, veel diepte en detail. Echt waanzinnig om de scene waarin Leeloo wil springen in HD te zien. Je ziet zooo veel detail  ;D. Geluid is eveneens erg goed, maar dat vond ik ook al op de superbit.
Kortom, een van mijn meest favorite films ooit die ik nu in HD heb kunnen kijken.

Arno P

Citaat van: Teejoo op juli 22, 2007, 18:21:17
Fifth Element remasterd: Sony heeft goed z'n best gedaan: erg mooi beeld, veel diepte en detail. Echt waanzinnig om de scene waarin Leeloo wil springen in HD te zien. Je ziet zooo veel detail  ;D. Geluid is eveneens erg goed, maar dat vond ik ook al op de superbit.
Kortom, een van mijn meest favorite films ooit die ik nu in HD heb kunnen kijken.

Heb je het kunnen vergelijken met de SB versie?

Teejoo

Citaat van: Arno P op juli 22, 2007, 21:49:48
Heb je het kunnen vergelijken met de SB versie?
Ik heb een maand geleden nog de superbit gezien, maar heb nu alleen de HD versie gekeken.

Arno P

Citaat van: Teejoo op juli 22, 2007, 23:03:18
Ik heb een maand geleden nog de superbit gezien, maar heb nu alleen de HD versie gekeken.

Zou aardig zijn om die eens achter elkaar te vergelijken

riwi

Ik heb dat tussen de download 1080p versie en de R1 superbit al eerder eens gedaan. Daarbij won de download het toch ook makkelijk kwa detail. De BD is gewoon veel schoner nog weer dan de mpeg2 ts versie. En met schoner bedoel ik : vrijwel geen storende artifacts meer.

mradem

Ik heb hem gister ook gezien. Mijn projector is danwel geen 1080p (benq8700) maar beeld was zeer mooi.

paul groot

300

Soms schaf je een filmpje aan waarbij je bijna "op zeker" denkt te gaan.
Trailer bekeken, recensies gelezen......en dan draai je dat ding.......... en dan valt ie vies tegen. :'(
Tja, maar dan ga je met die gok ook een keer de mist in. Incalculeren bij de hobby.
Ach, fout parkeren is een grotere strop dus daar kom ik wel overheen.
Ik vermoed dat dit genre film alleen maar absolute fans heeft en teleurgestelden.
Het begon zo goed. De nagemaakte film grain, de kleuren veranderd op een manier die je aan oude schilderijen doet denken welke de beelden als het ware antiek maakte. Erg mooi. Het taal gebruik was tegen het formele aan, kortom, men heeft kosten noch moeite gespaard....   De opening met het Warner icoon dat gelijdelijk aan versteende met het openings muziekje sfeervol de toon zettend. Je schuift dan wat verder onderuit en denkt; nu gaan we het beleven.....
Jammer dan. :-\

Volgens de videotheek als volgt;
De film vertelt het verhaal van de Slag bij Thermopylae en de titanenstrijd op leven en dood die Koning Leonidas en 300 Spartanen leverden tegen Xerxes en zijn enorme Perzische leger. Beleef de geschiedenis op het scherpst van de snede en geniet van deze bijzondere film.

Paul

J.A.F._Doorhof

Ik vind het een WAANZINNIGE film anders.
Zit met smart op de BD te wachten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Driven2Shine

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 30, 2007, 10:16:52
Ik vind het een WAANZINNIGE film anders.
Zit met smart op de BD te wachten.
Amen ;D
Ik heb hem vast op HD-DVD gezien en ik ga hem zeker aanschaffen op Blu Ray.

Paul Landsmeer

Citaat van: paul groot op juli 30, 2007, 00:18:50
300
Ik vermoed dat dit genre film alleen maar absolute fans heeft en teleurgestelden.

Daar kon je weleens gelijk in hebben. Vond 300 ook niet echt super, wel aardig maar helaas toch iets te nep, ik had liever een echte live-action gezien a la Gladiator in plaats van deze "computerfilm".

bart_nl

Citaat van: Paull op juli 30, 2007, 10:26:53
Daar kon je weleens gelijk in hebben. Vond 300 ook niet echt super, wel aardig maar helaas toch iets te nep, ik had liever een echte live-action gezien a la Gladiator in plaats van deze "computerfilm".
ik weet het niet omdat ik beide films toppers vind. Heb 300 in de bioscoop gezien en enige kanttekening die ik er bij heb dat deze film geweld zo mooi verpakt dat ik mij een beetje schuldig voel dat ik het zo fantastisch vind om te zien.

Gizz

Ik ben erg benieuwd wanner de blueray versies komen van lotr en star wars.

paul groot