HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

Rhodanos

3 september 2008, volgens de database van dvd-home.nl

Dennistattoo

mmmmmmm das nog eens een tijd wachten..... :P Maar hopelijk word het beloond
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

paul groot

Ik kreeg gisteren men BD I Robot in de bus.
Niet gedraaid want men ps3 (R1) krijg ik niet meer aan de praat.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72404.0

Lees ik vandaag de review op
http://bluray.highdefdigest.com/613/irobot.html

das balen he?

Bottom Line
Highly Recommended
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

draaienkreng

Citaat van: riwi op februari  1, 2008, 00:43:45
Ik kreeg een PM van michaelV die het heeft uitgezocht en werkend gekregen op de PS3 (Zwartboek zonder ondertitels dus).

In het XMB menu : BD menu=engels, taal=engels, ondertitels=frans
Dan de BD starten, niet in de menu's duiken, maar gelijk op play drukken.

Werkte mij nij net in ieder geval ook.

Bij de Samsung moest ik op in het BD menu eerst een andere taal kiezen en daarna "no-subtitles" dan was het OK. Een andere methode per machine lijkt dus nodig te zijn :)

MichaelV bedankt  ;)

Heren bedankt : baalde gisteren enorm van die ondertitels dwars doorzo,n macht transfer.

Ga dit vanavond proberen op m,n ps 3.

En van wat ik er tot nu toe  gezien heb,erg pakkende  NEDERLANDSE film!
space no final frontier

draaienkreng

Citaat van: draaienkreng op maart 26, 2008, 13:17:25
Heren bedankt : baalde gisteren enorm van die ondertitels dwars doorzo,n macht transfer.

Ga dit vanavond proberen op m,n ps 3.

En van wat ik er tot nu toe  gezien heb,erg pakkende  NEDERLANDSE film!

Gelukt thanks.

Een oscar is een belediging voor deze film.

Voor dit meesterwerk mag iets anders bedacht worden...bedankt Paul(:-)

Eindelijk weer iets mooissssssssss.....

space no final frontier

riwi

Mooie film inderdaad. Erg nederlands dat wel, maar gewoon goed. Carice Van Houten speelt ook geweldig vind ik.

Beetje raar dat ze op de US release van Blackbook de menu's niet fatsoenlijk kunnen laten werken zodat de keuze 'no subtitles' gewoon werkt zoals het hoort. Maarja er is gelukkig een workaround.

draaienkreng

:P Terminator 3 op bluray.

FF wat speakertjes vervangen....dit is mijn  referentie wat betreft biosgeluid.

En ,,gewoon,, maar dolby digital via ps3  heel mooi.

Baal m,n Denon 3910 komt kwa biosgeluid niet meer mee....

In bezit van >600dvd en >45 bluray

space no final frontier

Teejoo

Citaat van: draaienkreng op april 10, 2008, 00:22:05
En ,,gewoon,, maar dolby digital via ps3  heel mooi.

Baal m,n Denon 3910 komt kwa biosgeluid niet meer mee....

Hoezo komt een 3910 niet mee? Ik denk dat een 3910 nèt beter mbt geluid is dan een PS3. Kijk gewoon al naar het feit dat de Denon over de kwalitatief betere coax aansluiting beschikt. Om dit vast te kunnen stellen moet je dezelfde dvd draaien in zowel je PS3 als de Denon. Ik denk dan ook dat het verschil voornamelijk in het verschil tussen blu-ray en dvd zit, en dan de wellicht hogere bitrate in jouw voorbeeld (=max bij blu-ray). Dan hebben we het nog niet over de HD geluidsformaten.

draaienkreng

;D Het maakt mij niet uit hoe het audiootspoortje heet :

De hogere bitrate zal zeker meewegen.

T3  via bluray is voor mij nu de ref,en straks met hd audio wordt het alleen maar leuker.

space no final frontier

Wuppy32

Ik zit met smart te wachten dat The Gladiator ooit eens op bluray uitgebracht gaat worden. Ook Saving Privat Ryan zou een mooie voor blu ray zijn. Helaas niks bekend of deze uitgebracht zullen worden  :'(

Gizz

ik vermoed dat de lotr trilogie de koning van de blueray word

Teejoo

CLOVERFIELD...... :o

Dit is de eerste keer dat ik in de Teejooscoop daadwerkelijk luchtstromen voel veroorzaakt door de speakers! (en ik heb toch al heel wat gezien  ;D)

Ik vond het een erg coole film, ondanks dat ik in het begin even bang was dat het vanwege de handycam niets zou worden. Maar wat lijkt dit echt! Beeldkwaliteit heeft tocht echt een HD look, maar dan heel puur / rauw.
En dan weer terug naar het geluid. Erg mooi 3d gemixed, zeer aggressief maar absoluut niet over de top afgemixed. Ook het laag was perfect, maar wel zeer heftig.

bmateijsen

Thanks voor de tip.... die ga ik aanschaffen voor demo-disc !!

Citaat van: Teejoo op juni  6, 2008, 23:36:01
CLOVERFIELD...... :o

Dit is de eerste keer dat ik in de Teejooscoop daadwerkelijk luchtstromen voel veroorzaakt door de speakers! (en ik heb toch al heel wat gezien  ;D)

Ik vond het een erg coole film, ondanks dat ik in het begin even bang was dat het vanwege de handycam niets zou worden. Maar wat lijkt dit echt! Beeldkwaliteit heeft tocht echt een HD look, maar dan heel puur / rauw.
En dan weer terug naar het geluid. Erg mooi 3d gemixed, zeer aggressief maar absoluut niet over de top afgemixed. Ook het laag was perfect, maar wel zeer heftig.

Staaled

"Master and commander"

Beeld is matig.
Veel ruis, flets en korrelig.

Geluid een heel ander verhaal.
DVD was reeds top, de Blu-ray release doet er een beduidende schep bovenop. O0
Meer punch,ruimte,detail en ambiance. Werkelijk groots.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nooff

Master & Commander is wel een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van de DVD vond ik. De "mist" scenes waren beduidend minder idd, maar dat komt omdat mist moeilijk is om te filmen. Daarnaast moet de film oud aandoen, m.a.w. het moet de tijd waarin het zich afspeelt nabootsen, en dat is ze wel gelukt :)

Vanavond ga ik 10,000 BC of The Spiderwick Chronicles in HD bekijken, ben benieuwd

Oranje

Citaat van: Nooff op juni 16, 2008, 11:08:23
Master & Commander is wel een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van de DVD vond ik. De "mist" scenes waren beduidend minder idd, maar dat komt omdat mist moeilijk is om te filmen. Daarnaast moet de film oud aandoen, m.a.w. het moet de tijd waarin het zich afspeelt nabootsen, en dat is ze wel gelukt :)

Vanavond ga ik 10,000 BC of The Spiderwick Chronicles in HD bekijken, ben benieuwd

Noof...

10.000BC is heerlijk qua geluid! Bij elke stap die de mamoeten maken schudt je huis!!
Heerlijk!

Kees

Staaled

Citaat van: Nooff op juni 16, 2008, 11:08:23

Oud kan ik best waarderen. ;)

Maar heb liever een HD-kick. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

paul groot

CURSE OF THE GOLDEN FLOWER

Voor 12 euri bij axel. Regio 1, dus niet, in dit geval, speelbaar op R2 spelers.

Een tijdje geleden al gehuurd bij de videotheek op "gewone" dvd en nu bekeken op BD.
Ik wachtte nog even op de komst van een Nederlandse versie maar nog niet gevonden.

Als je indruk wilt maken met bv een 9 inch projector die (nog) niet ge-colourfiltered is dan moet je toch maar deze maar eens in het laatje schuiven.
Meteen al vanaf het begin, ik zat nota bene nog in het menu te klooien, overdonderende kleuren en scherpte.
Geen vergelijk met de dvd.
Men heeft voor een erg mooie transfer gezorgd.  :o
Bij de keuze welke taal in te stellen toch maar voor het mandarijn chinees gekozen en subs. gelezen.
Ofschoon men dagelijkse werk van mij verwacht dat ik in het Engels denk, schrijf en converseer zouden de sub's dus geen probleem moeten opleveren, echter, het gaat vooral in het begin erg vlot. En om nou om te schakelen naar het Engels gesprokene ??? nee, dat wilde ik toch maar niet.
Ik had de film als gezegd al eens gezien dus het plot ontging me niet. Het is ook geen ingewikkeld plot, broodmager zelfs maar voldoende boeiend in combinatie met de beelden.

Ik kijk zelden of nooit naar "the making of" want dan zit ik een volgende keer minder in de "film droom" zeg maar.
Ik heb die fout al eens gemaakt bij mijn favoriet The Gladiator en dan dwaalt bij de film men gedachte af van het verhaal naar "hoe" men bepaalde scènes gemaakt heeft etc. de graphic's en zo, ........de nep........
Maar, in dit geval wilde ik gewoon weten of men op locatie had gefilmd en wat men daarvoor had ingezet. Het antwoord komt al snel, gegeven door de regisseur..........gewoon echt in de verboden stad voor het paleis en op dat "pleintje" er voor een heleboel mensen in kostuums neerzetten en bovendien een tapijt van gele chrysanten leggen....pakweg een miljoen.........?  Hoezo spektakel film.
Geweldig, een aanrader.

Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

paul groot

RAMBO......the fight continues........

Vandaag gehuurd.
De distributeur is DFW.........oeps, DFW, als de kwaliteit maar in orde is........

Killing is as easy as breathing...........staat op het BD hoesje, geeft meteen weer aan dat je niet moet sollen met Johnny boy..... ;D

Een man van weinig woorden in zijn eerste Rambo film, daarna spraakzamer in volgende delen, en nu toch weer terug in zijn oude rol.
Het geweld en de wreedheden zijn weer over the top maar je mag geamuseerd kijken want................... het is maar film..... De special effects zijn weer super, zo ook het beeld en geluid. DTS HD.

Stallone nu bijna 62.
Kan op zijn lauweren rusten maar trakteert ons nog eens op een bevrijdings actie in ZO Azië...........
Van mij mag hij er nog meer maken.

Het plot;
Vietnam-veteraan John Rambo leeft al geruime tijd in een afgezonderde levensstijl in Bangkok. Op een dag wordt hij ingehuurd door een groep christelijke zendelingen om hen per boot te vervoeren naar Birma. Niet veel later wordt het dorp waar de zendelingen hun humanitaire missie uitvoeren aangevallen. Dit komt Rambo te weten als hij door diezelfde christelijke beweging wordt ingehuurd om een groep huurlingen te brengen naar het punt waar hij ze heeft achtergelaten in Birma. Samen met het team gaat hij op zoektocht naar de vermiste zendelingen.

Paul

svmnb

Citaat van: paul groot op juni 24, 2008, 23:26:12
Het geweld en de wreedheden zijn weer over the top maar je mag geamuseerd kijken want................... het is maar film.....
Paul

Spoiler

De scene waarin hij met die .50 op de inzittenden van die jeep losgaat...pfft, wat een dikke tomatensoep levert dat op. Afgerukte ledematen, hectoliters bloed, prachtig. No nonsense old school actiefilm. ;D

EDIT: ik heb geen rechten om een spoiler te maken, blijkbaar. Modje misschien?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Nooff

^^Spoilers

Even onzichtbaar maken  ;)

EdwinB

De distributeur is DFW.........oeps, DFW, als de kwaliteit maar in orde is........

Uit voorzorg heb ik dus maar de US versie besteld.  ;)

Roeland

Dubbele post (nu in het goede topic)

Misschien wel een handige link iz alle releases

http://www.dvd-home.nl/release/content.htm

plak maar in je favorieten   ;)

jaco

Het geweld en de wreedheden zijn weer over the top maar je mag geamuseerd kijken want................... het is maar film.....
Rambo mikt beter dan het A-team..

Dirc

Citaat van: jaco op september 15, 2008, 18:43:28
Rambo mikt beter dan het A-team..

Over the A-team gesproken.

Staat hier net op op RTL7 ;P