HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

EdwinB

Citaat van: Nooff op januari  8, 2008, 00:44:12
http://img514.imageshack.us/my.php?image=dejavunext1mr1.jpg

Volgens de specificaties is hij 1080p/24 en 5.1 DTS HD met alleen engelse subtitels

Mijn god, jij hebt goede ogen.  :)

In ieder geval hartstikke bedankt!

Nooff

Citaat van: EdwinB op januari  8, 2008, 18:16:33
Mijn god, jij hebt goede ogen.  :)

In ieder geval hartstikke bedankt!

No prob  ;D

Staaled

Harry Potter box.

Oplopend van 1 t/m 5 gaat de beeld- en geluidskwaliteit evenzeer omhoog.
Deel 5 ,"The order of the Phoenix", laat de gordijnen regelrecht wapperen. >:D

'Kids,don't try this at home." ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

paul groot

DIE HARD WITH A VENGEANCE

Het geluid valt meteen op als top, ofschoon ik niet eens de apparatuur heb om DTS HD Master lossless audio te decoderen. Kennelijk krijg ik toch voldoende informatie door van het geluidsspoor. Overweldigend mooi gedetailleerd. :P
Bruce Willis, Jeremy Irons en Samuel Jackson spelen in deze 13 jaar oude film de hoofdrol die prachtig is overgezet op BD  (regio 1).
Niet de beste Die Hard voor de meesten maar ik heb genoten........ >:D

Gr
Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

paul groot

CAST AWAY

Ik ben een Tom Hanks fan realiseer ik me.
Het lijstje met films welke ik van hem goed of waaraan hij heeft meegewerkt is lang...... je kent de meeste van de laatste jaren wel..........

http://www.imdb.com/name/nm0000158/

Krijgt deze film op BD alle sterretje voor beeld en geluid........
http://bluray.highdefdigest.com/1088/castaway.html
van mij niet alle 5 .
Het geluid is wel mooi maar ik heb veel mooiere BD's  gehoord dus een 4 en het beeld is vooral in het begin wat korrelig, dus hier ook niet meer dan een 4. Neemt niet weg dat deze film puur vermaak is. Erg origineel qua plot, maar ja, wie kent hem nog niet. Een must om op BD aan te schaffen?...nee, tenzij je niet op een paar centen hoeft te letten.

Deze film is 1080P en dat is ie ook. Waarom ik dit even meld: Sinds kort kan mijn barco de 1080P ook aan dankzij een ps3. Heb ik recentelijk nog SAW3 gedraaid (gekocht) met een 1080P vermelding op het doosje, geen import maar gewoon uit de schappen van de free record shop, uitgegeven door DFW, twijfel ik aan de juistheid van die vermelding 1080P .....vandaar......
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=69742.0#lastPost
Het zal toch niet waar zijn..................? Dat doe je toch niet.?

Gr
Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Erik van Voorst (in memoriam)

Gisteren gekeken First Blood...
Ik had de Amerikaanse versie gekocht want ....je hebt eigenlijk geen ondertiteling nodig... :P
Hoewel ik persoonlijk de eindmonoloog van John J. Rambo overweldigend vind...maar dan zullen de meesten hem al uit gezet hebben en hun mening klaar hebben ;D

Anyway film vind ik uiteraard goed (het beste deel uit de sequence...maar what else is new)...het beeld is mooier dan dvd maar niet spectaculair....het geluid DTS/HD vind ik een regelrechte tegenvaller....nauwelijks worden de achterkanalen aangesproken.... :'(

Alleen als je hem voor weinig ziet staan dan meepakken..... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Een paar dagen geleden deze film gekeken...grotendeels met Paul eens alleen het geluid vond ik wederom zwaar tegenvallen....wat zit er overigens een ENORM onderling verschil in het geluidskwaliteit van de bluray...en dan heb ik het niet over al die mooie benamingen....maar gewoon onderling... :-\

Citaat van: paul groot op december 15, 2007, 23:26:38
GOODFELLAS
1990.
Gemaakt door Martin Scorsese en zette hiermee denk ik een trend neer.
De film is alom bekend. Een bijna 2 ½ uur zit en heb me geen seconde verveeld.
Losjes en toch indringend tegelijk gedragen door meerdere "leads" als het ware; -De verteller, het plot en vooral voor mij, de muziek ook. Deze "drie" zorgen zo voor een aantrekkelijke balans. Ouwe hits op de "achtergrond" van Tony Bennett, Bobby Vinton etc en op de voorgrond afrekeningen die deze gruwelijke daden als het ware vergoelijken en minder schokkend maken. Gek effect eigenlijk.
Genoten.
Beeld en geluid dik in orde.

Tanks Erik.

Gr
Paul

EDIT
Ik bedenk me ineens dat een vergelijk met KILL BILL niet eens zo gek is, dit in relatie tot de genoemde "trend".

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Nooff

Erik, wellicht is Pan's Labyrinth nog iets voor je? Ik heb em afgelopen week gezien en kan niet anders zeggen dan dat ik onder de indruk was van deze film, zowel qua beeld als geluid. Hier en daar wat DNR, maar over het algemeen gewoon een zeer goede transfer!

ik zal eens inlezen....zet anders eens een review met fotootje erop....hardstikke gaaf topic voor de blurayboys (EN HET WORDEN ER STEEDS MEER >:D)

Staaled

En een prachtige film,Pan's Labyrinth ! 8)

Maar dan:
Shakira "Oral fixation tour".

Bloedmooie meid dat wel ,maar wederom is het ze gelukt het geluid ,en dat is voorzichtig uitgedrukt, te vernaggelen.
PCM 5.1 klinkt als MP3 5.1. >:(
Of zou het komen doordat er tijdens het concert een band meeloopt? :P

Je luistert dus naar een opname van een opname van een stadionconcert. ::)

salut,Hipster.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nooff

Citaat van: Hipster op januari 18, 2008, 20:03:35
En een prachtige film,Pan's Labyrinth ! 8)

Maar dan:
Shakira "Oral fixation tour".

Bloedmooie meid dat wel ,maar wederom is het ze gelukt het geluid ,en dat is voorzichtig uitgedrukt, te vernaggelen.
PCM 5.1 klinkt als MP3 5.1. >:(
Of zou het komen doordat er tijdens het concert een band meeloopt? :P

Je luistert dus naar een opname van een opname van een stadionconcert. ::)

salut,Hipster.

Ik heb het hele concert alleen maar naar haar buik en kont zitten kijken  ;D

Nooff

Pan's Labyrinth (US Regio Vrij import)

Afgelopen week deze film uitvoerig zitten bekijken en beluisteren. Newline Cinema, dochterbedrijf van Time Warner heeft bij deze film gekozen voor een hoge bitrate VC-1 encode en een 7.1 DTS HD-MA track.

Let wel op, deze film is spaans gesproken!

Echter heeft dit me op geen enkel moment gestoord. De film is prima te volgen en het plaatje is werkelijk verschrikkelijk mooi en scherp! Vanwege de 1.85:1 aspect ratio is deze film vrijwel geheel fullscreen. Je zit eigenlijk vrijwel meteen in het verhaal, en met zijn 119 min speeltijd zit deze film op een mooie lengte. Het zwart van de film is diep zwart, prachtige kleuren van het groen van de bomen en planten tot het diep rood van bloed. Op het toepassen van DNR na was deze film nagenoeg perfect.

De soundtrack was werkelijk steengoed! Ik kan momenteel niet geheel genieten van 7.1 DTS HD-MA omdat de PS3 het niet toelaat DTS HD-MA te decoderen momenteel. Desalniettemin klonk de DTS Core track van 1,5Mb werkelijk geweldig. Let vooral op de soort libelle achtige creatie die je vaker in de film zult tegenkomen.

Ik kan deze film niet meer dan aanraden aan de thriller fanaten onder ons en wellicht de Del Toro fans. De creaties van de film doen je erg veel denken aan Hellboy (ook Del Toro).

Score (maximaal 5)

Film 4.5
Video 4.5
Audio 5.0

mutiara

Citaat van: Nooff op januari 19, 2008, 01:55:11

;D ;D ;D ;D ;D; waar herken ik dat van.
en maar tegen vrienden zeggen dat ze zoooooooo goed is.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Nooff

Citaat van: mutiara op januari 19, 2008, 10:13:10
;D ;D ;D ;D ;D; waar herken ik dat van.
en maar tegen vrienden zeggen dat ze zoooooooo goed is.

Zo goed is ze toch ook? ;D ;D ;D ;D

Staaled

Citaat van: Nooff op januari 19, 2008, 01:55:11
Het beeld is wel erg goed! ;D
Dus toch een aanrader. ;)

remon123

voor erin drukken achter de jas ophangen  ;D
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

paul groot

Citaat van: paul groot op december 16, 2007, 21:58:45
Goeie tip dat er een of andere manier moet zijn
Op die pana bij mij geen knop dus gezocht om het probleem te omzeilen.
Simpel (heeft me wel even tijd gekost hoor, want je blijft met die engelse titel zitten);
Kies Franse ondertittel en zet die uit.
Klaar.

Thanks,

Paul

Dit is dus NIET mogelijk op een ps3.
Gisteren alles geprobeerd maar die sub's blijven.
Spelen dan op de pana en 1080i kijken want die sub's zijn storend......

gr
paul

paul groot

Citaat van: Nooff op januari 19, 2008, 02:06:57
Pan's Labyrinth (US Regio Vrij import)

Ik kan deze film niet meer dan aanraden aan de thriller fanaten onder ons en wellicht de Del Toro fans. De creaties van de film doen je erg veel denken aan Hellboy (ook Del Toro).

Ja goeie film, op dvd gezien, maar nog niet in mijn bezit, tgv Spaanse taal en dan moet ik dus Engelse sub's lezen...........ach, went wel denk ik.
Ook maar eens kijken of ik die kan laten komen.

gr
paul

riwi

Citaat van: Erik van Voorst op januari  4, 2008, 19:03:44
Terminator 3......Hand Carried from the States... >:D.......het eerste wat je opvalt aan het doosje is dat het maar gewoon 5.1 is en daarnaast partially 1080I... ???....

Nu de Praktijk.....niet getreurd...een prachtig 3 dimensionaal beeld.....en zeer scherp...geluid is zeer rijk...wel je center iets opschroeven wil je spraak en effect in balans hebben  ;)

Voorbeeld van een mooi plaatje.......als Bad Terminator Girl op aarde komt en ze loopt in het donker op de Lexus af ...heb je toch een superscherpe glimp van haar borsten.....en de rest van haar prima figuur...Lang Leve de 9 inch  :-X ;D 8)

Ik vind hem niet de beste van de 3 maar wel een musthave voor de HTer... ;D

Gisteravond ook Terminator3 gekeken (ook de amerikaanse versie, maar hij is regiovrij).
Beeld is inderdaad goed, maar ik kreeg er met geen mogelijkheid 1080p/24 uit. Ik dacht eerst dat het aan de PS3 lag, maar toen ik hem in de Samsung stopte deed die ook geen 1080p/24 (alleen 1080p/60). Ik dacht nog dat het aan de HDMI switch of aan de projector moest liggen dus even een andere film erin gedaan en die doet wel 1080p/24 zoals gewoon.
Volgens mij zit er dus iets raars op de T3 schijf waardoor hij of geen 1080p/24 wil outputte, of dat het gewoon geen 1080p/24 is, maar dat het als 1080p/60 op de schijf staat. Jammer.

searcher

Citaat van: riwi op januari 27, 2008, 14:05:26

Jammer.

Hasta la vista

Gr Searcher

jantje112

Citaat van: riwi op januari 27, 2008, 14:05:26
Gisteravond ook Terminator3 gekeken (ook de amerikaanse versie, maar hij is regiovrij).
Beeld is inderdaad goed, maar ik kreeg er met geen mogelijkheid 1080p/24 uit. Ik dacht eerst dat het aan de PS3 lag, maar toen ik hem in de Samsung stopte deed die ook geen 1080p/24 (alleen 1080p/60). Ik dacht nog dat het aan de HDMI switch of aan de projector moest liggen dus even een andere film erin gedaan en die doet wel 1080p/24 zoals gewoon.
Volgens mij zit er dus iets raars op de T3 schijf waardoor hij of geen 1080p/24 wil outputte, of dat het gewoon geen 1080p/24 is, maar dat het als 1080p/60 op de schijf staat. Jammer.

Terminator 3 op BluRay is een 1080i release, ondanks wat er op de cover staat!

riwi

Citaat van: jantje112 op januari 27, 2008, 20:28:37
Terminator 3 op BluRay is een 1080i release, ondanks wat er op de cover staat!

bedankt voor de info. Ik dacht dat Erik het over de extra's had met zijn commentaar...  ::)

Ik wist dat niet. Dan kan die dus zo in de prullebak  ;)
Ik ben een uur bezig geweest om hem op 24p te krijgen  :-X Ik vloekte nog "als ie geen 24p kan dan mik ik hem weg"...  :)

Ik zag het in de begin scene gelijk bij de eerste pan, dat het minder soepel liep.

Troep dus, jammer.

roland p

Die T3 disc is idd aardig gefnuikt....
Hier een bevestiging van jouw bevindingen: http://bluray.highdefdigest.com/1197/terminator3.html
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

jantje112

Toch jammer dat er toch meerdere BR al met een kwalitatief mindere release zijn gekomen dan hun rode tegenhanger. (First Blood, Terminator 2 en nu dus ook met deze T3)

paul groot

Citaat van: roland p op januari 27, 2008, 20:55:24
Die T3 disc is idd aardig gefnuikt....
Hier een bevestiging van jouw bevindingen: http://bluray.highdefdigest.com/1197/terminator3.html

De waardering op deze site doet de film op BD tekort vind ik.
Ik heb hem een paar dagen geleden bekeken en hij verdient meer.
Maar ja, geen 1080P is wel iets wat niet meer nodig is.........

gr
paul