Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-madison-

Dat moet wel genieten zijn, zo'n aparte kamer O0
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Onne

Citaat van: -madison- op februari 26, 2012, 21:12:19
Dat moet wel genieten zijn, zo'n aparte kamer O0
Tja dat is het zeker! Vanaf de dag dat we dit huis gingen bekijken was deze ruimte al ingevuld.
Leuke reacties ook van vrienden en ook de buren. (echte film op stand gevaarlijk hebben ze nog niet gehoord)

Akoestiek is met de gordijnen helemaal goed gekomen.
Gewoon muziek luisteren klinkt ook erg aangenaam, alles lijkt in balans op de luisterplaats.





Onne

#452
Ik had gisteren een goed idee, dat idee duurde 1,5 uur en toen lag 80% weer op de grond.


Toch maar iets met kit/lijm verzinnen in plaats van dubbelzijdig vloerbedekking tape van Tesa ?

larzie

Dat lijkt me inderdaad een betere oplossing. Of je moet achter elke noppenschuimen plaat een beter hechtende plaat van een ander materiaal plakken zodat het dubbelzijdige tape beter houdt. Of is het juist de muur waaraan de tape niet hecht?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Onne

Citaat van: larzie op maart 27, 2012, 11:44:01
Dat lijkt me inderdaad een betere oplossing. Of je moet achter elke noppenschuimen plaat een beter hechtende plaat van een ander materiaal plakken zodat het dubbelzijdige tape beter houdt. Of is het juist de muur waaraan de tape niet hecht?
Nee de tape zit nog aan de muur, het schuim valt eraf. Als je het er net op drukt zit het vast als klittenband.
Na meer dan een uur valt ie zo van de muur. Ik kan nu wel op de dubbelzijdige tape een kit of lijm gebruiken, houdt de muur nog enigszins in tact!

-madison-

Dat spul blijft niet goed/lang hangen met kit.. Een goede manier is om de hoekjes in te spuiten met spuitlijm, zo blijft het goed hangen maar heb je niet meteen je hele muur aan gort als je ze er weer af wilt hebben.
Een andere optie is om er spelden doorheen te drukken tot in de muur. Als je spelden met een donkere kop neemt valt het niet eens op.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Onne

#456
Als die tape nog goed aan de muur zit smeer ik daar wat Bison Tix op, dat schijnt goed te werken met polyurethaan.
Binnenkort meer,  ;D

--

EDIT We have a winner, de Bison Tix doet z'n werk. Vanochtend hing het nog netjes vast!  :pompom:

larzie

Citaat van: Onne op maart 28, 2012, 11:34:12
EDIT We have a winner, de Bison Tix doet z'n werk. Vanochtend hing het nog netjes vast!  :pompom:

Whoohoo gratz!  :clapping:
Hoor je nou ook grote verschillen met  het noppenschuim aan de muur?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Onne

Citaat van: larzie op maart 29, 2012, 15:58:37
Whoohoo gratz!  :clapping:
Hoor je nou ook grote verschillen met  het noppenschuim aan de muur?
Zeker niet, de gordijnen deden het meest in positieve zin en haalde de galm eruit.
Misschien moet ik erbij vermelden dat de gordijnen gesloten een afmeting hebben van 4.5 breed bij 2.5 hoog.

Het noppenschuim alleen op die muur heeft niet of nauwelijks effect.
(ps het hangt nog steeds!!!)

Het scheelt wel een hoop licht reflectie omdat ik de kamer niet donker heb geschilderd zoals de meeste doen, ;)

tommie1

Ik vindt het schuim er wel super vet uitzien 8)

Onne

#460
Ik heb net in de woonkamer de Apple Airport Express geïnstalleerd!
Wat is dat een gaaf concept zeg, gewoon muziek die op je Iphone staat afspelen op je stereo beneden, draadloos!
Vanuit de Airport express gaat er mini-jack over in 2x tulp en die in de HK970,,

Eigen filmpjes kijken op de iphone met geluid over de set, wintersport, Volvo 5 cilinder,

Ik kan ook gewoon op de bank op de iphone een youtube filmpje of dumpert filmpje bekijken en al het geluid komt over de speakers van de stereo.
Blijkbaar houdt ie ook nog rekening met vertraging netjes!
En je volume van de iphone werkt ook uiteraard,

Wat gaaf!

http://www.youtube.com/watch?v=X5H10fM-tGs

Woonkamer staat een simpele stereo set waarbij mijn vriendin ook gewoon muziek aan kan zetten zonder moeilijk te doen.
Ik vond de oude B&W's wel mooi staan bij de vloer eigenlijk,,,



Onne

#461
Afgelopen weekend van de kringloop meegenomen als souvenir;


Het is een Copal Seconic 290 Dual
Lamp doet het nog,, iemand een 8mm film te leen ?

larzie

Cool die 8mm camera! Je weet dus nog niet of hij nog werkt? :)
Die trap ziet er ook vet uit trouwens. Zitten daar van die "afwerktreden" op die je met een spin op maat moet zagen of heb je dat laten doen?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Onne

Citaat van: larzie op april 16, 2012, 09:27:58
Cool die 8mm camera! Je weet dus nog niet of hij nog werkt? :)
Die trap ziet er ook vet uit trouwens. Zitten daar van die "afwerktreden" op die je met een spin op maat moet zagen of heb je dat laten doen?
Ik wilde al vaker naar de kringloop, kan veel leuker zijn dan Ikea  :D
Die projector moet natuurlijk een keer getest worden, ik zal marktplaats wel even in de gaten houden voor een rol film.

De trap was al zo, is beplakt is met vloerbedekking. Die combi vonden we meteen al mooi, de rest er omheen is aangepakt.
Ik zie wel op tegen de plinten plakken en op maat zagen, maar dat moet binnenkort anders gebeurt het niet meer...  ;D

larzie

Citaat van: Onne op april 16, 2012, 09:58:59
Ik zie wel op tegen de plinten plakken en op maat zagen, maar dat moet binnenkort anders gebeurt het niet meer...  ;D

Ik ken dat met die plinten. Voor mijn jaren 30 woning ook moeten doen. Zal je als advies meegeven dat je gewoon met normale hoeken moet gaan werken (45 en 90 graden), tenzij het uiteraard niet anders kan. Maar andere hoeken dan deze 2 is een ramp met aansluiten bij de volgende plint en dan wordt het dus niet mooi. Ook die plakstripjes eraan is niks. Zou op de uiteinden er een klein dun spijkertje inslaan.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Onne

#465
Heb de nieuwe speakers geïnstalleerd met hele mooie speakerkabels JIB HF-004 en mooi stands!





Ik vind het erg geslaagd!! Zeker cool ook met die Apple Airport dinges met je iphone op de bank...
Nu nog CD's digitaliseren  ;)

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Onne

Nu maar eens sparen voor een mooi TV dressoir!! Ikea Burs ?

larzie

#468
Je kan ook zelf maken, zoals ik heb gedaan en wat ik ook heb aangeraden aan Dekay. :D (Zie onze topics voor de resultaten)
Veel goedkoper, alles precies de maten die je graag wil en het meubel geeft als het klaar is ook veel meer voldoening, omdat je het zelf gemaakt hebt. Daarnaast heb je het meubel in een middag wel inelkaar gezet. Drogen van de verf zal iets langer nodig hebben. En geloof me het is makkelijker dan je denkt.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Onne

Maar is een overzicht foto:


Werkt nog allemaal prima!

Thesqualer

Mooie sets hoor.
Hoe klinkt de JIB? tov wat je eeerst had.
Ben wel benieuwd naar het klankarakter van deze kabel gezien deze kabel wel erg mooi is.
Alleen wat prijzig. Misscien wil ik deze vervangen voor mijn qed.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Onne

Citaat van: Thesqualer op september 19, 2012, 06:28:07
Mooie sets hoor.
Hoe klinkt de JIB? tov wat je eeerst had.
Ben wel benieuwd naar het klankarakter van deze kabel gezien deze kabel wel erg mooi is.
Alleen wat prijzig. Misscien wil ik deze vervangen voor mijn qed.
Geen idee idee hoe de JIB klinkt, ik had de nep B&W's nieuw met JIB erbij voor de looks dus geen vergelijk materiaal.
Als ze niet in het zicht hadden gelegen had ik 4mm2 koper gekocht scheelt 100 euro.

JIB afwerking:
Het is wel echt een dikke mooi afgewerkte kabel met spades en/of bananen.
Die schroef je erop en zit ook helemaal strak. Qua afwerking echt top!
Ik had niet eerder zo'n stoere kabel van dichtbij gezien en vond het zeker het geld waard.

Ik heb het setje hier gekocht:
http://www.hifistudio79.nl/home/details/244/12/aanbiedingen/jib-hf-004.html
Betrouwbare zaak met mooie luisterruimte op afspraak.

Martijnst1990

Ziet er goed uit! Projecteren is toch wel erg gaaf  :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

:) Leuk je gisteren even te ontmoeten! Mooie ruimte zo met een flink scherm! Zal heerlijk vertoeven zijn! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Onne

Ik heb vandaag alle spullen weer geïnstalleerd in een nieuw (2e hands) huis!

- Optoma HD30 met Celexon Rollo 160x90 scherm (hangt in de dakkapel)
- Marantz SR5003 (nog steeds perfect!)
- Fronts: Klipsch RF3 mk II
- Center: Klipsch RC-35
- Rears: B&W DM602
- Als spelers een PC/Xbox One/PS3

Na lange tijd weer vertier!  O0