Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Onne

#425
Paar plaatjes;





Onne

#426
Heb de zolder al iets ingericht, even wat dingen op hun plek gezet;



Ik heb doffe zware leger groene gordijnen die voor de luxaflex komen te hangen.
Wellicht dat er nog wat meer akoestische aanpassingen moeten komen
Verder maar eens op zoek naar een beamer en een scherm !

:popcorn:

Onne

Ik zit voor beamers te kijken:

Optoma HD230x leek me wel wat,,

Kamer lengte is 4.80 meter, dat wordt al erg lastig om 16-9 te projecteren zag ik.
Met die vlugge berekening kom ik op 2.67 meter, dan staan mijn speakers in de weg
want de kamer is maar 2.90 breed,

Iemand tips?






Onne

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om met een beamer op 4.5 meter afstand nog steeds op 2 meter breed te projecteren ?

Bij die snelle calculator dingen op websites is dat niet mogelijk, maar je kunt een beamer toch ook uitzoomen ?
Of is het uitzoomen zo beperkt dat je snel de minimum beeld grootte oprekt door verder naar achteren te plaatsen ?

Of kan je een beamer prima op een salontafel zetten en wat omhoog laten schijnen met keystone correctie ?
Salontafel van 50 a 60 cm en onderkant scherm op +/- 1 meter ?

HTip

Hangt af van de zoommogelijkheden van de beamer. Beamer zou ik zeker niet op een salontafel plaatsen met keystone correctie. Kwaliteit van het beeld gaat daardoor erg achteruit.

Ik zal even kijken wat de mogelijkheden zijn met de Optoma HD230x...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#430
Net even gekeken op projectorcentral.com, maar alleen de HD200x gevonden. Deze heeft te weinig zoom bereik om te kunnen projecteren op 2m. Maximale afstand van lens tot scherm (throw distance) is 3m60.

http://www.projectorcentral.com/Optoma-HD200X-projection-calculator-pro.htm

EDIT: Wat je ook kan doen is breder projecteren en het scherm akoestisch transparant maken, zodat de speakers achter het scherm kunnen staan. Forumgenoot hoekie heeft dit zo gedaan in zijn garage.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Onne

#431
Die Throw distance is er wel 1 om in de gaten te houden dus,
Op 220 cm breed kan ik ook projecteren, maar dan is een setje met 90 inch scherm dus niet handig.
Kamer is 2.93 breed en 4.85 lang en het hoogste punt is 4 meter en laagste is 2.60 (schuin dak)

Ik heb nu de stereo set al helemaal aangesloten en het klinkt niet verkeerd.
Moeten nog wat extra spullen worden neergezet en gordijnen ophangen, komt de akoestiek ten goede!


EDIT:
Eigenlijk zou ik een vliering van een metertje moeten maken zodat er aan aan die balk een beamer kan hangen.
Alleen zonde voor de gordijnen,,,

Die Klipschen kunnen niet in een hoek staan tegen de muur die moeten ademen, akoestisch transparant lijkt me dan niet de beste optie.


HTip

Wat je ook kan doen is de speakers zo laten staan en licht naar achteren kantelen. Dan komen de tweeters toch op op oorhoogte en kan je de volle breedte gebruiken voor de projectie. Moet je natuurlijk niet naar vloerstaanders upgraden, want die staan dan in beeld.

Een vliering moet je ook mee oppassen, want dan verandert je akoestiek aanzienlijk. Je kan ook een steun maken aan het schuine dak met een lange buis naar beneden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Onne

Citaat van: HTip op februari 19, 2012, 10:18:30
Wat je ook kan doen is de speakers zo laten staan en licht naar achteren kantelen. Dan komen de tweeters toch op op oorhoogte en kan je de volle breedte gebruiken voor de projectie. Moet je natuurlijk niet naar vloerstaanders upgraden, want die staan dan in beeld.
Een vliering moet je ook mee oppassen, want dan verandert je akoestiek aanzienlijk. Je kan ook een steun maken aan het schuine dak met een lange buis naar beneden.
Bovenstaande foto was alleen ter indicatie waar het plafond loopt en hoe groot de muur is waar het scherm moet komen.

Teasers van de meest actuele setup:



Beamer: Epson TW-1000
Scherm: Kingpin 200 x 113  (Tijdelijk geleend spanscherm, mooie constructie dat Kingpin!!))
Ik wil zelf een breder scherm 220x124, ik heb in ieder geval de tijd om dat uit te zoeken.

Ik snap nu waarom mensen hun thuisbios zwart verven/bekleden!

Thesqualer

Ik zie dat je speelt met een setje Klipsch rf-3 mk2.
Hoe bevallen deze je? (ook een klankomschrijving) En met welke andere klipsch heb je ze vergeleken en andere speakers.

Zit zelf ook te kijken naar nieuwe speakers en als het klipsch wordt dan twijfel ik tussen de RF-82 of de RF-3MK2
Ik hou wel van een beetje power en in to your face geluid. Maar het hoog mag niet te schel worden en hou ook wel van een goede bas.
Een bas waarvan je tenminste voelt dat de drummer aanwezig is. Ook moet het midden gebied voldoende aanwezig zijn.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Onne

#435
Citaat van: Thesqualer op februari 20, 2012, 14:47:44
Ik zie dat je speelt met een setje Klipsch rf-3 mk2.
Hoe bevallen deze je? (ook een klankomschrijving) En met welke andere klipsch heb je ze vergeleken en andere speakers.

Zit zelf ook te kijken naar nieuwe speakers en als het klipsch wordt dan twijfel ik tussen de RF-82 of de RF-3MK2
Ik hou wel van een beetje power en in to your face geluid. Maar het hoog mag niet te schel worden en hou ook wel van een goede bas.
Een bas waarvan je tenminste voelt dat de drummer aanwezig is. Ook moet het midden gebied voldoende aanwezig zijn.
Ik vind het erg fijne speakers, er komt gemakkelijk veel geluid uit omdat ze goed zijn aan te sturen!!  De bas zit ook werkelijk wat druk achter, dat draagt erg bij aan het "Live" gevoel van Klipsch. Plaatsing maakt wel uit, in de staande golf zitten maakt een subwoofer overbodig. De hoge tonen vind ik prima, niet vermoeiend of schel. De hoge tonen waren zelfs minder aanwezig dan bij mijn nieuwe speakers van Mistral. Ik heb meerdere vloerstaanders gehad en ik vond de RF3 vergelijkbaar met 3-weg Infinity Reference 5 met 10 inch woofer en Emit-R tweeter waarbij de Klipsch's makkelijker spelen.
Als je 350 tot 400 euro moet betalen voor een 2e hands setje, (zeg ik) proberen waard!!!

Thesqualer

Bedankt voor je antwoord.
Hier kan ik wel wat mee.
Op dit moment heb ik een setje wharfedale diamond 9.1 en wil over naar vloerstaanders waar ik niet direct een subwoofer bij nodig heb.
Nadeel van de 9.1's is dat ze een lagere gevoeligheid hebben en wat aan de warme kant klinken. En ze niet heel veel bas produceren
Zelf speel ik met emotiva umc-1 en upa-2 die klinken vrij neutraal.

Ik ga eens op jacht en ga ze eens beluisteren.
Weet je of de RF-3 en de RF-3MK2 veel van elkaar verschillen?
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Onne

Citaat van: Thesqualer op februari 20, 2012, 15:58:23
Bedankt voor je antwoord.
Hier kan ik wel wat mee.
Op dit moment heb ik een setje wharfedale diamond 9.1 en wil over naar vloerstaanders waar ik niet direct een subwoofer bij nodig heb.
Zelf speel ik met emotiva umc-1 en upa-2 die klinken vrij neutraal.
Ik ga eens op jacht en ga ze eens beluisteren.
Weet je of de RF-3 en de RF-3MK2 veel van elkaar verschillen?
Op het Klipsch forum zeggen ze dat de MK2 net wat verfijnder klinkt door o.a. betere onderdelen op het filter en interne bekabeling van Monster cable.
Ik weet niet of er hoorbaar verschil zit tussen MK1 en MK2.

Onne

Nog een beamer vraag:

Ik heb een 2-tal DVD's opgezet om het verschil tussen HD en SD materiaal te zien op de beamer.
Normaal op de P46G10 met blu ray speler zag een gewone DVD er prima uit.

Nu op de beamer is de DVD van trans formers 1 of DVD The Dark Night niet om aan te zien!!!
Waar ik soms op de plasma tv DVD en Blu Ray dicht bij elkaar vond liggen is het nu een wereld van verschil.

Heeft iedereen dat?

Martijnst1990

Ik vind het op een plasma al een wereld van verschil, beide in dezelfde BD speler. Kan me voorstellen dat het op een veel groter scherm helemaal duidelijk moet zijn. Spreek alleen niet uit ervaring, want ik heb helaas geen beamer :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

-madison-

Toen ik nog een beamer had keek ik eigenlijk helemaal geen SD materiaal meer omdat het er niet uit zag!
Nu ik m'n films gewoon weer op m'n lcd tv'tje kijk, kijk ik zo af en toe wel weer eens een dvd.

Het komt volgens mij dus puur door het beeldformaat en het feit dat je daardoor veel meer ziet.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Door het beeldformaat liggen de beeldlijnen van een DVD (576) verder uit elkaar. Bij een BD is dit in de meeste gevallen 1080. Een goede scaler en deinterlacer kunnen van een 576i nog redelijk goed 1080p maken. Met een Oppo bijvoorbeeld is er nog prima naar een DVD te kijken. Vandaag nog U-571 en Finding Nemo in de Oppo gehad en dat zag er voor een DVD nog prima uit. Natuurlijk is een echte 1080p24 bron beter, maar van sommige DVD's is (nog) geen BD te krijgen.

Het hangt dus sterk af van de bron, speler en hoe het materiaal op DVD is gezet, maar ook van de weergever. De ene gaat daar beter mee om dan de andere. Mijn projector doet het prima met DVD. Concerten Seal en Jean Michel Jarre zijn voorbeelden van goede kwaliteit.

Ondertiteling zet ik wel uit, want ook die wordt vergroot en dat is niet om aan te zien :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Onne

Ik heb een HDMI kabel van 10 meter voor 34.95, werkt perfect!! 
In mijn ogen geen verschil met de versie van 1,2 meter.

Verder gisteren druk geweest met een Ikea Lack TV dressoir en draadeinden en moeren.
Een meubeltje op maat waar alle apparatuur in komt te staan.

(Voorbeeldfoto) ik heb m in het zwart zonder pootjes!

Ik ga toch alle apparatuur onder het scherm neerzetten met de center erop.
Daar ligt ook de internetkabel in de hoek voor de PS3 en Xbox

Onne


larzie

Dat is netjes geworden Onne.  :clapping:
De meeste mensen verven hun ht ruimte donker. Dit is weer eens wat anders! :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Onne

Citaat van: larzie op februari 24, 2012, 07:30:15
Dat is netjes geworden Onne.  :clapping:
De meeste mensen verven hun ht ruimte donker. Dit is weer eens wat anders! :)
Dat kun je beter eerst doen he verven .... ,,,  ;)

Ik zit er steeds aan te denken om die muur waar het scherm aan hangt te bekleden met noppenschuim tot 2.5 hoog ofzo.
Ook links een stukje en rechts een stukje. Gordijnen liggen klaar, eerst een boorhamer aanschaffen, ik kom de muur niet in.


Martijnst1990

Erg mooi zo :) Heb die oplossing voor het Lack meubel altijd wel heel mooi gevonden, twijfel er ook nog wel eens over om dat hier te doen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Onne op februari 24, 2012, 09:03:32
Dat kun je beter eerst doen he verven .... ,,,  ;)

Ik zit er steeds aan te denken om die muur waar het scherm aan hangt te bekleden met noppenschuim tot 2.5 hoog ofzo.
Ook links een stukje en rechts een stukje. Gordijnen liggen klaar, eerst een boorhamer aanschaffen, ik kom de muur niet in.



2.5m hoog is van grond tot plafond? Als je de muur achter het scherm wilt bekleden zou ik gewoon de hele muur pakken anders staat het voor geen meter.
Weet alleen niet of ik zou kiezen voor noppenschuim. Dat staat volgens mij nou niet echt luxe. :D Je hebt wel mooiere platen/ oplossingen, maar goed dat zal dan ook wel heel wat kosten.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Onne

#448
Citaat van: larzie op februari 24, 2012, 10:36:56
2.5m hoog is van grond tot plafond? Als je de muur achter het scherm wilt bekleden zou ik gewoon de hele muur pakken anders staat het voor geen meter.
Weet alleen niet of ik zou kiezen voor noppenschuim. Dat staat volgens mij nou niet echt luxe. :D Je hebt wel mooiere platen/ oplossingen, maar goed dat zal dan ook wel heel wat kosten.
Het is een lessenaarsdak, aan de raamzijde zit plafond op 4.00 meter, rechts bij de deur is de daklijn op 2.60

Noppenschuim is 11.50 per 1m2, voor 1 muur -/- het scherm zou je 6m2 nodig hebben.
Deze foto's had ik gevonden op het net van noppenschuim muur in woonkamer setup.


Onne

Hierbij nog wat foto's, heb de gordijnen opgehangen en plankje aan de muur voor de beamer.