post hier jouw snelheid!

Gestart door BernHardN, november 28, 2006, 20:20:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wat is jou internet download snelheid op papier ?

1 tot 19 Mbit
27 (7.2%)
20 Mbit
50 (13.3%)
30 Mbit
32 (8.5%)
40 Mbit
5 (1.3%)
50 Mbit
55 (14.6%)
60 Mbit
27 (7.2%)
70 Mbit
1 (0.3%)
80 Mbit
12 (3.2%)
90 Mbit
11 (2.9%)
100 Mbit
44 (11.7%)
110 Mbit
0 (0%)
120 Mbit
46 (12.2%)
130 Mbit
13 (3.4%)
k heb helemaal geen internet thuis
3 (0.8%)
Ook mobiel internet
24 (6.4%)
>=140
64 (17%)

Totaal aantal stemmen: 377

BernHardN

Citaat van: Hanky Panky op januari  9, 2013, 21:41:52
Op de experia box zitten 2 analoge poorten, hoe de communicatie daarachter werkt weet ik niet maar faxen doetie  :)

Bedrijven faxen idd heel véél. Wij ongeveer 10-15 keer in de week. Maar als Bernhard elke week 15 x €7,50 overmaakt zodat we het aangetekend kunnen versturen wil ik wel overschakelen....

Met een fax rapport heb ik gelijk een ontvangstbevestiging incl. kopie vd 1e pagina zodat ik ook nog kan aantonen wát ik stuurde.

Wel eens gehoord van mail? of anders Fax forwarding of LAN Fax zo zijn er nog al wat alternatieven voor dat oude ding en als er dan mensen beginnen over veiligheid, een fax is makkelijker te onderscheppen dan een mail en mail is net zo legaal/rechtsgeldig als een FAX maar het is idd de ICT en de wil om over te schakelen van de oude vertrouwde fax naar de nieuwe en veel duidelijker mail of al die andere alternatieven.
en wat jij stuurde wil nog niet zeggen dat het ook is aangekomen ook niet met een verzend bevestiging in 99% je bent namelijk met een FAX altijd afhankelijk van wat er aan de andere kant staat.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Hanky Panky

Citaat van: dennism op januari 10, 2013, 01:51:46
Dat faxen ouderwets is, is eigenlijk ook gewoon zo, zeker op de traditionele manier met een faxmachine.

Ik kom dit eigenlijk alleen nog tegen bij kleine bedrijfjes (vooral in de bouw en metaal lijkt het) en groothandels, veeal bedrijven die helaas ook compleet stilstaan in hun ICT ontwikkelingen en haast overal de boot lijken te gaan missen straks daar ze een aantal jaar hebben verzuimd te investeren en nu stil aan de te maken investeringen zo hoog worden om bij te blijven dat ze hier al helemaal geen budget meer voor kunnen vinden. Alle grotere bedrijven welke wel met de tijd meegaan waar ik de afgelopen jaren zaken voor verricht heb op ICT gebied zijn eigenlijk totaal overgestapt op E-mail, al dan niet met secure verzenden, of zijn computer gestuurd gaan faxen voor de enkele faxen zij nog per week ontvangen (feitelijk E-mailen van outlook of een soortgelijk programma) echter de ontvanger ontvangt het op zijn fax (of ook digitaal als zij een soortgelijk systeem hanteren), en kan ook terug faxen (wat dan weer in een e-mailbox terecht komt). Het grote deel van deze bedrijven zijn de afgelopen 10 jaar van 10 tallen tot honderden faxen per dag en enkele e-mail, naar honderden e-mails per dag en een 10tal digitale faxen per week.

Dat is een mooi verhaal maar dan moet je ontvangende partner (in dit geval hoofdzakelijk incassobureaus, deurwaarders, gemeentes en rechtbanken) wel secure e-mail/secure verzenden ondersteunen. Overigens heb ik uiteraard wel fax-to-mail voor het inkomende verkeer. Het is een beetje dubbel werk om faxen ook nog eens handmatig in te scannen voor het dossier.  Maar het zal je verbazen hoeveel juridische zaken nog via de fax lopen.

Daarnaast is het gewoon makkelijk. Je maakt een brief met bijlagen en die slinger je door de fax (een dikke Brother all-in-one color laser, daarna gelijk scannen voor het dossier) en daarna stuur je de brief met een gewone postzegel naar de ontvanger. Deze werkwijze scheelt mij ongeveer 3-5000 euro per jaar aan porti. Voor ons is deze werkwijze efficiënt omdat we met ik denk zeker 150-200 instanties te maken hebben.

Faxen ouderwets? Ja, ouderwets geld verdienen  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Citaat van: BernHardN op januari 10, 2013, 11:42:05
Wel eens gehoord van mail? of anders Fax forwarding of LAN Fax zo zijn er nog al wat alternatieven voor dat oude ding en als er dan mensen beginnen over veiligheid, een fax is makkelijker te onderscheppen dan een mail en mail is net zo legaal/rechtsgeldig als een FAX maar het is idd de ICT en de wil om over te schakelen van de oude vertrouwde fax naar de nieuwe en veel duidelijker mail of al die andere alternatieven.
en wat jij stuurde wil nog niet zeggen dat het ook is aangekomen ook niet met een verzend bevestiging in 99% je bent namelijk met een FAX altijd afhankelijk van wat er aan de andere kant staat.

Zie bovenstaande reactie. Ga jij lekker mailen, ik blijf stug faxen  >:D

Ten eerste moet ik vaak iets tekenen. Hoe doe je dat met een LAN-fax? right... niet dus.

Alle faxbevestigingen van mijn Brother bevatten een (verkleinde) kopie vd 1e pagina dus ik kan ook nog aantonen wat er verzonden is. Ik hoef geen rechtszaken te winnen met deze faxen, ik moet gewoon bewijs hebben dát ik iets verzonden heb op datum X. Dit is voldoende.

De meeste rechtbanken kun je niet eens per mail benaderen, het UWV is heel terughoudend en ik kan nog wel een handvol overheidsinstanties noemen die het vertikken.
Pas sinds kort kun je de belastingdienst mailen (dat heb ik vandaag voor het eerst in mijn 15-jarige carrière gedaan!). Het heeft niets met onwil te maken (sterker nog, wij lopen in de voorhoede als ik naar de collega-kantoren kijk) maar gewoon met praktische hindernissen waar je op stuit.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

BernHardN

Citaat van: Hanky Panky op januari 10, 2013, 12:09:06
Zie bovenstaande reactie. Ga jij lekker mailen, ik blijf stug faxen  >:D

Ten eerste moet ik vaak iets tekenen. Hoe doe je dat met een LAN-fax? right... niet dus.


Digitale handtekening! een app die gewoon op onze (RICOH) machines geïnstalleerd kan worden, wordt veel gebruikt bij advocaten en notarissen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Hanky Panky

#279
Citaat van: BernHardN op januari 10, 2013, 13:41:11
Digitale handtekening! een app die gewoon op onze (RICOH) machines geïnstalleerd kan worden, wordt veel gebruikt bij advocaten en notarissen.

Mooi dat het kan maar zoals ik al schreef: 99% vd instanties waar ik mee communiceer werkt daar niet mee.

Waarom zou ik daar dan tijd en geld insteken als een traditionele fax exact doet wat nodig is?

Bovendien betekent jouw opzet dat iedereen kennelijk tekeningsbevoegd is en bij ons zijn de mensen die tekeningsbevoegd zijn nu juist de mensen die het minst faxen  ;)
Bijna alles wat de deur uitgaat gaat via het postboek en pas na akkoord van een directeur eruit.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

riwi

#280
Ik zie gewoon in de VOIP netwerken die ik support dat er vooral door bedrijven en gemeenten veel belang wordt gehecht aan de stabiele mogelijkheid te faxen. Ik heb geen toegang tot die bedrijven en gemeenten, maar ze eisen gewoon dat ze kunnen faxen. Bovendien is hen dat belooft door vodafone of kpn dus dat moet werken. Als ik kijk in een mediagateway zie ik voortdurende vele T.38 sessies staan dus er wordt daadwerkelijk veel gefaxed en dan zie ik niet eens de traditionele G.711 fax'ers.

Dan kan je wel roepen dat er alternatieven zijn maar die willen ze dus om de een of andere reden niet gebruiken. m.a.w er is gewoon veel vraag en belang bij goed werkende fax, ook over VOIP.

En of het ouderwets is. tsja het is bewezen techniek en wat mij betreft gewoon hedendaags. Ouderwets is als je met je ganzenveer een brief schrijft en deze per postduif verstuurd ;)

riwi

Citaat van: Hanky Panky op januari  9, 2013, 21:41:52
Op de experia box zitten 2 analoge poorten, hoe de communicatie daarachter werkt weet ik niet maar faxen doetie  :)

Dan heb je geen echte KPN analoge PSTN lijn gekregen maar fax je wel over je IP verbinding. Dat hebben ze dan goed voor elkaar. Kan tegenwoordig ook steeds beter.

Erik

Gisteren even gemeten kreeg toch dik 33mbs down op mn iphone met wifi en 6mps op. Nette score op een 60mb lijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BernHardN

Citaat van: Hanky Panky op januari 10, 2013, 14:00:25
................

Bovendien betekent jouw opzet dat iedereen kennelijk tekeningsbevoegd is en bij ons zijn de mensen die tekeningsbevoegd zijn nu juist de mensen die het minst faxen  ;)
Bijna alles wat de deur uitgaat gaat via het postboek en pas na akkoord van een directeur eruit.

Ik hoef niet te weten wie er bij de klant wel of niet bevoegd is maar dit is wat ik zie in de praktijk.
maar overstappen moet van 2 kanten komen....

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Hanky Panky

#284
Citaat van: BernHardN op januari 10, 2013, 16:18:42
Ik hoef niet te weten wie er bij de klant wel of niet bevoegd is maar dit is wat ik zie in de praktijk.
maar overstappen moet van 2 kanten komen....

Ik weet wat de opties zijn, mijn vader heeft destijds de eerste digitale certificaten in Nederland uitgereikt aan diverse notarissen en advocatenkantoren (certificaten van Pink Roccade).
Dat ging destijds (4-5 jaar terug) nog heel officieel met een manspersoon in uniform die het certificaat kwam brengen. Na een half jaar was hij kilo's aangekomen van al het gebak en hors d'oevres  :)

In de praktijk moet de hele keten er mee werken en als dat niet gebeurt is het nutteloos en in die situatie zitten wij. Bovendien heb ik net een SBR certificaat mogen kopen omdat de Belastingdienst anders weigert te communiceren. Hoppa, weer € 600  :-X Vorig jaar een KPN certificaat voor een honderdje of 3 nadat Diginotar omviel, 1,5 jaar daarvoor Diginotar verlengd.... Ik sta niet te trappelen om wéér centen in 1 of andere put te storten zonder dat daar een zeer concreet voordeel tegenover staat.

Citaat van: riwi op januari 10, 2013, 15:30:01
Ik zie gewoon in de VOIP netwerken die ik support dat er vooral door bedrijven en gemeenten veel belang wordt gehecht aan de stabiele mogelijkheid te faxen. Ik heb geen toegang tot die bedrijven en gemeenten, maar ze eisen gewoon dat ze kunnen faxen. Bovendien is hen dat belooft door vodafone of kpn dus dat moet werken. Als ik kijk in een mediagateway zie ik voortdurende vele T.38 sessies staan dus er wordt daadwerkelijk veel gefaxed en dan zie ik niet eens de traditionele G.711 fax'ers.

Ik had inderdaad eerst VOIP van Zoranet (drama) en daarbij faxte ik dan maar over mijn privé PSTN-lijn. Later kregen ze het wel voor elkaar. Dit was medio 2008. Vervolgens vanaf eind 2008 ISDN2 gehad tot 2 maanden terug en daar kon ik ook gewoon prima mee faxen. Moest ik niets bijzonders voor doen, was standaard mogelijk zonder instellen.

Ik ben wel blij dat de fax werkt over fiber, ben zowieso erg tevreden met KPN Glas. Wellicht omdat ik nog TV kijk via de schotel  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

riwi

#285
Vanaf Juli 2013 gaat Ziggo de 120/10 mbit abo's verhogen naar 150/15

http://tweakers.net/nieuws/89086/ziggo-schroeft-maximumsnelheid-op-naar-150mbit-s.html


pakketoude snelheidnieuwe snelheid
Z18Mbit/s / 1Mbit/s 20Mbit/s / 2Mbit/s
Z240Mbit/s / 4Mbit/s60Mbit/s / 6Mbit/s
Z380Mbit/s / 8Mbit/s150Mbit/s / 15Mbit/s
Alles-in-1 Basis10Mbit/s / 1Mbit/s20Mbit/s / 2Mbit/s
Alles-in-1 Plus60Mbit/s / 6Mbit/sOngewijzigd
Alles-in-1 Extra120Mbit/s / 10Mbit/s150Mbit/s / 15Mbit/s

riwi

#286
Vandaag is de 150mbit actief geworden.

Speedtest :


Even testen met een download :)  (dus 150mbit ziggo + 10 mbit xs4all) (zie screenshot van de traffic monitor)



manta

28,75mbit down
4,65mbit up
11 ms ping

@riwi  :o :blink: :crazy:  ;)

Jeroen de Waal

Hier ook heerlijk met Ziggo....




Jeroen.

gast2018

#289


Upload snelheid blijft wat aan de lage kant. Maar is voor mij minder belangrijk. Wellicht later nog eens een testje doen.

Nahpets

Op papier 300 Mbit up en down, glasvezel van Caiway.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kingpin

Citaat van: Nahpets op augustus 16, 2013, 13:28:11
Op papier 300 Mbit up en down, glasvezel van Caiway.
En in het echt?

Hier ook naar 150...

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ejorne

Je upload blijft wel heel ver achter, klopt dat wel?

Kingpin

Citaat van: Ejorne op november  2, 2013, 18:39:17
Je upload blijft wel heel ver achter, klopt dat wel?
10Mbit up, dus klopt wel.
... up gebruikt toch bijna niemand.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Erik

Citaat van: Kingpin op november  2, 2013, 18:54:47
10Mbit up, dus klopt wel.
... up gebruikt toch bijna niemand.
Ik wel hoor. Ze bestaan nog :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

daanvanduif

Zou juist eens willen dat ze de upload snelheid beetje ophogen bij Ziggo. Als je wat minder tv waardige sporten kijkt en deze graag deelt via torrents is een beetje extra upload zeker welkom. Daarnaast backuppen we alle foto's naar een online back-up dat gaat soms ook om flinke bestanden.
Corazón

Kingpin

#296
ja ok, voor diegene die torrents of nieuwsgroepen gebruikt is dat idd wel handig, of in de toekomst als Clouds niet meer weg te denken zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

dennism

Upload wordt idd steeds meer gebruikt, waar het vroeger niet echt van belang was zie je nu dat Upload met bijv cloud diensten e.d. steeds belangrijker. Helaas lijken Kabel en ADSL aanbieders dit nog niet echt te realiseren.

VlisChris

Ben zo vrij geweest om mijn stem aan te passen.
Ik zat op 8Mbit. Dat wordt binnenkort 10Mbit maar dat is me toch nog te laag. Daarvoor download ik gewoon teveel de laatste tijd. Dus afgelopen nacht omgezet naar een 60Mbit lijn.

Hopelijk binnenkort een nieuw modem binnen; dan kan ik tenminste een beetje fatsoenlijk blurays kijken op de avond dat ik besluit dat ik hem wil zien :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

Citaat van: daanvanduif op november  2, 2013, 21:25:35
Zou juist eens willen dat ze de upload snelheid beetje ophogen bij Ziggo. Als je wat minder tv waardige sporten kijkt en deze graag deelt via torrents is een beetje extra upload zeker welkom. Daarnaast backuppen we alle foto's naar een online back-up dat gaat soms ook om flinke bestanden.

Voor een tientje heb je al een 100/100 server.