post hier jouw snelheid!

Gestart door BernHardN, november 28, 2006, 20:20:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wat is jou internet download snelheid op papier ?

1 tot 19 Mbit
27 (7.2%)
20 Mbit
50 (13.3%)
30 Mbit
32 (8.5%)
40 Mbit
5 (1.3%)
50 Mbit
55 (14.6%)
60 Mbit
27 (7.2%)
70 Mbit
1 (0.3%)
80 Mbit
12 (3.2%)
90 Mbit
11 (2.9%)
100 Mbit
44 (11.7%)
110 Mbit
0 (0%)
120 Mbit
46 (12.2%)
130 Mbit
13 (3.4%)
k heb helemaal geen internet thuis
3 (0.8%)
Ook mobiel internet
24 (6.4%)
>=140
64 (17%)

Totaal aantal stemmen: 377

J.A.F._Doorhof

#250
Eindelijk via line balancing een "normale" snelheid :


Ping wisselt erg tussen de 21-37 maar verder ben ik nu wel redelijk tevreden, alleen jammer dat het alleen werkt als je 2 bestanden up/download.
Maar goed veel beter dan het was (de helft).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rielplayer



overgegaan naar Telfort. Terug naar adsl. Ik haal dus de  maximum snelheid.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Umberto.

Heb Ziggo+ via kabel, zou ca. 60mb moeten zijn.
Nu ca. 32mb  :nopompom:
Disturbing the peace sinds 1975

Hanky Panky

Ach, ook maar even mijn snelheid gemeten. Valt niet tegen maar SDSL is het nog niet. Boeit ook niet zo. Gaat om de download  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rielplayer

maar wat ben je dan kwijt in de maand?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Hanky Panky

Citaat van: Rielplayer op januari  5, 2013, 18:23:29
maar wat ben je dan kwijt in de maand?

Voor 100/100 glas ben ik kwijt bij KPN

€ 55 DSL met 1 telefoonnummer
€ 15 voor afkoop 24/7 gratis bellen naar vast én mobiel in NL
€  2,50 voor 2e telefoonnummer
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

alexander2

Citaat van: Hanky Panky op januari  5, 2013, 18:30:27
Voor 100/100 glas ben ik kwijt bij KPN

€ 55 DSL met 1 telefoonnummer
€ 15 voor afkoop 24/7 gratis bellen naar vast én mobiel in NL
€  2,50 voor 2e telefoonnummer

Ik zou willen dat ik dat soort snelheden had.
Jammer genoeg geen glasvezel hier enkel Ziggo.

Hanky Panky

Citaat van: alexander2 op januari  5, 2013, 18:41:49
Ik zou willen dat ik dat soort snelheden had.
Jammer genoeg geen glasvezel hier enkel Ziggo.

Hiervoor had ik 20/1 privé en 8/1 zakelijk (Dedicated). Nu gaat alles over 1 lijn. De kosten liggen nu per maand 80-100 lager dan voorheen met IDSN2 en 2 ADSL lijnen. Dus win-win: in de praktijk 7-8 keer zo snel internet en € 1.000 per jaar voordeel. Ik was gelijk om  :D

Bovendien is het backuppen van foto's nu vlotter en het werken in Citrix ook want lokale scans uppen naar de server legt het systeem niet 2 minuten plat maar is letterlijk een gevalletje knippuh/plakkuh :D

Geen kabelaar in de buurt die een betere snelheid biedt?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

screamhouse

Hier eindelijk ook glas, bedraad tegen de 70 Mbps en draadloos rond de 45Mbps. Ietsje beter dan mijn huidige Adsl
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

dennism

Ziggo zou gewoon 120Mbit overal moeten kunnen leveren dacht ik, zal echter wel flink aan de prijs zijn Toen ik nog Ziggo had (4 jaar geleden) was 30 down / 3 up al duurder dan 50/50 glas nu, soortgelijk aan het verhaal van Hanky Panky alleen dan zonder telefoonlijnen/nummers ;)


alexander2

Citaat van: dennism op januari  5, 2013, 20:10:38
Ziggo zou gewoon 120Mbit overal moeten kunnen leveren dacht ik, zal echter wel flink aan de prijs zijn Toen ik nog Ziggo had (4 jaar geleden) was 30 down / 3 up al duurder dan 50/50 glas nu, soortgelijk aan het verhaal van Hanky Panky alleen dan zonder telefoonlijnen/nummers ;)

De kosten zijn acceptabel sterker ze hebben net de tarieven verlaagd.

Alles-in-1 Extrap/m € 68,13

downloaden met 120 MBit/s, uploaden met 10 Mbit/s
gratis bellen met 1 miljoen andere Telefonie-abonnees van Ziggo
Bellen naar vast en mobiel voor 8,13 cent per minuut, met een starttarief van 8,13 cent
overstappen met behoud van nummer en toestel **
gratis voicemail, nummerweergave, sterretjesdiensten
geschikt voor de meeste alarmsystemen

plus de gebruikelijk tv zenders.

dennism


Raymond187



Ziggo plus abo.

Via Utorrent haal ik max 7.2MB down

riwi

Citaat van: Hanky Panky op januari  5, 2013, 18:58:48
Hiervoor had ik 20/1 privé en 8/1 zakelijk (Dedicated). Nu gaat alles over 1 lijn. De kosten liggen nu per maand 80-100 lager dan voorheen met ISDN2 en 2 ADSL lijnen. Dus win-win: in de praktijk 7-8 keer zo snel internet en € 1.000 per jaar voordeel. Ik was gelijk om  :D

Kan je ook nog faxen nu via kpn glas? Ik ben benieuwd (echt).
Overigens is het feitelijk geen DSL over glas. Met DSL wordt de modulatie techniek bedoeld over de 2 draads koper verbinding in de vorm van ADSL of VDSL of andere varianten. Met glas heb je gewoon direct ethernet dacht ik.

riwi

#264
Citaat van: dennism op januari  5, 2013, 20:10:38
Ziggo zou gewoon 120Mbit overal moeten kunnen leveren dacht ik, zal echter wel flink aan de prijs zijn Toen ik nog Ziggo had (4 jaar geleden) was 30 down / 3 up al duurder dan 50/50 glas nu, soortgelijk aan het verhaal van Hanky Panky alleen dan zonder telefoonlijnen/nummers ;)
Alles-in-1 plus met TV, telefoon en 60/6 internet kost 54 euro (per 1 feb 2013)
Alles-in-1 extra met TV, telefoon en 120/10 internet kost 64 euro  (per 1 feb 2013)

Daar zit je TV dus ook bij. Volgens mij ontloopt het elkaar niet veel kwa prijs.

https://www.ziggo.nl/#klantenservice/administratie/facturen-betalen/tariefwijziging/

Raymond187

Vage met Ziggo is dat Plus pakket al 3 x een upgrade heeft gehad en Extra niet. ik ben benieuwd heo dichtbij plus pakket komt, want dan is het de moeite niet meer waard om en Extra te hebben voor die paar MBs

dennism

Ik denk dat Extra met zijn 120Mb op dit moment aan de max zit van wat ze op hun huidige infra structuur kunnen garanderen. In de tijd dat ik nog ziggo had (1996 tot half 2008) 2x een verplichte modem wissel meegemaakt omdat ze naar een nieuwe versie van het eurodocsis protocol gingen, en in beide keren gingen de maximale snelheden van het duurste abbonement omhoog na zo'n protocol wissel.

Al gebruiken ze nu geloof eurodocsis v3 welke uit mijn hoofd theoretisch tot 200Mb down kan, dus mogelijk dat ze in de toekomst het extra abbonement toch nog iets kunnen upgraden.

alexander2

#267
Citaat van: dennism op januari  7, 2013, 14:53:52
Ik denk dat Extra met zijn 120Mb op dit moment aan de max zit van wat ze op hun huidige infra structuur kunnen garanderen. In de tijd dat ik nog ziggo had (1996 tot half 2008) 2x een verplichte modem wissel meegemaakt omdat ze naar een nieuwe versie van het eurodocsis protocol gingen, en in beide keren gingen de maximale snelheden van het duurste abbonement omhoog na zo'n protocol wissel.

Al gebruiken ze nu geloof eurodocsis v3 welke uit mijn hoofd theoretisch tot 200Mb down kan, dus mogelijk dat ze in de toekomst het extra abbonement toch nog iets kunnen upgraden.

Oud nieuws volgens mij

met oud nieuws bedoelde ik dat de techniek niet stilstaat.

http://www.bci.eu.com/wp-content/uploads/2009/12/docsis-30-11.pdf

http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS



Hanky Panky

Citaat van: riwi op januari  6, 2013, 14:12:29
Kan je ook nog faxen nu via kpn glas? Ik ben benieuwd (echt).
Overigens is het feitelijk geen DSL over glas. Met DSL wordt de modulatie techniek bedoeld over de 2 draads koper verbinding in de vorm van ADSL of VDSL of andere varianten. Met glas heb je gewoon direct ethernet dacht ik.

Je kunt gewoon faxen want je krijgt analoog aangesloten lijnen. Ik fax nog regelmatig.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

KILLorBE

B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

riwi

#271
Citaat van: Hanky Panky op januari  7, 2013, 20:13:38
Je kunt gewoon faxen want je krijgt analoog aangesloten lijnen. Ik fax nog regelmatig.

Bedankt. KPN kan natuurlijk veel makkelijker een echte PSTN lijn leveren dan fax over ip 100% werkend maken.

Citaat van: BernHardN op januari  7, 2013, 21:34:33
FAX is zoooo 1980.....
Kletspraat. Er wordt nog enorm veel gefaxed, juist door bedrijven.

Hanky Panky

Citaat van: riwi op januari  9, 2013, 21:33:34
Bedankt. KPN kan natuurlijk makkelijk een echte PSTN leveren.
Kletspraat. Er wordt nog enorm veel gefaxed, juist door bedrijven.

Op de experia box zitten 2 analoge poorten, hoe de communicatie daarachter werkt weet ik niet maar faxen doetie  :)

Bedrijven faxen idd heel véél. Wij ongeveer 10-15 keer in de week. Maar als Bernhard elke week 15 x €7,50 overmaakt zodat we het aangetekend kunnen versturen wil ik wel overschakelen....

Met een fax rapport heb ik gelijk een ontvangstbevestiging incl. kopie vd 1e pagina zodat ik ook nog kan aantonen wát ik stuurde.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

john2910


dennism

Dat faxen ouderwets is, is eigenlijk ook gewoon zo, zeker op de traditionele manier met een faxmachine.

Ik kom dit eigenlijk alleen nog tegen bij kleine bedrijfjes (vooral in de bouw en metaal lijkt het) en groothandels, veeal bedrijven die helaas ook compleet stilstaan in hun ICT ontwikkelingen en haast overal de boot lijken te gaan missen straks daar ze een aantal jaar hebben verzuimd te investeren en nu stil aan de te maken investeringen zo hoog worden om bij te blijven dat ze hier al helemaal geen budget meer voor kunnen vinden. Alle grotere bedrijven welke wel met de tijd meegaan waar ik de afgelopen jaren zaken voor verricht heb op ICT gebied zijn eigenlijk totaal overgestapt op E-mail, al dan niet met secure verzenden, of zijn computer gestuurd gaan faxen voor de enkele faxen zij nog per week ontvangen (feitelijk E-mailen van outlook of een soortgelijk programma) echter de ontvanger ontvangt het op zijn fax (of ook digitaal als zij een soortgelijk systeem hanteren), en kan ook terug faxen (wat dan weer in een e-mailbox terecht komt). Het grote deel van deze bedrijven zijn de afgelopen 10 jaar van 10 tallen tot honderden faxen per dag en enkele e-mail, naar honderden e-mails per dag en een 10tal digitale faxen per week.