D E stereoset

Gestart door royal d, november 26, 2006, 22:19:49

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Citaat van: D E op november  3, 2008, 21:58:57
I know, maar ik heb nu een apple en daar had ik het nog niet mee gevonden :P

Evengoed bedankt :)

Bij apple komen foto's doorgaans eerst op je bureaublad vanuit de camera. Vanuit het bureaublad importeer ik ze in iPhoto. Daarna exporteer ik ze weer en dan is er in die procedure een tussenscherm waarin je het formaat kunt aanpassen. Werkt perfect.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

-madison-

Citaat van: D E op november  3, 2008, 20:56:17
Hier wat pics van de versterker en speaker:

Erg mooi 8) Idd nog een mooie arcam cd speler erbij, dat maakt het af!
(o ja leuke cd trouwens van Maria Mena 8) Haar nieuwe is ook helemaal super trouwens!! :D)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

royal d

Eind deze week komt een cd23 de a85 vergezellen O0

Fatalfelix

Goed bezig  ;). Ik hoop trouwens dat iemand die Classé pre-amp eens snel koopt, want dat ding kijkt me altijd zo verleidelijk aan  ;D.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

royal d

Mijn set is vandaag uitgebreid met een cd 23 van Arcam. Het is een ''gemodificeerde'' speler, er zijn een aantal onderdelen vervangen/verbeterd en is gedaan door Musifoon. Er zouden vergulden zekering in zitten, en zijn de op amps aangepast. Misschien dat ik de kap eraf haal want ik zou wel willen weten hoe het er dan uit ziet, zal dan meteen even een foto'tje maken voor jullie :p. Heb dus een foto gemaakt omdat ik benieuwd ben waar het verschil in zit, wel is de kast beplakt met een soort spul waardoor de kast erg dood klinkt

De cd 23 is duidelijk een betere speler dan de cd 73T, stemmen zijn nog duidelijker en valt alles beter op z'n plaats. Het verbaasde me dat het zo helder klinkt terwijl het laag met meer definitie doorloopt. Ik denk dat hier nog wel meer verbetering valt te halen aangezien er nu een 3 euro kabel tussen de versterker en cd speler in zit.

PICS:

royal d

Ik heb nog nooit een ''open'' cd23 gezien dus weet niet wat er nu echt aan is veranderd.

Valt er bij jullie wel iets op?

Fatalfelix

Feli met de nieuwe aanwinst  8). Wellicht dat een beter kabeltje nog heel ietsje kan doen, maar ik verwacht daar zelf altijd niet zoveel van. Een goede kabel is een goede kabel, en als het signaal eenmaal juist over is gekomen is er weinig te veranderen. Vandaar dat ik zelf niet zo in die superdure kabels geloof, maar je kan het altijd eens uitproberen. Ik denk dat je het meeste hebt aan een kabeltje van 2 of 3 tientjes en dan nog een goede geluidskaart oid.

royal d

Citaat van: Fatalfelix op november 19, 2008, 22:00:22
Feli met de nieuwe aanwinst  8). Wellicht dat een beter kabeltje nog heel ietsje kan doen, maar ik verwacht daar zelf altijd niet zoveel van. Een goede kabel is een goede kabel, en als het signaal eenmaal juist over is gekomen is er weinig te veranderen. Vandaar dat ik zelf niet zo in die superdure kabels geloof, maar je kan het altijd eens uitproberen. Ik denk dat je het meeste hebt aan een kabeltje van 2 of 3 tientjes en dan nog een goede geluidskaart oid.

Thnx. Ik wil gewoon een nette kabel tussen de cd speler en versterker hangen, dat het geen groot verschil met zich zal meebrengen ben ik met je eens, het is meer de puntjes op de i ;). Ik was niet van plan om een externe geluidskaart te kopen, het geluid van de MBP voldoet en daarbij wil ik goede albums op cd hebben (anders staat de cd 23 ook niets te doen :P).

-madison-

Je zou misschien een zelfbouw kimber PBJ kunnen gebruiken, kost geen drol en is toch even een stuk beter dan een dropveter. (verschillen zijn natuurlijk niet dramatisch groot, maar wel te horen.) Of gewoon een stukje goede microfoonkabel gebruiken, werkt ook prima!

Heb je trouwens nog een overzichtsfoto?

And always, always will.

royal d

Hierbij foto's van het geheel:

En ja ik moet ff andere poten kopen :P

R

Ha ha, dat kan geen kwaad ja. Mooie spullekes zeg!! O0 O0

royal d

Morgen de Blue Heaven proberen in de set, ben benieuwd of ik veel verschil hoor t.o.v de kabel die er nu tussen hangt.

TheSpeedSkater

Wat hangt er nu tussen dan?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

royal d

Citaat van: TheSpeedSkater op november 27, 2008, 14:07:46
Wat hangt er nu tussen dan?

een 3 euro kabel van de MM :D.

Voorheen had ik een Timbre tussen de cd speler(cd 73) en versterker(a80), verwacht van deze BH net iets meer

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Fatalfelix

Ziet er goed uit 8), je moet voor de grap eens vragen of je pa de kabels wil wisselen terwijl je geblinddoekt luisterd zodat je het verschil optimaal kan ervaren.

royal d

Vandaag eindelijk de tijd gehad om Bjorn en Garmt te kunnen bezoeken in Hilversum.

Voordat ik ga vertellen wat ik allemaal heb gehoord, wil ik beide bedanken voor de gastvrijheid en de mogelijkheid die ik gehad heb om het een en ander te beluisteren.

Toen ik vanochtend binnenkwam waren zij al bezig met een klant die opzoek was naar nieuwe speakers, en kon ik gelukkig daarom een aantal speakers beluisteren. Zo heb ik de Auditor, de ARC, en LV gehoord.

Volgens mij werd er gedraaid met een Naim 5i en losse voeding, een hybride versterker Phatos? (waar vooral Garmt over te spreken was  :-X ;D), en een paartje Cremona Auditor. Ik vond het niet slecht klinken, stemmen kwamen er mooi uit maar was het allemaal naar mij mening wat te warm, ook leek het geluid niet lekker los te komen. De volgorde weet ik niet meer maar ik dacht dat toen de LV aan beurt was, een speaker die er niet uitspringt qua uiterlijk en zich eigenlijk wat ongelukkig voelde in deze set vanwege de gevoeligheid van de speakers zelf en versterker. Ik vond het allemaal een beetje schreeuwerig overkomen en kon er niet lekker naar luisteren, helaas heb ik de speaker dus niet optimaal kunnen beluisteren. Hierna waren de ARC's aan de beurt en werd de speaker kabel (cardas gold?) vervangen voor een Nordost, persoonlijk vond ik dit beter matchen omdat het voor een deel de warmte uit de set haalde, en het niet meer zo ''veilig'' klonk. Hierna werd de Auditor nog een keertje aangesloten en klonk het net allemaal wat beter dan de eerste keer, maar had niet mijn voorkeur :P.

Nadat de klant weg was gegaan heeft Garmt nog even de Naim 5i aangesloten op de cd5 met losse voeding en als speaker de Auditor. Ik was benieuwd naar deze combinatie omdat ik aangaf dat ik mijn set eigenlijk te warm vond. Dit klonk vele malen beter dan de hybride versterker :o. Het was niet meer zo warm als de hybride versterker en Arcam, en was/is eigenlijk het geluid waar ik naar op zoek ben, lekker dynamisch, punch, gewoon zoals het hoort.

Het was een erg leuke en leerzame middag, ik ben meer te weten gekomen over wat ik nu eigenlijk wil qua sound :). Maargoed, ik ben naar Hilversum gegaan voor de Blue Heaven interlink en heb die dan ook meegenomen om te proberen in mijn set. Het klinkt allemaal net wat beter, meer openheid, wat frisser, en heeft het laag meer definitie gekregen :). Vooralsnog tevreden, komende dagen zal blijken of dit een blijvertje wordt.

Gr,

D E

garmtz

't Was graag gedaan! Leuk je ontmoet te hebben!

royal d

De Blue Heaven interlink blijft! Misschien niet heel verrassend gezien ik met Arcam en SF speel, maar met de interlink is alles net wat helderder geworden met meer detail en lijkt ook de plaatsing een stuk beter te zijn geworden.

Een kleine update: de dakpakken zijn vervangen door wieltjes van de praxis :P

brimbrammer

Aan de BH heb je dan ook gewoon een mooie kabel, was er zelf ook altijd wel over te spreken.

royal d

Muziek steamen?

Een onderwerp wat steeds maar in mijn hoofd blijft zitten. Gaan we een poging doen of niet? wat zijn de voors en wat zijn de tegens. We beginnen eerst maar met wat achtergrond informatie zodat het wat duidelijker wordt...

Mijn set bestaat uit een Arcam A85 versterker + een Arcam CD 23 met Sonus Faber Concerto speakers. Ik ben tot op zekere hoogte erg tevreden over het geluid wat de set voortbrengt. Het klinkt namelijk niet vermoeiend, is goed in balans, muzikaal met een warm (arcam?) sausje. Daar ligt denk ik een van de problemen het is allemaal wat laidback en mag van mij dus meer upfront. Ik ben bang wil ik hier in verandering brengen dat of Arcam of Sonus Faber weg zal moeten....

Het 2e probleem (voor zover het een probleem is) heeft te maken dat ik bijna geen cd's meer draai maar alles van de laptop afspeel, puur omdat het eenvoudig te bedienen
is en snel kunt switchen van muziek. Tegelijkertijd besef ik me dat de cd speler een stuk beter klinkt dan de laptop en wil hier dan ook zeker niet op achteruit gaan!

Ik heb een aantal hoofdvragen opgesteld:

Wat is de meest simpele oplossing zonder dat de kwaliteit van het geluid er op achteruit gaat?
Wat heb ik nodig om (liefst draadloos) muziek af te spelen?
Cd's rippen, waar opslaan?

Om te beginnen dacht ik aan een apple touch waarmee ik muziek kan bedienen (naast macbook pro), maar dit is iets voor latere zorg. Kan ik nu mijn cd's rippen op een HD en dit weer koppelen aan de airport express? welke vervolgens aangesloten moet zijn op een externe DAC om het maximale geluid eruit te krijgen? Kan ik dan ook zonder de laptop mijn muziekbibliotheek bedienen en dus met een apple touch?

Zoals jullie waarschijnlijk begrijpen is het voor mij nog een beetje vaag en hoop dan ook dat jullie me hier in kunnen helpen.

-madison-

Het zou al prima kunnen met je Mac en een airport inderdaad! Een mooie dac is misschien de DACMagic van Cambridge.

Of het werkt met een ipod touch weet ik niet, maar het lijkt me raar als het niet zou werken!
(ik zit trouwens ook met deze gedachte te spelen dus ben benieuwt naar de reacties!)
And always, always will.

VlisChris

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

royal d