D E stereoset

Gestart door royal d, november 26, 2006, 22:19:49

Vorige topic - Volgende topic

royal d

Hierbij mijn huidige stereoset.

Componenten:

Versterker:         Arcam A32
Speakers:           Sonus Faber Concerto
Dac:                  Metrum QUAD

PIC:

Groet,

D.E

Daklem

Ik ben benieuwd wat je van de arcam vindt.

Ik vind het echt een geweldig apparaat. Ik ben er al geruime tijd zeer tevreden mee.

De match met sonus faber speakers is ook fantastisch! Die zou je eens moeten gaan beluisteren icm met de arcam. :)

royal d

Nou vandaag de Arcam A80 opgehaald bij Bjorn, met de Wyrewizard spellbinder speakerkabel. Alles lekker aangesloten en gekeken of de stekker op de juiste manier in het stopcontact zat, bedankt Bjorn ;). Ik ben begonnen met Lucie Silvas - notting else matters. Wat een diepte en detail zeg, echt een wereld verschil met de Sony midi set. Hierna Phill Collins gedraait, met name in the air tonight was erg mooi om te horen.

Ik ben positief over de versterker, alleen weet ik dat het beter kan. De grootste bottleneck is toch de interlink en de speakers. Maar echt een goede muziekale versterker. Ik mag gelukkig de versterker een weekje uitproberen en ga hier zeker gebruik van maken ;D, tevens moeten de speakerkabels ingespeeld worden.

R

Goed om te horen. Stapsgewijs verbeteren blijft natuurlijk altijd een proces. Of je moet genoeg sparen en in 1 keer een set neerzetten. Vergeet trouwens niet dat het eigenlijk altijd beter kan ;)

Citaat van: D.E Yirci op november 27, 2006, 15:34:29
Nou vandaag de Arcam A80 opgehaald bij Bjorn, met de Wyrewizard spellbinder speakerkabel. Alles lekker aangesloten en gekeken of de stekker op de juiste manier in het stopcontact zat, bedankt Bjorn ;). Ik ben begonnen met Lucie Silvas - notting else matters. Wat een diepte en detail zeg, echt een wereld verschil met de Sony midi set. Hierna Phill Collins gedraait, met name in the air tonight was erg mooi om te horen.

Ik ben positief over de versterker, alleen weet ik dat het beter kan. De grootste bottleneck is toch de interlink en de speakers. Maar echt een goede muziekale versterker. Ik mag gelukkig de versterker een weekje uitproberen en ga hier zeker gebruik van maken ;D, tevens moeten de speakerkabels ingespeeld worden.

brimbrammer

Zeker met die A80 heb je een mooie basis en liggen er voldoende mogelijkheden open in de toekomst.

royal d

Citaat van: Ruben op november 27, 2006, 15:42:41
Goed om te horen. Stapsgewijs verbeteren blijft natuurlijk altijd een proces. Of je moet genoeg sparen en in 1 keer een set neerzetten. Vergeet trouwens niet dat het eigenlijk altijd beter kan ;)

Je kan idd ook alles in 1 keer neerzetten maar dan is de lol er naar mijn mening een beetje af. Ik wil met de tijd toch een tuner aanschaffen van Arcam en ga ik kijken naar nieuwe speakers. Ik denk aan SF ook omdat ik deze thuis kan beluisteren van Bjorn, tevens wil ik ze gaan vergelijken met Dynaudio 52 SE. Nee mijn uiteindelijke set staat er nog lang niet  ;), en idd het kan altijd beter jammergenoeg ;D.

Daklem

Citaat van: D.E Yirci op november 28, 2006, 16:06:20
Je kan idd ook alles in 1 keer neerzetten maar dan is de lol er naar mijn mening een beetje af. Ik wil met de tijd toch een tuner aanschaffen van Arcam en ga ik kijken naar nieuwe speakers. Ik denk aan SF ook omdat ik deze thuis kan beluisteren van Bjorn, tevens wil ik ze gaan vergelijken met Dynaudio 52 SE. Nee mijn uiteindelijke set staat er nog lang niet  ;), en idd het kan altijd beter jammergenoeg ;D.

Dat is inderdaad het leukste. Ik doe het ook stapsgewijs en dat bevalt meer dan prima :)  ;D

royal d

Jeeej,

Vandaag officieel eigenaar van een Arcam A80 ;D. Ik heb afgelopen week de versterker thuis gehad, en lekker geluisterd. Wat me opviel is dat ik ineens veel meer details hoorde waarvan ik niet wist dat ze er waren. Ook het hoog is een stuk zuiverder geworden zonder dat het te erg aanwezig is. Het middengebied is ook meer aanwezig nu net als de gecontroleerd bass. Al met al ben ik erg tevrden met deze versterker, en wil op den duur ook een tuner en misschien een cd speler aanschaffen van dit merk. Binnenkort maak ik weer een afspraak met Bjorn om de Mogami interlink te horen en de Concertino's.

Ik krijg alleen geen fotos op het forum kan iemand me hierbij helpen?

Groetjes,

Danny

brimbrammer

Citaat van: D.E Yirci op december  2, 2006, 15:10:15
Binnenkort maak ik weer een afspraak met Bjorn om de Mogami interlink te horen en de Concertino's.
En dan gaat het erg hard, voordat je het weet heb je een hoogwaardige set staan.

royal d

Het vooraanzicht:

Schuin:

Speaker op een nieuw soort stand :P:

Ik heb geen idee hoe je de pix groter kan maken, en zijn ze genomen met een telefooncamera. Ik hoop binnenkort een betere camera te hebben. De speakers staan lectuurbakken van de Ikea ;D. Hierdoor is het laag minder aanwezig en komt gecontroleerder over, dit was nog wel met de oude versterker die er ook opstaat.

Groet,

Danny

Barrrrry

Citaat van: D.E Yirci op november 27, 2006, 15:34:29

Dat de bottleneck de speakers zijn mag overduidelijk zijn, maar de interlink? Nee :) Je bent een ''newbie'' audioliefhebber, met een groeiend setje. Ik raad je dan ook vooral aan om eerst aandacht te besteden aan directe verbeteringen (amp, speakers, cd speler) en als je daar 'klaar' mee bent, kun je ''finetunen'' met mooie kabels e.d.

Niet klakkeloos overnemen wat anderen zeggen, of heb je zelf de ervaring al met kabels inspelen? Ik weet niet wat ze je bij BBG allemaal wijsmaken ;) , maar zorg altijd dat je nuchter blijft in HiFi land :)

Groetjes,
Barry

Daklem

Dat ziet er goed uit hoor!  O0

Ik draai zelf ook met een Arcam A80 ampje en bevalt perfect voorlopig ;) Alhoewel je moet wel uitkijken dat het niet begin te kriebelen om te gaan upgraden,.

B.J.

royal d

Citaat van: BarLo op december  2, 2006, 18:42:56
Dat de bottleneck de speakers zijn mag overduidelijk zijn, maar de interlink? Nee :) Je bent een ''newbie'' audioliefhebber, met een groeiend setje. Ik raad je dan ook vooral aan om eerst aandacht te besteden aan directe verbeteringen (amp, speakers, cd speler) en als je daar 'klaar' mee bent, kun je ''finetunen'' met mooie kabels e.d.

Niet klakkeloos overnemen wat anderen zeggen, of heb je zelf de ervaring al met kabels inspelen? Ik weet niet wat ze je bij BBG allemaal wijsmaken ;) , maar zorg altijd dat je nuchter blijft in HiFi land :)

Groetjes,
Barry

Niet zozeer een bottelneck maar denk wel een minpunt, de kabel kost 3 euro ongeveer ;D. Ik dacht dat je met een betere interlink, misschien wel meer detail en middengebied zou moeten horen. correct me if i am wrong. De verkoper bij Hobo raadde me aan om een goeie interlink te gebruiken tussen je componenten, en daar wil ik me een beetje op richten omdat ik nu geen speakers aan kan schaffen (lees: student :P). Maar ik begrijp wat je bedoelt ;)

Barrrrry

Citaat van: D.E Yirci op december  2, 2006, 19:42:00
Niet zozeer een bottelneck maar denk wel een minpunt, de kabel kost 3 euro ongeveer ;D. Ik dacht dat je met een betere interlink, misschien wel meer detail en middengebied zou moeten horen. correct me if i am wrong.

Nee, een interlink zal NOOIT iets aan het geluid kunnen verbeteren, in de zin van toevoegen. Een beter detail en middengebied krijg je er ook niet van. Kabels zijn gemaakt om het signaal door te sturen, niks meer niks minder. Dat een interlink afgeschermd moet zijn mag duidelijk zijn, anders heb je kans op brom en ruis.

CiteerDe verkoper bij Hobo raadde me aan om een goeie interlink te gebruiken tussen je componenten, en daar wil ik me een beetje op richten omdat ik nu geen speakers aan kan schaffen (lees: student :P). Maar ik begrijp wat je bedoelt ;)

Verkopers raden natuurlijk alles aan wat veel geld kost. Dat geldt bij Hobo, maar ook bij BBG. Of deze verkopers zelf echt niet in de gaten hebben waar Hifi werkelijk om gaat, weet ik niet, maar ze zijn meestal niet in staat om goed advies te geven. Jij bent de enige die goed advies kan geven aan jezelf.

Als ik jou was zou ik eens op GoT en ZBA kijken over de werking van kabels. Hier zitten de échte techneuten :)

www.zelfbouwaudio.nl
www.gathering.tweakers.net

Groetjes,
Barry

Barrrrry

Trouwens; voor speakers, kijk eens op www.ornec.com :)
(ze hebben er momenteel alleen niet veel)

contour3.0

Citaat van: BarLo op december  2, 2006, 20:53:03
Nee, een interlink zal NOOIT iets aan het geluid kunnen verbeteren, in de zin van toevoegen. Een beter detail en middengebied krijg je er ook niet van. Kabels zijn gemaakt om het signaal door te sturen, niks meer niks minder. Dat een interlink afgeschermd moet zijn mag duidelijk zijn, anders heb je kans op brom en ruis.

Verkopers raden natuurlijk alles aan wat veel geld kost. Dat geldt bij Hobo, maar ook bij BBG. Of deze verkopers zelf echt niet in de gaten hebben waar Hifi werkelijk om gaat, weet ik niet, maar ze zijn meestal niet in staat om goed advies te geven. Jij bent de enige die goed advies kan geven aan jezelf.

Als ik jou was zou ik eens op GoT en ZBA kijken over de werking van kabels. Hier zitten de échte techneuten :)

www.zelfbouwaudio.nl
www.gathering.tweakers.net

Groetjes,
Barry

een interlink verbeterd inderdaad nooit het geluid.....
maar een slechte interlink haalt daarentegen niet alles uit je set ;D
kijken naar betere interlinks(en andere kabels) heeft natuurlijk wel zin ;D
door een betere kabel te gebruiken kan dat midden wel ineens open en fris zijn....het was er wel altijd, maar werd verbloemd door die matige kabel.

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Barrrrry

Citaat van: contour3.0 op december  2, 2006, 21:22:11
een interlink verbeterd inderdaad nooit het geluid.....
maar een slechte interlink haalt daarentegen niet alles uit je set ;D
kijken naar betere interlinks(en andere kabels) heeft natuurlijk wel zin ;D
door een betere kabel te gebruiken kan dat midden wel ineens open en fris zijn....het was er wel altijd, maar werd verbloemd door die matige kabel.

Rob

Echter zijn kabels van 15 euro al prima in staat om alles uit je set te halen :)

contour3.0

Citaat van: BarLo op december  2, 2006, 21:24:48
Echter zijn kabels van 15 euro al prima in staat om alles uit je set te halen :)

nee, sorry......dat vind ik absoluut niet!!!
ik heb recentelijk de verschillen tussen Vdhull en Nordost en Chord op mijn set mogen proberen en ik kan je verzekeren dat de verschillen enorm zijn.
de vdhull CS122 is een rommelige kabel, vooral in het laag, de interlink(d102) is te mat en te scherp in het hoog.
de Signature set van Chord is een wereld van verschil. ik geef toe ook prijsmatig helaas ;D

Rob
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Barrrrry

Citaat van: contour3.0 op december  2, 2006, 21:29:51

nee, sorry......dat vind ik absoluut niet!!!
ik heb recentelijk de verschillen tussen Vdhull en Nordost en Chord op mijn set mogen proberen en ik kan je verzekeren dat de verschillen enorm zijn.

Goed, doe maar dan.. ;)

Citeerde vdhull CS122 is een rommelige kabel, vooral in het laag, de interlink(d102) is te mat en te scherp in het hoog.
de Signature set van Chord is een wereld van verschil. ik geef toe ook prijsmatig helaas ;D

Eerst zeg je dat kabels niks toevoegen en nu is de vdhull rommelig en de d102 scherp? Dat lijkt mij een hele toevoeging als het ook waar zou zijn, wat helaas niet zo is.

Maarja, ik snap het sowieso niet dat mensen die dure dingen kopen. Mijn vader zou echt niet bij m'n moeder aan moeten komen met een snoertje van 200 Euro. Voor dat bedrag laat je je toch niet naaien? Ja sorry voor mijn botheid, maar ik heb er al genoeg pagina's over geschreven, maar het dringt maar niet door. Dat vind ik zo jammer, want ik doe dit niet voor mezelf, maar voor de mensen die er al ingetrapt zijn.. :'(

Lees de recensies op www.hifi.nl eens ;D LOL! ;D Vuile oplichters ;)

contour3.0

tja kabel discussies... ;D
ik zeg inderdaad dat kabels niets toevoegen, maar dus verbloemen op een of andere wijze....
de vdhull verbloemen op dusdanige wijze dat het laag van de luidsprekerkabels dus enigzins boemerig en een beetje stroperig overkomen.
de Chord kabels voegen inderdaad ook niets toe, maar laten de set dus optimaal(vind ik) klinken.
je kunt er veel stukjes over schrijven, dat mag, maar als je niet open staat voor kwalitatief hoogwaardig materiaal waar soms een hoog prijskaartje aan hangt, ben je al enigzins bevooroordeeld, dat lijkt mij lastig. :-[

wanneer bij mij het luistergenot een grote sprong voorwaarts maakt, puur en alleen door het gebruik van andere kabels(duur of niet) geef ik dat aan.

Rob

bmateijsen

Wij maken hem helemaal niks wijs ;), het leuke van Hifi is dat hij het zelf allemaal kan ontdekken, maar ik probeer wel zijn budget netjes te matchen. Vandaar dat hij een Mogami met neutriks eens mee krijgt om te proberen.

Het is een advies, want hij hoeft hem niet te kopen, hij kan hem gewoon eens rustig een week proberen.

Daarnaast zadel jij hem ook op met een advies....  ik heb er geen probleem mee om iemand de verschillen te laten horen van dure interlinks en luidsprekerkabels, echter het moet allemaal wel gewoon passen in de set.

Laten we niet danny's thread verpesten door een kabeldiscussie, daar hebben we andere threads voor en die moet je daar maar voortzetten.

Groet,

Bjorn

Citaat van: BarLo op december  2, 2006, 18:42:56

Groetjes,
Barry

VDM

Volgens mij is dit het begin van een hele mooie set! Als je eenmaal hebt gehoord dat het steeds weer beter kan, ben je verpest :P

@Barlo; ik zie dat je eigen forum een daverend succes is, misschien kan je het daar beter bij houden. Anders is www.watbenjedan.com misschien iets voor je ;)

royal d

Komop jongens, laten we deze discussie ergens anders voeren, en het nu houden op wat een mooie set ik aan het opbouwen ben ;).

Hier even een leuk verhaaltje:

Laatst ging ik met mijn moeder naar de stad toe, we zijn toen bcc binnengelopen omdat mijn moeder een amerikaanse koelkast wilt. Ik liep al gauw naar het audio gedeelte ;D, en zag daar een kef q7 staan. Ik vroeg de verkoper of ik de speaker kon horen en dat was mogelijk. Hij zette de versterker meteen hard, hij dacht blijkbaar hoe harder hoe beter, ik kreeg zowat last van mijn oren. Ik had toen nog geen versterker gekocht en vroeg of het mogelijk was een stereo versterker te horen. Ze hadden deze niet staan op een Yamaha versterker na. Toen vroeg hij: je kan toch ook gewoon een reciever kopen en op stereo zetten? Waarop ik reageerde: Ja alleen is het geluid van een geintegreerde versterker vaak beter dan die van een reciever gezien het budget. Hij vond het maar onzin en vertelde dat een Denon reciever type 19-- alles goed aan kan sturen, en dat JBL E goede dynamische speakers waren en een van de betere merken.Hij vroeg mij wat ik precies deed in deze winkel als ik zon goed gehoor heb, en ik naar een versterker moest kijken van 5000 euro en 10000 aan speakers. Waarop ik weer reageerde ik wilde alleen de kef horen. Ik heb de man bedankt en ben weg gegaan.

Dit was dus een typische verkopen zonder enige kennis over het Hifi gebeuren, althans zo kwam hij over ;). In ieder geval de kef q7 gehoord welliswaar niet optimaal, maar was er niet echt tevreden over.

Groetjes

Danny

Barrrrry

Citaat van: VDM op december  3, 2006, 12:13:40
Volgens mij is dit het begin van een hele mooie set! Als je eenmaal hebt gehoord dat het steeds weer beter kan, ben je verpest :P

@Barlo; ik zie dat je eigen forum een daverend succes is, misschien kan je het daar beter bij houden. Anders is www.watbenjedan.com misschien iets voor je ;)

PM

En nee, mijn forum is net als ieder anders forum ook niet begonnen met 10.000 members...