williams cinemascope theater

Gestart door williams, november 25, 2006, 13:30:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

williams

#275
Hoi HQ ,bedankt voor je compliment,en leuk dat mijn topic weer eens in beeld komt.
Ik heb een paar weken geleden voor  Ronald (audioloog) nog een masking gemaakt met panelen,dit was niet met een elektrischerails maar met een gewone gordijnrails.
Ronald was zelf niet tevreden met de gordijnen die er eerst aanhingen,en nadat hij een keer bij mij was geweest en zag dat ik panelen er aan had hangen van MDF ,kwam de vraag of ik dat ook bij hem wilde ophangen.
Hieronder wat foto's hoe het er uit is gaan zien bij Ronald (audioloog) en welke materialen ik gebruikt hebt.

Panelen-MDF 8mm
Plakvilt-verkrijgbaar bij diversen hobbywinkels
Korte schroeven 6mm


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

master30

Dat herinnert mij eraan dat ik dat ook nog steeds moet doen.
met een 21x9 scherm heb ik voor 16x9 panelen nodig. maar ook voor 4x3, (ja ik heb net star trek tng br disk hier binnen en dat is helaas 4x3),
kijkt toch net wat mooier
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

williams

En nog wat foto's hoe het bij audioloog is geworden .
Als je nog vragen hebt omtrend de panelen of een 235/1 opstelling dan hoor ik het wel.
Veel success met het verder bouwen van je al geweldige hometheater  :clapping:

Williams.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

CitaatDat herinnert mij eraan dat ik dat ook nog steeds moet doen.
met een 21x9 scherm heb ik voor 16x9 panelen nodig. maar ook voor 4x3, (ja ik heb net star trek tng br disk hier binnen en dat is helaas 4x3),
kijkt toch net wat mooier

Ik wist niet dat er nog iemand naar een 4/3  beeld keek.  :smile:
Maar ook hier kun je natuurlijk panelen voor maken ,ze worden dan alleen wat breder.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HTip

Zou je zo iets ook kunnen maken met horizontale masking? Moet dan natuurlijk een stop opzitten...

Niet alle films hebben nl. even grote zwarte randen (2.40:1, 1.78:1 en alles wat er tussen in zit).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

master30

Citaat van: williams op februari 15, 2012, 19:51:30
Ik wist niet dat er nog iemand naar een 4/3  beeld keek.  :smile:
Maar ook hier kun je natuurlijk panelen voor maken ,ze worden dan alleen wat breder.

Ach ja, ik wil de star trek series eens weer kijken en dat is aardig wat 4x3 materiaal, daar kan ik wel een masking voor gaan maken.
Eens kijken of ik die bredere panelen wel naast het scherm kwijt kan, anders word het toch een gordijn, (zou een strook kunnen zagen van bv 5 cm en de rest dan gordijn) .
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

williams

CitaatZou je zo iets ook kunnen maken met horizontale masking? Moet dan natuurlijk een stop opzitten...

Niet alle films hebben nl. even grote zwarte randen (2.40:1, 1.78:1 en alles wat er tussen in zit).


Dit heb ik zelf nooit gemaakt ,maar ik denk dat het dan wel aardig prijzig wordt.
Citaat
Ach ja, ik wil de star trek series eens weer kijken en dat is aardig wat 4x3 materiaal, daar kan ik wel een masking voor gaan maken.
Eens kijken of ik die bredere panelen wel naast het scherm kwijt kan, anders word het toch een gordijn, (zou een strook kunnen zagen van bv 5 cm en de rest dan gordijn) .

Je kunt mischien er ook voor kiezen om 2 panelen opelkaar te maken die over mekaar heen schuiven ,net als een paneelgordijn.






































JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

high-q

Citaat van: williams op februari 15, 2012, 19:34:50
Hoi HQ ,bedankt voor je compliment,en leuk dat mijn topic weer eens in beeld komt.
Ik heb een paar weken geleden voor  Ronald (audioloog) nog een masking gemaakt met panelen,dit was niet met een elektrischerails maar met een gewone gordijnrails.
Ronald was zelf niet tevreden met de gordijnen die er eerst aanhingen,en nadat hij een keer bij mij was geweest en zag dat ik panelen er aan had hangen van MDF ,kwam de vraag of ik dat ook bij hem wilde ophangen.
Hieronder wat foto's hoe het er uit is gaan zien bij Ronald (audioloog) en welke materialen ik gebruikt hebt.

Panelen-MDF 8mm
Plakvilt-verkrijgbaar bij diversen hobbywinkels
Korte schroeven 6mm

Williams,

Bedankt voor je compliment, de heldere uitleg en de duidelijke voorbeelden. Een ontzettend simpele, maar o zo doeltreffende oplossing!
Ik neem aan dat voor een optimale maskering de panelen zo dicht mogelijk tegen het scherm geplaatst moeten worden. Zodra mijn beamer
hangt, ga ik er gelijk mee aan de slag :)

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Citaat van: williams op februari 15, 2012, 20:23:11

Dit heb ik zelf nooit gemaakt ,maar ik denk dat het dan wel aardig prijzig wordt.


Een vast paneel kan redelijk low-budget. Een MDF-plank met aan weerszijden van het scherm een ophangsysteem, zowel boven als onder. Variabel is wat lastiger, omdat je het dan moet kunnen bewegen voor het scherm. Maar ik ga eens tekenen en kijken wat mogelijk is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

flakkees

william , ik heb gisteren met bewondering je HT ervaren  :inlove:
het is echt prachtig .
ik hoop dat we het nog eens over doen maar dan op afspraak
en uuuuh.. kom hier ook eens langs  ;)
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

kermit

#285
 Heeft er nog een update plaatsgevonden in Williams Cinemascope? ;D

riwi

Citaat van: kermit op september  3, 2014, 21:57:36
Heeft er nog een update plaatsgevonden in Williams Cinemascope? ;D

Heb jij inside informatie? :) Ben benieuwd :)

kermit

Citaat van: riwi op september  4, 2014, 15:00:46
Heb jij inside informatie? :) Ben benieuwd :)

Ik heb gehoord dat ie aan het sparen is........ ;D

williams

ik ben voorzichtig aan het rondkijken voor  andere speakers ,ik heb mijn oog laten vallen op Teufel of Focal Aria ,ik moet wel zeggen dat de Focal wel een heel stuk duurder zijn dan de Teufels.

Ondertussen heb ik mijn bioscoopje wat onderhoud gedaan in de vorm van wat verf en wat plinten .
Ook heb ik mijn stereomeubel wat verplaatst waardoor ik wat meer ruimte op mijn bank hebt.


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

wolfkampf

na 12 pagina`s plaatjes kijken moet ik zeggen dat je een superrrr mooie bios hebt :clapping: :clapping:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

williams

Citaatna 12 pagina`s plaatjes kijken moet ik zeggen dat je een superrrr mooie bios hebt :clapping: :clapping:

Thanks mijn gezin en ik zijn er dan ook erg blij mee.

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

wolfkampf

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

kermit

#292
Hey william! Ziet er weer errug mooi uit! Ik kom gauw langs om te kijken. Het beeld zal er nog mooier op zijn geworden door de zwart tinten.

williams

Vanmiddag ben ik is op bezoek geweest bij Cinedream daar Werner mijn Isco lens zou overnemen ,we hadden afgesproken dat hij dan gelijk mijn JVC x35 zou kunnen kalibreren.
Omdat ik nog op zoek was naar andere speakers om mijn surround set compleet te maken ,kwam het mooi uit dat Werner nog een paar Focal's Chorus 816v had staan. Ik had dan maar besloten deze ook maar gelijk mee te nemen.

Ik ben dan ook erg blij met mijn gekalibreerde beamer als mede mijn nieuwe speakers.
Werner nogmaals hartelijk dank voor de ontvangst en de service.

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.


reza

Hoi Will,

Mooie speakers! Als ze net zo goed klinken als ze er uit zien, dan zit het wel goed.  :clapping:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Ziet er erg mooi uit!!!  Heb je nu een andere lens of heb je een andere oplossing bedacht?

dvd-fan

Snik daar gaat mijn lens. Maar je hebt er wel lang plezier van gehad. Mooie speakers trouwens
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

hifiman

Gaaf William! Ik kom binnenkort even luisteren naar je nieuwe sound  :coffee: :pompom:

riwi

Mooi hoor. Heb je nu dus alles volledig van Focal als ik het goed gevolgd heb?
Ben benieuwd hoe het klinkt  :coffee:

Groetjes