NAIM is the name :)

Gestart door fireman, november 13, 2006, 21:21:51

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: Sjaudio op mei 20, 2007, 22:48:43
Erg mooi hoor!   ;)

Nu tijd voor een mooie plasma?  ;D

Hmmm.... is best mooi maar ik wacht nog even. Ik heb een mooie Loewe calida ( slechts 55cm ) welke prima voldoet. Wie weet wordt het de laser TV wel.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Ik heb dus deze rode kast:

en sinds een paar dagen deze fraaie monitor speaker:

Kan ik "straffeloos" deze monitor speaker op een dikke tegel/granieten plaat zetten op die rode kast?
Die tegel komt dan op rubber of spikes ??? ( wat is het beste? ) Of is een degelijke stand extreem veel beter?
Of is het nagenoeg gelijk?

Wat zal er met mijn TV gebeuren. Zullen alle trillingen gedempt worden door die tegel en spikes of rubber?

Nu staan ze nog tijdelijk op de onderkasten van mijn eve's.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Wijx wondere wereld

eerste keer dat je een speaker aflakt  ;D
Ik zou kiezen voor tegel en dan rubber. Als je het koppeld met spikes aan het meubel kan het meubel mee gaan spelen. De Tv heeft geen last van trillen maar wel van de magneten. Stand zal beter zijn omdat anders de speakers te laag staan  >:D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

fireman

Citaat van: The one and only Wijx op juni 12, 2007, 23:38:26
eerste keer dat je een speaker aflakt  ;D
Ik zou kiezen voor tegel en dan rubber. Als je het koppeld met spikes aan het meubel kan het meubel mee gaan spelen. De Tv heeft geen last van trillen maar wel van de magneten. Stand zal beter zijn omdat anders de speakers te laag staan  >:D

OK, rubber - dikke tegel - rubber - speaker. Ik laat ze dan iet wat achterover hellen. Wie weet komt dat ten goede. Het is allemaal experimenteel dus ik hou me er niet aan vast.
Maar idd, mn dat mijn TV ook op die kast staat. in hoe verre gaat dat mee trillen en is het schadelijk ( onderdelen die los gaan trillen in die TV ) Met die magneten zit het wel goed. Kast is 2,56 meter breed. Dus voldoende ruimte naast de TV en speakers.

EdoE

Citaat van: Fireman op juni 12, 2007, 23:25:26
Kan ik "straffeloos" deze monitor speaker op een dikke tegel/granieten plaat zetten op die rode kast?

Je moet natuurlijk Mana hebben.

fireman

Citaat van: EdoE op juni 13, 2007, 09:31:26
Je moet natuurlijk Mana hebben.

heb ik wel eens van gehoord. Hoe werkt dat en heb je plaatjes/linkjes er van?

EdoE

Citaat van: Fireman op juni 13, 2007, 09:40:04
heb ik wel eens van gehoord. Hoe werkt dat en heb je plaatjes/linkjes er van?

Was een geintje. Dat is dat beroemde/beruchte spul waar ze op PFM nog wel eens flink over met modder willen gooien. Er zijn ook de hele tijd geruchten geweest dat Mana Acoustics failliet zou zijn, eigenaar liet niks van zich horen, etc. Dit is ook van dat merk waarbij je level voor level kunt groeien, met van die idi*ten die dan op level dertien zitten, met de onderzijde van hun luidsprekers op een meter hoogte ofzo. Zoiets dus:

Het webadres van de firma is iig www.mana.co.uk

fireman

Zoveel dat gaat helemaal nergens over.

Ik meen dat Bas ook van die plaatjes heeft. Maar die mana plaatjes zijn niet echt makkelijk te vinden hier in Nederland. Ben je ze wel eens tegengekomen?

EdoE

Citaat van: Fireman op juni 13, 2007, 10:51:29

Ik meen dat Bas ook van die plaatjes heeft. Maar die mana plaatjes zijn niet echt makkelijk te vinden hier in Nederland. Ben je ze wel eens tegengekomen?

Nooit...

fireman

Heb ze weer verplaatst en ze hellen nu overigens wel veder achterover. Moet zeggen dat het best gaat.

bmateijsen

Ik zou kiezen voor een goede stand, dat geeft echt veel toegevoegde waarde. De huidige monitor lijkt nu niet eens op oorhoogte te staan.

Groet,

Bjorn

fireman

Citaat van: bmateijsen op juni 13, 2007, 16:52:22
Ik zou kiezen voor een goede stand, dat geeft echt veel toegevoegde waarde. De huidige monitor lijkt nu niet eens op oorhoogte te staan.

Groet,

Bjorn

Hij staat idd iets lager dan normaal zou moeten. Maar het is een tussen oplossing tot dat ik een juiste stand gevonden heb.

Wijx wondere wereld

het meubel vliegt ook telkens van de ene naar de andere kant :p

Waarom denk je dat de speakers zoveel zullen trillen? De kast is neem ik aan goed gebouwd. De tegel is erg zwaar en in de tv zitten ook speakers
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

advr

lekkere plaat, Mat Bianco!! tenslotte draait het allemaal om de muziek ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

fireman

Citaat van: advr op juni 13, 2007, 22:01:33
lekkere plaat, Mat Bianco!! tenslotte draait het allemaal om de muziek ;D ;D

Ik ga er even vanuit dat jij 'm zelf ook hebt. Vind je niet dat er in deze plaat een lekker "drive" zit. Hiermee laat je het verschil horen tussen LP en CD. Althans deze klinkt heel erg specifiek kwa warmte en ritme ( vind ik ) Deel jij die mening van mij of omschrijf ik het verkeerd. Moet wel zeggen dat ook alles valt en staat bij de juiste weergevers.

Laatst had ik iemand op bezoek ( nait 2 aan verkocht )  en die hoorde bij mij ( op die kleine monitor speakers ) véél meer als bij hem thuis op een paar rega speakers.

Nu weet ik dat ik een paar zeer goede luidsprekers heb  ::) ( al zeg ik het zelf )

advr

Citaat van: Fireman op juni 15, 2007, 12:31:49
Ik ga er even vanuit dat jij 'm zelf ook hebt. Vind je niet dat er in deze plaat een lekker "drive" zit. Hiermee laat je het verschil horen tussen LP en CD. Althans deze klinkt heel erg specifiek kwa warmte en ritme ( vind ik ) Deel jij die mening van mij of omschrijf ik het verkeerd. Moet wel zeggen dat ook alles valt en staat bij de juiste weergevers.

Nu weet ik dat ik een paar zeer goede luidsprekers heb  ::) ( al zeg ik het zelf )

ik zal hem ook eens van stal halen, het is een heerlijke plaat met veel drive. ;D

met mijn nieuwe element heb ik hem nog niet  gehoord, zal ik deze week eens gaan doen. ik heb hem destijds nieuw gekocht. mijn MC's laten genoeg horen, misschien wel teveel soms. Daar heb ik geen last van. misschien een beetje laag wat ik mis.  8)

je monitoren zien er wel prachtig uit. eigenlijk wil ik ook wel eens zoiets moois maken maar de tijd en ruimte ontbreekt me :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

fireman

Heb weer een kleine aanpassing. En dat gaat heel fraai:

bwolke

Citaat van: Fireman op juni 13, 2007, 10:51:29

Ik heb inderdaad nog een setje van die SB1 stands liggen, ik gebruik ze niet meer... ik wil graag van die finite elemente cerapuc proberen onder m'n speakers en dan vergelijken met die Mana stands.

aMUSEd

Citaat van: Fireman op juni 15, 2007, 16:47:42
Heb weer een kleine aanpassing. En dat gaat heel fraai:
Nice!

fireman

That's looking much better indeed, Robbert! Smile

Does it sound better to you too ?

btw, they look like stands from Standesign, the ones I used to have in the early 90's.
(maar dan in zwart)

regards,
Alco

Het is niet naim enough, dus daarom gooien ze er een slotje op ( heb ik het idee )

Maar het zijn idd standdesign stands. Staat een mooi logo op. Ze zijn swart geweest, zijn overgespoten ( niet door mij ) ik moet ze nog wel helemaal perfect maken want je ziet dat ze niet nieuw zijn. Maar dat mag ook wel voor een spot prijsje van € 50,- incl 8 x nieuw verstelbare spikes erbij.

Klinkt iig een stuk beter dan op die rode kast ( raar maar waar )

Zijn wel 50cm ipv 60. Maar zo staat en klinkt het ook perfect. Als ik zit op de bank dan zit het al aardig op oor hoogte.

fireman

VDM

advr

Citaat van: Fireman op juli 16, 2007, 19:43:41
Finished  8)

dat is heel erg mooi geworden mr Fireman!!! 8)

mooi een geheel ook met de LP12 erbij!! :)

super ;D

EdoE

Goeiemorgen... U doet niet minder.

fireman