Minimale eisen om --- H264 --- 1920*1080p weer te geven

Gestart door Francisco, november 7, 2006, 23:53:33

Vorige topic - Volgende topic

astrobart

Citaat van: jowi op december  2, 2006, 14:35:07
Verder alles goed Bart? ;D

Anyway, de Beyonce H264 TS krijg ik niet soepeltjes. CoreAVC heeft er nog meer moeite mee dan PowerDVD's decoder maar beiden trekken het domweg niet.

hehe die punt had ik even gezet om dit topic te volgen

;D

ik wil nl een pc aan mijn netwerkje hangen voor alleen barco weergave 8)

Rielplayer

Van het weekend mijn pc maar weer eens opnieuw geinstalleerd. Het concert van Beyonce loopt nu beter dan hiervoor (bijna vloeiend) met powerdvd. Wel een cpu load van 100%.

Dus ik denk dat ik nu eerst maar eens ga beginnen met een andere videokaart om te kijken wat dat voor verschil maakt.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Del member

Citaat van: jowi op december  2, 2006, 14:35:07
Verder alles goed Bart? ;D

Anyway, de Beyonce H264 TS krijg ik niet soepeltjes. CoreAVC heeft er nog meer moeite mee dan PowerDVD's decoder maar beiden trekken het domweg niet.

Heb na lang zoeken nog wat BBC materiaal teruggevonden. Een docu over china 10GByte voor 59min beeld dus extreme high bitrate.
Ik kan deze docu uitkijken het beeld lijkt redelijk te gaan het geluid dropped ook niet tenzij ik een browser open en de forumbanner alles opeet.

Gebruik wel een custom filter graph in theatertek en de h264 postprocessing staat uit. Ben niet superwild van de beeldkwaliteit er zitten wel nog blocking artefacts in.
Tot nu heb ik alle 1080p normale bitrate zaken gewoon kunnen kijken zonder enige issue.

Francisco

Voor mij is het nu wel duidelijk dat H264 niet gaat op een P4 3.0ghz en de 6600gt kaart welke niet de beperkende factor is. Streams met lage bitrates gaan wel maar het gaat mij om superieure beelden van b.v. BBC etc.
De oplossing:

Upgraden
Dat kan maar dan moet ik een core2duo mobo en proccessor nemen, dat betekend ook weer nieuw geheugen en een nieuwe pci-e videokaart.
Ik wil dan ook graag dat mijn videokaart HDCP compatible is zodat ik straks Blu Ray en HD DVD kan draaien en naar de moome box kan sturen. Die zijn er gelukkig b.v. de MSI 7950 die is passief gekoeld en heeft HDCP.
Het zou er dan zo uitzien:

GeIL DDR2 Ultra Series Dual Channel 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2  € 115,13
Asus Moederbord P5B       € 102,10
Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, Boxed       € 182,35
MSI VGA GeForce NX7950GT 512 MB       € 214,34

Maar.......
2 dingen Vista met MCE wat worden daarvoor de vereisten??? en HDMI 1.3
Ik wil niet over een jaar weer moeten upgraden omdat mijn pc niet Vista MCE compatible is, en dat er videokaarten zijn die HDMI 1.3 hebben welke volgens zeggen een sterk verbeterde weergave voor HD materiaal hebben.
Weten jullie al hoe het geluid dan gaat lopen?
Komen er dan ook geluidskaarten met HDMI 1.3 aansluiting of stuurt je videokaart ook geluid uit.
Welke vervolgens via b.v. je nieuwe Denon receiver instuurt die het True-DTS eruithaalt en dan doorlussen naar je nieuwe Moome box welke dan ook HDMI 1.3 ondersteund???
Ik draaf wellicht wat door maar zie dit wel al aankomen wat mijn besluit om een upgrade uit te voeren wat remt. Hoe zien jullie dat?

bart_nl

Citaat van: Francisco op januari  7, 2007, 13:19:24Ik draaf wellicht wat door maar zie dit wel al aankomen wat mijn besluit om een upgrade uit te voeren wat remt. Hoe zien jullie dat?
ik ben bezig met vergelijkbare upgrade (core2duo op p5b deluxe met passieve msi 7900gs) en maak me geen zorgen over wat komen gaat. Wanneer hd-dvd en/of bluray echt verkrijgbaar is kijk ik dan wel verder of de videokaart nog voldoet.

Athome

Ik zag via een nieuwsbericht op Tweakers dat om H.264 zo vloeiend mogelijk te krijgen, de snelste Core 2 Duo met 2 GB geheugen met een redelijke videokaart (deze is dus niet zo belangerijk) toch wel een noodzaak is. Volgens mij was het Anandtech die dit uitgezocht had.

bart_nl

Citaat van: Athome op januari  8, 2007, 18:47:59
Ik zag via een nieuwsbericht op Tweakers dat om H.264 zo vloeiend mogelijk te krijgen, de snelste Core 2 Duo met 2 GB geheugen met een redelijke videokaart (deze is dus niet zo belangerijk) toch wel een noodzaak is. Volgens mij was het Anandtech die dit uitgezocht had.
dank je op Anandtech inderdaad een goed overzicht. Zal eind deze week eens kijken of de konklusie daar ook klopt voor mijn nieuwe setup. Als het een beetje tegenvalt kan ik zo te lezen de CPU gelijk weer upgraden  :o

bart_nl

even een update omdat de PC upgrade gedaan is. Ik heb een core2duo 6300 op een asus p5b deluxe en een msi 7900gs videokaart. Als test draai ik "Beyonce at the BBC" via PowerDVD.

De clip gebruikt op mijn PC standaard 80-90% CPU. Ik draai nu met de Asus overclock utility. Op Ai NOS mode klokt de CPU al automatisch de volle 15% (is hoogste wat in een keer goed werkte) over van 1866 naar 2150 MHz wanneer ik deze clip afspeel. Videokaart HW acceleration in PowerDVD staat aan. Dan nog  zit de CPU load tussen 70 en 80% :o

Positieve is dat de h264 clips die ik tot nu toe geprobeerd heb probleemloos afspelen op mijn PC. Maar het wordt nog spannend wanneer HD-DVD of Blu-ray materiaal flink zwaarder blijkt  ;)

astrobart

Iemand overigens ervaring met linux en HD weergave.
(veel  hd apparaten hebben linux aan boord, heb ik wel eens gehoord) ???

Spacebass

Nog niet, ben het wel aan het uitzoeken  ;)

Dus alle info is welkom  ;D

astrobart

dat linux is zo gek nog niet en helemaal niet voor een htpc. (of hoe zeg je dit nu ? linuxhtapparaat)
Ik bedoel, je bediend de boel toch met een AB. ^-^

konniekip

AMD Athlon 64 X2 3800 @2700 MHz en Nvidea 7600GT doen het samen prima (50% belasting)

Driven2Shine

Ik ben Beyonce at the BBC nu aan het downloaden en ben benieuwd hoe het op de mijne gaat afspelen.
Core 2 Duo E6300 1GB Ram 2x 512mb kit en een EN7600GS.

Paulie

Luitjes,

Wat zouden jullie vinden van onderstaande opzet:

# Omschrijving   Aantal   Prijs p.s.   Subtotaal

29234  Intel CPU Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, 800 MHz, Boxed       € 134,45 € 134,45

26740  GigaByte Moederbord GA-965P-S3       € 92,44 € 92,44

27433  Club3D VGA GeForce 7900GS 256 MB       € 137,61 € 137,61

13804  Zalman CNPS9500 Led Koper       € 33,11 € 33,11

17872  Arctic ATI Silencer 5 Rev. 2 Koper       € 14,01 € 14,01

27082  GeIL DDR2 Ultra Series Dual Channel 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2       € 99,16 € 99,16

Let wel prijzen zijn exclusief btw dus dat komt er nog bij.

Kan ik met deze setup H264 afspelen en is deze ook stil en redelijk koel te houden (dus het liefst ook 1080P H264). 

Mijn insteek zou zijn om de CPU standaard te overklokken naar 3 Ghz.

Of moet ik toch kiezen voor een

Intel Core2Duo E 6400 CPU.

Ik hoor het graag,

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

jowi

Ik ga minimaal voor de E6600. Overklokken zou ik niet aan beginnen. en een 1.8Ghz naar 3.0Ghz lijkt me wel érg veel... moet je heel hard koelen... maakt dus veel herrie?

Paulie

Wat ik hoor is dat rond de 2.9 Ghz haalbaar is op stock koeling en spanning, det temps blijven dan ruim binnen de marges.

Deze processor zou dan heel goed mee kunnen komen met de veel duurdere C2D E 6600 processors.

Ik heb gekozen voor de zalman koeler en NV silencer om een optimale stille luchtstroom in mijn kast te bewerkstelligen. Want passief koelen betekend dat de warmte in de kast blijft wat ik er niet uikrijg in deze kast.

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

jowi

Citaat van: Paulie op januari 30, 2007, 14:52:48
Wat ik hoor is dat rond de 2.9 Ghz haalbaar is op stock koeling en spanning, det temps blijven dan ruim binnen de marges.
Zou kunnen hoor maar ik ben altijd bang voor hoe (in)stabiel je systeem daar van wordt. Mijn HTPC moet gewoon stabiel zijn... maar goed als het lukt ben je voor een stuk minder geld klaar. Ik ga echter voor de zekerheid ;D

bart_nl

ik kan je verzekeren dat een 6600 dan wel overdreven is. Van de HD files die ik tot nu toe geprobeerd heb is de Beyonce opname van de BBC tot nu toe de zwaarste belasting voor mijn e6300 gebleken. En deze uitschieter trekt de e6300 op 80% CPU zonder overklok. HDDVD rips doen ~ 40% CPU belasting. Een e6600 is m.i. daarom aardig offtopic  ;)

Dat ook een e6600 CPU op de totale kosten van het HDTV kijken maar een deel van de kosten is maakt de onevenredige hoge meerprijs t.o.v. een e6300 misschien wat draaglijker  8)

Driven2Shine

Citaat van: bart_nl op januari 30, 2007, 19:09:24
ik kan je verzekeren dat een 6600 dan wel overdreven is. Van de HD files die ik tot nu toe geprobeerd heb is de Beyonce opname van de BBC tot nu toe de zwaarste belasting voor mijn e6300 gebleken. En deze uitschieter trekt de e6300 op 80% CPU zonder overklok. HDDVD rips doen ~ 40% CPU belasting. Een e6600 is m.i. daarom aardig offtopic  ;)

Dat ook een e6600 CPU op de totale kosten van het HDTV kijken maar een deel van de kosten is maakt de onevenredige hoge meerprijs t.o.v. een e6300 misschien wat draaglijker  8)
Ik heb gister die Beyonce at the BBC afgespeeld op mijn E6300 en die zat zo rond de 53% met af en toe een uitschieter naar de 60%.
Dus ook ik denk dat een E6600 een beetje overkill is op het moment.

garmtz

Citaat van: bart_nl op januari 30, 2007, 19:09:24
Van de HD files die ik tot nu toe geprobeerd heb is de Beyonce opname van de BBC tot nu toe de zwaarste belasting voor mijn e6300 gebleken.

Ik raak ook aardig over mijn toeren van een Beyonce optreden... ;D

bart_nl

Citaat van: [SV] op januari 30, 2007, 19:11:58
Ik heb gister die Beyonce at the BBC afgespeeld op mijn E6300 en die zat zo rond de 53% met af en toe een uitschieter naar de 60%. Dus ook ik denk dat een E6600 een beetje overkill is op het moment.
omdat je lagere waardes mij verbaasden net weer geprobeerd. Clip draait bij mij nu ook veel lager in CPU belasting vergelijkbaar aan de hddvd clips ;D

Paulie

@ Bart_nl en [SV] wat voor geheugen en videokaart en moederbord gebruiken jullie draaien jullie standaard snelheden.

ik hoor het graag,

Paul

bart_nl

asus p5b deluxe, e6300 cpu, 2Gb twinmos ddr2 geheugen en een passief gekoelde MSI 7900gs videokaart. Draai nu alles op standaard speed.

Driven2Shine

Citaat van: Paulie op januari 30, 2007, 20:38:19
@ Bart_nl en [SV] wat voor geheugen en videokaart en moederbord gebruiken jullie draaien jullie standaard snelheden.

ik hoor het graag,

Paul
Asus P5B-VM, E6300, 2x 512MB Dual Channel 667 en een passieve Asus 7900GS alles standaard niets overclocked.
Ik wil er alleen in de loop van de tijd nog een gig bij prikken.
Ik draai trouwens Vista Ultimate.

Paulie

Mooi dan weet ik voldoende dan moet het of een E63/400  worden of een 4200 serie processor ik zat voor de rest aan dezelfde specs te denken. Ondersteunen jullie videokaarten ook HDCP.

Paul