Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Siddartha

dat stamt nog uit de tijd dat men met een Blackberry mails ging verzenden, om duidelijk te maken dat het qua opmaak (en wellicht typo's) dus niet vanaf een 'gewone' PC was verstuurd..

Maar goed, het is maar waar je je druk over maakt natuurlijk :D

Verzonden zonder handtekening
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Kwabbernoot

Ach ja, mijn inner-autist moet zo af en toe ook wat te vertellen hebben. Nietwaar?  ;)

Groeten...

Siddartha

Inderdaad!

Kun je dat 'Groeten..' trouwens niet weg laten? :D :P
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Kwabbernoot

Drie puntjes hè.

Groeten...

O0

Siddartha

Dat je daar een punt van maakt zeg [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sirius666


Kwabbernoot


Maikel_audionerd

Quote from: Kwabbernoot on January 13, 2017, 08:46:54
:laugh: :laugh: :laugh:
Ik mis 'Groeten...' wat je normaal altijd als handtekening hebt...
:D






Sorry heel flauw
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

chansig

Panelen (akoestisch) blijven een beetje hangen...idem voor de deken. Heeft het zin om alleen direct achter de speakers een paneel te zetten ? Of is dan het effect weer minder groot dan wanneer je over de hele breedte panelen zou zetten ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Dat heeft zin ......en is minder groot. Dat is logisch. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MAW

#4460
Quote from: chansig on January 18, 2017, 12:59:55
Panelen (akoestisch) blijven een beetje hangen...idem voor de deken. Heeft het zin om alleen direct achter de speakers een paneel te zetten ? Of is dan het effect weer minder groot dan wanneer je over de hele breedte panelen zou zetten ?


Een hele wand doet een stuk meer. Absorptiemateriaal absorbeert (gedeeltelijk) geluidsgolven die er tegenaan komen. Dus hoe groter het oppervlakte waar je dempt, hoe groter het oppervlakte waar geluid geabsorbeerd (ipv gereflecteerd) wordt. Een dikkere laag absorbeert ook beter, en bij langere golven (dus bij lagere frequenties).

Als je een hele wand doet kun je het denk ik ook mooier wegwerken (achter luchtdoorlatend doek zoals het materiaal van je spanplafond).
Gr. Martijn

Tjeb

Ja, hoe meer je toepast, hoe beter de ruimte wordt.
Ook voor meerdere toepassingen te gebruiken en dat kan best handig zijn...... :crazy:




Peerless Monster

Quote from: MAW on January 18, 2017, 15:34:17
Een hele wand doet een stuk meer. Absorptiemateriaal absorbeert (gedeeltelijk) geluidsgolven die er tegenaan komen. Dus hoe groter het oppervlakte waar je dempt, hoe groter het oppervlakte waar geluid geabsorbeerd (ipv gereflecteerd) wordt. Een dikkere laag absorbeert ook beter, en bij langere golven (dus bij lagere frequenties).

Als je een hele wand doet kun je het denk ik ook mooier wegwerken (achter luchtdoorlatend doek zoals het materiaal van je spanplafond).

Waarschijnlijk nogal breedbandig geabsorbeerd, dus je krijgt naar alle waarschijnlijkheid de perceptie dat het laag veel meer is geworden? Lijkt me niet best.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Martin!!!

Zijn de D&D's inmiddels al optimaal ingeregeld Hans?
mainly British stuff

chansig

Nope...maar op dit moment is dat geen gemis. Je went snel en het klinkt erg goed. Zeker als ik de deken achter denspeakers hang.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vanavond naar Audio Club midden Nederland. Dutch & Dutch gaat daar zijn speaker demonstreren. Erg benieuwd wat de reacties gaan zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Gr. Martijn

chansig

OKe...leuk/gezellig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Op de website lees ik dat je een keer mag komen qua kennismaking en is inderdaad in Amersfoort.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Thanatos

Quote from: chansig on January 26, 2017, 15:23:26
Vanavond naar Audio Club midden Nederland. Dutch & Dutch gaat daar zijn speaker demonstreren. Erg benieuwd wat de reacties gaan zijn.

Gr. Hans

Nice  :thumbs-up: ben benieuwd wat de reacties zijn. Zal Koen eens een pm sturen ik woon op een steenworp afstand van hun bedrijf om eens blik in hun keuken te werpen en oor te luisteren te leggen  :D

chansig

Was een leuke avond. Ik ben vlak na de pauze weggegaan. Is een leuke club mensen. Geluid was voor de pauze minder dan erna. Maar dat heb ik dan gemist.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Waarom was het geluid na de pauze minder Hans??
Andere opstelling?  ;)
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Voor de pauze...wat is lees is dat een apparaat welke gebruikt werd voor de pauze niet optimaal functioneerde.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vandaag met Baard weer eens bij Jerry geweest. Man, man, man ik zou willen dat wat hij aan kennis in zijn pink heeft zitten ik in mijn hoofd zou hebben. Nog even over mijn panelen gehad. Zijn voorstel is gordijnen over de hele hoogte. Niet blijven hangen met panelen op de hoogte waarmee ik nu bezig ben. Jammer dat er een waf is want de oplossing zou zo gemaakt zijn. Jammer erg jammer. :D

Ook nog even over lage frequenties in kleine kamers gehad....voor mij in ieder geval duidelijk en helder dat dit geen enkel probleem is.  :D

Het was weer gezellig. Nu lekker met mijn semi paneel aan het muziek luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.