Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

chansig

Dat zou ook nog een optie zijn..neuh...moet ik xlr rca kabels hebben. Hebt ik niet meer...kapot geknipt om de subs gebalanceerd aan te sluiten. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Baard: Wat hoorde je overigens thuis wat je hier niet hoorde ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Baard en niveau...mmm...oke.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Nu weer even met subs.....het drumnummer (Jim Keltner) op een Usher cd heeft toch wel wat meer body (niveau ?  :D) dan zonder de subs.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik zou willen dat ik zelf drums speelde...kon ik ook nog eens een beoordelen welke nu het dichtste bij de waarheid komt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

De beste is degene die jij het mooiste vind toch?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Tsja....dat is uiteraard ook waar.

Maar als iemand vervolgens dan zegt: Mmmmm...zo hoort een drum helemaal niet klinken. Dan heb ik toch liever hetgeen wat in de buurt van de waarheid komt dan hetgeen er dan ver van af ligt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Quote from: chansig on August 28, 2016, 14:48:02
1) Omdat het kan. Wat is er apart aan ?
2) Speakers kunnen vast gemaakt worden aan de stands.
3) Geen idee...het zijn overigens prototypes.

Gr. Hans

1. WAF is 0,0, is most important!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Siddartha

De waarheid kan soms hard... Klinken [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Contour

Ik wilde het niet als eerste zeggen Robiwan, maar ik deel je mening.

chansig

Mijn WAF is gelukkig niet heel erg moeilijk. Die van mijn vrouw ook niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: morca on August 28, 2016, 20:34:36
Wat is het voordeel tov bv rew bij gebruik van dit progamma.
Uiteindelijk komt het er toch op neer dat de amplitude/fase / timing van alle woofers gelijk staat.
En je daaarna mocht nodig nog dsp toepast

Uiteindelijk gaat het toch om de kennis was je meet in te voeren.
En wat er daarna nog verkeerd gaat heb je enige kennis van dsp en een getraind oor bij nodig de puntjes op de I te zetten.
Met dit programma kan ik de fronts met rust laten en de lage tonen laten corrigeren m bv extra subwoofers. Die worden allemaal apart gemeten (met REW) en op verschillende luisterplekken in de kamer. Vervolgens kun je dan aangeven welke luisterplek de hoogste prioriteit krijgt en dan laat je hem minimaal een half uur rekenen en dan komt dit programma met de juiste filter instellingen welke je dan in de miniDSP kunt laden. (Hmm, dat klinkt zo wel heel gemakkelijk  ???). Voor zover ik weet heeft REW die mogelijkheid niet. Maar daar kan ik naast zitten.

Groeten...

pvd_66

Erg spannend en leuk te lezen wat een nieuwe speakerset en daarbij behorende spulletjes allemaal teweeg brengt  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

lynch1979

#3464
Quote from: chansig on August 28, 2016, 21:11:40
Tsja....dat is uiteraard ook waar.

Maar als iemand vervolgens dan zegt: Mmmmm...zo hoort een drum helemaal niet klinken. Dan heb ik toch liever hetgeen wat in de buurt van de waarheid komt dan hetgeen er dan ver van af ligt.

Gr. Hans

Ik weet nog goed dat ik bij je was en het nummer "Right in Two" van TOOL wilde horen...........zo horen naar mijn mening drums te klinken, het drumstel stond toen naar mijn mening midden in je woonkamer, de spreiding van de trommels was ongekend.
Heb je dat nummer zelf? Is denk ik een goede graadmeter.

op eigen verzoek verwijderd.

#3465
Quote from: chansig on August 28, 2016, 20:45:23
Baard: Wat hoorde je overigens thuis wat je hier niet hoorde ?

Quote from: dre73 on August 28, 2016, 20:59:41
niveau. :D

;D

Quote from: chansig on August 28, 2016, 21:00:28
Baard en niveau...mmm...oke.

>:(

En nu ook nog een waarachtig antwoord verwachten..?

Ik vind het hier thuis minder rommelig klinken/overkomen. Ik hoor de topweergave van de D&D monitoren zoals ik ze ken bij jouw thuis nog niet terug. Vergeleken met toen we ze beluisterde toen we mijn speakers in elkaar aan het frotten waren bijvoorbeeld. Dat was snaarstrak, retedynamisch en met enorme verve.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on August 28, 2016, 21:03:31
Ik zou willen dat ik zelf drums speelde...

Je hoeft geen instrument te bespelen om te weten hoe het hoort te klinken... Gewoon een keer naar een muziekwinkel en vragen of je wat op een drumatel mag slaan. Vinden ze meestal geen probleem, gebeurt er namelijk wel vaker. :P

MAW

Quote from: lynch1979 on August 28, 2016, 22:01:22
Ik weet nog goed dat ik bij je was en het nummer "Right in Two" van TOOL wilde horen...........zo horen naar mijn mening drums te klinken, het drumstel stond toen naar mijn mening midden in je woonkamer, de spreiding van de trommels was ongekend.
Heb je dat nummer zelf? Is denk ik een goede graadmeter.

Ja inderdaad. Alles van tool is super goed opgenomen. Zeker een goede referentie!
Gr. Martijn

chansig

Tool heb ik zelf...maar goed. Dat zegt niets. Zijn inderdaad goede opnames. Net een stukje drum gehoord en ook dat klinkt wel zoals ik het prettig vindt.

Baard...tsja...euhhh.....hier (in deze ruimte) echt knallen met de D&D wordt lastig...zeker op meer dan 100dB. Zo heb ik ze ook een keer gehoord en dat was zeker rete strak en inderdaad enorm dynamisch. Maar de ruimte doet hier ook een aardige duit in het zakje. Hier moet je ook niet meer dan 100 dB willen. 90 is al erg hard.

Zelf denk ik dat het ook nog beter kan...mn in het laag. Zojuist wat gegevens van Martijn gekregen en alles nagelopen. Het klopt wel qua instellingen. Maar evengoed zit het me nog niet helemaal lekker.

Nu op een laag geluidsniveau is het wel heel erg genieten en dan ook is de dynamiek wel te horen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Quote from: chansig on August 28, 2016, 21:48:29
Mijn WAF is gelukkig niet heel erg moeilijk. Die van mijn vrouw ook niet.

Gr. Hans

:D :D WAF -20.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MAW

#3471
Quote from: chansig on August 28, 2016, 22:41:47
Tool heb ik zelf...maar goed. Dat zegt niets. Zijn inderdaad goede opnames. Net een stukje drum gehoord en ook dat klinkt wel zoals ik het prettig vindt.

Dat is mooi. Een drum is heel lastig om goed te reproduceren. Ik ken zelf heel weinig situaties waar een drum goed gereproduceerd wordt.

Quote
hier (in deze ruimte) echt knallen met de D&D wordt lastig...zeker op meer dan 100dB. Zo heb ik ze ook een keer gehoord en dat was zeker rete strak en inderdaad enorm dynamisch. Maar de ruimte doet hier ook een aardige duit in het zakje. Hier moet je ook niet meer dan 100 dB willen. 90 is al erg hard.

Zelf denk ik dat het ook nog beter kan...mn in het laag. Zojuist wat gegevens van Martijn gekregen en alles nagelopen. Het klopt wel qua instellingen. Maar evengoed zit het me nog niet helemaal lekker.

Nu op een laag geluidsniveau is het wel heel erg genieten en dan ook is de dynamiek wel te horen.

Akoestische problemen worden nogal versterkt als je hard speelt inderdaad. Boven kan ik het volume blijven opschroeven en blijft het geluid altijd rustig. Het gaat nooit boemen. Maar dat zal evenveel met de akoestiek te maken hebben als met de speakers. Ik heb de Geithains nooit beneden (in de woonkamer) geprobeerd, maar ik heb daar (ondanks vrij excessief gebruik van absorptie) nog steeds last van problemen in de laagste regionen.

Die krijg je eigenlijk nooit goed weg zonder hele drastische akoestische maatregelen (die in mijn woonkamer verre van acceptabel zouden zijn).

Een multi-sub oplossing is misschien nog wel de beste (meest realistische) methode, maar ook die is lastig om goed te implementeren. Om het concept goed uit te werken heb je 8 subs nodig in een exact rechthoekinge ruimte en dan zijn de locaties van de subs vast en de luisterplek ook. Dat is evengoed niet realistisch.

Ook merk ik zelf groot vesrchil als de driver van de sub direct op mij gericht staat of niet. Dat is met een multi-sub oplossing ook niet echt te realiseren.

Het blijft altijd en overal uiteindelijk roeien met de riemen die je hebt. Met D&D equipment lijkt mij de meest realistische manier in een woonkamer overigens de 8c te gebruiken.
Gr. Martijn

chansig

De 8c heeft bij mij geen zin.....of ik moet de speakers echt anders gaan neerzetten. Dus ondanks dat mijn opstelling veel voordelen heeft is het voor sommige speakers een nadeel.

Vanavond de SONOS eens analoog aansluiten en zin wat er dan gebeurt. Martijn net nog even gesproken over het laag. De conclusie is dat we op dit moment er niet veel aan kunnen doen. Over de telefoon lastig om in te schatten etc.

Martijn herkent ook dat de ruimte iets doet met de speakers (op zicht een duh moment  :D).....iets waar ook hij aan moest wennen. Tsja akoestiek..het blijft een mooi gegeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: Kwabbernoot on August 28, 2016, 21:52:24
Met dit programma kan ik de fronts met rust laten en de lage tonen laten corrigeren m bv extra subwoofers. Die worden allemaal apart gemeten (met REW) en op verschillende luisterplekken in de kamer. Vervolgens kun je dan aangeven welke luisterplek de hoogste prioriteit krijgt en dan laat je hem minimaal een half uur rekenen en dan komt dit programma met de juiste filter instellingen welke je dan in de miniDSP kunt laden. (Hmm, dat klinkt zo wel heel gemakkelijk  ???). Voor zover ik weet heeft REW die mogelijkheid niet. Maar daar kan ik naast zitten.

Groeten...
Ok duidelijk dank voor de uitleg.
De filter instelllingen doet  rew ok automatisch.
De timing weet ik zo even niet,die is het belangrijkste mbt multisubs.
Dat zou idd een voordeel zijn dan

chansig

Uiteindelijk toch een voutje in de instellingen gevonden. Zorgde gisteravond (op laag volume) in ieder geval al voor een verbetering.

Deze ochtend eens even wat harder gaan draaien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.