Hoe het beste een deur isoleren?

Gestart door Frank.V, oktober 1, 2006, 08:57:30

Vorige topic - Volgende topic

brtram

Citaat van: donaldk op oktober 10, 2006, 14:32:08
Misschien doet er nog iemand zijn ouwe veloursgordijnen weg, een baantje hiervan voor de deur als je geluid gaat maken zal ook wel wat helpen.

Een (oud) dik gordijn zal voor weinig geld het beste resultaat geven, en is makkelijk weer weg te halen als het resultaat tegen valt. Maar neem niet het niet te krap zorg voor flinke plooien.
Als je het gordijn met ringen of lussen aan een roede hangt ipv aan een gordijnrails kan je wel 2 a 3 banen kwijt.     

Frank.V

Ik denk dat ik dan als eerste dat met de gordijnen ga proberen...
Ik had net gekeken of ik nog iets van geluid hoorde als ik het matras tegen de deur aanzette..
en het viel me gelijk om dat het geluid met de helft werd verminderd!!!
dus ik weet innegeval zeker dat de deur het geluid doorlaat en niet de muren :)

brtram

Citaat van: Frank.V op oktober 10, 2006, 22:06:46
Ik had net gekeken of ik nog iets van geluid hoorde als ik het matras tegen de deur aanzette..
en het viel me gelijk om dat het geluid met de helft werd verminderd!!!

Mmm... weer eens wat anders, een matras als gordijn  ;D

Frank.V

master30

van die geluidsabsorberende platen op de deur vast zetten met speciale kit in kombinatie met tochtstrips en de gordijnen, zal toch ook best helpen en dit kost ook niet al te veel.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

-Freek-

Citaat van: master30 op oktober 11, 2006, 16:46:27
van die geluidsabsorberende platen op de deur vast zetten met speciale kit in kombinatie met tochtstrips en de gordijnen, zal toch ook best helpen en dit kost ook niet al te veel.
Geluidsabsorberende platen? Ik ken wel van die anti-geluidsweerkaats-dingen (met van die noppen :)), maar van geluidsabsorberende platen heb ik nooit gehoord. Lijkt me voor mij dan ook best interessant, want ik heb hetzelfde probleem.

master30

isofix platen

absorberen een stuk geluid, uiterraad kan je tegen een met flinke subwoofer het hele huis nog laten mee genieten

op die isofix platen kan je dan die noppen platen weer vast kitten
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

ynnadje

Ik ben gestart met mijn eigen hometheater. Op mijn thread (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53649.0) kun je zien hoe ik die openingen tussen opgevuld heb.

Gewoon tot +/- 2 cm diepte opstoppen met Isfofix +/- 30 Euro voor 2,5m2 voor de grotere openingen)
de kleinere openingen opstoppen met rotswol (want Isofix is nogal "stijf")

De rest opspuiten met PU-schuim die na het spuiten niet meer uitzet. (Met dit schuim kun je holle ruimtes in 1 ker volspuiten).

yepsels

Als je het zwaar wilt aanpakken:

Een glasplaat in de deur (deur uit twee delen dus) werkt erg goed. De deur wordt dan uiteraard wel zwaar...

Citaat van: JKI op oktober 11, 2006, 17:24:33
Geluidsabsorberende platen? Ik ken wel van die anti-geluidsweerkaats-dingen (met van die noppen :)), maar van geluidsabsorberende platen heb ik nooit gehoord. Lijkt me voor mij dan ook best interessant, want ik heb hetzelfde probleem.