Hoe het beste een deur isoleren?

Gestart door Frank.V, oktober 1, 2006, 08:57:30

Vorige topic - Volgende topic

Frank.V

Ik heb al een tijdje een probleem, dat is namelijk als ik de muziek op een lekker volume :D aanzet komt een van mijn ouders vaak zeggen dat de muziek weer te hard staat, maar dat valt heel erg mee!...
Ze horen de muziek heel goed, omdat mijn deur echt al het geluid doorlaat
Hoe kan ik het beste de deur isoleren??
Hieronder heb ik even een plaatje gemaakt van de situatie....

mvg Frank

-Freek-

Weet je zeker dat alleen de deur alles doorlaat? Het kan ook zijn dat je muren een heel stuk v/h geluid doorlaten. Maar je kan het testen (denk ik): Zet een matras rechtop tegen de deur aan en ga dan kijken of je nog steeds zoveel geluid aan de andere kant v/d deur hoort.

master30

Is dat een grote kier daar onder die deur?
De deur bekleden met geluids absorberend materiaal wil ook wel wat schelen, maar dan moet je geen kieren hebben.
Tocht strips willen ook wel iets helpen, niet geschikt voor grote kieren natuurlijk.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Raphie

Op jezelf gaan wonen wil ook nog wel eens helpen ;D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op oktober  1, 2006, 09:27:27
Op jezelf gaan wonen wil ook nog wel eens helpen ;D

;D

btw, de meeste hedendaagse binnendeuren hebben als binnenwerk carton..... misschien een z.g. branddeur plaatsen...
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

ruud2

hoi,

begin gewoon maar eens met het goed dichten van de kieren, dat scheelt al veel geluidslekkage naar een andere ruimte.

ruud.
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Frank.V

misschien een beetje een domme vraag, maar met welk materiaal kan ik het beste de kieren dichtmaken?

-Freek-

Frank.V

donaldk

Als het echt 1 a 2 centimeter is die onderkier, dan kun je er een lat onderschroeven. Dan heeft er waarschijnlijk een drempel gezeten die is weggehaald. Een drempel kan dus ook.

Frank.V

ja, dat kan ik inderdaad proberen!
ik denk dat er ook een andere drempel ooit heeft gelegen of misschien zit er nu een andere deur dat kan ook... maar ik denk dat de drempel verhogen wel een goede optie is....
en voor de kieren is het dan het beste om tochtstrips te gebruiken of toch een ander materiaal?

brtram

Als je deur een gewone "Gamma binnendeur" van 4 tientjes is, kan je hem vervangen door een steviger exemplaar, dat zal ook een stuk schelen.

Een gordijn, velour ed., voor de deur kan ook een oplossing zijn

SpeedyAndré

Je kan van die brede rubberen tochtstrips (H of E profiel) langs de randen plakken zodat de kieren afgedicht worden en de deur goed sluit.
Beter is het om een nauw passende deur erin te zetten die zwaar is, een zware deur breng je minder makkelijk aan het trillen en dan werkt hij minder als 'luidspreker' zoals nu kennelijk het geval is.
Nog mooier is een sluis met een 2e deur, hier moet je dan wel ruimte (en toestemming  ;D) voor hebben  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

niels76

zoals het plaatje laat zien heb je nu een stompe deur ,dus je kunt beter een opdek deur kopen , dan zijn je naden aan de zij en boven kant dicht. aan de onderkant doe je een drempel en een stofrubber aan de deur.
deze constructie kan alleen als je de juiste deurmaat hebt voor een opdekdeur(meestal 83 cm) Ik zou zeggen kijk eens bij de gamma of praxis. en inderdaad een dik gordijn(erbij) dempt ook al aardig

groeten niels
0ppo 971h dvd speler
Aristona arv 663 dvd recorder als TV tuner
JBL northridge E80 serie met E150 sub
Sony str-de597 7.1 receiver  Epson tw600isf (superbeeld) xbox (mod) canare,profikabel dedicated HT

wimck

Probeer aan een kant van de deur de boardplaat te verwijderen. Plaats steunlatjes ter dikte van de deur op 60 cm van elkaar om het geheel steviger te maken en plaats hier tussen steenwol platen ter dikte van de deur.

Als de board plaat niet te verwijderen is probeer dan zelf een deur te maken volgens boven beschreven methode.

Frank.V

oke, bedankt
ik heb binnenkort herfstvakantie
dus dan ga ik het allemaal proberen!

master30

je kan natuurlijk ook nog nadat je de deur goed geisoleerd hebt en het valt tegen, een extra schuifdeur aan de binnenkant maken
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

NielsLu

Citaat van: Frank.V op oktober  3, 2006, 21:40:45
misschien een beetje een domme vraag, maar met welk materiaal kan ik het beste de kieren dichtmaken?

Aan de onderzijde kun je het beste een valdorpel monteren... Kost wel wat werk om deze erin te frezen.

Zo'n valdorpel is verkrijgbaar bij een ijzerhandelaar.

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

Deleted member

Verder kun je als de kieren dicht zijn de deur nog bekleden met loodbitumen, krijg je wel een zwarte deur en wellicht dien je de scharnieren nog wat te verzwaren.  :D

Raphie

maak die jongen nou niet gek.  ;D

Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
JBL PRX Power!

-Freek-

Citaat van: Raphie op oktober 10, 2006, 07:55:26
maak die jongen nou niet gek.  ;D

Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Ik denk dat hij na al deze antwoorden zijn deur laat zoals ie is ;D

Deleted member

Er zitten wel een paar serieuze tips tussen toch? Ook mijn tip was serieus bedoelt.  :)

Raphie

De beste jongen is 15, zie je hem met z'n pa op zaterdag naar de Gamma rijden om 150,00 euro te gaan uitgeven voor een zwaardere deur?
Dan wel de dekplaat van de deur afbreken om extra te isoleren? Die heeft gelijk een week huisarrest en gaat zonder eten naar bed ;D ;D
JBL PRX Power!

Frank.V

donaldk

Misschien doet er nog iemand zijn ouwe veloursgordijnen weg, een baantje hiervan voor de deur als je geluid gaat maken zal ook wel wat helpen.