Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Citaat van: SpeedyAndré op mei 13, 2007, 21:31:20

Met de tegels wil Toine kennelijk ook de nagalmtijd van de hogere frequenties dempen, de tegels doen volgens de tabellen minder in het laag dan in het hoog en midden.

André  8)

Demping tegen het plafond was bij mij (voor zover ik het allemaal begrepen heb) geen optie, en om nou van die plafond tegels tegen de muur aan te plakken vind ik helemaal niets.

Heb nog andere optie's opgekregen (Artwall, Texaa wandtextil) waar ik nog op monsters van zit te wachten, prijsopgaaf voor Artwall heb ik ondertussen wel binnen maar is niet echt goedkoop. Weet tevens nog niet of dit product om een toekomstige plasma TV heen gemonteerd kan worden.

Voor het laag zijn vooral de RPG Modex module's / plate geadviseerd door Toine, helaas ook vrij prijzig spul

Groeten Jan

Jean Sibelius

Hoi Jan,

Is het een optie om te werken met 'tijdelijke' panelen (net zoals ik het doe?)

Hoeveel vierkante meter heb je ongeveer nodig volgens Toine?

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op mei 15, 2007, 16:24:17
Hoi Jan,

Is het een optie om te werken met 'tijdelijke' panelen (net zoals ik het doe?)

Hoeveel vierkante meter heb je ongeveer nodig volgens Toine?

Groetjes, Jan

Tijdelijke panelen zie ik niet zitten, mag een hele muur bekleden en in de hoeken nog wat bas-absorbers

Groeten Jan

jan-rotterdam

Binnenkort komt Jan-Sibelius een bezoekje brengen om eens naar het dreunen en de galm te luisteren.

[hintmodus aan]

mocht je de diffusors mee kunnen / willen nemen graag  ;D

[hintmodus uit]

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op mei 21, 2007, 23:10:46
Binnenkort komt Jean-Sibelius een bezoekje brengen om eens naar het dreunen en de galm te luisteren.
Altijd gaaf om naar zo'n mooie set te komen luisteren ;D

Qua dreunen en galm... ik ben benieuwd, ben alweer bijna vergeten hoe dat klinkt ;)

Citaat van: jan-rotterdam op mei 21, 2007, 23:10:46
[hintmodus aan]
mocht je de diffusors mee kunnen / willen nemen graag  ;D
[hintmodus uit]
De absorptie panelen zijn helaas te groot en te kwetsbaar (die gaan de reis niet overleven).

Voor de diffusie panelen moet ik even kijken of het lukt, want die zijn per 4 samengebouwd tot 4 units van circa 1 bij 1 [m2].
Als het lukt (lees: als ze in de C2 passen), dan zal ik ze zeker meenemen!

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Laatste aanwinst:

een usermanual voor de onlangs aangeschafte Mimesis 29 eindversterker, geregeld door de importeur ondanks dat de versterker daar niet gekocht is.

O0

Groeten Jan

Rob_H

Citaat van: jan-rotterdam op mei 13, 2007, 20:09:26
En wat foto's van de Mini's in de nieuwe woonruimte

Groeten Jan

Dit is wel echt een vette setup  ;D, referentie gewoon. ;)

Mvg. Rob

jan-rotterdam

Citaat van: Rob_H op mei 24, 2007, 15:08:14
Dit is wel echt een vette setup  ;D, referentie gewoon. ;)

Mvg. Rob

Thanks ! Nu nog de akoustische aanpassingen en dan hoop ik dat het echt een referentie set is geworden

Groeten Jan

jan-rotterdam

jan-rotterdam

Vanmiddag is Jan-Sibelius wezen luisteren naar de set.

Na wat eerste indrukken op verzoek van Jan-S de aansluitingen aan de achterkant even bekeken of ze allemaal juist aangesloten waren, oeps...  ::) Na een correctie klopte het beeld van het betreffende muziekstuk wat Jan-S voor ogen had een heel stuk beter  ;D  ;D  ;D
Oorzaak van de foute aansluiting zit in het feit dat ik afgelopen weken in de avonduren wat heb getest met verschillende interlinks tussen pre/pro en eindversterker om te ontdekken wat de beste combinatie is in deze set-up, verlichting aan de achterkant van de versterker is niet optimaal dus foutje was blijkbaar snel gemaakt. Betekent wel dat ik de interlink test weer opnieuw ga doen om er zeker van te zijn dat de huidige keuze ook de beste is in mijn situatie.

Tevens het effect van de meegebrachte diffusors gehoord, Jan had maar liefs 12 diffusors meegenomen (auto vol) !
In eerste instantie het idee dat de levendigheid uit de muziek was verdwenen a.g.v. het plaatsen van de diffusors tegen de achterwand. Na enige gewenning toch wel van mening dat het een positieve bijdrage aan het geluid gaf. Ook nog even 4 diffusors rechts van de rechter front luidspreker geplaatst, niet echt een verbetering. Waarschijnlijk zou links van linker front luidspreker meer effect hebben gehad. Aangezien links het raam zit en ik daar toch niets wil plaatsen om de leefbaarheid van de woonkamer niet al te veel aan te tasten deze optie niet uitgeprobeerd (hier stonden trouwens ook de surround luidsprekers voor in de weg).
Ik ga echter eerst de muur achter de front luidsprekers aanpakken voordat ik iets aan de achtermuur ga doen, eerst maar eens luisteren wat dat voor effect heeft.

Al met al een nuttige en leerzame dag geweest, temperatuur in de woonkamer aardig opgelopen a.g.v. het flink luid spelen van de set en de eindversterker dus eens lekker aan het werk mocht (schuifpui dicht gehouden om de buren niet lastig te vallen met deze luistersessie).

Jan-S zal t.z.t. ook nog z'n bevindingen verwoorden

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op juni  3, 2007, 19:29:35
Jan-S zal t.z.t. ook nog z'n bevindingen verwoorden
Hoi Jan,

Bedankt voor de gezellige en leerzame middag! Het is in ieder geval duidelijk geworden dat we van dezelfde muziek houden en hetzelfde zoeken in een set, dus het was genieten vanmiddag ;D. Gezien de huidige tijd (±23:00) vind ik het zonde om even snel een 'review' te schrijven... dus ik neem liever morgen even de tijd om iets te schrijven wat jouw set waardig is 8).

Maar even héél kort: dynamiek, detail en controle... I loved it ;D

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

Robbo

Je zou toch zeggen dat, juist wanneer je kabels aan het testen bent, je direct moet merken dat de speakers uit fase hebt staan  ;)

jan-rotterdam

Citaat van: Robbo op juni  4, 2007, 14:47:16
Je zou toch zeggen dat, juist wanneer je kabels aan het testen bent, je direct moet merken dat de speakers uit fase hebt staan  ;)

Met al die galm en resonantie's ga je erg snel aan je eigen twijfelen  ;D

Groeten Jan

Grindtegel

Met de waanzinnige setup van Jan klinkt het waarschijnlijk zelfs uit fase nog geweldig vandaar dat het onopgemerkt is gebleven in 1e instantie  ;D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Jean Sibelius

Tijd voor een wat uitgebreider luisterverslag ;).

Gisteren was het dan eindelijk zover... een luistersessie bij Jan-Rotterdam om eens te luisteren hoe de combinatie Lexicon, Goldmund en Kharma alles aangesloten via interlinks en speakerkabel van Siltech klinkt. Ik heb Jan ongeveer 1 jaar geleden voor de eerste keer ontmoet tijdens een interlink shootout bij Audioloog. Het werd toen al duidelijk dat Jan grootste plannen had om uiteindelijk een echte High-End Hifi/HT-set aan te schaffen. Er was toen al vrij snel afgesproken dat we eens bij elkaar zouden gaan luisteren, maar uiteindelijk heeft het dus bijna 1 jaar geduurd voordat het zover was (tja, goede dingen hebben tijd nodig). Een belangrijke reden was natuurlijk dat Jan nog steeds bij zijn ouders woont(de) en een slaapkamer niet echt geschikt is om de volledige potentie van de set te laten horen. Dat vervolgens de akoestiek van zijn nieuwe woning ook te wensen over laat, heeft uiteraard óók meegespeeld. Desalniettemin waren er voldoende redenen om toch nu al een luistersessie te plannen. Volgens de analyse van Toine zouden zo'n 20 stuks nodig zijn die vervolgens tegen de achterwand geplaatst zouden moeten worden, dus op verzoek van Jan had ik 12 DreamWeaver type 1 diffusers meegenomen. Alhoewel absorptie panelen ongetwijfeld een veel groter effect gehad zouden hebben in deze setting, heb ik het niet aangedurfd om deze in de auto te gooien, omdat ze simpelweg te kwetsbaar zijn. Mijn auto lag dus vol met diffusers en ik had een rugzak vol met CD's meegenomen om maar voldoende keuze te hebben.

De afspraak was dat ik rond 13:30 zou proberen om bij Jan te zijn, welke al had aangekondigd rond 12:30 aanwezig te zijn om de set alvast warm te laten draaien. Alhoewel alle ingrediënten in huis waren om 5.0 te draaien, stond een 2.0 set warm te draaien, maar dat is nog slechts een kwestie van tijd.

Een korte samenvatting van de set-up:
- Lexicon MC-8;
- Goldmund Eidos 18 (middels Siltech - Golden Ridge digitale interlink aangesloten op de Lexicon);
- Goldmund Mimesis 29 (wat een beest van een versterker 8));
- Siltech Echo Bay luidspreker bekabeling;
- Kharma Exquisite Mini's.

De woonkamer is niet overdreven groot en ik schat dat deze zo'n 4 bij 7 meter is. Tussen de ruime tweezits bank en de set-up staat een grote salontafel met een glazen blad. Volgens Jan achteraf géén gelukkige keuze en deze zal t.z.t. nog vervangen door een kleiner exemplaar. Rechts van de salontabel staat een stoel in dezelfde stijl. Achter de bank staat een grote eettafel met daarop tijdelijk de centerspeaker geparkeerd. Van de voorkant oogt deze niet eens zo groot (totdat je kijkt hoe diep hij is) :D.

Het eerst uur luister we op de achtergrond o.a. naar de Golden Earring terwijl we bijpraten over de gezamenlijke hobby. Op dit moment is 'akoestiek' bij Jan een 'hot-item' en ligt er een dikke map met allerlei folders inclusief verschillende samples over verschillende absorptiematerialen op tafel. Op korte termijn zal Jan een beslissing gaan nemen hoe e.e.a. aan te pakken.

Feitelijk heeft Jan drie problemen die direct gekoppeld kunnen worden aan akoestiek: een te lange nagalmtijd, een serieus laagprobleem en de breedte en diepte van de stage die beter zou moeten kunnen met deze set-up. Nummer 1 en 2 hebben op dit moment de prioriteit, daarom was het ook jammer dat de Lexicon MC12 V5 vandaag helaas niet aanwezig kon zijn (Jan had nog geprobeerd om deze voor vandaag te organiseren, maar helaas). Aan de nagalmtijd kunnen we op dit moment weinig doen, maar mogelijk dat we met de meegebrachte diffusers kunnen spelen om na te gaan of we de stage van de set-up kunnen 'tunen'.

OK, genoeg inleiding... tijd om te luisteren!!! ;D Omdat we hier te maken hebben met een serieuze set waarvan ik verwacht dat die minstens net zo goed moet klinken als die van mij, maar meteen enkele persoonlijke referentie CD's in het loopwerk. Jan zet mij op de hotspot en gaat als een echte gastheer zelf op de stoel zitten. Allereerst draai ik de akoestische versie van Killer (Seal). Een nummer met erg veel instrumenten en detail op de achtergrond. Bij een mooie brede stage zit er erg veel lucht rondom de instrumenten en kun je het uitsterven van alle effecten en instrumenten goed waarnemen. Hier valt me al op dat bepaalde effecten van de verkeerde kant komen, maar links is glas, rechts is muur, dus ik vermoed in eerste instantie een akoestisch effect. Wel valt direct de detaillering van de set op. Erg mooi ondanks dat de plaatsing niet helemaal klopt. De tweede CD is mijn 'All-time hero' Nils Lofgren (Acoustic Live) met Keith Don't Go. Hier is duidelijk te horen hoe dynamisch deze set-up klinkt en net zoals thuis krijg ik letterlijk kippevel. Dus detaillering is OK en dynamiek is ook prima! De derde CD die we draaien is Ray of Light en alhoewel ik verwacht dat we hiermee een enorm laagprobleem gaan horen valt het erg mee, wederom mooi waarneembaar de effecten op de achtergrond en de enorme stabiliteit van de versterker. Bij sommige set-ups hoor je dat het geluidsbeeld helemaal volloopt en Madonna erg schel gaat klinken, maar de Goldmund geeft geen kick en houdt alles strak onder controle. Nog wel steeds het gevoel... iets klopt er niet, maar wat? ??? Vandaar dat de vierde referentie CD erin gaat: Eric Clapton (MTV unplugged) met Old Love. Hier wordt direct duidelijk wat er aan de hand is, hier is namelijk het effect zo extreem dat ik voorzichtig vraag of alles goed is aangesloten. Nadat Jan de bekabeling controleert blijkt dat links en rechts zijn omgedraaid. Dus de set-up even van de stroom, even wachten en vervolgens de kabels omwisselen. Als we vervolgens Eric weer starten klinkt het allemaal weer een stuk vertrouwder. Wat wel op blijft vallen is de stage die 'sterk' naar rechts lijkt te trekken. Mogelijk dat de diffusers hier ingezet kunnen worden. Na de opmerking dat het laag niet extreem hinderlijk is, moet Jan toegeven dat er een filter in de Lexicon actief is waardoor alles onder de 40 [Hz] wordt afgefilterd (OK, die snap ik nu ook). Als we vervolgens nogmaals naar Madonna luisteren (zonder filter), snap ik het probleem van Jan een stuk beter. Of de bas begint erg stroperig te klinken of de woonkamer loopt helemaal vol met bas, dus voorlopig maar weer even met het filter 'aan' luisteren. Wat me opvalt aan de stage is dat deze smal, verschoven en niet al te diep is. Op zich geen probleem, want de remedie heeft Jan op papier staan in het advies wat Toine reeds heeft uitgewerkt. Het moet echter geen freakshow worden in de woonkamer en de mogelijke aanpassing moet nog wel steeds esthetisch verantwoord zijn en dan wordt het al direct wat lastiger om een goede oplossing te vinden, mede omdat door de lange nagalmtijd zo'n 15 [m2] met absorptiemateriaal behandeld dient te worden en dat is eigenlijk de complete wand achter de speakers. Wel zal er op korte termijn een oplossing komen, want aan de huidige situatie ergert Jan zich behoorlijk (wat ik me goed kan voorstellen).

Nu wordt het tijd om wat met diffusers te spelen. Het advies van Toine kunnen we redelijk naspelen door de 12 diffusers ongeveer op oorhoogte achter tegen de wand te zetten verdeeld over een breedte van zo'n 3.5 meter. Wat direct opvalt is de stage die breder wordt, maar Jan verwoordt het tevens als dat het minder levendig klinkt. Iets wat ik ook herkende toen ik voor de eerste keer met mijn absorptiepanelen ging experimenteren. Volgens Toine had ik zo'n 8 [m2] nodig terwijl ik 5 [m2] al ruim voldoende vond. Hier speelt echter ook duidelijk een stuk gewenning mee. Om de stage meer naar binnen te trekken zetten we 4 diffusers op de rechterstoel, maar dit werkt averechts... het beeld trekt nu nog verder naar rechts. Als we de diffusers links zouden plaatsen, dan staan ze voor het raam en dit is sowieso onbespreekbaar. Deze 4 diffusers gaan dus weer van de stoel en zetten we weg. Daarna luisteren we nog naar verschillende CD's zoals: George Michael (Older), Joe Satriani (Engines of Creation), Marcus Miller (Live & More), Dire Straits (Love over Gold), Trace Chapman, Outback (Dance the Devil Away), Porcupine Tree (Fear of a Blank Planet) en Eva Cassidy (Live & Blues). Bij het laatste nummer zet Jan nogmaals het filter op de Lexicon uit en je dendert inderdaad uit de stoel. Het lijkt wel of je constant wordt overspoeld door basgolven.

Desondanks kun je door de akoestiek heen horen wat een prachtige set hier staat te spelen! Jan zoekt precies hetzelfde in muziek als ik en dat blijkt duidelijk uit de performance van deze set-up. We hebben afgesproken dat Jan snel een keertje deze kant op komt om een Velodyne in combinatie met een 'akoestisch geoptimaliseerde' woonkamer te beluisteren. Rond 18:00 spring ik in de auto met een grote glimlach op mijn gezicht, dit was wel erg gaaf en ik ben ontzettend benieuwd hoe het klinkt als straks de akoestiek in de woonkamer is aangepakt. De wrange nasmaak die ik had gekregen na de demo bij OLS m.b.t. Kharma is hiermee weer voor een groot deel verdwenen.

Jan bedankt voor de gastvrijheid en ik vond het leuk om eens op jouw hotspot plaats te nemen. Wat mij betreft spreken we snel een keertje af bij mij, want ik ben erg benieuwd naar de performance van al jouw Siltech-geweld op mijn set. Nu is al duidelijk te horen wat een TOPSET je in de woonkamer hebt staan!

Groetjes, Jan

The Confidence Mansion

jan-rotterdam

Jan,

mooi verhaal geworden en goed de ervaringen verwoord !

Citaat van: Jean Sibelius op juni  4, 2007, 19:35:38
Een korte samenvatting van de set-up:
- Lexicon MC-8;
- Goldmund Eidos 18 (middels Siltech - Golden Ridge digitale interlink aangesloten op de Lexicon);
- Goldmund Mimesis 29 (wat een beest van een versterker 8));
- Siltech Echo Bay luidspreker bekabeling;
- Kharma Exquisite Mini's.

kleine aanvulling:

• Golden Ridge was een G-6 versie
  • tussen de MC-8 en de Mimesis 29 zitten Siltech - Snow Lake G6 interlinks
  • Echo Bay luidspreker kabels zijn G-5 versie
  • netsnoeren Ruby Hill's G-5 en G-6 versie's
  • zodra verhuizing werkelijk een feit is zal de set in een Finite Elemente - Spider rack geplaatst worden en nog worden voorzien van de bijbehorende "Cerapucs", zal ongetwijfeld ook nog een positieve bijdrage hebben t.o.v. de poef waar de set momenteel op staat en ook lekker staat mee te dreunen. Goldmund apparatuur ziet graag een solide ondergrond vanwege de mechanische constructie (zie Goldmund - mechanical grounding)

Citaat van: Jean Sibelius op juni  4, 2007, 19:35:38

Jan bedankt voor de gastvrijheid en ik vond het leuk om eens op jouw hotspot plaats te nemen. Wat mij betreft spreken we snel een keertje af bij mij, want ik ben erg benieuwd naar de performance van al jouw Siltech-geweld op mijn set. Nu is al duidelijk te horen wat een TOPSET je in de woonkamer hebt staan!

Graag gedaan, bedankt voor het luisteren en het verwoorden van mijn bevindingen. Neemt toch weer een stukje twijfel weg wat er in de loop der weken was ingeslopen  ;)
De Nils Lofgren CD staat sinds gisteren op mijn verlanglijstje.

Wat de luistersessie bij jou betreft: ik stuur je van de week wel even PM op om een afspraak te maken, even kijken hoe e.e.a. uitkomt de komende weekenden.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citaat van: Grindtegel op juni  4, 2007, 16:56:23
Met de waanzinnige setup van Jan klinkt het waarschijnlijk zelfs uit fase nog geweldig vandaar dat het onopgemerkt is gebleven in 1e instantie  ;D

Tja wat moet ik daar op zeggen .... Ik denk dat Jan-S het mooi verwoord heeft

Hoe gaat het met de Model-1's, bevallen ze nog steeds ?

Groeten Jan

Grindtegel

Citaat van: jan-rotterdam op juni  4, 2007, 21:45:08
Tja wat moet ik daar op zeggen .... Ik denk dat Jan-S het mooi verwoord heeft

Hoe gaat het met de Model-1's, bevallen ze nog steeds ?

Groeten Jan

De Totems doen het nog steeds perfect !
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

FrankB

He Jan,

Klinkt goed allemaal. Wanneer verwacht je de akoestische aanpassingen te realiseren, want dan wordt het tijd dat wij onze afspraak inplannen :D.

Groeten,
Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

jan-rotterdam

Citaat van: FrankB op juni  5, 2007, 07:42:28
He Jan,

Klinkt goed allemaal. Wanneer verwacht je de akoestische aanpassingen te realiseren, want dan wordt het tijd dat wij onze afspraak inplannen :D.

Groeten,
Frank

Afhankelijk van beschikbare vrije tijd (helaas schaars), wil de mogelijke producten die aan de muur gaan komen eerst zelf zien zodat ik weet hoe de afwerking er van is en of ik daar mee kan leven. Verwacht dat e.e.a. toch wel binnen een a twee maanden gereed zal zijn.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citaat van: Grindtegel op juni  5, 2007, 00:06:31
De Totems doen het nog steeds perfect !

Had ook niet anders verwacht, zijn / blijven mooie luidsprekers ! Ondertussen nog een sub bij aangesloten ?

Groeten Jan

Grindtegel

Ik gebruik mijn oude infinity sub(je) ter ondersteuning. De echte sub staat in de ht  :D

Jiri

Mooie set Jan..
Ben onder de indruk.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op juni  5, 2007, 08:31:10
Afhankelijk van beschikbare vrije tijd (helaas schaars), wil de mogelijke producten die aan de muur gaan komen eerst zelf zien zodat ik weet hoe de afwerking er van is en of ik daar mee kan leven. Verwacht dat e.e.a. toch wel binnen een a twee maanden gereed zal zijn.
Da's nog redelijk rap, maar zeker de moeite waard.

T.z.t. zou ik graag nog eens langs willen komen om de voor en situatie te kunnen vergelijken :D

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op juni  6, 2007, 06:49:40

T.z.t. zou ik graag nog eens langs willen komen om de voor en situatie te kunnen vergelijken :D

Groetjes, Jan

Uiteraard !

Groeten Jan