Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

B.J.

Citaat van: jan-rotterdam op juli  4, 2007, 23:32:39
Graag !

Groeten Jan

Heb je hem nu geleend van Lex Logan of van je dealer?

LexiconLogan

Citaat van: Bas Janssen op juli 12, 2007, 09:38:21
Heb je hem nu geleend van Lex Logan of van je dealer?

Ik ken dat apparaat niet.
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

BuSpu

Citaat van: jan-rotterdam op juli 11, 2007, 23:17:23
Vandaag uiteraard weer geluisterd naar de set. Optimisme van gisteren iets bij moeten stellen, geschatte verbetering bas probleem geen 85 - 90% maar eerder rond de 60 - 70%. Vooral bij wat luider spelen komt de bass resonantie weer terug.

Dat is precies het probleem met die resonanties. Als je voor een dip in je weergave zorgt dmv filtering en niet te hard speelt gaat het 'goed'. Ga je dan harder spelen dan is er ineens wel genoeg energie om die resonanties aan te sturen en dan heb je hetzelfde probleem weer. De oplossing zal dus, zoals je zelf al zegt, meer in basetraps liggen. Die absorberen de energie van de resonantie. Misschien dat eindeloos zoeken naar een goeie luisterplek (met de minste resonantie) nog kan helpen. In ieder geval succes.

BuSpu

jan-rotterdam

Antwoord van Lexicon is binnen:

CiteerHello,

The EQ feature takes care of frequencies up to 250Hz.

These are the most problematic bass frequencies in rooms.

The calibration can not be done at different levels.

Once you go above the level it is at, room (air) compression becomes a factor, and the calibration would become jaded at different levels.

The level that it is at is the best for all around use.

You may want to experiment with the max, high, medium, and low EQ settings.  These setting change how dramatic the EQ calibration is applied.

Best regards,

Technical Services
Harman Specialty Group
Lexicon|Mark Levinson|Revel
Tel:  (781) 280-0300
[email protected]

Helaas dus niet op hoger volume te calibreren, de weg van bas absorbers zal toch ingeslagen moeten gaan worden. Ben nu bezig met detail gegevens op te vragen van de RPG Modex TM module's m.b.t. speciale wensen wat afmetingen / uitvoeringen betreft

Groeten Jan

bmateijsen

Hoi Jan,

Waarom geen bass-management gaan voeren en een subwoofer een deel van het werk over laten nemen?
Echte probleemgebieden beginnen bij jou toch pas beneden 60 hrz? Je hebt een prachtige processor omdat te doen..

Groet,

Bjorn

Citaat van: jan-rotterdam op juli 12, 2007, 22:12:33
Antwoord van Lexicon is binnen:

Helaas dus niet op hoger volume te calibreren, de weg van bas absorbers zal toch ingeslagen moeten gaan worden. Ben nu bezig met detail gegevens op te vragen van de RPG Modex TM module's m.b.t. speciale wensen wat afmetingen / uitvoeringen betreft

Groeten Jan

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op juli 12, 2007, 22:31:23
Waarom geen bass-management gaan voeren en een subwoofer een deel van het werk over laten nemen?
Echte probleemgebieden beginnen bij jou toch pas beneden 60 hrz? Je hebt een prachtige processor omdat te doen..

Zoals een Velo? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jan-rotterdam

Citaat van: bmateijsen op juli 12, 2007, 22:31:23
Hoi Jan,

Groet,

Bjorn

Heb 2 probleem gebieden, 48 Hz (+ 22 dB gemeten) en 70 Hz (+ 14 dB gemeten).
Is ook een van de redenen dat ik een MC-12 wil hebben, om die mogelijkheid open te houden. Momenteel echter niet de financiën beschikbaar om naar een passende subwoofer (Kharma of b.v. Velodyne) te kijken.
Galm probleem in de kamer moet ook nog aangepakt worden en kost ook nog de nodige knaken, financiën raken op...  :-\

Groeten Jan

jan-rotterdam

Audiofiel

Citaat van: jan-rotterdam op juli 12, 2007, 22:46:04
;D  ;D
Groeten Jan

Je kent me Jan. ;D Ik hoop de komende twee maanden eens bij je langs te komen! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jan-rotterdam

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 22:49:05

Je kent me Jan. ;D Ik hoop de komende twee maanden eens bij je langs te komen! :D

Ik hoop dat ik dan zo ver gevorderd ben dat ik jou durf uit te nodigen ;D
Ik doe mijn best maar wegens tijd gebrek (collega's op vakantie, best druk in je eentje...) kan het nog wel even duren

Groeten Jan

Audiofiel

Citaat van: jan-rotterdam op juli 12, 2007, 22:52:09
Ik hoop dat ik dan zo ver gevorderd ben dat ik jou durf uit te nodigen ;D
Ik doe mijn best maar wegens tijd gebrek (collega's op vakantie, best druk in je eentje...) kan het nog wel even duren

Wegens wederzijds gebrek aan tijd ;) zal het inderdaad eerder het najaar worden. :D

LexiconLogan

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 23:02:37
Wegens wederzijds gebrek aan tijd ;) zal het inderdaad eerder het najaar worden. :D

Mag ik mee?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Audiofiel

Citaat van: Lexicon Logan op juli 12, 2007, 23:19:20
Mag ik mee?

Wat mij betreft zeker. Maar Jan doet daarin de beslissingen. ;)

jan-rotterdam

Citaat van: Lexicon Logan op juli 12, 2007, 23:19:20
Mag ik mee?

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 23:20:29
Wat mij betreft zeker. Maar Jan doet daarin de beslissingen. ;)

We spreken t.z.t. wel wat af, ik wil zelf ook wel eens bij Lexicon Logan gaan luisteren als zijn verbouwing af is. Ben benieuwd hoe de Martin Logan's klinken in zo'n hele grote ruimte (ik heb al eens een 7.1 set mogen horen van Martin Logan, aangestuurd door Lexicon pre/pro met Parasound eindversterkers. Indrukwekkend sessie vond ik dat  8)).

Groeten Jan

LexiconLogan

Citaat van: jan-rotterdam op juli 15, 2007, 13:43:55
We spreken t.z.t. wel wat af, ik wil zelf ook wel eens bij Lexicon Logan gaan luisteren als zijn verbouwing af is. Ben benieuwd hoe de Martin Logan's klinken in zo'n hele grote ruimte (ik heb al eens een 7.1 set mogen horen van Martin Logan, aangestuurd door Lexicon pre/pro met Parasound eindversterkers. Indrukwekkend sessie vond ik dat  8)).

Groeten Jan

altijd welkom.

Mijn huis komt niet te huur dus ik ga door met HT bouwen. ;)

jan-rotterdam

Citaat van: Lexicon Logan op juli 15, 2007, 13:45:19
Mijn huis komt niet te huur dus ik ga door met HT bouwen. ;)

8)

Groeten Jan

bmateijsen

Als Jan in de lijn van zijn luidsprekers een subwoofer neemt, dan een Kharma.
Een andere mogelijheid zou inderdaad een velodyne kunnen zijn.

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 22:37:12
Zoals een Velo? ???

Jean Sibelius

Hey Jan,

Héél mooi apparatuur heb je op bezoek :)!

Als ik de situatie bij jou goed inschat, dan heb je last van 2 flinke resonanties, een lange nagalmtijd en het laag en met diffusie zou je nog e.e.a. kunnen tunen.
Alhoewel het aanpakken van a. effect heeft op b. et cetera, zul je ze toch allemaal één voor één aan moeten pakken voor het beste resultaat.

Alhoewel die Kharma sub natuurlijk helemaal O0 is, kan ik me goed voorstellen dat je toch overweegt om voor een ander merk te kiezen i.v.m. de prijs.
Wat kost zo'n ding :D?

Groetjes, Jan (die je topic nauwlettend in de gaten houdt)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Heb antwoord binnen van Lexicon m.b.t. wat voor pieken / dalen er maximaal te corrigeren zijn met een MC-12 EQ, max. 15 dB ! Blijft er in mijn situatie theoretisch dus nog 7 dB te corrigeren op de 48 Hz piek m.b.v. bass-traps. De 70 Hz piek zou dus helemaal weg moeten zijn als er opnieuw gemeten zou worden door Toine

Citeer
Hello Jan,

It should be no greater than 15dB.

Best regards,

Technical Services
Harman Specialty Group
Lexicon|Mark Levinson|Revel
Tel:  (781) 280-0300
[email protected]

Groeten Jan

jan-rotterdam

jan-rotterdam

De Pioneer plasma 508XD is in aantocht

Groeten Jan

LexiconLogan

Citaat van: jan-rotterdam op juli 21, 2007, 13:03:33

Groeten Jan

HE! Hier ook!!
Veel plezier

jan-rotterdam

Citaat van: jan-rotterdam op juli 21, 2007, 13:03:33

Als het mee zit komt de plasma a.s. zaterdag. Zal dan een tijdelijke plaats aan de muur krijgen i.v.m. het nog moeten aanbrengen van de akoestische demping maar dan kan ik in ieder geval weer eens serieus een film gaan bekijken.

Misschien toch ook maar even de surround set opstellen.....  ;D

Groeten Jan

J.H

Citaat van: jan-rotterdam op juli 25, 2007, 18:47:20

Misschien toch ook maar even de surround set opstellen.....  ;D

Groeten Jan

Tja...als je dan toch bezig bent, maak er dan een heel dagje van.. :D
JBL • Eminence • SVS • Apple

jan-rotterdam

Plasma is binnen, morgen ophangen

Groeten Jan