Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

Fatalfelix

Citaat van: jan-rotterdam op november  8, 2006, 19:31:44
Niet schrikken: een kleine € 21.000,- per set  :-\

Maar dan heb je wel 2 aktieve subwoofers met elk 650 watt vermogen en de topkasten hebben elk 200 watt vermogen ingebouwd dus eindversterkers heb je niet meer nodig. Tevens bevatten de luidsprekers ingebouwde DA-convertors zodat je ze volledig digitaal kunt aansturen

De topkasten zijn ook zonder de subwoofers te koop voor een bedrag van € 8.500,- per set (aktief) of € 5.750,- per set (passief)

Groeten Jan

mm dat is best wel een aardig hoog bedrag  >:D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Peter dikkeprima

Citaat van: jan-rotterdam op november  8, 2006, 19:31:44
Niet schrikken: een kleine € 21.000,- per set  :-\

Maar dan heb je wel 2 aktieve subwoofers met elk 650 watt vermogen en de topkasten hebben elk 200 watt vermogen ingebouwd dus eindversterkers heb je niet meer nodig. Tevens bevatten de luidsprekers ingebouwde DA-convertors zodat je ze volledig digitaal kunt aansturen

De topkasten zijn ook zonder de subwoofers te koop voor een bedrag van € 8.500,- per set (aktief) of € 5.750,- per set (passief)

Groeten Jan

En jij hebt die speakers gekocht?  :o

Zijn dat die blokkendozen? Aangezien dit een land is waar je een vrije mening mag hebben: ik vind ze echt oerlelijk  :-[ Maar het zal ongetwijfeld fantastisch klinken, tenminste dag mag ik hopen  ;D

DA BoSS

Citaat van: peter26 op november  9, 2006, 10:14:17
En jij hebt die speakers gekocht?  :o

Zijn dat die blokkendozen? Aangezien dit een land is waar je een vrije mening mag hebben: ik vind ze echt oerlelijk  :-[ Maar het zal ongetwijfeld fantastisch klinken, tenminste dag mag ik hopen  ;D

hij heeft iets nog mooiers gekocht (lees de rest van dit topic maar ;))
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Sk

Ik mis alleen de armen nog van die speakers. Kunnen ze ook praten?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Peter dikkeprima

Citaat van: DA BoSS op november  9, 2006, 11:21:33
hij heeft iets nog mooiers gekocht (lees de rest van dit topic maar ;))

mag jij me vertellen wat, kan het namelijk niet vinden.

jan-rotterdam

De eerste ervaringen

Na afgelopen dinsdag de luidsprekers van 80 Kg per stuk de trap op te hebben getild (gelukkig het meeste gewicht door de leverancier gedragen die aan de onderkant bleef lopen) deze aangesloten met een simpele Van den Hull - The Bridge luidsprekerkabel.

De Siltech luidspreker kabels moeten eerst van bi-wire omgebouwd worden naar single-wire omdat de Mini's geen bi-wire terminal hebben aan de achterkant. Zit nog te twijfelen of ik ze gelijk de SATT behandeling laat geven, tot nu toe nog niemand tegen gekomen die ervaringen kan vertellen...

Na het aansluiten alle stroom weer op de apparatuur gezet en de eerste CD erin gelegd en laten spelen, eerste indruk was een heel fris geluid met flink wat laag (geen wonder in deze kleine luisterruimte).

Nadat de leverancier was vertrokken er voor gaan zitten en veel CD's / DVD's beluisterd, veel meer micro-details waarneembaar dan met de Sonus Faber - Guarneri Homage's die ik tot dinsdag in bruikleen had. Laag superstrak en met waanzinnig veel energie, dit had ik eigenlijk alleen nog maar ervaren met de Wilson Audio - WP7. Mid / hoog ook al heel erg goed.

Andere ervaring is dat bij TV / film kijken ook veel meer details via het geluid te horen zijn, vooral achtergrond geluiden zijn scherp te onderscheiden.

Inspelen van de luidsprekers duurt volgens leverancier ca. 300 uur om tot 90 - 95% van z'n kunnen te komen, de laatste 5 - 10% kan wel tot 1000 uur duren. Voorlopig is het al genieten geblazen en de wetenschap dat het nog beter wordt maakt van mij een blij persoon.

Groeten Jan

tiptop

En dan moeten je siltechkabels er nog aan 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DA BoSS

gaaf hoor, zo'n eerste indruk zegt natuurlijk niet alles, maar belooft een heleboel goeds!
O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

Peter dikkeprima

Gelukkig Jan ;) Je komt op mij over als iemand met smaak dus ik vond die Robot dingen wat een afknapper  ;D

Zijn die robotspeakers qua geluid te vergelijken met die je nu hebt?

jan-rotterdam

Citaat van: peter26 op november 10, 2006, 19:54:12

Kwalitatief staan ze vrij dicht bij elkaar maar het klinkt gewoon anders, je eigen smaak zal beslissen voor welk merk je zou gaan. Persoonlijk vind ik dat de Goldmund luidsprekers meer overeenkomsten hebben met een Wilson Watt/Puppy 7 dan met de Kharma Mini

Groeten Jan

)p(

Citaat van: peter26 op november 10, 2006, 19:54:12
Gelukkig Jan ;) Je komt op mij over als iemand met smaak dus ik vond die Robot dingen wat een afknapper  ;D

Ik zelf vind die "Robot dingen" veel mooier, lekker stoer retro design  :o 8)

Maar die Kharma's zullen zeker heerlijk klinken, feli!

peter

jan-rotterdam

In het openingstopic de eerste foto's geplaatst van de nieuwe luidsprekers

Groeten Jan

R

Prachtige speakers!!!

Mooi nieuw luidspreker snoer trouwens ;)

Citaat van: jan-rotterdam op november 13, 2006, 17:24:22
In het openingstopic de eerste foto's geplaatst van de nieuwe luidsprekers

Groeten Jan

jan-rotterdam

De Exquisite - Mini's staan nu bijna 2 weken thuis en ondertussen is de kwaliteit er behoorlijk op vooruit gegaan. Elke CD of DVD die je afspeelt laat weer nieuwe details horen, laatste 2 weken zeer veel verschillende muziek beluisterd en films gekeken waarbij de luidsprekers niet gespaard werden.

De aquarium scene van "Finding Nemo" doet het extreem goed bij demo's aan vrienden en kennissen, onvoorstelbaar wat die kleine 16.5 cm woofers laat horen  ;D Ik heb ondertussen wel het laag wat "getemperd" door alles onder de 40 Hz niet meer door te sturen richting de luidsprekers, de Lexicon MC-8 heeft die mogelijkheid.

Ik hoop dat de center & surrounds over een kleine 2 - 3 weken gereed zijn zodat ik kan genieten van een volwaardige 5.0 set, een sub heb ik in de huidige luisterruimte absoluut niet nodig. Ben wel benieuwd naar de hoeveelheid laag in de nieuwe woning en of daar dus eventueel nog wel een sub nodig is ....

Groeten Jan

DA BoSS

mikeske

Het blijven super mooie speakers die Kharma's  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

JordiPordie

jan-rotterdam

Ha Jordi,

ik zie dat je dit Forum al gevonden had en vandaar waarschijnlijk dat je BB&G al kende ?

Groeten Jan

JordiPordie

Hey Jan,

kennis van mij had mij geattendeerd op dit forum en de mannen van BB&G :)

ennuh om hier even op schoonpa terug te komen... ALLES van B&O, zelfs zijn tv hehe :D

Groet

tiptop

@Jordi:
Welkom op het forum Jordi.

@Jan:
Fantastisch mooie luidsprekers Jan 8) Gefeliciteerd.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DA BoSS

Hoi Jan,

heb je al weer een update voor ons?

(ben heel benieuwd naar je ervaringen tot dusver ;D)

mvg,

jan-rotterdam

Citaat van: DA BoSS op december 17, 2006, 14:03:01

heb je al weer een update voor ons?

Nieuws:

• de center en de surrounds worden helaas niet meer dit jaar geleverd wegens drukte bij Kharma maar pas begin 2007. Dat wordt dus geen surround ervaring tijdens komende feestdagen, maar op z'n vroegst pas ergens half Januari.   :-[
  • Nieuwe woning ziet er goed uit, als het goed is ergens eind februari verhuizen en dus de nodige ruimte voor de luidsprekers zodat ze beter tot hun recht komen.
  • De Mini's bevallen uitstekend. Ik heb al een heel groot deel van de software (CD / DVD) geluisterd via de Mini's en bijna elke schijfje is een verbetering t.o.v. luisteren via de vorige luidsprekers, ben echt benieuwd hoe ze in de nieuwe luisterruimte gaan presteren

Groeten Jan