Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Citaat van: qinq op april  3, 2012, 19:54:58
Heb je toevallig ook fotos van je subwoofer? Mooie set!

Jawel, staan op deze pagina

Groeten Jan

jan-rotterdam

En nog wat foto's van de nieuwe tweeters

Groeten Jan

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

BuSpu

jan-rotterdam

Citaat van: BuSpu op april 21, 2012, 21:34:53
Hoi Jan,

Heb je deze gezien: http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/132849/Nieuwe-prijs-Top-cd-speler-Goldmund-Eidos-A20-7500-euro.html ?

Ja gezien maar toch bedankt voor de tip, dit is feitelijk de opvolger van mijn huidige speler de Eidos 18 maar dan zonder het video gedeelte.

Groeten Jan

R

jan-rotterdam

Citaat van: R op april 22, 2012, 09:41:52
Prachtig! hoe klinkt het?

De nieuwe diamant tweeters in de surrounds (Exquisite Mini's) klinken goed, rustigere / gedetailleerdere weergave dan met de oude Titanium tweeters.
Bevalt erg goed, vooral merkbaar met weergave van SACD / DVD-Audio.

Groeten Jan

Kaplaars

Wauw, dat is een zeer indrukwekkende set Jan. Zoiets als dit zie je zelden. Ik kijk bijna nog liever naar de plaatjes die je geüpload hebt dan naar Megan Fox  O0 !

Ik had overigens nog nooit van Goldmund gehoord. Leuk om er het één en ander van te zien. Prachtig spul, absoluut. Keep up the good work.

jan-rotterdam

Een Goldmund Eidos 20D op bezoek (bovenste apparaat).

Net aangesloten dus nog even opwarmen, bevindingen volgen.

Link naar user manual

Groeten Jan

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

jan-rotterdam

Alle Goldmund - Telos eindversterkers zijn ondertussen voorzien van Crystal Cable - Ultra powercords, heeft even geduurd om er genoeg te verzamelen  ;D

Groeten Jan

jan-rotterdam

En vergeten te melden, er staat al een tijdje een Oppo 95 om de wereld van Blu Ray spelers te verkennen.
Leuke speler voor het aankoop bedrag ondanks wat kleine minpunten (o.a. de hoorbare koelfan)

Groeten Jan

jan-rotterdam

Wow, ik heb al meer dan 6 maanden niets gepost (en niets nieuws gekocht behalve heel veel software voor de hobby)....
;D

Groeten Jan

Bolle

Dat is toch een goed teken? Ben je gewoon tevreden met de set!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

jan-rotterdam

Afgelopen vrijdag bij Kharma geweest en de Exquisite Midi subwoofer beluisterd in combinatie met een set Exquisite Midi's, mooie ervaring.... Op termijn maar eens thuis beluisteren of de Exquisite Midi subwoofer in mijn ruimte een verbetering is t.o.v. de huidige subwoofer.

Physiek is de Exquisite Midi subwoofer maar een fractie groter dan mijn huidige subwoofer, deze huisvest echter een 15" en mijn huidige subwoofer een 12" luidspreker. Kast materiaal is wel anders, de Exquisite Midi subwoofer is veel zwaarder en van een ander materiaal gemaakt.

Exquisite Midi subwoofer

Huidige subwoofer:

Tevens naar de prototypes van de nieuwe mono eindversterkers mogen luisteren, deze versterkers combineerde in deze set-up erg prettig met de Exquisite Midi's moet ik zeggen.

Groeten Jan

dazzdax

Jan, klopt het dat na vertrek van Marcel Croese de neergang van Goldmund is begonnen?

Chris

jan-rotterdam

Citaat van: dazzdax op september  8, 2013, 07:19:52
Jan, klopt het dat na vertrek van Marcel Croese de neergang van Goldmund is begonnen?

Chris

Volgens mij gaat het niet onaardig met Goldmund dus geen idee waar je vraag op gebaseerd is.

Groeten Jan

Jean Sibelius

Iets zegt me dat dit soort meldingen meestal worden opgevolgd door een definitieve aankoop in huize 'Jan-Rotterdam'! :D

Als het zover is, dan hoor ik het graag.

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MaLa

Ik verschrok me even toen ik de adviesprijs van je speakers zag... Ik hoop voor je portefeuille dat je wat korting gekregen hebt. Voor een 5.1 setje aan adviesprijs heb je een mooi appartementje... Wel een heel mooie set up!
XTZ - BK - Marantz

Martijn M

Dutch & Dutch

dazzdax

Jan, ik weet dat Goldmund een golden era heeft gekend (periode 1990-1996). Ik had zeer veel bewondering voor het merk. Daarna ging het toch minder met het merk, terwijl de prijzen naar stratosferische hoogten gingen.
Dieptepunt: de Eidos 18 DVD player die een Pioneeer DV-300 bleek te zijn van € 150! Dit is niet gelogen, er bestaat genoeg documentatie hierover.
Niet voor niets hebben enkele zeer vermogen Taiwanezen en Chinezen hun megadure Telos Millenium eindversterkers ingeruild voor oudere type FM Acoustics eindversterkers.
Ik wil het merk niet zwart maken. Sommigen zijn enorme adepten van het merk en ik wil hen niet beledigen.
Ik wil enkel zeggen dat voor mij Goldmund niet meer hetzelfde bedrijf is van voor 1998.
Als je deze post te aanmatigend vindt dan laat je hem maar verwijderen door de redactie.

Chris

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op september  9, 2013, 21:26:30
Iets zegt me dat dit soort meldingen meestal worden opgevolgd door een definitieve aankoop in huize 'Jan-Rotterdam'! :D

Als het zover is, dan hoor ik het graag.

Groeten, Jan

;D ;D ;D ;D

Ik heb de sub even op proef thuis staan  ::)

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op september 28, 2013, 13:50:10
;D ;D ;D ;D

Ik heb de sub even op proef thuis staan  ::)

Groeten Jan
:D

En wordt het een blijvertje? :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  6, 2013, 15:18:23
En wordt het een blijvertje? :)

Nee wordt geen blijvertje, subwoofer is gisteren opgehaald na een zeer uitgebreide test periode.

Groeten Jan

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.