Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Ben benieuwd naar center stand ;D

Maar geen upgrades is altijd een goed teken. Tevredenheid en/of al hetgene bereikt wat je wilt. Je hoeft je alleen maar druk te maken om het genieten, niet om de mogelijke upgrades / vervangingen.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

jan-rotterdam

Citaat van: Blue-Eyes op juli 13, 2008, 15:30:50
Ben benieuwd naar center stand ;D

Bruut ! !  ;D

Citaat van: Blue-Eyes op juli 13, 2008, 15:30:50
Maar geen upgrades is altijd een goed teken. Tevredenheid en/of al hetgene bereikt wat je wilt. Je hoeft je alleen maar druk te maken om het genieten, niet om de mogelijke upgrades / vervangingen.

Helemaal mee eens alhoewel de akoestiek (galm) nog steeds aangepakt moet worden

Groeten Jan

eduard

Citaat van: jan-rotterdam op juli 13, 2008, 15:17:27

Met Kharma in overleg voor een passende subwoofer voor de set welke afwijkend zal zijn van hun huidige modellen, mogelijk zal deze tevens als steun voor de center speaker gaat dienen,

Ik denk niet dat het handig is om speakers te stapelen, opdeze manier zal je center speaker gaan meetrillen met de subwoofer. Dit zal niet positief bijdragen aan de kwaliteit van het geluid.

Mvg,
Eduard

jan-rotterdam

Citaat van: eduard op juli 13, 2008, 16:36:23
Ik denk niet dat het handig is om speakers te stapelen, opdeze manier zal je center speaker gaan meetrillen met de subwoofer. Dit zal niet positief bijdragen aan de kwaliteit van het geluid.

Mvg,
Eduard

Met een verwacht gewicht van ruim > 100 Kg zal het meetrillen niet zo erg zijn denk ik  ;)
Maar bedankt voor het meedenken

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vanochtend is de Goldmund - Mimesis 28M stereo eindversterker afgeleverd als vervanging voor de Goldmund - SRM 2.3's mono eindversterkers.

De SRM-2.3 mono eindversterkers staan te koop op Hifi.nl en Hear.nl

Groeten Jan

jan-rotterdam

En een foto van de nieuwe eindversterker, de Goldmund Mimesis 28M

Hieronder een tweetal foto's van de SRM-2.3's welke nu te koop staan

Groeten Jan

ajbeefde

Citaat van: jan-rotterdam op juli 29, 2008, 18:03:25
En een foto van de nieuwe eindversterker, de Goldmund Mimesis 28M

Hieronder een tweetal foto's van de SRM-2.3's welke nu te koop staan

Groeten Jan

Erg mooi !!!!!!  Veel luisterplezier, hetgeen ongetwijfeld zal lukken.

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

jan-rotterdam

Gisteren 2e hands de laatst benodigde Siltech - Ruby Hill netkabel aangeschaft (totaal nu 6 in gebruik)

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op augustus 16, 2008, 14:33:32
Gisteren 2e hands de laatst benodigde Siltech - Ruby Hill netkabel aangeschaft (totaal nu 6 in gebruik)
Mooi, dus ondertussen bijna klaar met het realiseren van de ultieme HT-set-up? :D

Hoe staat het met de bouw / ontwikkeling van de Kharma super sub?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Pagina 1 weer eens wat bijgewerkt.
Foto's geplaatst van het inwendige van Wadia X-32 & X-64.4 decoding computers

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 17, 2008, 08:22:39
Hoe staat het met de bouw / ontwikkeling van de Kharma super sub?

Staat even op een laag pitje maar heeft nog steeds de aandacht

Groeten Jan

dvdripper

mijn kleine meid June mijn vrouw and last but not least my Home theater         www.dvdprofiler.com

tiptop

Erg mooie versterker, Jan 8) :)

Siltech komt trouwens met een nieuwe netkabel, met het nummer 800 er in. Die schijnt op hetzelfde niveau te zitten als de Rubyhill, alleen met een vriendelijker prijskaartje. (rond de 500 euro).
Vind er nog niks van op het internet, maar heb het van Mr.Siltech himself, dus het zal wel kloppen dan. :)
(Als die uitkomt wil ik 'm aanschaffen voor de eindversterker :) )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jan-rotterdam

De mono eindversterkers Goldmund - SRM 2.3's hebben een nieuwe eigenaar

Groeten Jan

jan-rotterdam

Pagina-1 bijgewerkt met oude foto's van mijn oude Totem luidsprekers, tevens links naar de Totem website vernieuwd

Groeten Jan

jan-rotterdam

Even een update:

de luidspreker kabel voor de center speaker (Siltech Signature - Echo Bay G5) is verkocht, nu zoekende op internet naar een passende upgrade.

De luidspreker kabels voor de front luidsprekers (Siltech Signature - Echo Bay's G5) hebben een upgrade ondergaan bij Siltech en wel de SATT behandeling (Siltech Advanced Thermal Treatment). Eerste indruk is toch wel dat dit meer effect heeft dan ik eigenlijk had verwacht.

Tijdens de afwezigheid van de luidspreker kabels voor het upgraden heb ik gespeeld met een geleende set Siltech - Classic Anniversary 330L, mooi midden / hoog maar het laag was rommelig in vergelijking met mijn toen nog niet ge-SATT'te Echo Bay kabels. Voor het geld echter een hele mooie kabel

Kabels hebben een modificatie aan het uiterlijk ondergaan waaruit blijkt dat ze de SATT behandeling hebben ondergaan (zie foto), de dozen hebben een sticker erbij gekregen om het verhaal compleet te maken.

Groeten Jan

Nahpets

Citaat van: jan-rotterdam op maart  1, 2009, 21:05:59
Eerste indruk is toch wel dat dit meer effect heeft dan ik eigenlijk had verwacht.

Mijn audiofiele hart geloofd je, maar mijn hoofd heeft er veel moeite mee.

Hoe is het geluidsbeeld veranderd?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

jan-rotterdam

Citaat van: Enno op maart  1, 2009, 21:59:48

Ik heb er ook 2 jaar over gedaan om de stap te wagen  ;D
Ik heb de upgrade eigenlijk uit laten voeren om de kabels binnenkort te verkopen (met SATT waarschijnlijk eerder te verkopen dan zonder).

Hoe is het geluidsbeeld veranderd?

Op de een of andere manier meer rust. Kabels zitten nu ca. 24 uur aan de installatie, ben benieuwd of er op termijn nog meer veranderingen merkbaar zijn

Groeten Jan

jan-rotterdam

Tijdelijk op bezoek:

stereo set luidspreker kabels: Kharma - Enigma, dezelfde soort als die inwendig in de Exquisite Mini's is verwerkt

De 2e kabel zat ten tijde van het maken van de foto al aan de center speaker  ;D

Eerste indruk: minimaal anders dan de Siltech Signature - Echo Bay's (die al wat jaartjes ouder zijn). Nog geen directe voorkeur tussen beiden.

Groeten Jan

ivo1986

Wat een ontzettend leuk topic en rijk verleden op audiogebied!

Hebben de mannen van Kharma je ruimte wel eens akoestisch doorgemeten?
Op de foto's lijkt dat toch de beperkende factor of heb ik het mis?

Shorty

Je hoofd zal er misschien minder moeite mee hebben nadat je een keer op 'cryogene treatment' (ofzoiets) hebt gegoogled.  ;)
De moleculaire (of kristallaire, daar wil ik af wezen...  ::) ) structuur verandert aantoonbaar. Het proces wordt ook door o.a. wapenfabrikanten toegepast...

VrGr,

Bart J.

jan-rotterdam

Voor de "fun" een 2e hands Martin Logan - Depth subwoofer aangeschaft om te kijken hoe een subwoofer bevalt in deze setup.
Kort en krachtig: Leuk speelgoed  ;D  ;D  ;D

Foto's komen er aan maar hier al vast een van internet geplukt

Specificatie's:

http://www.us.martinlogan.com/specs/depth.html

Algemene info:

http://www.us.martinlogan.com/speaker_intro/depth.html

Groeten Jan

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

jan-rotterdam

Jean Sibelius

Hoi Jan,

Leuke sub! Wil je eerst testen of een subwoofer wat toevoegt aan jouw set alvorens een Kharma-sub toe te voegen of is dit een bewuste(re) keuze?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Is meer spelen, tevens leuk tijdverdrijf voor als ik straks langdurig thuis zit  ;)
Testen is ook leuk, ik leer nu weer dingen die met de Lexicon MC-12 kunnen die ik voorheen niet gebruikte

Groeten Jan