Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Afgelopen weekend een Bruel & Kjaer geluiddruk meter geleend van het werk om eens te meten op welk geluid niveau ik normaal muziek luister en naar films kijk.

Niveau meestal rond de 70 - 75 db(A), pieken gaan echter wel naar de 85 - 90 dB(A)

Groeten Jan

jan-rotterdam

Zondag middag bezoek gehad n.a.v. deze advertentie.

De geïnteresseerde persoon had zijn eigen Rega - Exon 3 mono eindversterkers meegenomen om direct te kunnen vergelijken met de Goldmund SRM-2.3's mono eindversterkers en ook nog met de SR-3.3 driekanaals versterker.

Einduitslag in het voordeel van de Goldmund's al was het absoluut niet verkeerd wat de Rega Exon 3's lieten horen, met de Goldmund's echter meer algemene detaillering en meer controle in het laag. De Rega's hebben wat mij betreft een hele goede prijs / kwaliteit verhouding

De geïnteresseerde persoon heeft wat bedenktijd nodig om te kijken of het zijn nieuwe aankoop gaat worden of niet

Groeten Jan

jan-rotterdam

Foto op pagina bijgevoegd van het inwendige van een Goldmund Mimesis 8.5 stereo eindversterker

Groeten Jan

jan-rotterdam

Galvanische scheider van Kemp is binnen

Groeten Jan

jan-rotterdam

De Goldmund SRM-2.3 mono eindversterkers blijven naar alle waarschijnlijkheid nog een tijdje staan, tijdens de luistersessie aan een geïnteresseerde hem ook de drieknaals versie de SR-3.3 laten horen en hier heeft hij voorlopig voor gekozen.

Kortom, als de koop doorgaat van een overschot van twee versterker kanalen naar een tekort van een kanaal.  ::)

Onderstaande versterker zal naar alle waarschijnlijkheid het tekort gaan oplossen 

Goldmund Telos-200 mono eindversterker

Link naar specificatie's

Groeten Jan

blue-eyes

Ik vind het een mooi maar eenvoudig en strak ontwerp!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

jan-rotterdam

De galvanische scheider van KEMP zit ertussen en doet zijn werk naar behoren

Groeten Jan

Deleted member

Citaat van: jan-rotterdam op september  2, 2007, 11:51:01
De galvanische scheider van KEMP zit ertussen en doet zijn werk naar behoren

Groeten Jan

Geen (duidelijk) signaalverlies dus? Ik heb volgens mij ook nog zo'n scheider nodig, als ik 't HT gedeelte gebruik van m'n set krijg ik een brom als de antennekabel is aangesloten.

bmateijsen

Dan lijkt het me wel verstandig ;).

Citaat van: Antoine op september  2, 2007, 12:28:55
Geen (duidelijk) signaalverlies dus? Ik heb volgens mij ook nog zo'n scheider nodig, als ik 't HT gedeelte gebruik van m'n set krijg ik een brom als de antennekabel is aangesloten.

jan-rotterdam

Aanschaffen ! Kost nog geen € 25,- en je bent van het probleem af

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op augustus 31, 2007, 13:06:53
Onderstaande versterker zal naar alle waarschijnlijkheid het tekort gaan oplossen 

Goldmund Telos-200 mono eindversterker

Mooi hoor! 8)

Kun je het straks allemaal nog wel fatsoenlijk plaatsen in een rack (of had je iets anders in gedachte)?

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Deleted member

Citaat van: bmateijsen op september  2, 2007, 12:35:46
Dan lijkt het me wel verstandig ;).

Citaat van: jan-rotterdam op september  2, 2007, 12:37:50
Aanschaffen ! Kost nog geen € 25,- en je bent van het probleem af

Groeten Jan

Gaan we gezien deze reacties doen dus!  :)

Succes met de Goldmund mono!

Staaled

Ik gebruik de Kemp cable antenna isolator ook.
Werkt uitstekend.
Desondanks klinkt het net even beter als ik de antenne er helemaal uithaal.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

tiptop

Citaat van: Hipster op september  4, 2007, 07:57:45
Ik gebruik de Kemp cable antenna isolator ook.
Werkt uitstekend.
Desondanks klinkt het net even beter als ik de antenne er helemaal uithaal.
Die heb ik ook. Zonder heb ik een gigantische brom. Met heb ik geen kanaal Veronica ??? Verder dus prima zo :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op september  3, 2007, 17:40:50

Kun je het straks allemaal nog wel fatsoenlijk plaatsen in een rack (of had je iets anders in gedachte)?

Versterkers komen op de grond te staan

Groeten Jan

tiptop

Ook nog op een plateautje, of echt op de vloer?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Staaled

Hi Jan.

Je was benieuwd naar 1080P.
Ik kan je nu vertellen dat 576P naar mijn scherm,Pana 42PV70, er beter uitziet dan 1080P.

Ook komt het niet in de buurt van goed HD materiaal.

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jan-rotterdam

Citaat van: tiptop op september  5, 2007, 20:35:06
Ook nog op een plateautje, of echt op de vloer?

Voorlopig direct op de vloer, misschien in de toekomst nog wat eronder. Goldmund heeft als aanbeveling om de grotere versterkers direct op de grond te plaatsen zie link

Groeten Jan

jan-rotterdam

De Pioneer 508 XD heeft z'n eerste 100 uur erop zitten

Groeten Jan

tiptop

Citaat van: jan-rotterdam op september  7, 2007, 11:42:13
Voorlopig direct op de vloer, misschien in de toekomst nog wat eronder. Goldmund heeft als aanbeveling om de grotere versterkers direct op de grond te plaatsen zie link

Groeten Jan

Interessante link :) Goldmund denkt zijn apparatuur wel goed door. 8)

jan-rotterdam

Gisteren een set Siltech - Forbes Lake G6 en een set Siltech - Compass Lake G5 verkocht. Nu zoekende naar een soortgelijke kabel met een langere lengte (nodig voor gewijzigde opstelling set).

Groeten Jan

blue-eyes

Citaat van: jan-rotterdam op september  7, 2007, 11:42:13

Groeten Jan

Mark Levinson heeft dat ook, iig de ml331 serie welke ik gehad heb. Ze zeggen zelfs dat het ontwerp zo gemaakt is dat het op de vloer geplaats moet worden!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

jan-rotterdam

Heel misschien geen Telos-200 maar wat anders in aantocht, is nog niet helemaal zeker maar als het doorgaat ... 

8)  8)   8)

Groeten Jan

jan-rotterdam

De Goldmund SR-3.3 driekanaals eindversterker is opgehaald door de nieuwe eigenaar

Groeten Jan

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...