Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op maart 24, 2007, 18:31:01
...
en ze hebben een power is niet te geloven, de volumeknop staat eigenlijk nooit harder van een kwart, harder betekend zo'n enorm geluid dat het niet meer leuk is om naar te luisteren....
Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de gekozen potmeter dan met de Ushers. Een rendement van 90dB/1W/1m is inderdaad niet echt weinig maar toch ook weer niet gigantisch hoog.

Ik blijf het een rare naam vinden voor audio-apparatuur. Eén van de symptomen van het syndroom van Usher is slechthoerndheid/doofheid. Zie ook deze link.

Groeten...

Raphie

Citaat van: Kwabbernoot op maart 24, 2007, 19:32:15

Ik blijf het een rare naam vinden voor audio-apparatuur. Eén van de symptomen van het syndroom van Usher is slechthoerndheid/doofheid. Zie ook deze link.

Groeten...

:o  :-X
JBL PRX Power!

RuTT

Citaat van: Kwabbernoot op maart 24, 2007, 19:32:15
Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de gekozen potmeter dan met de Ushers. Een rendement van 90dB/1W/1m is inderdaad niet echt weinig maar toch ook weer niet gigantisch hoog.

Groeten...

Maybe is dit van toepassing na een uurtje luisteren op vol vermogen ;D

frank2

maak van maybe maar zeker......vol vermogen is onmogelijk, gaat harder dan 110 DB dus schadelijk, nu heb ik al wel de link............maar ik ga er liever niet heen.

max. volume is toch echt 10 voor 12. das echt hard zat......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Bijgaand uit de manual de break-in tijd voor Usher Dancer series:

● Break-in
The driver suspensions require several hundred hours of physical movement to reach proper compliance. The easiest and most enjoyable way for this break-in process is to play a variety of music.
The first sonic improvements will occur after 60 hours of music playing. Both the bass and treble will extend further and cleaner, while the tonal balance will be more even and natural. More subtle improvements will occur over the next 180 hours or so and finally reach the steady state.

Na 60 uur spelen hoor je inderdaad de basdiepte en de bas uberhaupt toenemen, de druk wordt groter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Na enkele telefoontjes en emails blijkt dat de 8871 voorlopig niet wordt gemaakt in maple. Het zal misschien nog wel een keer komen, Karel is daarna aan het informeren, maar voorlopig niet.
Dus aanhezien ik niet de 8871 in deze kleur wil houden en het enige alternatief walnoten is (donkerbruin) heb ik Karel gevraagd om dan de BE 10 er maar eens neer te zetten. Dit is een duurdere broertje van de 8871. Hij is kleiner maar wel iets breder. Er is ook nog een be 20 maar die is 6000 euro duurder.
Het geluid zal anders zijn de basdruk zal minder zijn hij heeft maar 1 woofer van 11" maar deze zal de bassen wel net zo diep en genuanceerder weergeven, het geluid zal duidelijk mooier zijn deze heeft 2 berilym speakers 1x hoog 1x midden.
Zaterdag worden ze gebracht zodat ik kan luisteren.
Overigens is de be 10 en de be20 beide in maple verkrijgbaar.
De eerste indrukken zullen zondag wel volgen; hij brengt mij een demopaar.

Usher BE-10
specs:
3-weg vloerstaande referentie luidspreker
Tweeter: 1.25 inch, Beryllium
Middentoner: 5 inch, Beryllium
Woofer: 11 inch (ETON 11-584)
Wisselfrequenties: 550 Hz en 3,46 kHz
Gevoeligheid: 89 dB/W/m
Impedantie: 8 Ohm
Freq. bereik: 25 Hz - 40 kHz (-3dB)
Maximaal vermogen: 130 Watt
Gewicht: 92 kg
Afmetingen (h*b*d): 122*37*72 cm

Audiofiel

Dat ziet er veelbelovend uit. En inderdaad, in Maple zien ze er veel beter uit. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

frank2

Ik krijg door deze "toestanden" een mooie prijs, dus geen of weinig bijbetaling.
adviesprijs: 14000,= euro

chansig

Citaat van: frank2 op maart 30, 2007, 12:50:02
Ik krijg door deze "toestanden" een mooie prijs, dus geen of weinig bijbetaling.
adviesprijs: 14000,= euro

Wat een zakenman die Karel, zo zie je maar ieder nadeel heeft zijn voordeel....

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

En het is ondertussen al weer veranderd. Usher taiwan wil als er enkele maple versies worden afgenomen deze 8871 wel in maple maken. De levertijd zal juli/aug. zijn. Dat wil Karel weer korter maken.
Dus als ik de BE10 niet mooi vind gaan we daar mee aan de slag.
Drukdruk weekend..... vlg. week belt Karel weer op of ik voor de BE10 ga, of toch voor de 8871 maple.
Kan hij zich weer druk gaan maken over de levertijd.......

mooi spul Usher.....alleen ff wachte.....(maar dat loont zich wel die speakers klinken echt.....mooi  ;D)

Rody

frank2

Hij probeert gewoon voor elkaar te krijgen wat ik in oktober 2006 besteld heb. 8871 mk2 in maple.
En doordat dat niet gebeurd is en de verkeerde kleur afgestuurd is weet hij ook dat ik zwaar teleurgesteld was.
Dus vandaar dat hij als alternatief de be 10 voorstelde. Die heb ik nooit beluisterd, en die heeft hij al klaar staan in de goede kleur in Taiwan. (d'r komt een container met ushers naar enschede begin mei)

Hij probeert mij gewoon terwille te zijn en dat prijs ik zeer in hem.
Hij laat mij de keus.

R

Ik vind het de extra stappen die alleen een echt goede dealer voor een klant zal zetten. Petje af!! Jij succes met je keuze.

Citaat van: frank2 op maart 30, 2007, 17:06:06
Hij probeert gewoon voor elkaar te krijgen wat ik in oktober 2006 besteld heb. 8871 mk2 in maple.
En doordat dat niet gebeurd is en de verkeerde kleur afgestuurd is weet hij ook dat ik zwaar teleurgesteld was.
Dus vandaar dat hij als alternatief de be 10 voorstelde. Die heb ik nooit beluisterd, en die heeft hij al klaar staan in de goede kleur in Taiwan. (d'r komt een container met ushers naar enschede begin mei)

Hij probeert mij gewoon terwille te zijn en dat prijs ik zeer in hem.
Hij laat mij de keus.

frank2

Nou ik weet nu al dat die keuze lastig zal zijn.
De levertijd is langer dan bij de be10, en mijn vrouw wil niet meer lang wachten.
De 8871 geeft meer basdruk, maar kleurt meer dan de be 10 die een zeer mooi midden heeft (1x kort beluisterd, 1 nr.) maar weer minder basdruk heeft, en die basdruk vind ik juist weer zo mooi/lekker.

Maar morgen komen ze om 11 uur. Helaas moet ik voor m'n werk de gehele dag naar een tennistournooi voor klanten, dus ik ben pas rond 5 uur weer thuis.

Dus dan toch maar gauw even een paar nrs luisteren, de geijkte cd's liggen klaar.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

sorry teveel plichtsbesef, ik ben een van de vertegenwoordigers van ons bedrijf...

frank2

Gisteren nog even bij karel van wenw audio geweest in z'n nieuwe pand. Kort gezegd een heel grote verbetering. Ruimte 2 luisterruimtes, en verder nog meer ruimte, al staat nog niet alles op z'n plaats.
En de koffie en asbak staan er gelukkig ook nog steeds.....
Je ontmoet er altijd mensen die gewoon voor de gezelligheid langs komen, je kunt gaan en staan waar je wilt en luisteren wat je wilt zonder dat iemnad iets tegen je zegt,

ik vind het nog steeds een fantastische zaak .........

frank2

De BE10 is vandaag bij mij thuis neergezet. 1e nadeel: de sounstage is kleiner en de basdruk is kleiner.
Voordelen: zuiver, mid is zeer zuiver c.q. transparant. Snel is ie heel snel. De bas gaat zeker net zo diep als de 8871.maar heeft 1 voordeel, hij is genuanceerder het totale beeld is beter, alles hoor je van elk klein detail tot een zware trom.
Dit zijn de bevindingen van 1 uur luisteren, maar tsjonge wat een mooie geluid, zelfs mijn vrouw heeft 2 uur zitten luisteren, toen ik er niet was en vind het geluid beter/mooier.

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op maart 31, 2007, 08:21:36
ik vind het nog steeds een fantastische zaak .........

Ik moet daar toch eens gaan kijken. Het zit tenslotte nagenoeg om de hoek.

Groeten...

frank2

Hij heeft geen be 10 meer staan, want die staan hier. Maar de 8871 de demo's staan er wel al klinkt het daar heel anders dan bij mij thuis, doordat er een andere versterker en bekabeling+cd speler aan zit. Het klinkt daar veel relaxter.

M

LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op maart 31, 2007, 20:10:38
Hij heeft geen be 10 meer staan, want die staan hier. Maar de 8871 de demo's staan er wel al klinkt het daar heel anders dan bij mij thuis, doordat er een andere versterker en bekabeling+cd speler aan zit. Het klinkt daar veel relaxter.
Ik wil er ook niet zozeer heen om de Ushers alhoewel dat leuk meegenomen is. Ik ben helemaal happy met mijn setje. Maar ik wil daar gewoon eens een keer rondneuzen. Ik hoor er veel goeds over en ben er nooit geweest.

Groeten...

frank2

ik zal morgen ff een paar foto's maken.

Karel heeft inderdaad wel erg mooi spul staan, zeer overzichtelijk en erg veel.....