Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart 15, 2007, 21:10:05
Vandaag een telefoontje en een mail gekregen van wenw audio. De speakers staan bij de douane en de virtual dynamics power cord 3 en interlink david 2 zijn binnen. Die heb ik net dus opgehaald en alvast de interlink aangesloten, deze vervangt nu de hi daimond welke ik te leen had. Verschil is er natuurlijk meteen, de eerste 2 weken spelen de VD nog wel lekker daarna wordt het een ramp, en moeten ze echt inspelen, 200 tot 400 uur. Het verschil; bredere stahe, meer diepte mooiere zwaardere bas, ruimtelijkheid.

De speakers moeten nu ingeklaard worden afhankelijk daarvan kan Karel ze ophalen. Dus met veel mazzel heb ik ze morgen al anders wordt het vlg. week ma/di.
Inspeeltijd van de speakers: 1000 tot 2000 uur (pffff) maar na 500 uur klinkt het al redelijk.
Dat betekend dus max. 200 dagen inspelen.

Dus Rens, je mag langskomen volgende week maar of het veel zin heeft..... ik houd je op de hoogte

Volgende week zondag zou wel kunnen, maar we gaan het gewoon denk ik rustig aan doen ;).
Eerst inspelen die kabels en die speakers...
Wat zijn nu overigens precies de verschillen met de Hidiamond?
(want die laatste klonk wel errug goed in mijn set ;). ) Zag hem nog laatst voorbij komen voor 350 euro, maar die gast reageerde niet op mijn mail...

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Audiotwin

Vandaag een telefoontje en een mail gekregen van wenw audio. De speakers staan bij de douane en de virtual dynamics power cord 3 en interlink david 2 zijn binnen. Die heb ik net dus opgehaald en alvast de interlink aangesloten, deze vervangt nu de hi daimond welke ik te leen had. Verschil is er natuurlijk meteen, de eerste 2 weken spelen de VD nog wel lekker daarna wordt het een ramp, en moeten ze echt inspelen, 200 tot 400 uur. Het verschil; bredere stahe, meer diepte mooiere zwaardere bas, ruimtelijkheid.

De speakers moeten nu ingeklaard worden afhankelijk daarvan kan Karel ze ophalen. Dus met veel mazzel heb ik ze morgen al anders wordt het vlg. week ma/di.
Inspeeltijd van de speakers: 1000 tot 2000 uur (pffff) maar na 500 uur klinkt het al redelijk.

Dus Rens, je mag langskomen volgende week maar of het veel zin heeft..... ik houd je op de hoogte

Veel plezier met de Ushers O0
Tevredenheid!!!

chansig

Welke Ushers zijn het. Ik heb bij een forum genoot ook mogen ervaren dat ze lang nodig om in te spelen. Maar gemiddeld 1500 uur inspelen...dat betekent 62 dagen continue aan laten staan en spelen maar. Kan je bijna de untis gaan vervangen omdat ze oud zijn  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

In ieder geval veel plezier ermee want het zijn mooie speakers.

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Audiotwin

Tevredenheid!!!

frank2

Ja er zit aan de voorkant een "metalen" klep waarachter je zand of lood kunt stoppen. Het schijnt een nog diepere bas te geven zeggen ze. Ik zal na het inspelen daar eens mee bezig gaan.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

@rens: De nieuwe interlink is op de sat. reciever aangesloten, de nieuwe powercable op de eindversterker, van die kabels heb je dus "geen" last. Het verschil tussen de hi daimond is dat de VD breder is maw. van laag tot hoog komt er meer uit, lagere bas, hoger hoog, een breder geluid, de kabel is evenwichtiger dwz hij geeft alles weer in een evenwichtige manier, terwijl de hi daimond een frisse kabel was, deze is op het midden ook wat meer aanwezig, en natuurlijk meer diepte, veel meer dynamiek.
dat zijn zo ongeveer de verschillen, beide kabels klinken goed, maar mijn voorkeur heeft VD, deze is ook duurder maar klinkt hier lekkerder. Je zou het moeten horen, dit is heel moeilijk te omschrijven.

Als de speakers er inderdaad eind vlg. week zijn en ze klinken zoals ik verwacht dat ze klinken (dof) dan kun je beter wachten met langskomen. Na 500 uur klinken ze al weer redelijk (max. 50 dagen dus)

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart 16, 2007, 17:16:15
@rens: De nieuwe interlink is op de sat. reciever aangesloten, de nieuwe powercable op de eindversterker, van die kabels heb je dus "geen" last. Het verschil tussen de hi daimond is dat de VD breder is maw. van laag tot hoog komt er meer uit, lagere bas, hoger hoog, een breder geluid, de kabel is evenwichtiger dwz hij geeft alles weer in een evenwichtige manier, terwijl de hi daimond een frisse kabel was, deze is op het midden ook wat meer aanwezig, en natuurlijk meer diepte, veel meer dynamiek.
dat zijn zo ongeveer de verschillen, beide kabels klinken goed, maar mijn voorkeur heeft VD, deze is ook duurder maar klinkt hier lekkerder. Je zou het moeten horen, dit is heel moeilijk te omschrijven.

Als de speakers er inderdaad eind vlg. week zijn en ze klinken zoals ik verwacht dat ze klinken (dof) dan kun je beter wachten met langskomen. Na 500 uur klinken ze al weer redelijk (max. 50 dagen dus)

;D. Ik ben benieuwd.
Ik koop voorlopig toch geen interlink nu...
Gewoon lekker zoeken naar de juiste is een lang proces.
Het is de kabel die het gewoon kan afmaken.
Ben ook benieuwd wat verder de hogere Nordosts in mijn set doen.
(hoewel je dat afraadt). Je moet alles geprobeerd hebben ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

een stukje uit een review:
After inserting the David interconnects and speaker cables (remember that they arrive burned in), one of the first records I spun on the Roksan was East Broadway Rundown [Impulse IMP-161]. This Sonny Rollins album is angular and challenging, with the bass, sax and drums weaving their own disparate pathways toward a tonal resolution that sounds as though it's never going to arrive. The addition of the David cables made it seem as if my speakers were suddenly much more efficient, quicker. The drums, which guide and drive the title track on EBR, stood out with more jump factor, especially on the leading edge of the cymbals. After the switchover, my Hales Transcendence Fives suddenly possessed more of the sharp dynamic contrasts that I associate with more sensitive speakers such as the Tannoy TD10s I reviewed last year.

uit stereo times:
So now that I have a system that is completely wired with Virtual Dynamics' Nite II Series cables, what do I have? I have a system that is ultra-quiet, with a spacious soundstage, and cleanly delineated instruments and vocals. I also have a system that is without any distinct coloration or particular sonic signature. It simply conveys the musical signal as cleanly and realistically as possible...

Er moet ook ergens een vergelijking zijn tussen nord ost en VD, maar die kon ik niet zo gauw vinden.

BB&G levert Nordost en zijn gaarne bereidt om je de Heimdall of Baldur te lenen.

Uit deze stukjes van reviews lees je wel goed hoe mijn huidige kabels klinken, ook deze zijn bij wenw audio te leen, kun je ze mooi vergelijken.
Succes Rens, een mooi tijdverdrijf.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart 18, 2007, 14:16:06
een stukje uit een review:
After inserting the David interconnects and speaker cables (remember that they arrive burned in), one of the first records I spun on the Roksan was East Broadway Rundown [Impulse IMP-161]. This Sonny Rollins album is angular and challenging, with the bass, sax and drums weaving their own disparate pathways toward a tonal resolution that sounds as though it’s never going to arrive. The addition of the David cables made it seem as if my speakers were suddenly much more efficient, quicker. The drums, which guide and drive the title track on EBR, stood out with more jump factor, especially on the leading edge of the cymbals. After the switchover, my Hales Transcendence Fives suddenly possessed more of the sharp dynamic contrasts that I associate with more sensitive speakers such as the Tannoy TD10s I reviewed last year.

uit stereo times:
So now that I have a system that is completely wired with Virtual Dynamics’ Nite II Series cables, what do I have? I have a system that is ultra-quiet, with a spacious soundstage, and cleanly delineated instruments and vocals. I also have a system that is without any distinct coloration or particular sonic signature. It simply conveys the musical signal as cleanly and realistically as possible...

Er moet ook ergens een vergelijking zijn tussen nord ost en VD, maar die kon ik niet zo gauw vinden.

BB&G levert Nordost en zijn gaarne bereidt om je de Heimdall of Baldur te lenen.

Uit deze stukjes van reviews lees je wel goed hoe mijn huidige kabels klinken, ook deze zijn bij wenw audio te leen, kun je ze mooi vergelijken.
Succes Rens, een mooi tijdverdrijf.

Thnx Frank ;).
Misschien dat ik hier toch nog eens ooit Bjorn of Garmt over de vloer durf te laten komen ;).
Maar ik zeg al: lange termijn planning. Eerst vele andere prio's...
(auto, platenwasser, behuizing voor mij dhz hoofdtelefoonversterker + DAC, DM7 opknappen, eigen speakers afmaken, pfjoe ik heb het zo druk ;) en oh ja ons volgend project: de slaapkamer)...

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Audiofiel

Citaat van: dre73 op maart 18, 2007, 18:56:17
de slaapkamer 5 min ;D

Het ging er niet om hoelang jij in de slaapkamer verblijft voor het een of ander... ::)

maar hoe lang het duurt voor Rens om die kamer te verbouwen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Vandaag woensdag 21 maart 2007, het verlossende telefoontje gepleegd. De speakers zijn opgehaald van schiphol en worden straks om 20.30 uur gebracht en neergezet.

Nu nog even kijken of de kleur goed is want daar was verwarring over ontstaan. Na ja als het maar licht is ben ik al zeer tevreden

Foto's zullen morgen volgen.....

(na precies een half jaar wachten eindelijk de demo's de deur uit en de nieuwe erin, in een kleur die normaal niet gemaakt wordt......)

Stefan S.

Super Frank, ik zal straks voor je duimen dat de kleur precies is zoals jij het graag wilt  ;)

Raphie

Spannend Frank, wel foto's maken wanneer ze er zijn hoor  ;)
JBL PRX Power!

frank2

Helaas de verkeerde kleur is bezorgd en verzonden door de fabriek. Ik zwaar teleurgesteld en Karel was er ook niet blij mee. Nu vandaag kun je er goed naar kijken, het is een heel mooie kleur, zeg maar donker beuken maar past totaal niet in mijn interieur.
'ns kijken hoe we dat gaan oplossen...... wordt vervolgd.

Audiofiel

Ajjj, dat is een teleurstelling! :o

Hopelijk wordt het (snel) voor je opgelost...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Dat is niet zo mooi. Hopelijk komt er een spoedige oplossing!!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Deleted member

Een half jaar gewacht en dan de verkeerde kleur! Ik zou er haast nachtmerries van krijgen!  :o

Interieur maar wijzigen dan?  ;) Nee hoor, flauw...veel succes!

Raphie

balen joh, na 6 maanden wachten. hopelijk wordt het snel opgelost.
JBL PRX Power!

frank2

Stja, in oktober besteld en nu de verkeerde kleur, das inderdaad balen. Erger nog ik ben erg teleurgesteld, ik had me er echt op verheugd, eindelijk alles binnen flink inspelen en genieten.
Het is overigens een erg mooie kleur een soort donker beuken met iets roodachtigs erin (roodachtig donker beuken) Maar het past in het geheel niet in mijn interieur. Heb net een mail gestuurd met daarin de geuite klachten (verkeerde kleur), meteen een email terug dat het opgelost gaat worden. Dus ik heb net ook maar even gebeld.
1e mogelijkheid: alsnog de huidige speaker leveren in maple. Dat gaat moeite kosten want die moet speciaal gemaakt worden en hoewel de levertijd nog niet bekend is zal dat toch wel weer 3/4 jaar duren. De dealer heeft een zending onderweg, die komt in mei binnen, de volgende zending zal ergens eind v.h. jaar zijn)
En dat vind ik echt telang!!!
2e mogelijkheid: gaan voor een iets duurdere speaker de BE 10 van Usher, die is standaard leverbaar in maple als enige Dancer speaker en deze is reeds besteld en komt in mei binnen.
(dat dat tegen een speciale prijs gaat lijkt me logisch)
Wel moet ik die eerst beluisteren want ik ken 'm niet, dat is ook geen probleem hij wordt zo thuis neergezet.

Wel moet ik nog zeggen dat de 8871 net nieuw al behoorlijk goed klinkt, wat ik niet had verwacht.

Audiofiel

Het lijkt mij dus dat het verhaal van transport per vliegtuig nu niet zo geloofwaardig meer is... :-\

frank2

Deze speakers zijn wel per vliegtuig overgekomen, en gisteren door Hans van schiphol opgehaald.
Maar hij wil niet opnieuw de goede speakers als ze klaar zijn overvliegen.

Audiofiel

Dus alle normale zendingen komen per schip? ???

En alleen die van jou – de verkeerde – per vliegtuig? ::)