Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: frank2 op april  5, 2007, 19:36:24
Maar deze aankoop heeft al weer 1 nadeel, ik moet de eindversterker gaan vervangen voor een zwaarder type. (ook vlgs karel) deze speakers zijn 8 ohm, de 8871 zijn 4 ohm, dus... ik heb nu opeens 120W vermogen en dat was 200W vermogen. Vlgs Karel is een zwaardere eindversterker de oplossing, deze geeft meer kracht autoriteit dan mijn huidige. Ik heb 'm al opdracht gegeven om uit te kijken naar de Marsh 400. en dat zou hij doen.

Dat klopt natuurlijk niet. Je versterker heeft niet méér vermogen bij 8 ohm dan bij 4 ohm. ;D

Jouw A200S levert aan 8 ohm 120 watt en aan 4 ohm levert hij 190 watt, zie de specificaties in de handleiding PDF. Dat lijkt mij op zich voldoende, hoewel een zwaardere versie wellicht beter zal klinken (maar dat gold net zo goed voor die andere speakers). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Het is ook niet dat ik geen geluid eruit krijg, maar je kunt duidelijk merken dat de volumeknop verder omhoog gaat dan bij de 8871. Deze speakers zijn moeilijker aan te sturen. Bij de 8871 had ik echt zat power, bij deze houdt het niet over, hoewel het nog hard zat gaat, maar het gaat mij meer om de kwaliteit. Vlgs Karel moet je om een voldoende autoriteit /kracht te hebben bij Usher in deze serie de 8871 en de be 10 en 20 200w per kanaal hebben. En als Hans zijn partner dat onafhankelijk van elkaar ongeveer hetzelfde zegt waarom zal ik daar aan twijfelen, ze hebben totnutoe altijd gelijk gehad.
Nu valt de "kostenpost" wel mee, 2e hands zal het ongeveer 600 euro bijbetaling zijn met inruil.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Gisteravond heeft de eindversterker na een zeer kortstondige brom ermee opgehouden. Zekering doorgebrandt. Dus vandaag maar weer eens naar de dealer. Er zijn 2 mogelijkheden: 1: kortstondig teveel spanning op het net. 2: de eindversterker trekt de BE-10 niet. Hij wordt in ieder geval doorgemeten en gecontroleerd en hoewel 2e hands zit er een jaar dealergarantie op. Ik krijg vandaag een andere eindversterker, die komen ze brengen, merk weet ik straks maar is vandezelfde maker als virtual dynamics en ze zijn er zeer lovend over. Ik ben benieuwd.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

brinkie

Hoi,frank gaat het om de marsh 400,waarvan de zekering is door gebrandt?
wat zijn je ervaringen kwa betrouwbaarheid van de marsh,krijg deze binnenkort ook op proef.

frank2

Nee dit is de marsh 200, ik heb 'm vanaf oktober 2e hands gekocht met garantie. Ik heb zoals je kunt lezen nu 2 weken andere speakers die moeilijker aanstuurbaar zijn, dat kan een oorzaak zijn, maar dat weet ik nog niet, krijg ik nog wel te horen. Wel weet ik nu al dat deze eindbak te licht is qua voeding daarom had ik ook al geschreven dat ik de 400 wilde horen. Dat gaat ook gebeuren.
De klank van deze apparaten is werkelijk goed, dynamisch, open met een goed fundament.
Qua betrouwbaarheid heb ik er alle vertrouwen in dit merk.

brinkie

De 200 heb ik net op proef gehad en die liet een lichte brom/ruis over mijn speakers horen,vandaar. heb zelf sonus faber cremona auditor 88db 4ohm.

dre73

misschien is de perreau die hier te koop staat,laatst beluisterd da`s geen rommel 8)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56185.0
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

frank2

zeker is perraux geen rommel, maar ik heb nu een luminans staan die ga ik eerst beluisteren en daarna komt nog een A400 van marsh voor ik ga besluiten wat te doen.
zie:http://dagogo.com/LuminanceAudioKST-150.html

Deze versterker klinkt ronder en veel dieper in de bas dan de marsh 200. Of ik dit mooi vind kan ik nu nog niet zeggen, het heeft wel wat maar aan de andere kant is ie niet zo open als de marsh. review volgt later

Audiofiel

Citaat van: frank2 op april  7, 2007, 21:16:54
zeker is perraux geen rommel, maar ik heb nu een luminans staan die ga ik eerst beluisteren en daarna komt nog een A400 van marsh voor ik ga besluiten wat te doen.
zie:http://dagogo.com/LuminanceAudioKST-150.html

Deze versterker klinkt ronder en veel dieper in de bas dan de marsh 200. Of ik dit mooi vind kan ik nu nog niet zeggen, het heeft wel wat maar aan de andere kant is ie niet zo open als de marsh. review volgt later

Ik vind hem qua specs nou niet echt super overtuigend. 150w RMS aan 8 ohm en dan 200w aan 4 ohm noemen, maar opeens geen 'RMS' er bij zetten. Dan is hij als RMS kennelijk een stuk minder...

En als minimale impedantie wordt 3 ohm aangegeven. Weinig ruimte voor marge zou ik zeggen. :-\

Je zou eens Electrocompaniet moeten proberen. Of Classé. Stabiel tot minder dan 1 ohm, dus perfect voor 'power-hungry' Ushers... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Stefan S.

Tjonge zeg, en jij maar denken dat je na de bedrading klaar was met het upgraden / aanschaffen van apparatuur ;). Als je weer eens naar W&W audio gaat, dan zou ik ook wel eens meewillen. Ik ben erg beniewd naar deze zaak  :D

frank2

De luminance geeft afgezien van de cijfers wel genoeg power; de basdruk is weer zoals ie hoort te zijn, nog beter eigenlijk de lage tonen zijn subliem te noemen, wel is deze eindbak meer smooth dan de marsh. Of ik moet daar aan wennen of ik ga toch voor een andere eindbak. Het geluid vooral in het midden is mooi uitgebalanceerd maar smooth. Als een stem of muziekinstrument rauw is moet ik dat ook horen, deze versterker krijgt 't voor elkaar om het netjes weer te geven. Maar ik moet nog meer luisteren, dat doe ik straks.

stefan ik wil met plezier samen met jouw naar wenwaudio. Ze hebben wel heel veel zeer aantrekkelijk spullen staan.

frank2

Net enkele klassieke cd's beluisterd; dit is mijn eindversterker niet, daar ben ik van overtuigd. Gisteren toen die koud werd aangelsoten had ik al meteen m'n twijfels. Nu na wat langer luisteren vallen me een paar dingen op:
het lage tonen gebied is gewoonweg fraai te noemen. Maar het mid en hoog vallen tegen. Deze eindbak is meer laidback dan de marsh en minder open in de mid en hoog. Maar wat me nu opvalt is dat het geluid vlakker wordt met dynamiek. Je hoort de diepte in het geluid niet, je hoort geen wegstervende violen. Het is heel smooth, maar zet je 'm harder dan wordt het geluid niet fraaier maar komt er een soort hardheid. Overigens harder betekend niet dat je elkaar niet meer kunt verstaan, maar gewoon een volume dat je de zachtste passages ook nog kunt horen.
Wel laat ie duidelijk en netjes alles horen, dus wel gedefinieerd. Maar ik vind dat de marsh het gewoonweg beter doet, die is rauwer maw die laat gewoon horen wat op de cd staat, verder geen gezeik. maar daar spat het geluid van de boxen af met enorme dynamiek, mooi zuiver veel diepte en dan praat ik over de 200 versie, die eigenlijk te licht is, ik verwacht dat de 400 versie met meer power ook de basdruk wat verder opbouwd. Deze krijg ik nog te leen, dus ben benieuwd.

Overigens is dit dus geen slechte versterker maar duidelijk niet geheel m'n smaak of hij past niet lekker in m'n set, Bij wenwaudio zijn ze erg te spreken over deze versterker, op een mark levinson schijnt die juist uitmuntend te klinken.

Bijgaand een gedeelte uit een review, deze zegt precies wat ik vind in betere bewoordingen:

The KTS-150 exhibited no distortion or clipping at any level. I played it extremely loudly on one occasion (0dB on my preamp), and heard no strain or congestion. At low levels or high, the Luminance sounded transparent and neutral. It was the polar opposite of dark. As a reality check, I reinserted my Musical Fidelity A308 amplifier into the system. The first thing I noticed was that the silence was deafening. The A308 was so quiet compared to the Luminance that I almost dreaded the thought of reinstalling the KST-150. The two amplifiers are very different beasts. The A308, which retailed for  $4000, has nearly twice the power of the Luminance amp, and the difference was quite evident. The A308 is much richer and more textured through the midrange, and it makes voices come alive. I had considered the KTS-150 pretty good in the bass until I compared it to the A308, which was the clear winner on this score.

After reinstalling the KTS-150, I realized that I would have to come up with a new descriptor for it. "Neutral," "reserved," and "laid back" didn't cut it. The Luminance sounds sterile, yet not polite. It's like a capable professional who stands in the corner at a dinner party, yet has a huge ego when you finally talk to him. Therein lies the problem—once you hear the KTS-150, I'm not sure you will be moved to get to know it better. I, for one, was not. It somewhat resembled the Son of Ampzilla. I think it is much more neutral, but it retains much of that amplifier's dynamic character. Is it musical? That depends on your definition of neutral. Many of my family members are musicians, none of them classical musicians, and none too polite, either. They probably wouldn't appreciate the Luminance.

The KST-150 sounded restrained and dry

review uit:  http://www.positive-feedback.com/Issue25/luminance_150.htm

Davey

Hoi Frank,

Wat een waanzinnig mooie set heb je. Die Ushers vind ik zo  O0.

Ik zie dat je aan het stoeien bent met iets waar ik ook mee bezig bent (maar dat had jij al gelezen  :)). Inderdaad zit je met het beluisteren van veel apparaten. Ach, is ook geen straf. Kan me helemaal voorstellen dat het wel lekker is als het af (naar je zin) is.

Groeten, Dave

Audiofiel

Citaat van: frank2 op april  8, 2007, 09:29:19
After reinstalling the KTS-150, I realized that I would have to come up with a new descriptor for it. "Neutral," "reserved," and "laid back" didn't cut it. The Luminance sounds sterile, yet not polite.

Dat komt aardig overeen met jouw eigen ervaring met deze versterker... ;D

frank2

Het enige wat ik erg jammer vind is dat je steeds lang moet wachten voor er weer een andere versterker is die je kunt beluisteren. Op een of andere manier heb ik pijlsnel door of iets geschikt is of niet, dat had ik al met de cd speler en nu weer met deze versterker, koud uit de doos had ik al iets van mmmmm, is dit wel wat, wel is de bas ontzettend strak en diep en mooi.
Maar nu weer 2 weken wachten op de marsh......misschien heeft karel in de tussen tijd nog wat anders staan.
Ik wil binnen 6 weken alles beslist hebben, dan komen de nieuwe speakers en die moeten langdurig ingespeeld worden, dus dan een nieuwe versterker is niet erg handig, kun je niet goed luisteren.

Davey

Vind het knap van je dat je zo kan wachten, testen, luisteren, weer wachten. De meeste doen dat niet. Wel leuk om je ervaringen te lezen Frank. Gaat op deze manier zeker wat moois worden  ;)

HuubF

Citaat van: Davey op april 10, 2007, 23:08:08
Vind het knap van je dat je zo kan wachten, testen, luisteren, weer wachten...

Om maar te zwijgen over het leed wat de handelaren wordt aangericht. ;D
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

frank2

och de dealer vind het geheel niet erg hij verdient ook aan mij heb alles bij Karel gekocht in een half jaar. En ik laat niet 3 tot 6 keer iets verschillend komen en ga dan nog eens een keer twijfelen van zal ik wel of niet. Als ik tegen Karel zeg dat ik iets wil dan weet hij al zeker dat na 1 of 2 keer ruilen ik iets koop. Dat vind hij zelfs snel de meeste mensen hebben echt veeeeel meer tijd nodig.

frank2

Eindelijk net bericht gekregen, a.s. dinsdagmiddag/avond krijg ik een nieuwe Marsh A400 eindversterker op proef. Demo's waren er niet, maar dat maakt niet uit ik zal deze toch wel kopen. Ook zal dinsdag mijn A200 eindversterker weer klaar zijn maar die ruil ik dus in als de A400 beter klinkt en dat staat eigenlijk al vast.

Davey

Succes met je test Frank. Hoe meer power hoe beter heb ik begrepen  ;)

frank2

magnifue, brilliant, power, autoriteit, breed plaatje, groots ja eindelijk binnen de Marsh A400, ongeloofelijk wat een verschil met de A200, diepte van bassen, detaillering en vooral musikaliteit. En deze is splinternieuw, ben nu aan het inspelen.....
zelfs mijn vrouw mist goede tijden en krijgt kippevel !!! ;D

heel byzonder.......

Stefan S.

En ik maar denken dat het niet beter kon  ;)  ;D

dazzdax

Deleted member