Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart 11, 2007, 11:49:26
Jongens 1 ding, ik kan die speakers niet tegen elkaar zetten, ik til geen 105 kg per stuk. Die roze ruis lijkt me wel wat voor s-nachts

Frank de mijne wegen 60 kilo en ik kan het ook ;D.
Ik heb ze op spikes staan die weer in schoteltjes staan en daaronder zilt vilt.
Ik kan ze dus heel gemakkelijk schuiven.
Dit is erg makkelijk als je weer eens de speakers wil verplaatsen. Al gaat het vaak maar om millimeters...
Jij hebt geloof ik een tegelvloer?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Peerless Monster

Citaat van: FrankB op maart 11, 2007, 11:47:56
Ze raken niet uit balans, maar het inspelen duurt langer. Gewoon de speakers met de conussen naar elkaar toe zetten en bijna tegen elkaar. De ene speaker uit fase en twee weken knallen :)

Dat zeg ik...

Citaat van: Peerless Monster op maart 11, 2007, 10:47:45
Zet ze tegenoverelkaar en sluit ze in tegenfase aan, zodat de herrie niet al te groot wordt (dooft elkaar uit).
Zet ze op een stevig volume met een special burn CD (die laat alle frequenties door).
Zo een week lang spelen en wedden dat die 500 uur dan niet meer hoeven?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Tjeb

Citaat van: bmateijsen op maart 11, 2007, 11:54:11
Op een burn-in cd staat bij mij maar weinig muziek ;).

Precies, roze ruis dus O0
Even denken, 45 euri voor een "burn-in" cd die daarna de kast ingaat of gratis downloaden en op een cd fikken van 1 euro die je daarna als keurig onderzettertje kunt gebruiken??? ::)

Mvg Tjeb

Raphie

JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op maart 11, 2007, 12:01:03
Is het vliegtuig nou al eens geland? ;D

Staan jouw pio's al?
Ben benieuwd wat die gaan doen in vergelijking met de Ushers overigens.

Tjeb

Ik zag dat er ook een mogelijkheid was dat ze met de boot kwamen, om nu eens niet  door te drammen zal ik de middenweg nemen:

VLIEGDEKSCHIP?! ;D ;D

Mvg Tjeb

Raphie

Citaat van: Peerless Monster op maart 11, 2007, 12:02:53
Staan jouw pio's al?
Ben benieuwd wat die gaan doen in vergelijking met de Ushers overigens.

Nog zo'n 2 weken, ze zijn i.i.g. zo'n 5KG zwaarder per stuk.
Ik ben ook erg benieuwd in vergelijking met de Ushers, ik verwacht dat ze alleen qua details elkaar zullen ontlopen
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op maart 11, 2007, 12:05:08
Ik ben ook erg benieuwd in vergelijking met de Ushers, ik verwacht dat ze alleen qua details elkaar zullen ontlopen

Dan die van Frank?
110 kilo???

Raphie

Nee gelukkig niet, zwaarder dan die van jou, 65kg ipv 60kg...
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: Raphie op maart 11, 2007, 12:05:08

Als het dáár alleen om zou gaan...

CiteerIk ben ook erg benieuwd in vergelijking met de Ushers, ik verwacht dat ze alleen qua details elkaar zullen ontlopen

Ik verwacht dat ze elkaar niet zozeer zullen ontlopen qua details, maar meer als een totaal ander karakter. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Ik denk dat de ushers een andere sound hebben dan de pioneers. En dat het verder een smaakkwestie is.

Tjeb: vliegdekschip? das een leuke
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

FrankB

Citaat van: Audiofiel op maart 11, 2007, 12:10:01
Ik verwacht dat ze elkaar niet zozeer zullen ontlopen qua details, maar meer als een totaal ander karakter. ::)

Dat was ook het eerste dat in mij opkwam inderdaad ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiotwin

Citaat van: Tjeb op maart 11, 2007, 11:53:30
Wat denk je dat er op die cd staat ;)

Mvg Tjeb

Geen pinknoise in iedergeval bij mij.
Tevredenheid!!!

frank2

overigens naast het verschil in merken zal er ook een verschil in componenten verantwoordelijk zijn voor de sound welke je gaat horen.
Bij Rens is de sound geheel anders dan bij mij, hoewel hij 1 maat kleinere speakers heeft heeft hij toch een geheel ander geluid. Dit zal voor 'n pioneer van dat formaat hoogstwaarschijnlijk niet anders zijn.

Voor het inspelen ga ik overdag dus de radio gebruiken en als we allemaal wegzijn dan die ruis cd.

Ach en verder per dag staat alles 10 uur aan, dus na 1,5 maand is er weer te genieten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Audiotwin

Als je geen burn-in cd hebt kan je die van mij wel lenen.Is van STS met instrumenten en kerkorgel(lager dan laag) en demagnetiseer track.
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart 11, 2007, 12:35:52
overigens naast het verschil in merken zal er ook een verschil in componenten verantwoordelijk zijn voor de sound welke je gaat horen.
Bij Rens is de sound geheel anders dan bij mij, hoewel hij 1 maat kleinere speakers heeft heeft hij toch een geheel ander geluid. Dit zal voor 'n pioneer van dat formaat hoogstwaarschijnlijk niet anders zijn.

Voor het inspelen ga ik overdag dus de radio gebruiken en als we allemaal wegzijn dan die ruis cd.

Ach en verder per dag staat alles 10 uur aan, dus na 1,5 maand is er weer te genieten.

Jij bent de enige die er over kan oordelen ;).
IK denk dat het qua klankkleur niet veel van elkaar zal afwijken...
Er zijn wel een aantal aspecten die hetzelfde zullen blijven, aangezien ze van dezelfde maker zijn.

frank2

Nou Rens, de speakers hebben natuurlijk kwa klankkleur eenzelfde origine, maar doordat jij geheel andere kabels en componenten hebt klinkt het wezenlijk anders. Dat wil niet zeggen slechter, maar anders.
Ik ben er vanovertuigd dat jouw speakers met alleen andere bekabeling veel dynamischer en opener gaan klinken.

Je zou over een half jaar eens een paar weken alles op virtual dynamics moeten aansluiten, of een cardas, maar die zijn duurder. Bij jouw is in eerste instantie de mit de bottleneck en verder nordost, ik ken nu ook nog een ander (blacklotus) die heeft nordost ls kabel verwijderd en had opeens een beter geluid met een audioquest.

In jouw geval zal een andere bekabeling ervoor zorgen dat de gehele speaker "opentrekt"

Dit wil niet zeggen dat ik jouw set afkeur, integendeel het klinkt best wel lekker en goed, maar het kan zoveel beter.....

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart 11, 2007, 17:50:59
Nou Rens, de speakers hebben natuurlijk kwa klankkleur eenzelfde origine, maar doordat jij geheel andere kabels en componenten hebt klinkt het wezenlijk anders. Dat wil niet zeggen slechter, maar anders.
Ik ben er vanovertuigd dat jouw speakers met alleen andere bekabeling veel dynamischer en opener gaan klinken.

Je zou over een half jaar eens een paar weken alles op virtual dynamics moeten aansluiten, of een cardas, maar die zijn duurder. Bij jouw is in eerste instantie de mit de bottleneck en verder nordost, ik ken nu ook nog een ander (blacklotus) die heeft nordost ls kabel verwijderd en had opeens een beter geluid met een audioquest.

In jouw geval zal een andere bekabeling ervoor zorgen dat de gehele speaker "opentrekt"

Dit wil niet zeggen dat ik jouw set afkeur, integendeel het klinkt best wel lekker en goed, maar het kan zoveel beter.....

Die MIT is echt een drama inderdaad in mijn set ;).
Maar dat wil niet zeggen dat de totale klankkleur van de speaker verdwijnt...
Kijk tuurlijk is iedere set anders. En al helemaal van wezenlijk belang is de akoustiek.
Maar een speaker is de component die geluid maakt en dus een bepaalde handtekening in de set legt.
Dit heb je bij alle merken. Onderlinge types kunnen gigantisch schelen, maar je zal altijd blijven horen of het van een bepaald merk afkomt.
Dat wilde ik ermee zeggen Frank ;).

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op maart 11, 2007, 18:01:45
Die MIT is echt een drama inderdaad in mijn set ;).

In vrijwel iedere set. ;D

CiteerMaar dat wil niet zeggen dat de totale klankkleur van de speaker verdwijnt...
Kijk tuurlijk is iedere set anders. En al helemaal van wezenlijk belang is de akoustiek.
Maar een speaker is de component die geluid maakt en dus een bepaalde handtekening in de set legt.
Dit heb je bij alle merken. Onderlinge types kunnen gigantisch schelen, maar je zal altijd blijven horen of het van een bepaald merk afkomt.

Helemaal mee eens! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op maart 11, 2007, 18:08:07
In vrijwel iedere set. ;D

Helemaal mee eens! :D

Makkelijk roepen als je nog nooit een GOEDE MIT hebt gehoord :P

Ik heb in het verleden Rens wel eens gevraagd zijn MIT aan mij te verkopen (ik wilde die gebruiken als verbinding PRE - TV) maar Rens vond de MIT zo goed dat ie hem wilde houden ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op maart 11, 2007, 18:32:48

Ik heb ze vaak gehoord, maar wist niet dat er goede en slechte zouden bestaan... :P

Maar goed, zolang een afspraak uitblijft, zal ik het nooit zeker weten... ;D

frank2

Op dit ogenblik ken ik de volgende kabels in volgorde die mij het meest bekoren:
virtual dynamics, audioquest, cardas...............en nordost als minste. Let wel IN MIJN SET.

VD: erg open, dynamiekrijk, geeft alles weer
Audioquest: open, geeft alles weer
cardas: afhankelijk van type, maar ietwat smeuig
nordost: geeft alles op een vreemde manier weer, bassen, hoog e.d. wel erg vloeiend

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op maart 11, 2007, 18:42:06
Ik heb ze vaak gehoord, maar wist niet dat er goede en slechte zouden bestaan... :P

Maar goed, zolang een afspraak uitblijft, zal ik het nooit zeker weten... ;D

Van de zomer komt alles goed  ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op maart 11, 2007, 18:32:48

Ik heb in het verleden Rens wel eens gevraagd zijn MIT aan mij te verkopen (ik wilde die gebruiken als verbinding PRE - TV) maar Rens vond de MIT zo goed dat ie hem wilde houden ;D

Dat was destijds in een hele andere set Eisse...
Je mag hem alsnog kopen...
Welke wil je?

frank2

Vandaag een telefoontje en een mail gekregen van wenw audio. De speakers staan bij de douane en de virtual dynamics power cord 3 en interlink david 2 zijn binnen. Die heb ik net dus opgehaald en alvast de interlink aangesloten, deze vervangt nu de hi daimond welke ik te leen had. Verschil is er natuurlijk meteen, de eerste 2 weken spelen de VD nog wel lekker daarna wordt het een ramp, en moeten ze echt inspelen, 200 tot 400 uur. Het verschil; bredere stahe, meer diepte mooiere zwaardere bas, ruimtelijkheid.

De speakers moeten nu ingeklaard worden afhankelijk daarvan kan Karel ze ophalen. Dus met veel mazzel heb ik ze morgen al anders wordt het vlg. week ma/di.
Inspeeltijd van de speakers: 1000 tot 2000 uur (pffff) maar na 500 uur klinkt het al redelijk.
Dat betekend dus max. 200 dagen inspelen.

Dus Rens, je mag langskomen volgende week maar of het veel zin heeft..... ik houd je op de hoogte