Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Ik denk dat je mij bedoeld mijn beste, mag je ook gewoon zeggen hoor ;)
Ik denk dat ik alleen maar gefundeerde opmerkingen gemaakt heb zoals je gewoon kunt lezen in mijn eerste berichtje. Is zelf uitgeprobeerd gefundeerd genoeg of wil je een meetrappart zien?
Jammer, ik dacht zoals in mijn 2e bericht te lezen valt een zinnige bijdrage te leveren maar blijkt ongegrond! :-X

Ik heb net het hele verhaal zitten lezen over de blue heaven. Aangezien ik wel eens nordost heb beluisterd maar deze niet ken kan ik er niet veel overzeggen. En zoals jullie in de test hebben "bewezen" bleek dat velen geen verschil hoorden. Dit kan zijn bij de blue heaven, maar hoeft niet te gelden voor de kabels die ik gebruik: de virtual dynamics.
Nordost heeft als eigenschap dat ie nogal vloeiend klinkt, zoals meestal een ingespeelde kabel klinkt, dat maakt het misschien moeilijker om een goed vergelijk te maken.

Verder is het niet aan mij om mensen te overtuigen van iets als inspelen, believers/non believers dat blijft toch.
Ik wil alleen hier zeggen wat ik vind en waarom. Laten we niet verzanden in blieven /non believen. Daar zijn al genoeg topics over.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Dirkie

Een vraagje,  ???

Heb je ze al eens 1 m van de muur geplaatst ?
Ze zouden wel een beter kunnen klinken...

HuubF

:-X fout postje; ik reageerde op 'Frank2 / stereoset en zijn plannen voor 2007 (upgrades)'.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

frank2

Nu na 2 weken inspelen van de nieuwe stroomvoorziening kan ik het volgende over een aparte stroomgroep voor je stereoset zeggen:

Het zorgt voor een meer transparant geluid, meer definitie, een bredere soundstage, een zuiverder hoog en een lager laag.
Dit is niet een minimale verbetering maar een grotere, het is nl. niet subtiel te noemen maar meer alsof je een nieuwe versterker erachter zet.

Ik kan iedereen een aparte groep aanraden het is naast het kopen van betere apparaten een net zo grote verbetering.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Schaap

Citaat van: frank2 op maart  3, 2007, 09:14:12
Nu na 2 weken inspelen van de nieuwe stroomvoorziening kan ik het volgende over een aparte stroomgroep voor je stereoset zeggen:

Het zorgt voor een meer transparant geluid, meer definitie, een bredere soundstage, een zuiverder hoog en een lager laag.
Dit is niet een minimale verbetering maar een grotere, het is nl. niet subtiel te noemen maar meer alsof je een nieuwe versterker erachter zet.

Ik kan iedereen een aparte groep aanraden het is naast het kopen van betere apparaten een net zo grote verbetering.

Ontdek dit topic nu pas, grappig, ik heb vandaag net de oude(in PVC gegoten) stroomkabel van 10 meter vervangen door Belden kabel en aangesloten op de AHP. Verder heb ik wel een aardpen van 7,5 meter in de grond.

Verschil was meteen duidelijk, ongeveer wat jij beschrijft. Vooral het hoog valt meteen op en het strakkere laag.
Het bredere soundstage is nog niet merkbaar aanwezig, maar dit en de wat scherpe esssen geven aan dat het nog een tijdje moeten 'draaien'. Als het maar niet zolang duurt als bij mijn LAT's >100 uur! :o

Henk

frank2

Na 2 weken is het wel ingespeeld, die scherpe essssen zijn dan wel een stuk minder, al blijft het strakkere laag en het iets meer hoog, strakker hoog wel maar niet meer scherp.

Ik had om resonantie tegen te gaan een stenen tegel onder de cd speler gelegd, die heb ik nu weer weggehaald omdat het hoog toch iets teveel was. Niet scherp dat niet maar ik vond het te nadrukkelijk.
Na het weghalen was dit aanmerkelijk beter, het geluid begint iets vloeiender te worden.

frank2

Zoals jullie misschien weten krijg ik nog steeds nieuwe speakers, degene die er nu staan is een demopaar. En dat staat er al vanaf oktober, wel een zeer goede service van de dealer.
Hij heeft mij aangegeven dat de speakers klaar zijn in de speciale kleur die ik besteld heb (zonder meerkosten) en nu maar wachten wanneer ze komen.
Ze komen uit Taiwan en worden ingevlogen (op kosten v.d. dealer) maar hoe snel dat gaat....

Ik wacht ook al weken op een paar kabels, die zijn ook al klaar bij de fabriek in Amerika en worden ook ingevlogen met een koeriersdienst, maar das ondertussen ook al weer 2 weken geleden.....

het gaat langzaam..... heel langzaam...... als je aparte dingen besteld/koopt.....

RuTT

Hoi Frank,

Dat de speakers ingevlogen worden, dat lijkt mij heel sterk gezien het gewicht van deze speakers. Wij doen ook wel ééns luchtvrachten uit dat soort landen in woonmeubels wat we dan snel nodig hebben voor een beurs. Je wilt niet weten wat dit kost. Dus laat je niet gek maken ;)

Gr.RuTT

frank2

Karel beweerd dat ie het wel doet omdat ie mijn demospeakers hard nodig heeft. En eerlijk gezegd ik vind het ook nogal raar om het over te vliegen, die speakers wegen samen meer dan 200 kg. En ja dat lijkt mij erg duur.
Aan de andere kant, de demospeakers zijn goed ingespeeld, dus ik kan lekker luisteren.
Haast heb ik niet.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart  9, 2007, 18:37:42
Karel beweerd dat ie het wel doet omdat ie mijn demospeakers hard nodig heeft. En eerlijk gezegd ik vind het ook nogal raar om het over te vliegen, die speakers wegen samen meer dan 200 kg. En ja dat lijkt mij erg duur.
Aan de andere kant, de demospeakers zijn goed ingespeeld, dus ik kan lekker luisteren.
Haast heb ik niet.

Waarschijnlijk dat hij er toch nog genoeg aan verdient.
EN het feit dat je een goeie klant bent (klantenbinding lijkt mij belangrijk).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

vandaag, zaterdag, even gebeld met Karel, deze vertelde mij dat de speakers onderweg zijn, het enige wat hij niet weet is hoelang het duurt om de speakers door de douane te krijgen. Ze zijn dus inderdaad met een vliegtuig onderweg.....
Hij dacht de speakers eind volgende week of die wej daarop te kunnen leveren.....

(inspelen, inspelen........ min. 500 uur......inspelen.........daar zie ik toch wel een beetje tegenop)

Raphie

Volgens mij staan ze gewoon op een boot hoor, luchtvracht is namelijk bijna net zo duur als de speakers zelf ;)

Blijft wel een interressant verhaal om te vertellen natuurlijk ;D ;D
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart 10, 2007, 15:20:23
vandaag, zaterdag, even gebeld met Karel, deze vertelde mij dat de speakers onderweg zijn, het enige wat hij niet weet is hoelang het duurt om de speakers door de douane te krijgen. Ze zijn dus inderdaad met een vliegtuig onderweg.....
Hij dacht de speakers eind volgende week of die wej daarop te kunnen leveren.....

(inspelen, inspelen........ min. 500 uur......inspelen.........daar zie ik toch wel een beetje tegenop)

Zet ze tegenoverelkaar en sluit ze in tegenfase aan, zodat de herrie niet al te groot wordt (dooft elkaar uit).
Zet ze op een stevig volume met een special burn CD (die laat alle frequenties door).
Zo een week lang spelen en wedden dat die 500 uur dan niet meer hoeven?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Tjeb

Citaat van: Peerless Monster op maart 11, 2007, 10:47:45
Zet ze tegenoverelkaar en sluit ze in tegenfase aan, zodat de herrie niet al te groot wordt (dooft elkaar uit).
Zet ze op een stevig volume met een special burn CD (die laat alle frequenties door).
Zo een week lang spelen en wedden dat die 500 uur dan niet meer hoeven?

Gewoon s' nachts als je naar bed gaat een cd met rose ruis op repeat zetten op een laag volume. Rose ruis heeft alle frequenties in zich en dus perfect, dat het op een stevig volume moet is dus niet waar aangezien de rolranden en de spider los moet komen door trillingen. Deze trillingen heb je ook als het volume laag is anders heb je namelijk geen geluid  ;)

Hier te downloaden en zelf ff op een cd branden: pink noise wav

Mvg Tjeb

Peerless Monster

Citaat van: Tjeb op maart 11, 2007, 11:14:20
Gewoon s' nachts als je naar bed gaat een cd met rose ruis op repeat zetten op een laag volume. Rose ruis heeft alle frequenties in zich en dus perfect, dat het op een stevig volume moet is dus niet waar aangezien de rolranden en de spider los moet komen door trillingen. Deze trillingen heb je ook als het volume laag is anders heb je namelijk geen geluid  ;)

Hier te downloaden en zelf ff op een cd branden: pink noise wav

Mvg Tjeb

Ik heb begrepen dat dit wel op een aardig volume zou moeten, aangezien het anders minder effect had...
En je dus nog flink wat uren moest inspelen...

frank2

thanks, kun je niet gewoon 24 uur de radio aan laten staan? Of is dat minder?

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op maart 11, 2007, 11:43:54
thanks, kun je niet gewoon 24 uur de radio aan laten staan? Of is dat minder?

Radio is gebonden aan een bepaalde bandbreedte en daarmee aan bepaalde frequenties.
Zo wordt het diepste laag en het hoogste hoog niet geraakt.
Volgens mij raken de speakers dan alleen maar uit balans...

frank2

daar zit wat in, al denk ik niet dat ze uit balans raken. Ik kan mijn vrouw het echt niet aandoen dat ze overdag naar roze noise zit te luisteren. Maar een combinatie zou natuurlijk kunnen.
Wel effe een goedkope cd speler eraan zetten, anders kan ik meteen weer naar de winkel om een nieuwe laser in m'n bow te laten zetten.

FrankB

Citaat van: Peerless Monster op maart 11, 2007, 11:45:13
Radio is gebonden aan een bepaalde bandbreedte en daarmee aan bepaalde frequenties.
Zo wordt het diepste laag en het hoogste hoog niet geraakt.
Volgens mij raken de speakers dan alleen maar uit balans...

Ze raken niet uit balans, maar het inspelen duurt langer. Gewoon de speakers met de conussen naar elkaar toe zetten en bijna tegen elkaar. De ene speaker uit fase en twee weken knallen :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Tjeb

Kan ook, maar het mooie van het wav file tje wat ik hierboven gelinked heb is dat je s' nachts minder last hebt van bijvoorbeeld zware mannenstemmen die je ega ineens hoort ;D
In mijn geval moest ik dus met een slaapdronken kop naar beneden om haar ervan te overtuigen dat het de radio maar was  ;D De roze ruis hoor je dus niet als je boven bent  ;)  

Mvg Tjeb

frank2

Jongens 1 ding, ik kan die speakers niet tegen elkaar zetten, ik til geen 105 kg per stuk. Die roze ruis lijkt me wel wat voor s-nachts

bmateijsen

Frank, het inspeelproces hoort nu eenmaal bij de ontwikkeling van de luidspreker, dus gewoon lekker muziek opzetten en wanneer je zelf niet thuis bent (en de honden en vrouw ook niet) dan gewoon een burn-in cd in de set. 

Citaat van: frank2 op maart 11, 2007, 11:49:26
Jongens 1 ding, ik kan die speakers niet tegen elkaar zetten, ik til geen 105 kg per stuk. Die roze ruis lijkt me wel wat voor s-nachts

frank2

ja das ook een goede, wij hebben wel 2 honden, ruis de gehele nacht is voor hun ook niet prettig....

Tjeb

Citaat van: bmateijsen op maart 11, 2007, 11:51:23
dus gewoon lekker muziek opzetten en wanneer je zelf niet thuis bent (en de honden en vrouw ook niet) dan gewoon een burn-in cd in de set. 

Wat denk je dat er op die cd staat ;)

Mvg Tjeb

bmateijsen

Op een burn-in cd staat bij mij maar weinig muziek ;).

Citaat van: Tjeb op maart 11, 2007, 11:53:30
Wat denk je dat er op die cd staat ;)

Mvg Tjeb