Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Wat ik wel heb opgemerkt aan de Touch is dat deze de muziek meer laidback brengt dan veel andere bronnen doen, die zijn vaak wat meer forward wat de beleving ten goede komt.
Voordel v.d. touch is dan weer de lucht de detaillering tussen de instrumenten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

DofN

Dat snap ik dan niet zo goed, aangezien je de SQBT alleen als doorgeefluik/transport gebruikt?

Het signaal gaat er digitaal in, en gaat er digitaal uit. De SQBT als transportdingetje zou niets moeten mogen wijzigen aan het geluid.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

twani

Citaat van: frank2 op januari 14, 2014, 11:37:23
Nee alleen nog 2e hands te koop, Die van mij werd nooit gebruikt. Geluk mee gehad.
Daar heb je zeker geluk mee gehad, die dingen slijten als de neten  :D

Lodewijk

Een van de eerste Squeezebox classic gebruikers met een CIAudio dac sinds 2006. Sinds vorig jaar een Logitech Transporter, 2e hands gekocht. Gewoon analoog aangesloten en het klinkt geweldig!

Staaled

Citaat van: doorofnight op januari 14, 2014, 19:06:43
Dat snap ik dan niet zo goed, aangezien je de SQBT alleen als doorgeefluik/transport gebruikt?

Het signaal gaat er digitaal in, en gaat er digitaal uit. De SQBT als transportdingetje zou niets moeten mogen wijzigen aan het geluid.
Naar mijn ervaring is dat een typische streamer eigenschap.
Het klinkt rustiger/schoner tov spinners.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Citaat van: Staaled op januari 14, 2014, 19:25:24
Naar mijn ervaring is dat een typische streamer eigenschap.
Het klinkt rustiger/schoner tov spinners.

Zo had ik het nog niet bekeken.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

twani

Citaat van: Lodewijk op januari 14, 2014, 19:25:06
Een van de eerste Squeezebox classic gebruikers met een CIAudio dac sinds 2006. Sinds vorig jaar een Logitech Transporter, 2e hands gekocht. Gewoon analoog aangesloten en het klinkt geweldig!
Transporter is nog steeds een leuke streamer met veel upgrade mogelijkheden ook nog.

Een ware "Retro held", een wegvereffener voor het streamen überhaupt :worship:

Lodewijk

Citaat van: twani op januari 14, 2014, 19:27:54
Transporter is nog steeds een leuke streamer met veel upgrade mogelijkheden ook nog.

Een ware "Retro held", een wegvereffener voor het streamen überhaupt :worship:

Klopt, ik ben er zeer blij mee ;)

sultankat

Zoek maar eens met google naar Hi res stations. Er zijn er die 320 Mbps leveren. Audiophile Jazz, Audiophile Baroque, Hi Online, Linn Classic. Echt genieten met een goede dac en dig interlink.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

DofN

Enne je kan met een SQBT FLAC-kwaliteit streamen van bijv. Qobuz. Het aanbod moderne-niet-mainstream-electro/clash-pop is klein in vergelijking met Spotify, maar  je kan niet alles hebben. High-Res files vormen ook geen enkel probleem.

drees62

Ik had toch wel een goede tip (in topic van Larzie) ruim een jaar geleden ;):

Quote from: frank2 on December 23, 2012, 11:33:13
Ik heb een hard disk vol staan met wav. files en deze rechtstreeks aangesloten via de usb. Wel met een betere usb kabel (oyiade) dit geeft bij mij het meest mooie geluid.

Het nadeel van deze methode is dat je altijd je tv aan moet en dat je bent beperkt tot het WAV-formaat. Ik speel daarom zelf met een Logitech Squeezebox Touch via coaxiale verbinding.
Omdat ik ook uitgebreid heb getest met USB/HD kan ik je vertellen dat dit zeker zo goed klinkt.
En je kunt FLAC's afspelen, toch wel de standaard in streaming audioland.

Gefeliciteerd trouwens met je mooie aankoop en welkom bij de Anthem club!

En die DAC in de Anthem is echt heel goed. Getest met Rega, MF en doet daarvoor niet onder.

frank2

Citaat van: drees62 op januari 14, 2014, 21:35:28
Ik had toch wel een goede tip (in topic van Larzie) ruim een jaar geleden ;):

Quote from: frank2 on December 23, 2012, 11:33:13
Ik heb een hard disk vol staan met wav. files en deze rechtstreeks aangesloten via de usb. Wel met een betere usb kabel (oyiade) dit geeft bij mij het meest mooie geluid.

Het nadeel van deze methode is dat je altijd je tv aan moet en dat je bent beperkt tot het WAV-formaat. Ik speel daarom zelf met een Logitech Squeezebox Touch via coaxiale verbinding.
Omdat ik ook uitgebreid heb getest met USB/HD kan ik je vertellen dat dit zeker zo goed klinkt.
En je kunt FLAC's afspelen, toch wel de standaard in streaming audioland.

Gefeliciteerd trouwens met je mooie aankoop en welkom bij de Anthem club!

En die DAC in de Anthem is echt heel goed. Getest met Rega, MF en doet daarvoor niet onder.

Ik kan nu zeggen; je had volkomen gelijk.

Ik ga wel nog even een klein testje doen, kijken of een Oyiade usb kabel op de HDD op de PC verschil maakt in geluid op de Touch, ipv. de standaard meegeleverde kabel.

De PC is hier de server voor de Touch.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op januari 15, 2014, 08:15:19
Ik kan nu zeggen; je had volkomen gelijk.

Ik ga wel nog even een klein testje doen, kijken of een Oyiade usb kabel op de HDD op de PC verschil maakt in geluid op de Touch, ipv. de standaard meegeleverde kabel.

Dus waarom niet gelijk de PC eraan?  Met de juiste settings en programma`s kan dit nooit de mindere zijn van een streamer oplossing daar een streamer immer een onnodig tussenstation is welke het bestaande signaal natuurlijk niet kan verbeteren.

Heb ook streamers gehad en alhoewel fijne apparaten begrijp ik nu, direct spelend vanaf de MAC, de functie van zo`n ding in een set niet meer. Één schakel te veel........

frank2

Citaat van: twani op januari 15, 2014, 10:58:38
Dus waarom niet gelijk de PC eraan?  Met de juiste settings en programma`s kan dit nooit de mindere zijn van een streamer oplossing daar een streamer immer een onnodig tussenstation is welke het bestaande signaal natuurlijk niet kan verbeteren.

Heb ook streamers gehad en alhoewel fijne apparaten begrijp ik nu, direct spelend vanaf de MAC, de functie van zo`n ding in een set niet meer. Één schakel te veel........

PC op de anthem dmv. een coax kabel klinkt aanmerkelijk slechter. (met een M2Tech via usb, er zit geen spdif op de PC) Bovendien een PC naast de set is echt geen gezicht.

Former member 78

frank2

Citaat van: frank2 op januari 15, 2014, 08:15:19

Net geprobeerd, en ja het maakt verschil, eigenlijk precies hetzelfde als bij de HDD via usb naar de anthem. Dus de usb kabel van de HDD naar de PC maakt verschil.

frank2

Citaat van: ArjanR1 op januari 15, 2014, 11:13:11
Zet de pc voor de Anthem, dat is altijd mooier :D

Maar ik vind de Anthem juist zo mooi met al die knopjes. (die je nooit gebruikt)

fokke-gerrit

Citaat van: frank2 op januari 15, 2014, 11:08:29
PC op de anthem dmv. een coax kabel klinkt aanmerkelijk slechter. (met een M2Tech via usb, er zit geen spdif op de PC) Bovendien een PC naast de set is echt geen gezicht.

Hebben we het over een pc of een laptop met de M2Tech via usb en de sbtouch ? Want het verslag van kingpin staat laptop en jij hebt het over een pc
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

frank2

John Wx

Citaat van: frank2 op januari 15, 2014, 11:27:59
Maar ik vind de Anthem juist zo mooi met al die knopjes. (die je nooit gebruikt)

:thumbs-up:  hij is ook mooi Anthem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Mitch--

Citaat van: frank2 op januari 15, 2014, 11:27:22
Net geprobeerd, en ja het maakt verschil, eigenlijk precies hetzelfde als bij de HDD via usb naar de anthem. Dus de usb kabel van de HDD naar de PC maakt verschil.

niet meteen om de knuppel er weer in te gooien, maar een hdd aan een laptop streamend via wifi naar de touch, en dan maakt de usb kabel van de hdd naar de laptop verschil, sorry maar hierover ben ik zeer sceptisch
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Citaat van: Mitch-- op januari 15, 2014, 18:09:25
niet meteen om de knuppel er weer in te gooien, maar een hdd aan een laptop streamend via wifi naar de touch, en dan maakt de usb kabel van de hdd naar de laptop verschil, sorry maar hierover ben ik zeer sceptisch

Moet je ook zijn, maar het is iets beter dan de standaard bijgeleverde kabel. Ik ga nog een andere kabel proberen. Maar ik zou er niet speciaal een dure kabel voor kopen.

fokke-gerrit

Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Snowmaster

Iemand belangstelling voor een "midrange back up receivertje" ?   ;D 

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

twani

Citaat van: Snowmaster op januari 17, 2014, 22:29:51
Iemand belangstelling voor een "midrange back up receivertje" ?   ;D
Zo zeg, daar durven ze nog flink geld voor te vragen :blink: