Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Citaat van: morca op december 30, 2013, 00:14:41
^^
Normaal lees ik alleen mee,maar idd,ik heb al eens aangehaald bij frank,het zijn marginale verschillen.
Als je hier lid word en je leest eerst dit topic,zou je al afhaken om een nieuwe set te kopen.
Of je moet een kabelbudget hebben meegerekend .....

Denk ook niet dat een gemiddelde nieuwkomer direct een set van 30k+ gaat aanschaffen.

morca

Frank heeft idd mooi spul staan,dat zekers.
Ik schrok toen ik even alles voor beneden goed wilde kopen.......
beter eerst nieuwe speakers kopen voor dat geld in mijn geval  ;D

Joris1971

Citaat van: Midcall op december 30, 2013, 00:04:43
Dit geeft wat mij betreft wel voldoende antwoord/relativering op mijn vorige opmerking. Ik vind het prima dat mensen zich suf zitten te tweaken en experimenteren, vooral blijven doen! Maar zonder enige zelfreflectie over het verleden is het nagenoeg onmogelijk om de gedane opmerkingen door Frank2 een fatsoenlijk referentiekader te geven. Nu doet hij het voor komen dat IEDERE beschreven tweak een overtreffende trap van de vorige tweak is, die op zijn beurt reeds de overtreffende trap was van de tweak daarvoor etc etc... Mocht dit allemaal waar zijn dan zal Frank met afstand de best klinkende set van de wereld moeten hebben gezien het grote aantal tweaks die hij heeft uitgevoerd en vaak (tenminste) tientallen procenten beter geluid gaven als daarvoor.

Natuurlijk zijn het marginale verschillen, kom op zeg 20-30% meer verbetering door een voeding van een HD te vervangen, het moet niet gekker worden.
Frank, als jij graag wil dat mensen je hier niet op aanvallen kun je beter wat genuanceerder/proportioneel schrijven ipv iedere tweak als groots neer te zetten.
Idem met die stroomkabels en interlinks veranderingen allemaal marginaal en totaal niet zo overtreffend als Frank schrijft.

twani

In een blinde test gaat niemand het verschil met de voedingen eruit halen.

frank2

Wat noem ik marginaal: een tonale kleine verandering in bijv. het hoog, van bijv. een bepaalde hardheid naar wat eerlijker geluid, verder geen verandering, dat is wat ik marginaal noem.
Een verandering waardoor de bijv. bassen opeens voller worden, het mid en hoog zuiverder, het hoog geen hardheid meer heeft, er meer kracht zit in het geluid is voor mij geen marginaal verschil. (dit PUUR als VOORBEELD om verschillen te duiden)

Verder heb ik al eerder aangegeven Joris dat een % niets zegt heb ik al aangegeven dat het voor mij ook 10% kan zijn, maar dat stroom marginaal is is de grootste onzin die er bestaat. Ik heb aan mijn set standaard kabels gehangen, dan klinkt de set gewoon flauw, geen pit, met betere stroomkabels en audiogroep wordt dat aanmerkelijk beter.

Maar ik heb op andere sets en mijn oude set van vroeger ook wel eens met stroomkabels gewerkt die dan zogenaamd goed zouden zijn en die ipv. 10 euro 50 euro koste en ja dan kun je zeggen marginaal, ik hoorde nauwelijks verschil. Achteraf bleek dan dat bijv. de audiogroep die ik toen niet had er voor zorgde dat de kwaliteit van de kabel niet uit de verf kwam. En dat is wat veel gebeurd, een set van iemand is totaal niet in balans en dan moet een interlink van 50 euro of een stroomsnoer van 50 euro het opeens goed maken. En dat gaat niet lukken, zeker weten, het zijn door alle tweaks vaak kleine dingen maar al die kleine verbeteringen maken samen een grote. En je set moet in balans zijn, maw. die moet met standaard spul aan kabels een evenwichtig homogeen beeld/geluid geven. Bij zeer velen is dat zeker niet het geval.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Citaat van: twani op december 30, 2013, 10:14:47

Heeft lang geduurd maar daar is hij dan weer: DE BLINDE TEST.

Tuurlijk hoor je in een blinde test geen verschil, ik gooi met geld en koop maar raak omdat ik denk dat het beter klinkt, is natuurlijk geheel onzin, kabel is kabel, versterker is versterker, zit geen verschil in, een leben of een plinius geen verschil, LS kabel zijn alle gelijk......  inspelen bestaat niet, stroomsnoer is stroomsnoer enz. Lees Breem er op na en hij geeft je volkomen gelijk. 

Maw. wat doe je hier nog in dit topic, er staat voor jou toch alleen maar onzin in. ;D
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Jumping Jack

Citaat van: frank2 op december 30, 2013, 10:23:50
knip... Ik heb aan mijn set standaard kabels gehangen, dan klinkt de set gewoon flauw, geen pit, met betere stroomkabels en audiogroep wordt dat aanmerkelijk beter.

knip... En je set moet in balans zijn, maw. die moet met standaard spul aan kabels een evenwichtig homogeen beeld/geluid geven. Bij zeer velen is dat zeker niet het geval.

Kan ik hieruit afleiden dat jouw set niet in balans is?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Ah, dan kan ik het meteen maar goed doen: 'word je' zonder -t Hans  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HTip

Blijkbaar zijn vragen om normaal om te gaan met elkaar niet genoeg.

De eerste die denkt leuk te (moeten) zijn kan een paar dagen aan de zijlijnen meekijken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Joris1971

Citaat van: frank2 op december 30, 2013, 10:23:50
Wat noem ik marginaal: een tonale kleine verandering in bijv. het hoog, van bijv. een bepaalde hardheid naar wat eerlijker geluid, verder geen verandering, dat is wat ik marginaal noem.
Een verandering waardoor de bijv. bassen opeens voller worden, het mid en hoog zuiverder, het hoog geen hardheid meer heeft, er meer kracht zit in het geluid is voor mij geen marginaal verschil. (dit PUUR als VOORBEELD om verschillen te duiden)

Verder heb ik al eerder aangegeven Joris dat een % niets zegt heb ik al aangegeven dat het voor mij ook 10% kan zijn, maar dat stroom marginaal is is de grootste onzin die er bestaat. Ik heb aan mijn set standaard kabels gehangen, dan klinkt de set gewoon flauw, geen pit, met betere stroomkabels en audiogroep wordt dat aanmerkelijk beter.

Frank, vanuit de centrale  gaan km lang goedkope budget stroomkabels naar de wijkcentrale, dan vanuit de wijkcentrale naar jouw huis ook van die goedkope meuk en jahoor de laatse paar meter hang jij er een exotische kabel aan, die heel het stroomverhaal enorm verbetert.

Joris1971

Citaat van: HTip op december 30, 2013, 10:45:34
Blijkbaar zijn vragen om normaal om te gaan met elkaar niet genoeg.

De eerste die denkt leuk te (moeten) zijn kan een paar dagen aan de zijlijnen meekijken.

Sorry hoor Htip, maar ik krijg vaak het idee in dit topic, dat Frank2 door bovenstaande uitspraken van een mod beschermd moet worden, kom op zeg Frank is toch geen klein kind dat het hand boven het hoofd gehouden hoeft te worden?
Bovenstaande is niet denegrerend of kwetsend bedoeld.

frank2

Klopt, probeer het zelf uit en overtuig jezelf.....   of laat het en geniet van je set zoals het nu is.

Joris1971

Citaat van: frank2 op december 30, 2013, 11:10:50
Klopt, probeer het zelf uit en overtuig jezelf.....   of laat het en geniet van je set zoals het nu is.

Ik heb dit aan iemand gevraagd die bij een groot kabelbedrijf werkt, en die zegt ook dat dit de grootste onzin is die er is.
Als je logisch nadenkt, kan het ook niet anders, een signaal komt binnen door km lange goedkope bedrading en dan zou de laatse paar meter dit moeten verbeteren..
Niet onrespectvol bedoeld.

chansig

Citaat van: Jumping Jack op december 30, 2013, 10:44:49
Ah, dan kan ik het meteen maar goed doen: 'word je' zonder -t Hans  ;D.

Thanks...niet mijn sterkste kant d's en t's. In de haast gaat het meestal fout...dat betekent dus dat ik er echt bij na moet denken. Dat laatste is dan ook weer niet mijn sterkste kant. Soort van verlies-verlies....

Typo... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: frank2 op december 30, 2013, 10:27:46
Heeft lang geduurd maar daar is hij dan weer: DE BLINDE TEST.

Tuurlijk hoor je in een blinde test geen verschil, ik gooi met geld en koop maar raak omdat ik denk dat het beter klinkt, is natuurlijk geheel onzin, kabel is kabel, versterker is versterker, zit geen verschil in, een leben of een plinius geen verschil, LS kabel zijn alle gelijk......  inspelen bestaat niet, stroomsnoer is stroomsnoer enz. Lees Breem er op na en hij geeft je volkomen gelijk. 

Maw. wat doe je hier nog in dit topic, er staat voor jou toch alleen maar onzin in. ;D
Nee Frank, je trekt het uit z'n verband. Tussen een Leben en een Plinius zit heel veel verschil.

De verwarring is hier ontstaan door het omschrijven van een erg duidelijke/grote verandering aan de klank, door slechts een zeer kleine 3e of zelfs 4e lijns tweak.

Dát maakt het betoog nu juist zo moeilijk te lezen cq op waarde te schatten.

Indien er als omschrijving had gestaan dat er na intensief luisteren en vergelijken wellicht tóch sprake is van enige verandering (verbetering?) aan de klank maar dat deze lastig is te duiden zou men je waarschijnlijk helemaal kunnen volgen.

Het is ook vaak de stelligheid waarmee je de enorme verbeteringen, veroorzaakt door hele kleine veranderingen, poneert....

Het brengt de arme en goedgelovige "starter on a budget" misschien op een verkeerd spoor, dat moeten we als gelouterde "HT Forummers" toch niet op ons geweten willen hebben..

Lion of Judah

Citaat van: Joris1971 op december 30, 2013, 11:14:05
Ik heb dit aan iemand gevraagd die bij een groot kabelbedrijf werkt, en die zegt ook dat dit de grootste onzin is die er is.
Als je logisch nadenkt, kan het ook niet anders, een signaal komt binnen door km lange goedkope bedrading en dan zou de laatse paar meter dit moeten verbeteren..
Ja, dit triggert me het ook het meest van al die tweaks. Als stroom dan zo belangrijk is leg dan eerst een paar zonnepanelen op het dak en voila. Of is dat te logisch? Ik lees trouwens op het net niets over de zin of onzin van eigen stroopopwekkingsmogelijkheden en wat dat met geluid doet. 
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Isflicka

Citaat van: twani op december 30, 2013, 10:14:47
Toch wel en zonder al te veel moeite....
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Raphie

Citaat van: Isflicka op december 30, 2013, 11:59:20
Toch wel en zonder al te veel moeite....
echt niet..... neem maar eens 2 wav files op, eentje met standaard voeding en dan een met tweak voeding
stop beide files in winABX en ga los..... kunnen wij lachen  :clapping:

heb trouwens geen probleem om deze bestanden in mijn studio als gecontroleerde omgeving op te nemen
zal ik ze tevens merken en dan mag jij ze hier op het forum delen
kan een ieder het thuis testen
hetzeflde geld voor wavs met andere powerkabels, andere onderzetters en al dat andere voodoo geneuzel

als je het kan horen, kan je het opnemen en dan thuis zonder druk van anderen met win ABX aan de gang

JBL PRX Power!

Isflicka

Citaat van: Raphie op december 30, 2013, 12:02:15
echt niet..... neem maar eens 2 wav files op, eentje met standaard voeding en dan een met tweak voeding

heb trouwens geen probleem om deze bestanden in mijn studio als gecontroleerde omgeving op te nemen
zal ik ze tevens merken en dan mag jij ze hier op het forum delen
kan een ieder het thuis testen
hetzeflde geld voor wavs met andere powerkabels, andere onderzetters en al dat andere voodoo geneuzel

als je het kan horen, kan je het opnemen en dan thuis zonder druk van anderen met win ABX aan de gang
En hoe moet ik die wav files opnemen....het beste hier in mijn videostudio is een RØDE NT1-A... daar ga ik echt het verschil niet mee vastleggen...

Kingpin

Citaat van: Joris1971 op december 30, 2013, 11:00:29
Frank, vanuit de centrale  gaan km lang goedkope budget stroomkabels naar de wijkcentrale, dan vanuit de wijkcentrale naar jouw huis ook van die goedkope meuk en jahoor de laatse paar meter hang jij er een exotische kabel aan, die heel het stroomverhaal enorm verbetert.
En toch is het waar bij Frank2.
Ik ben (was) daar ook sceptisch over maar onlangs live mogen aanhoren samen met Henk (Onder013) waarbij al veranderingen te horen waren bij het wisselen van een stekker aan een powercord.
Ik kon het ook niet geloven maar het verschil was er wel.

Laat het even in het midden of elke verandering een verbetering is maar de verschillen zijn in Frank2 z'n set wel waarneembaar.
Of ik zo'n set zou prefereren waarbij elke verandering van componenten een geluidsverandering veroorzaakt .. denk het niet.
Zelf vond ik de veranderingen marginaal, het is Frank z'n enthousiasme wat denk ik door anderen wordt aangegrepen.
Voor een "beginner" die deze thread leest kan ik me voorstellen dat dit verwarring met zich mee brengt, voor de "ongelovigen" vraag een demo bij Frank aan ... hij bijt echt niet (wel even op z'n 2 grote honden letten) en oordeel zelf.
Of de set je smaak is valt te betwisten maar wel vind ik sinds de laatste upgrades, met name de Plinus een enorme verbetering.

Citaat van: Joris1971 op december 30, 2013, 11:14:05
Mee eens, ik kon het ook niet geloven.

Citaat van: Raphie op december 30, 2013, 12:02:15
Daar gaat het ook niet mis.
Zelfs een vervormde blokgolf (oftwel 5V of 0V) zal de decoder goed zien als een logische 1 of 0 anders zou je nooit de file die je streamt/transporteerd goed kunnen uitpakken naar een bestand.
Het is voornamelijk de mate van vervorming die je meebrengt in het aangeboden signaal en stoort op de uitgang (spdif/analoog) bij decoderen.
En ik heb heel wat met voedingen geexperimenteerd die je erop na kunt lezen wat het doet, ook anderen die dit hebben gehoort in blind tests.
Hoe minder vervorming je meebrengt hoe zuiverder het geluid.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Raphie

Citaat van: Isflicka op december 30, 2013, 12:32:16
En hoe moet ik die wav files opnemen....het beste hier in mijn videostudio is een RØDE NT1-A... daar ga ik echt het verschil niet mee vastleggen...
gewoon via de line out, digitaal zelfs tot 192/24
JBL PRX Power!

Raphie

als je de output van met en zonder tweak opneemt van spdif, waar gaat het dan mis?  :blink:

Citaat van: Kingpin op december 30, 2013, 12:34:31
En toch is het waar bij Frank2.
Ik ben (was) daar ook sceptisch over maar onlangs live mogen aanhoren samen met Henk (Onder013) waarbij al veranderingen te horen waren bij het wisselen van een stekker aan een powercord.
Ik kon het ook niet geloven maar het verschil was er wel.

Laat het even in het midden of elke verandering een verbetering is maar de verschillen zijn in Frank2 z'n set wel waarneembaar.
Of ik zo'n set zou prefereren waarbij elke verandering van componenten een geluidsverandering veroorzaakt .. denk het niet.
Zelf vond ik de veranderingen marginaal, het is Frank z'n enthousiasme wat denk ik door anderen wordt aangegrepen.
Voor een "beginner" die deze thread leest kan ik me voorstellen dat dit verwarring met zich mee brengt, voor de "ongelovigen" vraag een demo bij Frank aan ... hij bijt echt niet (wel even op z'n 2 grote honden letten) en oordeel zelf.
Of de set je smaak is valt te betwisten maar wel vind ik sinds de laatste upgrades, met name de Plinus een enorme verbetering.
Mee eens, ik kon het ook niet geloven.
Daar gaat het ook niet mis.
Zelfs een vervormde blokgolf (oftwel 5V of 0V) zal de decoder goed zien als een logische 1 of 0 anders zou je nooit de file die je streamt/transporteerd goed kunnen uitpakken naar een bestand.
Het is voornamelijk de mate van vervorming die je meebrengt in het aangeboden signaal en stoort op de uitgang (spdif/analoog) bij decoderen.
En ik heb heel wat met voedingen geexperimenteerd die je erop na kunt lezen wat het doet, ook anderen die dit hebben gehoort in blind tests.
Hoe minder vervorming je meebrengt hoe zuiverder het geluid.
JBL PRX Power!

Raphie

kijk als mensen graag "tweaken" een leuk verhaal willen voor de buurman op verjaardagen en zo, allemaal leuk
maar doe jezelf eens een plezier en luister gewoon maar eens via winABX zal je zien dat je 99/100 tweaks géén verschil hoort (d.w.z. 7x achter elkaar de juiste file eruit pikt) winABX is gratis, werkt op iedere Pc en is extreem simpel

als je via een USB DAC luistert kan je het zelfs in je eigen set terug luisteren (mét of zonder tweak voeding ;) )

JBL PRX Power!

Isflicka

Citaat van: Raphie op december 30, 2013, 12:45:50
gewoon via de line out, digitaal zelfs tot 192/24
Dat ga ik eens proberen....heb nu toch even de tijd...