Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

Deleted member

Citaat van: Sonority audio op september 16, 2013, 12:37:06
beste Frank,
Ik weet op welke uitvinder je doelt,maar je laat je wat aanpraten.
Wat deze uitvinder heeft ontdekt,kan de man in almelo 110% zeker weten niet.

Het is een verhaal wat daarop gebaseerd is in woorden naar jou toe,maar mijlenver afstaat van wat basis was/is.
Dat men hier nu aan refereert ,vind ik typisch het verhaal van iets lezen/horen en een mooi verhaaltje er van maken.
En een smeerseltje verzinnen.
en dan vertellen dat het daarop gebaseerd is...
Dat is schijnbaar gelukt.
:unhappy:

Misschien heeft "de man in Almelo" het niet zelf gemaakt maar via de mensen uit de omgeving van de wijlen uitvinder?  ::)

John Wx

Citaat van: chansig op september 16, 2013, 13:02:11
Duidelijk... Ik heb inmiddels van verschillende genoemde mensen een reactie gekregen en allen vertellen hetzelfde verhaal: Ik weet van niets.

Gr Hans

Haas is de naam toch dan

Maar hoe komt Frank dan precies aan deze "gel" en van wie A = B
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Deleted member

Citaat van: John Wx op september 16, 2013, 13:41:28
Welke  :blush:

De Aventurein, Sarder (nu uitverkocht) en blauwgroen/goud ronde piramide. Ik vond ze wel mooi, beetje kleur in m'n huis!  ;D

Sonority audio

Citaat van: Antoine op september 16, 2013, 13:42:48
Misschien heeft "de man in Almelo" het niet zelf gemaakt maar via de mensen uit de omgeving van de wijlen uitvinder?  ::)
dat zeker niet  ;D
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Deleted member

Welkom terug Frank! Ben benieuwd wat je te melden hebt!  :pompom:
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

frank2

Eigenlijk heb ik niet veel nieuws. Ik ben in afrondende fase. Ik heb ondertussen veel geleerd over de eigenschappen van puur IEC stekkers.
Ook heb ik eindelijk mijn probleem mbt. het teveel aan hoog gevonden. Dat bleek een IEC stekker te zijn in mijn Vibex blok, deze doet echter wonderen op de Anthem. Heel bijzonder maar zeer leerzaam geweest, dit experimenteren met stekkers.

Verder wordt vandaag de glaszekeringen in de anthem vervangen door keramische. En dan komt Onder13 nog een keer langs met zijn alpha snoer met Iego koper stekker wat ik graag wil beoordelen.

Verder heb ik mijn oude Pioneer DVD speler 668 in ere hersteld als cd speler, betere zekering erin en hij kan heel aardig meekomen met de HDD. Dus ik kan voor bezoek e.d. ook weer cd's afspelen.

That's all.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

En heb je de stekkers en connectoren nog ingesmeerd met " het goedje"? Of ben je daarvan afgestapt?
Stereo-fan for life!

frank2

Citaat van: technative op september 23, 2013, 11:35:11
En heb je de stekkers en connectoren nog ingesmeerd met " het goedje"? Of ben je daarvan afgestapt?

Ik meld daar niets meer over, maar nee de stekkers zijn alleen ooit ingespeeld verder niets.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Okee, ik wil geen fikkie stoken ofzo; was oprechte interesse.
Stereo-fan for life!

John Wx

Dat is een hele mooie speler Frank die PIONEER soms komen ze nog wel is langs op MP voor niet veel maar steeds te laat  :(

Zelf ook nog steeds een zwak voor de gewone dvd speler van PIONEER DV 717/737 model tank

Blij dat je er weer bent en zal mijn cynisme proberen beter onder controle te hebben

John Wx

frank2

Citaat van: John Wx op september 23, 2013, 12:12:59
Dat is een hele mooie speler Frank die PIONEER soms komen ze nog wel is langs op MP voor niet veel maar steeds te laat  :(

Zelf ook nog steeds een zwak voor de gewone dvd speler van PIONEER DV 717/737 model tank

Blij dat je er weer bent en zal mijn cynisme proberen beter onder controle te hebben

Ik las een oude area test waarin stond dat het zo'n goede dvd speler was die ook goed audio kon weergeven. Toen ik de belles nog had klonk hij voor audio niet best, te helder. Nu met de Anthem is het een heel stuk beter. Dus voor erbij kan hij goed dienst doen om audio cd's af te spelen.

Kingpin

Citaat van: frank2 op september 23, 2013, 12:44:31
Ik las een oude area test waarin stond dat het zo'n goede dvd speler was die ook goed audio kon weergeven. Toen ik de belles nog had klonk hij voor audio niet best, te helder. Nu met de Anthem is het een heel stuk beter. Dus voor erbij kan hij goed dienst doen om audio cd's af te spelen.
Digitaal aangesloten, dus gebruik makend van de Anthem dac zijn de 'verschillen' zeer klein denk ik.
Zo had ik mijn 757 ook aangesloten op m'n dac/processor en kon meekomen met veeeel duurdere cd spelers, verassend.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

erik s.

Citaat van: John Wx op september 23, 2013, 12:12:59

heb nog een DV-737 staan waar ik al jaren niets mee doe.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op september 23, 2013, 12:56:57
Digitaal aangesloten, dus gebruik makend van de Anthem dac zijn de 'verschillen' zeer klein denk ik.
Zo had ik mijn 757 ook aangesloten op m'n dac/processor en kon meekomen met veeeel duurdere cd spelers, verassend.

De Pio mag binnenkort laten horen wat hij kan, aangesloten via de Wireworld Starlight Gold 5 dig interlink.

John Wx

Citaat van: erik s. op september 23, 2013, 13:06:51
heb nog een DV-737 staan waar ik al jaren niets mee doe.

2 gelijkende uitgangen makkelijk voor mij met kabel vergelijk

Kingpin

Citaat van: Onder013 op september 23, 2013, 13:07:39
De Pio mag binnenkort laten horen wat hij kan, aangesloten via de Wireworld Gold 5 dig interlink.
De 757 heeft een betere dynamisch bereik en een lagere THD, neemt niet weg dat de 737 een goed apparaat is.
Mooi vergelijk met een dvd speler van dik 10 jaar oud tegen de huidige techniek.
Heb het destijds ook gedaan en ben al in de beginjaren overgestapt naar streaming omdat ik volledig overtuigt ben van de kwaliteitswinst van streamen voor een veel lagere prijs dan om de zoveel jaar een nieuwe dedicated cd speler aan te schaffen.
Mits je weet waar je mee bezig bent (laat ik nu net bij een streaming bedrijf hebben gewerkt  ;)).

Zouden jullie voor mij ook eens de laatste versie willen testen van mijn Apogee Wyde Eye, want volgens mij ben ik één van de weinigen die deze heeft hier op het forum?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Citaat van: Kingpin op september 23, 2013, 12:56:57

Klopt, het enige verschil is eigenlijk enkele nuance verschillen, fractie voller geluid, wel iets minder bas, iets meer hoog, maar hele kleine verschillen. Dig. kabel is een Oelbach.

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op september 23, 2013, 13:20:45
Zouden jullie voor mij ook eens de laatste versie willen testen van mijn Apogee Wyde Eye, want volgens mij ben ik één van de weinigen die deze heeft hier op het forum?

Ik ken alleen het oudere type (de roze/cyclaam kleur?). Die presteert heel duidelijk onder het neveau van de Wireworld. Altijd bereid om de nieuwe versie te testen met de WW als referentie. Vraag is hoe ik aan deze kabel kom.

Gr
Henk

JANJWJMC

Frank mooi dat je showtopic weer open is ;D miste het al.
Ik heb net een aparte audiogroep aangelegd daarbij is de bas veel strakker geworden, maar het hoog is erg scherp kan dit nog gaan veranderen met het inspelen?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Kingpin

Citaat van: Onder013 op september 23, 2013, 13:58:14
Ik ken alleen het oudere type (de roze/cyclaam kleur?). Die presteert heel duidelijk onder het neveau van de Wireworld. Altijd bereid om de nieuwe versie te testen met de WW als referentie. Vraag is hoe ik aan deze kabel kom.

Gr
Henk
Ik heb de donker paarse versie, deze heeft een veel breder freq. Spectrum en minder jitter.
Ben zeer benieuwd wat deze doet tov de WW.
Ik woon vlakbei Frank dus dat kan geregeld worden.