Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Citaat van: technative op augustus  2, 2013, 07:22:34
Daarom zijn de luistersessies bij Frank ook voor hem zo zinvol; hij wil graag input voor verbetering en zoekt bevestiging van zijn eigen beeld. op basis daarvan kan hij weer verder bouwen en lekker bezig gaan met zijn hobby. Daar is volgens mij niets mis mee.
Ik denk het wel. Je laat je dan teveel beïnvloeden door anderen zodat je nooit de innerlijke rust zult vinden.
Vergeet niet dat ieders gehoor anders is, er is geen set die aan ieders verwachting kan voldoen.
En daar luid ook het gevaar van dit forum ;)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Deleted member

Niet als dat is wat je zoekt. Het is geen invloed, maar advies. tenminste, zo zou ik het zien. Je kunt ook bevestiging zoeken in je idee.

Dat gaf ik ook aan in mijn tekst: Je moet je niet laten beinvloeden omwille van iemand anders. Dan ga je een set bouwen om iemand anders te plezieren en dat kan nooit de bedoeling zijn. Wat wel goed kan is je laten adviseren en ideeen opdoen om verder te verbeteren. Dat is ook te zien bij Frank: iemand roept iets als goedbedoeld advies, en Frank geeft aan of dat we of niet in zijn straatje past. Bijvoorbeeld de kleinere luidsprekers. Dat gaat 'm niet worden, want dat past niet bij Frank's idee van verbetering. Als het advies het idee dat hij heeft bevestigt dan gaat ' ie er ook voor. Nog steeds niets mis mee, denk ik.

je hebt gelijk dat het risico is dat je gaat zwenken en dingen omwille van een ander doet, maar ik denk dat er hier geen sprake van is.
Stereo-fan for life!

frank2

Citaat van: technative op augustus  2, 2013, 08:17:45
Niet als dat is wat je zoekt. Het is geen invloed, maar advies. tenminste, zo zou ik het zien. Je kunt ook bevestiging zoeken in je idee.

je hebt gelijk dat het risico is dat je gaat zwenken en dingen omwille van een ander doet, maar ik denk dat er hier geen sprake van is.

Klopt, ik hoor graag andere adviezen, en soms hoor ik graag bevestigingen. Het totale idee is dat als hier andere mensen zijn die goed kunnen luisteren ik vaak adviezen hoor die ik of al weet of waar ik nooit aandacht aan besteed heb. Daar destilleer ik de voor mij belangrijke dingen uit en daar ga ik mee aan de slag.

Als voorbeeld: dat verhaal van Roger Waters; het is vreemd, maar ik maak me daar niet druk om, 1 nummer wat dan net iets anders klinkt. Maar van de bank verder naar voren dat heb ik meteen veranderd en via pm met hifi addict blijkt dat naast gehoormatige verbeteringen door verplaatsing v.d. bank het ook meettechnisch beter klinkt.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

thepioneer

weer het meten he,

Ik zal eens een nieuwe lange kabel halen en mijn akoestiek meten. Dan ben ik benieuwd wat jullie er van vinden. Want blijkbaar halen jullie erg veel informatie uit de grafieken. Bij mij klinkt het in mijn oren perfect en andere mensen die hier geweest zijn vinden het ook super. Nu zijn er natuurlijk geen echte experts geweest maar wel veel muziekliefhebbers.
Meridian DSP8000SE, Meridian 218, Meridian Distributor 3, 4x Meridian DSP520
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

Raphie

maar zo ga je steeds verder vooruit Frank2 en dáár gaat het toch om?

Dat er in de huiskamer verder niks meer gaat gebeuren is een gegeven, denk dat de meeste mensen dat ook wel begrijpen/respecteren
maar binnen deze ruimte, toch nog weer GRATIS winst halen door te experimenteren op de cm2 is toch vooruitgang

verder loopt nagenoeg iedereen, incl, mijzelf soms, gewoon een beetje te dollen. Het is het forum een beetje eigen om mensen net op de zaken aan te spreken die ze niet voor  elkaar hebben en daar lekker over door te zagen ipv de zaken die allemaal wél kloppen, die hebben namelijk lang niet een zo hoge amusementswaarde  ;)
JBL PRX Power!

thepioneer

:)
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

thepioneer

Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

Raymond187

Beste dips van 10 DB bij 80hz. Is dat een freq. die wij goed kunnen horen?

Raphie

JBL PRX Power!

thepioneer

Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

Deleted member

Citaat van: thepioneer op augustus  2, 2013, 09:51:08
Hier nog een grafiek met mijn vorige speakers ( usher cp-6381 ) en vincent monoblokken ( sp-991 plus )

Wat kunnen jullie hier van maken?

Ziet er beroerd uit, staande golven die pieken en dippen veroorzaken met absolute verschillen van meer dan 30dB en ook hoger in frequentie tot 250Hz verschillen tot zo'n +-20dB.

Maar...vind je 't netjes om dat zo neer te plempen in iemand anders zijn showcase topic en de discussie te verleggen naar jouw set?

Markus2

Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

Raphie

Citaat van: Antoine op augustus  2, 2013, 10:11:26
Maar...vind je 't netjes omdat zo neer te plempen in iemand anders zijn showcase topic en de discussie te verleggen naar jouw set?
precies! ff eigen topic aanmaken a.u.b. ipv jouw probleem hier zo neer te plempen, wel zo netjes
JBL PRX Power!

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Ja Pioneer maak een eigen topic aan.

mbt metingen in het algemen, als ik de luisterpositie of de speakerplaats verander dien ik een nieuwe meting te doen om de arc goed in te stellen, vandaar alle metingen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

thepioneer

Citaat van: Raphie op augustus  2, 2013, 10:12:56
precies! ff eigen topic aanmaken a.u.b. ipv jouw probleem hier zo neer te plempen, wel zo netjes

Ik dacht hier juist goed te zijn aangezien hier de meet experts zijn.
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

Nahpets

Dit is de showcase van Frank2, dus nee, dit is niet de juiste plek.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raymond187

Citaat van: thepioneer op augustus  2, 2013, 10:19:58
Experts??hahaha

zZitten alleen zeikerds hier :D

Maro

Maak idd even je eigen topic aan Ronald. Krijg je door de echte forum experts vast goede feedback.

Je hebt een set die er mag zijn dus wat let je?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

S@m

Citaat van: Raphie op augustus  2, 2013, 10:12:56

:clapping:

John Wx

hoe kan je dat nu denken  ;D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

thepioneer

Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

Streamz

Kan iemand me even wat ik specifiek op dat nummer van Roger Waters zou moeten horen? Heb uit nieuwsgierigheid een flac binnengetrokken om eens te testen.

Ik zou een lage stem moeten horen oid? Nu hoor ik een lage stem, met duidelijk gedefieerd laag erachter (soort van kruising tussen pauk en onweer wat een paar seconden aanhoudt en uitsterft) maar die is zo duidelijk te horen dat ik me afvraag of dat is wat bedoeld wordt? Zit daar een 2e stem oid?

lynch1979

Het gaat erom dat de stem van de geest zo laag moet zijn dat het door merg en been gaat.
Maar het kan nogal verschillen qua set........