Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: Raymond187 op mei 24, 2013, 15:40:54
Waardeloos SD kanalen. Dat moeten ze echt verbieden. I-net lopen we voor op grootste deel van de wereld, maar TV is weer stuk minder.

KOmt er binnenkort geen glas in de grond bij jullie?

Heb ik nagekeken over 2 a 3 jaar begint Cogas in Almelo.... Heb ook even naar de prijzen gekeken die zijn zeker zo hoog als Ziggo. Dus dat zal het niet worden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Snowmaster

Alle Nederlandse zenders in HD zijn matig tot voldoende bij Ziggo. Dit ligt volgens mij niet aan Ziggo, maar aan de uitzendingstraat in Hilversum.
Als het nl. echt noodzakelijk is en de hele wereld kijkt mee, dan kunnen ze ineens topkwaliteit leveren (bv. Kroning WA).  Ik was gewoon verbaast hoe goed het beeld dan ineens kan zijn.
Sommige sportuitzendingen vanuit de studio zijn wel goed, maar bij merendeel van de Hilversumse uitzendingen wordt er of gespaard of ergens wordt het signaal om zeep geholpen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Martin!!!

Citaat van: Snowmaster op mei 24, 2013, 17:29:22
Alle Nederlandse zenders in HD zijn matig tot voldoende bij Ziggo. Dit ligt volgens mij niet aan Ziggo, maar aan de uitzendingstraat in Hilversum.
Als het nl. echt noodzakelijk is en de hele wereld kijkt mee, dan kunnen ze ineens topkwaliteit leveren (bv. Kroning WA).  Ik was gewoon verbaast hoe goed het beeld dan ineens kan zijn.
Sommige sportuitzendingen vanuit de studio zijn wel goed, maar bij merendeel van de Hilversumse uitzendingen wordt er of gespaard of ergens wordt het signaal om zeep geholpen.

Uhhh de Sesamstraat-uitzendingen zijn ook van een hoge HD kwaliteit daar heb ik mij al meerdere malen serieus over verbaasd........
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op mei 24, 2013, 18:59:16
Uhhh de Sesamstraat-uitzendingen zijn ook van een hoge HD kwaliteit daar heb ik mij al meerdere malen serieus over verbaasd........

??? :withstupid:   :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Maar wie oh wie heeft CD vergeleken met Ziggo TV?? wat is beter? Dat vind ik erg belangrijk...

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Ik heb Ziggo, ben er wel tevreden mee.
Soms is de kwaliteit echt super, maar vaak gewoon goed en acceptabel.

frank2

Het is al weer enige tijd geleden dat ik wat had te melden, maar dat wil niet zeggen dat ik niets aan het doen ben. Zeer binnenkort verwacht ik de topictitel weer in ere te herstellen naar Reference Stereo & Surround Set.

straks meer..... ;D

lynch1979

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 13:09:30
Het is al weer enige tijd geleden dat ik wat had te melden, maar dat wil niet zeggen dat ik niets aan het doen ben. Zeer binnenkort verwacht ik de topictitel weer in ere te herstellen naar Reference Stereo & Surround Set.

straks meer..... ;D

Je blijft ook bezig he  ;D

frank2

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Jumping Jack

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 13:15:35
stja Frank, ben bijna klaar......

;D jij weet net zo goed dat dat larie is (en dat geeft ook niet voor de duidelijkheid)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Citaat van: Jumping Jack op juni 14, 2013, 13:18:04
;D jij weet net zo goed dat dat larie is (en dat geeft ook niet voor de duidelijkheid)

In dit geval is het geen larie (wat ik normaal gezegd wel met je eens ben.

De Belles 350A ref. zal hoogstwaarschijnlijk vervangen worden, er staat nu iets anders te spelen....

Pjotr27

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 13:20:09
In dit geval is het geen larie (wat ik normaal gezegd wel met je eens ben.

De Belles 350A ref. zal hoogstwaarschijnlijk vervangen worden, er staat nu iets anders te spelen....

Ja, ja, Plinius 103 eindversterker?

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raymond187

frank2

Deze: (de plaats waar hij nu staat is tijdelijk)

Raymond187

:hehe:

Is groter dan je TV :D

Dacht dat je even klaar was met upgraden.

Vertel eens wat over de klank tov de Belles.

*edit*

Is dit de 103 of 301?

johnhifi

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 13:39:11
Deze: (de plaats waar hij nu staat is tijdelijk)

Groot, veel aandacht besteed aan de kast, vast heel zwaar, erg duur en veel uiterlijk vertoon. Alle ingrediënten om een audiofiel hart sneller te laten kloppen. Maar hoe klinkt het?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

frank2

Citaat van: Raymond187 op juni 14, 2013, 13:45:25
:hehe:

Vertel eens wat over de klank tov de Belles.

Het is een nieuw exemplaar, heeft nu 50 uur gespeeld. De eerste klankindrukken: mijn VROUW roept spontaan wat klinkt dat ding goed, zet dit en dit even op. (normaal heeft ze geen interesse)
ArjanR1 die hier eergisteren was met de test bluray: de THX logo met de bloemen spelend: hij gaat echt diep....

Kort samengevat: compleet andere klasse, in alles overtreffend, lijkt de Belles opeens een klein versterkertje bij.

johan d

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 13:56:07mijn VROUW roept spontaan wat klinkt dat ding goed, zet dit en dit even op.
dat zijn signalen...  :popcorn:

frank2

Het gaat om de Plinius SA 103A  ( klasse A versterker, welke omschakelbaar is naar a/b mode)

review: http://www.stereophile.com/content/plinius-audio-sa-103-power-amplifier

chansig

Whauuww..mooi apparaat  :inlove: :inlove: Levert deze nu meer wattjes dan die je normaal hebt staan ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op juni 14, 2013, 14:16:23
Whauuww..mooi apparaat  :inlove: :inlove: Levert deze nu meer wattjes dan die je normaal hebt staan ?

Gr Hans

nee minder de belles 2 x 250 watt en deze 2x 125 watt. (vermogen is wel 500W)

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Raymond187

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 13:56:07
Het is een nieuw exemplaar, heeft nu 50 uur gespeeld. De eerste klankindrukken: mijn VROUW roept spontaan wat klinkt dat ding goed, zet dit en dit even op. (normaal heeft ze geen interesse)
ArjanR1 die hier eergisteren was met de test bluray: de THX logo met de bloemen spelend: hij gaat echt diep....

Kort samengevat: compleet andere klasse, in alles overtreffend, lijkt de Belles opeens een klein versterkertje bij.
Dat klinkt al erg goed. Nu al 50 uur gespeeld? Hoe lang heb je deze EV al staan dan?

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 14:18:19

nee minder de belles 250 wat en deze 125 wat.
Vermogen zegt niks over de kwaliteit  O0

Ondanks dat deze de helft van het vermogen geeft speelt hij toch dieper  :thumbs-up:

frank2

Citaat van: Raymond187 op juni 14, 2013, 14:23:13
Dat klinkt al erg goed. Nu al 50 uur gespeeld? Hoe lang heb je deze EV al staan dan?
Vermogen zegt niks over de kwaliteit  O0

Ondanks dat deze de helft van het vermogen geeft speelt hij toch dieper  :thumbs-up:

Deze heeft 4 dagen bij een potentiële koper gestaan, en vanaf dinsdag staat hij hier.

De plinius heeft meer aanmerkelijk meer autoriteit waardoor hij dieper gaat meer druk levert, maar ook opener is en een vleugje warmte geeft in het mid en hoog. Ik heb de beroemde belletjes nog nooit zo fraai in een ruimte horen tingelen.

Daarom watts zegt niets....  maar dat is ook wel bekend...